OVer je reiservaringen in augustus 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door verfmeer »

Is Gouda-Gorinchem niet veel sneller via Utrecht (en dan met de bus)?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Suus »

Dat denkt 9292 ook maar die vindt twee minuten overstap op de stadsbus te kort, maar als je daar wel mee rekent is de route via Dordrecht een kwartier sneller.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Daelea »

VIRM schreef:@Thom: het blijft onvoorstelbaar dat in Leiden de a-kant van het perron wordt gebruikt, terwijl dat helemaal niet nodig is. Ik zie ook een hoop mensen naar de [serie=Intercity|2015|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] (naar Dordrecht) lopen als hij op 8a wordt gezet, wat de laatste tijd ineens structureel lijkt te zijn.
Dit is sinds afgelopen december ook structureel, de [serie=Intercity|2015|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] is de sjaak geweest toen, deze is richting Gv op 8a gezet en richting Hlm op 4a, beide zeer klantonvriendelijk. Tegen mei waren de meeste reizigers wel aan deze wijziging gewend en sindsdien staan de meesten redelijk goed gespreid. Jammer (maar ergens ook gelukkig) dat deze opstelling volgende week wijzigt: de [serie=Intercity|2015|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] richting Gv gaat weer naar 9b. Wel echt jammer is dan dat de [serie=Intercity|2015|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] richting Hlm nog altijd op 4a blijft staan. -o-
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door ODRAIL »

Gisteren (31 augustus 2015) maar liefst drie controle gehad in de metro van Rotterdam door hetzelfde team.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Meltrain »

fogeltje schreef:Tram reed frequent voor een zondag, elk kwartier.
Voor een tram is dat overigens totaal niet frequent. Zo ver ik weet rijden alle tramlijnen in Nederland op zondag minstens elk kwartier.
De enige Nederlandse tramlijnen die naar mijn weten minder frequent rijden, zijn de Rotterdamse tramlijnen 2, 4, 7 en 8 die ´s avonds elke twintig minuten rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Suus »

Ik vind 4x/uur op zondag voor een tramlijn ook weinig frequent, maar het lijkt in Den Haag op lijn 9 na gebruikelijk te zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Hendrik »

Lijn 15 rijdt doordeweeks ook 'maar' 6x per uur. Dat is ook niet bijzonder vaak... Maar dat is met veel trams in Den Haag het geval.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door reisthijs »

Tochjo schreef:
Freek schreef:
Onder vertraging in de zin van de regeling “Geld Terug Bij Vertraging” wordt verstaan een door de Railverkeersleiding (ProRail) vastgestelde en geregistreerde afwijking van de dienstregeling waarbij de NS­trein, waarin u zich bevindt of de NS­trein(en) die u neemt op basis van de vooraf bepaalde Optimale reisroute naar het bestemmingsstation, en daar ten minste 30 minuten later arriveert dan in de Jaardienstregeling staat vermeld. Onder een vertraging wordt niet verstaan een afwijking van de Jaardienstregeling (bijvoorbeeld ten gevolge van werkzaamheden of een stremming) die vooraf door NS is aangekondigd.
Een bestemmingsstation is hoeft niet per definitie een NS station te zijn.
In die niet goed lopende zin staat staat dat de NS-trein ten minste 30 minuten later moet arriveren op het bestemmingsstation.
Ik heb de zin meermaals gelezen en kan nog steeds niet met zekerheid vaststellen dat er staat wat jij denkt dat er staat. Daarvoor loopt de zin te slecht.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door waldo79 »

Tja, begrijpelijk is die zin niet echt :N
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door fogeltje »

Ik ben gewend dat iets in het weekend hooguit 1x per uur rijdt als het al rijdt, dan vind ik 4x per uur heel erg veel :mrgreen:
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Tochjo »

reisthijs schreef:
Tochjo schreef:In die niet goed lopende zin staat staat dat de NS-trein ten minste 30 minuten later moet arriveren op het bestemmingsstation.
Ik heb de zin meermaals gelezen en kan nog steeds niet met zekerheid vaststellen dat er staat wat jij denkt dat er staat. Daarvoor loopt de zin te slecht.
't Is een wat vrije interpretatie van mij, naar wat ik denk dat er moet staan :)
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door regenmaker »

fogeltje schreef:Ik ben gewend dat iets in het weekend hooguit 1x per uur rijdt als het al rijdt, dan vind ik 4x per uur heel erg veel :mrgreen:
Gelukkig rijden sommige stadsbussen in Apeldoorn ook 4x/uur op zaterdag. Geen 1x/uur omstandigheden. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Michael »

Op de stadsdienst van Breda rijdt lijn 4 tussen het station en de Woonboulevard ook elke 15 minuten zondag overdag. Dat is ook de enige lijn die elk kwartier rijdt op zondag in Breda. Alhoewel dit waarschijnlijk vanaf December voorbij is,
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Hainje »

Michael schreef:Op de stadsdienst van Breda rijdt lijn 4 tussen het station en de Woonboulevard ook elke 15 minuten zondag overdag. Dat is ook de enige lijn die elk kwartier rijdt op zondag in Breda. Alhoewel dit waarschijnlijk vanaf December voorbij is,
In heel Brabant zelfs volgens mij. Misschien lijn 401 in Eindhoven nog, maar dan heb je het wel gehad.
🍉
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Tochjo »

Freek schreef:Als je vertraging op het NS gedeelte zat waardoor je een regiotrein miste is door toedoen van NS je vertraging met meer dan 30 minuten. In dat geval heb je recht op GtbV.
NS ontkent dit.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door waldo79 »

^^En kun je niet het station, waar je overstapt op een regiotrein beschouwen als eindpunt van je NS-reis? Als je daar 30 minuten of meer aan vertraging hebt, kun je een claim indienen.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door Tochjo »

Dat natuurlijk wel. Mijn vraag aan NS ging expliciet over een situatie waarin de NS-trein naar het overstapstation minder dan 30 minuten vertraagd was en de uiteindelijke aankomst op het bestemmingsstation met de regiovervoerder wel minstens 30 minuten later dan gepland was.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2015

Bericht door waldo79 »

Oké, dan is me dat helder :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten