OVer je treinreiservaringen in september 2008

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: Di 08 Apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Berichtdoor Jurjen » Di 30 Sep 2008, 19:40

Vinny schreef:
Vinny, in de echte wereld kàn je niet 100% efficiënt werken. Ik denk dat de NS voor een spoorwegbedrijf haar materieel al aardig efficiënt inzet...
Je kunt wel efficienter werken, bijvoorbeeld zoals dat tot 2007 gebeurde :wink:

Daarnaast kun je ook de lessen die ik opnoem gebruiken als voorbeelden hoe het niet moet ;)

Ik hoor net dat het kunstwerk met lege volgtrein om 10:43 vertrok. Dan kan je ècht wel een stammetje IRM missen zonder dat er mensen hoeven te staan, dus dat is alvast één lesje minder.

Je lesje over lege dubbeldekkers laten rondrijden gaat ook maar beperkt op. Ja, Heerlen moeten ze afkoppelen van het landelijke IC-net om te voorkomen dat dat stel daarna 300 km nutteloos rondrijd, maar 4 keer per uur een trein tussen Alkmaar en Amsterdam is echt wel gerechtvaardigd. Dat de reizigers ongelijk verdeeld zijn door onderliggend OV dat slechts 1 keer per half uur rijdt, trekt vanaf december bij.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Berichtdoor Daniel » Di 30 Sep 2008, 20:17

- vanmorgen een IRM-IV i.p.v. DDM-1 in de t2225
- vanmiddag eens een nieuwe IRM (de 9557 in de t2167-V) al forensend i.p.v. hobbyend uitgetest... blijf erbij, wat een verschrikkelijke stoelen zitten er in die dingen. De SGMm waar ik net uit kwam zat nog beter :roll:
- diezelfde 9557 was in Dordrecht dan weer onafscheidelijk van z'n grote broer 8745...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3999
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Berichtdoor reisthijs » Di 30 Sep 2008, 20:23

Jurjen schreef:Je lesje over lege dubbeldekkers laten rondrijden gaat ook maar beperkt op. Ja, Heerlen moeten ze afkoppelen van het landelijke IC-net om te voorkomen dat dat stel daarna 300 km nutteloos rondrijd, (...)

Het komt ook regelmatig voor dat er tussen Alkmaar en Eindhoven maar vier bakken rijden, en er dan pas een deel bijkomt.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Berichtdoor Karl » Di 30 Sep 2008, 20:36

Zeker 's avonds of in het weekeinde dan, want ik heb 't nog nooit gezien.
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
Tochjo
Berichten: 911
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 11:12

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Berichtdoor Tochjo » Di 30 Sep 2008, 20:44

Freek schreef:en vanmorgen stond dat op beide stations ook nog op de infoschermen, dit terwijl de klokken het gewoon deden (ja ze gaven de juiste tijd aan)

Vanochtend iets na acht uur (in Arnhem) en iets na half negen (in Nijmegen) waren er nog altijd problemen met de klokken.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11004
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Berichtdoor Vinny » Di 30 Sep 2008, 20:55

En als je dan geen leeg mat wilt laten rijden, d
Grapjas. Mijn stellingname in het extreme doortrekken en daar je reactie op baseren :mrgreen:
Ik bedoelde dat het volkomen absurd en belachelijk is om met dubbeldekkers ergens in Drenthe te gaan rondscheuren terwijl reizigers tussen Schiphol en Duivendrecht opgeblikt zitten in plan-T :evil:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

KM46
Berichten: 8078
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Berichtdoor KM46 » Di 30 Sep 2008, 21:21

Om 12:450 stond Arriva stel 505 (ja die nieuwe) te Rotterdam Centraal op spoor 8. Deze reed naar het opstelterein om vervolgelgen gekoppeld te worden met een onbekend stel. Het hele spul vertrok vervolgens in de richting van Rotterdam Blaak, en ik neem aan naar Dordrecht.

Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: Di 08 Apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Berichtdoor Jurjen » Di 30 Sep 2008, 21:23

Vinny schreef:
En als je dan geen leeg mat wilt laten rijden, d
Grapjas. Mijn stellingname in het extreme doortrekken en daar je reactie op baseren :mrgreen:
Ik bedoelde dat het volkomen absurd en belachelijk is om met dubbeldekkers ergens in Drenthe te gaan rondscheuren terwijl reizigers tussen Schiphol en Duivendrecht opgeblikt zitten in plan-T :evil:

Die reizigers tussen Schiphol en Duivendrecht zullen inderdaad blij worden als hun 6-8 bakken T vervangen worden door één stelletje DDAR...

Karl schreef:Zeker 's avonds of in het weekeinde dan, want ik heb 't nog nooit gezien.

Nee, de vroege ochtendtrein(en). De laatste treinen richting Randstad worden ook in Eindhoven gesplitst.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Berichtdoor Daniel » Di 30 Sep 2008, 21:50

KM46 schreef:Om 12:45 stond Arriva stel 505 (ja die nieuwe) te Rotterdam Centraal op spoor 8. Deze reed naar het opstelterrein om vervolgelgen gekoppeld te worden met een onbekend stel. Het hele spul vertrok vervolgens in de richting van Rotterdam Blaak, en ik neem aan naar Dordrecht.

Die twee stellen zullen inderdaad naar Dordrecht gegaan zijn. Doordeweeks tussen de spitsen in komen er altijd twee stelletjes naar Rotterdam om daar de wasstraat te bezoeken.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9555
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: OVer je treinreiservaringen in september 2008

Berichtdoor Wubbo » Di 30 Sep 2008, 22:25

In de s9100 rijdt normaalgesproken in een aantal omlopen 3xDM90. Dan bied je met een VIRM-IV zelfs minder zitplaatsen.


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast