(BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door mb90 »

Op elk station hangen er genoeg, dus als het daar gebeurd is, wordt het makkelijker. Maar, als het in de metro gebeurd is dan wordt het lastiger, want daar hangen geen camera's.
lausteen
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 11:55

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door lausteen »

Nou het zat zo, ik had vanmiddag een aanrijding, politie gebeld. Terwijl ik met die agent sta te praten, hoorde ik het over de portofoon ;)

De metro was stil gezet tussen KZ en Capelle geloof ik, met de daders aan boord. Weet niet of ze die nog hebben kunnen pakken, maar ze moeten dus via het spoor gevlucht zijn als ze dat gedaan hebben. Zag ook nog een politiewagen bij de nooduitgang tussen KZ en Voorschoterlaan staan (hoek Oudedijk / Burg. Oudlaan).
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Aking »

mb90 schreef:Op elk station hangen er genoeg, dus als het daar gebeurd is, wordt het makkelijker. Maar, als het in de metro gebeurd is dan wordt het lastiger, want daar hangen geen camera's.
Maar dan kun je toch alsnog kijken wat er uit die metro komt? het incident zelf heb je dan niet op beeld.. maar de eventuele dader wel...

@lausteen het staat ondertussen bij het nieuws hier op de site ;)
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Oud forumgebruiker »

Gisterenmiddag, toen ik vanaf het werk richting Zaandam Station reisde, kwam ik onderweg Alliance 2332 tegen op lijn 64 naar Zaandijk Rooswijk. En op 1 september was die er zo te zien ook al. Iemand enig idee waarom hij in dat concessiegebied rondzwerft? (Ik zag daar ook al de 6401 met op de achterkant Provincie Noord Holland / Gemeente Alkmaar, terwijl de opdrachtgever toch echt Stadsregio Amsterdam is, in dat gebied :wink: )
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door tsov »

Die ex-Midnet Alliances zijn de pool/ruilbussen van Connexxion, dus die duiken overal en nergens op...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Raymond »

- De Connexxion bus 2448 waarover ik al eerder bericht gaf, heb ik vandaag in dienst gezien. Deze reed spitsversterkers op lijn 9 Ekkersrijt - Station Eindhoven
- Door de regen was Eindhoven dichtgeslibt, wat zorgde voor grote vertragingen. Grootste knelpunt was waarschijnlijk de Leenderweg. Dat zorgde ervoor dat de bussen van lijn 1die daar vandaan kwamen met +10/+15 vertrokken vanaf het station richting de Achtse Barrier. Gelukkig waren daar verder geen bussen opgeheven. Verder kwam op het station lijn 1 naar Waalre na 15 minuten eens een keer op het station aanzetten. Dat is best uitzonderlijk, want dat betekent dat die bus naar de Achtse Barrier met +25 nog vertrokken is! (in die rit zit heen en terug in totaal bijna 10 minuten speling!) Maar op het station is deze bus wel opgeheven. +30 voor die reizigers dus.
Vorige week waren de gevolgen van regen een stuk kleiner, maar ik mag hopen dat het niet vaak regent tijdens de middagspits, want dat zorgt voor nogal wat vertragingen!
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Ruben »

Weer 2 enkele BN'etjes op metro 51. Eén ervan had ook geen geluid bij het deuren sluiten.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

In de 725/3 stond vanavond de radio op de luidsprekers in de bus, kennelijk weer een chauffeur die (al dan niet perongeluk) het knopje ingedrukt had :P En dan kan 'ie lang aanblijven, want er zijn zat chauffeurs die niet weten waar dat knopje zit :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Jurjen »

NS-Reiziger schreef:Weer 2 enkele BN'etjes op metro 51. Eén ervan had ook geen geluid bij het deuren sluiten.
Als dat toch alles was...

Rond 17:30 op Holendrecht aangekomen, na al omgelopen te zijn. De noorduitgang is alleen voor treinen van Bijlmer naar Gein, de zuiduitgang voor de treinen van Gein naar het CS. Eenmaal omgelopen stond het perron vol. Aan de geluiden van de mensen te horen was er al minstens geen metro langsgekomen, noch richting CS, noch richting Gein. Na een klein kwartier wachten kwam er dan uiteindelijk een metro aanrijden: uit de richting Bijlmer, op de koersrollen "53 Centraal Station", terwijl alleen lijn 54 daar komt momenteel. De metro zat vol, maar al die mensen moesten eruit: de metro reed niet verder en ging terug naar het CS. Het heeft minstens vijf minuten geduurd voordat iedereen in de propvolle metro zich een weg het perron op gebaand had, en daarna iedereen van het perron de metro in gepropt was. Nadat ook de bestuurder naar de andere cabine gelopen was, konden we dan eindelijk gaan.

