Pagina 9 van 12

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: zo 21 sep 2008, 16:55
door Wubbo
Vinny schreef:Ik neem aan dat dat was om wat reizigers in de s140 tegemoet te komen. Alleen jammer dat in zulke gevallen Duits niet tot het standaard-talenpakket van het treinpersoneel behoort. Ik vind dat NS-Hispeed dan zijn personeel moet inzetten om in de binnenlandse treinen ook de reizigers in het Duits en Engels te woord moet staan middels de omroep.
Wat moet het personeel van NS Hispeed in een s800? Er was niks aan de hand met de 140, die reed gewoon normaal, dan kun je moeilijk van NS Hispeed verwachten dat ze in elke trein iemand meesturen :roll:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: zo 21 sep 2008, 17:27
door Daniel
mb90 schreef:De IC t9220 reed vandaag niet met een BeNeLux-stam, maar met een VIRM-VI tot Roosendaal als vervanger. Ik heb geen idee wat er in Belgie voor in de plaats reed, ik zag hem alleen vanaf Rtz.
Niet alleen die trein, de hele s9200 werd vandaag van Amsterdam naar Roosendaal met IRM gereden i.v.m. werkzaamheden tussen Roosendaal en Antwerpen.
Was trouwens best komisch om Arie te horen omroepen dat er bussen reden tussen Roosendaal en Antwerpen Noorderdokken, vooral toen 'ie bij de Franse versie er iets als "Anvers Noorderdokken" van maakte. Noorderdokken werd namelijk daarbij ook met een Frans accent uitgesproken :P

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: zo 21 sep 2008, 18:02
door Vinny
mb90 schreef:De IC t9220 reed vandaag niet met een BeNeLux-stam, maar met een VIRM-VI tot Roosendaal als vervanger. Ik heb geen idee wat er in Belgie voor in de plaats reed, ik zag hem alleen vanaf Rtz.
Er reden bussen tussen Roosendaal en Antwerpen (Noorderdokken) ;)

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: zo 21 sep 2008, 18:04
door Vinny
Er was niks aan de hand met de 140, die reed gewoon normaal
Aha. Dat had je verhaal duidelijker gemaakt ;)
Ik dacht dat een deel van de 140 was komen te vervallen door jouw post. Het gebeurt ook regelmatig dat ICE reizigers vanaf Amsterdam het advies krijgen om met 'binnenlandse treinen' naar Utrecht of Arnhem te reizen

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: zo 21 sep 2008, 21:17
door Dubbele P
Vanmorgen vonden er in Roermond testritten plaats van Veolia met een elektrisch en een dieselstel gecombineerd.

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: zo 21 sep 2008, 23:09
door tsov
Fiets je daar over de Spaarndammerdijk in Amsterdam om wat pendelbusjes voor de Dam-tot-Damloop op de foto te zetten, komt ineens dit gevaarte voorbij zetten :shock:
Afbeelding
Wat die daar nou deed :?: De foto is op zich vlak bij de Zaanstraat, maar hij rijdt hier richting CS, op autovrije zondag, dus ver zou-ie ook niet komen :? En sowieso wil je met zo'n gevaarte niet door de Amsterdamse binnenstad, lijkt me :wink:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: zo 21 sep 2008, 23:47
door M57
Je had er achteraan moeten fietsen! :lol: Houd de loc!!!

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: zo 21 sep 2008, 23:52
door Jurjen
Bij het opzoeken van de treintijden van Alkmaar naar Amsterdam kwam ik vandaag een Sneltrein om .20 en .50 van Alkmaar naar Amsterdam C tegen. Dat is een tijd dat er normaal niks vertrekt. Wat bleek: wegens werkzaamheden tussen Hoorn en Zaandam, moesten reizigers uit Enkhuizen-Hoorn naar Amsterdam omreizen via Alkmaar. Omdat je in Alkmaar dan normaal de rode lichtjes van de IC naar Amsterdam nog net ziet, werd er een extra serie ingelegd, die als Sneltrein van Alkmaar naar Amsterdam C v.v. reed, met alleen stops in Zaandam en Sloterdijk; zowel Castricum als Heiloo werden voorbijgereden. Toch grappig, zo'n Sneltrein die minder stopt dan de Intercity.

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: ma 22 sep 2008, 00:47
door Vinny
Ik zag dus een snelbus 240 door de Spaarndammerstraat heen rijden met als bestemming Alkmaar NS :? :shock:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: ma 22 sep 2008, 09:05
door tsov
Och, ik zag ook een AZ-PENDELDIENST, een lijn 20 naar ZWN TOURS en een 7 SNELDIENST :lol:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: ma 22 sep 2008, 10:23
door Jurjen
De 240 Alkmaar NS bestaat dan wel weer echt, en is qua locatie niet zooo ver off: dat is immders de nachtlijn van de Marnixstraat naar Alkmaar. De AZ-pendeldienst zie ik (helaas) ook te vaak als ik aan het werk ben, dat is dus ook een Alkmaarse bus.

Maar, verder klinkt me dat heel erg als bussen in de oren, en dat zijn dus hardly treinreiservaringen. ;-)

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: ma 22 sep 2008, 14:26
door Daan
tsov schreef:Fiets je daar over de Spaarndammerdijk in Amsterdam om wat pendelbusjes voor de Dam-tot-Damloop op de foto te zetten, komt ineens dit gevaarte voorbij zetten :shock:
http://i227.photobucket.com/albums/dd31 ... 0349TS.jpg
Wat die daar nou deed :?: De foto is op zich vlak bij de Zaanstraat, maar hij rijdt hier richting CS, op autovrije zondag, dus ver zou-ie ook niet komen :? En sowieso wil je met zo'n gevaarte niet door de Amsterdamse binnenstad, lijkt me :wink:
Welk nummer had de loc? Misschien is dit wel de loc die op de Wgm stond.

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: ma 22 sep 2008, 14:46
door Ruben
Een hoop VIRMpjes vandaag die ik niet kon plaatsen. 12:20 twee lege zesjes tussen Amersfoort en Amersfoort Aansluiting, voorste stel had "Alkmaar" op de displays. Op het zelfde moment werd mijn t1638 ingehaald door een zesje richting Amersfoort, de actuele vertrektijden spraken niet over vertragingen of iets dergelijks. De IC t538 reed gewoon met ICM, Rotterdamse deel volledig ICMm. Daarna nog achter de t1500 die naar Amf op weg was een lege IRM net voor Ndb aan de Amsterdamse zijde...Het ding werd ingehaald door de t700 naar Gn /Lw. :pos:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: ma 22 sep 2008, 17:40
door Vinny
dat is immders de nachtlijn van de Marnixstraat naar Alkmaar.
Zondagmiddag 16:00 is bij mijn weten geen nacht... :lol:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: ma 22 sep 2008, 18:15
door Jurjen
Vinny schreef:
dat is immders de nachtlijn van de Marnixstraat naar Alkmaar.
Zondagmiddag 16:00 is bij mijn weten geen nacht... :lol:
Daarom zei ik er ook ten overvloede bij: qua locatie. ;-)

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: ma 22 sep 2008, 18:21
door Dubbele P
Daan schreef:
tsov schreef:Fiets je daar over de Spaarndammerdijk in Amsterdam om wat pendelbusjes voor de Dam-tot-Damloop op de foto te zetten, komt ineens dit gevaarte voorbij zetten :shock:
http://i227.photobucket.com/albums/dd31 ... 0349TS.jpg
Wat die daar nou deed :?: De foto is op zich vlak bij de Zaanstraat, maar hij rijdt hier richting CS, op autovrije zondag, dus ver zou-ie ook niet komen :? En sowieso wil je met zo'n gevaarte niet door de Amsterdamse binnenstad, lijkt me :wink:
Welk nummer had de loc? Misschien is dit wel de loc die op de Wgm stond.
Volgens mij is dat zo niet te zien. Als ik de foto goed bekijk, zie ik dat dat ding van Rotterdam Rail Feeding (RRF) is. Zo'n zelfde locje wordt in 's-Hertogenbosch gebruikt voor het rangeren met de autoslaaptrein. Ik heb daar een paar weken geleden staan kijken, maar kon er toen ook geen nummer op ontdekken. :)

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: ma 22 sep 2008, 19:13
door MdJ
RRF heeft de locjes RRF5, RRF4, RRF3, RRF2 en RRF1, waarbij de RRF3 en 5 in Oss en Ede staan, ik ben even vergeten welke precies waar... :wink:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: ma 22 sep 2008, 19:46
door Freek
en weer een GTBV'tje kunnen invullen. De s3700 van 17.12 uit Arnhem naar Zwolle was de boosdoener. Na vertrek uit Ah met een +5 kwamen voor Velperpoortaansluiting stil te staan voor een rooie. Van de andere kant kwam echter niets, en wat ik vermoedde, een storing, bleek al snel waarheid, een sein en overwegstoring. Heerlijk stapvoetsrijden tussen Ah en Dr. En op dat stukje zitten er nogal wat overweg in, niet echt grappig. Zorgde voor een +30 aankomst in Zutphen, waar ik al vreesde voor mijn overstap en dus een +60, gelukkig ging dat nog net goed. Heb medelijden met de reizigers die door moesten naar Zwolle, tussen Deventer en Olst reden namelijk geen treinen ivm een aanrijding. Kom je dus in Dv al aan met een +30, moet je vervolgens nog gezellig in de bus ook, wat volgens ns.nl ook nog een +60 op zou leveren.

Gelukkig bleef mij schade beperkt.

Op het station in Ah ook nog wat opmerkelijks gezien. De 7500 uit Zp kwam het station binnen rijden, maar bleef met de laatste 2 meter net buiten het perron (althans, naast perron met een hek) staan, deuren bleven gesloten. Naar een minuutje werd er verder gereden. Wat bleek, het sein halverwege het perron stond nog op rood, en dan passen 2 plan-t niet langs 3a.

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: ma 22 sep 2008, 19:52
door Daniel
- vanmorgen 'n nieuw persoonlijk recordje neergezet: 7.12 uur met de iets vertraagde t2214 op spoor 8 van Rotterdam C. aangekomen en toch nog de t4114 om 7.13 uur van spoor 1 gehaald :) Die laatste had wel 30 seconden vertrekvertraging, dus dat speelde ook amper een rol
- t4265 met een SGMm-II... zowaar zitten de stoelen in die dingen nog net wat zachter dan in de drietjes. Zodoende ook zwart/gele strepen eens met eigen ogen kunnen aanschouwen. Iemand enig idee waarom je naast 't gangpad in het verlengde van de cabinedeur (da's nog logisch) eigenlijk ook de ruimte richting de deuren moet vrijhouden? Als je als machinist moet vluchten ga je toch niet eerst naar het balkon om vervolgens de noodontgrendeling te gebruiken om uit de trein te komen als je er ook gelijk via de buitendeur van de cabine uit kunt springen :P
- volgens de omroepster in Rotterdam was er een aanrijding met een persoon bij "station Willemsdorp". Ehm, de verkorting Wld hoort slechts bij een overloopwissel :wink:
- het zal vast NS-logica zijn: dat er minder treinen rijden bij een verstoring is nog begrijpelijk (je kunt in Dordrecht nooit alles laten keren), maar waarom nu juist de t2167 met 12 bakken IRM opheffen en alle reizigers in een losse DDAR in de vertraagde t2267 laten proppen. Andersom was, eventueel met twee extra stops, reizigersvriendelijker geweest
- om 18.03 uur zou op Rotterdam Centraal een extra trein naar Rotterdam Stadion vertrekken, bestemd voor Thalys-reizigers. Op Rotterdam Stadion stond namelijk de Thalys op hen te wachten, die kennelijk later via een perronloos spoor door Rotterdam C. richting Utrecht gestuurd is. Anders hadden de reizigers er immers in Rotterdam ook wel in kunnen stappen. Handig ook trouwens dat dit alleen in het Nederlands werd omgeroepen :roll:

Maargoed, uiteindelijk weer een verstoring die me exact +0 opleverde... opeengepropt in de vertraagde t2267 kwam ik op de geplande aankomsttijd van de t2167 in Dordt aan.

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: ma 22 sep 2008, 22:52
door Vinny
om 18.03 uur zou op Rotterdam Centraal een extra trein naar Rotterdam Stadion vertrekken, bestemd voor Thalys-reizigers. Op Rotterdam Stadion stond namelijk de Thalys op hen te wachten, die kennelijk later via een perronloos spoor door Rotterdam C. richting Utrecht gestuurd is. Anders hadden de reizigers er immers in Rotterdam ook wel in kunnen stappen. Handig ook trouwens dat dit alleen in het Nederlands werd omgeroepen
Deze snap ik niet. Het betrof de Thalys richting Utrecht, dan is het toch een trein komend uit Frankrijk met bestemming Amsterdam? Dan zullen er weinig Thalysreizigers zijn :roll:
Vermoedelijk is de trein besteld voor reizigers met bestemming Rotterdam Centraal (en evt. Den Haag). Dat hoeft niet op Rotterdam Centraal te worden omgeroepen (hooguit voor verwarde onthalers).

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: ma 22 sep 2008, 23:06
door Daniel
Nee, want de stremming was bij Willemsdorp (tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe dus). De trein zal dus van Rotterdam via Utrecht - Den Bosch richting Roosendaal zijn gegaan. Op Somda wordt een spot van deze trein rond 19.00 uur bij Waardenburg gemeld, dus dat klopt wel aardig met elkaar.

Maargoed, er moet haast wel iets raars gebeurd zijn: de aanrijdingstrein was de t2161, wat betekend dat de Thalys op Rotterdam Stadion 99% zeker het materieel van de t9354 geweest is (die op Rotterdam C. nog op de CTA's stond). Kennelijk is die op Rotterdam C. opgeheven en leeggehaald, heeft men daarna toch nog een alternatieve route weten te regelen en zijn de reizigers er een half uur later weer met een extra trein naartoe gebracht.

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: di 23 sep 2008, 02:47
door Caspar
Dat klopt, en die 2100 met de Thalysreizigers uit Amsterdam voor een overstap in Rotterdam was ook 20 minuten te laat vertrokken uit Amsterdam.

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: di 23 sep 2008, 19:22
door Daantje
Op Rotterdam Centraal stonden vanmiddag rond half drie twee Arriva spurtjes :) Ik vond ze maar lelijk :P

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: di 23 sep 2008, 20:52
door Daan
Je vind die hier in het Noorden natuurlijk wel mooi he ;) :P

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Geplaatst: wo 24 sep 2008, 00:44
door Aking
Het viel me vandaag op dat:

- Er op Db weer camera's hangen, echter zijn ze totaal niet vandalismebestendig. De kabels hangen zonder enige bescherming uit de kasten die erbij hangen... :? (ik gok dat ik het hele "systeem in minder als 5 minuten in mn fietstas heb zitten bij wijze van :roll: )

- Er zowel op Db als Ddr omgeroepen werd dat er een doorgaande trein kwam (wel beide i.c.m. een vertraging) sinds wanneer mag dat weer omgeroepen worden?

- Trein t9257 zowel voor als achter een loc had (waarbij de achterste achter de stuurstand hing)

- De machinist van trein t20585 wel erg uitgebreid omriep waarom we zo langzaam reden tussen Gd en Wd: namelijk omdat er helemaal vooraan een goederentrein met beperkte snelheid reed, daar achter reed de stoptrein naar Asd, daar achter de IC uit de richting Gvc naar Ut en aan het eind van het rijtje als 4e reden wij :p