Al met al erg lang gedaan over een ritje Holendrecht-Bijlmer...
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Ruben »

Aan het einde van de middag vond er in tram 5 een bestuurderswissel plaats op halte Uilenstede. Beide bestuurders waren al aanwezig vanaf Binnenhof, dus waar dat goed voor was?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Vinny »

Gisteren stond ik op Schiphol Plaza op lijn 188 te wachten, komt de bus als 197 aanrijden, staat ergens achteraf verstopt tussen een heleboel andere bussen en zie ik ineens de bus als 188 wegrijden zonder dat hij bij de bushaltehaven naar Uithoorn heeft gestopt. Dan maar de volgende 198 genomen...
Inmiddels een klacht bij Connexxion ingediend... :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

Vanavond zag ik in 't Utrechtse centrum een MAN Lions City T van Connexxion langskomen met "8 Zkh. Meander Elisabeth" op het koersdisplay... ehm, dat was geloof ik een bestemming van de stadsdienst Amersfoort :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Geert »

Hee, die zag ik ook rijden! Vroeg me al af wat dat nou was, maar het is dus een eindhalte in Amersfoort :P
Wanneer was jij daar dan? :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

Ehm even denken, moet ergens tussen 19.00 en 19.30 uur geweest zijn...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Aking »

Ik trof vannacht op lijn 452 een Pauw bus (incl pauwchauffeur), volgens de chauffeur was het standaard dat hun die rit reden...
Iemand enig idee van het nut hiervan? je zou toch denken dat CXX midden in de nacht wel genoeg eigen materieel en mensen heeft. :roll:
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Karl »

Goedkoper om een touringcarchauffeur in te zetten midden in de nacht, in verband met toeslagen en dergelijke?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Cookie »

Ook op lijn 45 (Tiel-Wageningen) werd een touringcar (beter gezegd: oude lijnbus) ingezet van Krol Reizen. Dit gebeurde op zowel vrijdag- als zaterdagavond :roll: .
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Jurjen »

Ook in NHN wordt dit gedaan. De laatste rit/2 ritten van lijn 127 Alkmaar>Purmerend worden met een touringcar gereden. Ik neem aan omdat er geen 'retourrit' meer is, waardoor een touringcarbedrijf dit goedkoper kan uitvoeren. Met zulke ritjes vullen ze wachttijden voor chauffeurs, zo had ik een keer een chauffeur die een gezelschap van/naar een concert in de Amsterdam Arena reed, en tijdens het concert reed hij dus een ritje Alkmaar>Purmerend.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Chauf21 »

keleti palyaudvar schreef:Ik trof vannacht op lijn 452 een Pauw bus (incl pauwchauffeur), volgens de chauffeur was het standaard dat hun die rit reden...
Iemand enig idee van het nut hiervan? je zou toch denken dat CXX midden in de nacht wel genoeg eigen materieel en mensen heeft. :roll:
Dat hoeft niet per sé. Eén chauffeur inzetten op de nachtdienst betekent dat je hem of haar minstens twee werkdagen overdag niet kan inzetten. Daarnaast moet er ook ondersteuning gegarandeerd kunnen worden, wat inhoudt dat er meer werknemers dan alleen de chauffeur betaald moeten worden. De rit uitlenen aan een touringcarbedrijf kan dan goedkoper zijn :)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Daantje »

Weet iemand wat er vanmorgen rond half negen aan de hand was in Rotterdam bij metrostation Dijkzigt? Ik pakte rond half negen op Schiedam Centrum de metro naar Ommoord/Nesselande maar stond bij station Coolhaven een minuut of tien stil. Daarna gingen we een wissel over waarna we links een metrostel passeerde wat stil stond tussen Coolhaven en Dijkzigt om vervolgens bij Dijkzigt op het perron richting Schiedam Centrum aan te komen. Op het perron richting Ommoord/Nesselande stond ook een metrostel die ook in die richting vertrok, vlak hierna vertrok mijn metrostel ook verder in die richting vanaf het andere perron. Er vertrokken van beide perrons dus metro's in een richting. Er werd omgeroepen dat vanaf dat moment het metroverkeer weer in beide richtingen mogelijk was maar ik vond het er maar erg vaag uitzien.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Raymond »

En ik weet niet waar ze in Eindhoven allemaal mee bezig zijn met Hermes, maar vandaag de zoveelste "te laat" ervaring in een korte tijd. Toen ik bij de bushalte kwam stond er dat de eerste bus pas over 15 minuten zou komen, (bus 8:54) overigens tegelijk met de bus erna. (9:01) Uiteindelijk was die van 9:01 uur als eerste bij de halte (op tijd). Halverwege de rit werden we ingehaald door die bus van 8:54 uur, die wel nog steeds in dienst was. Zo werd er dus afwisselend gestopt, waardoor er goed doorgereden kon worden en de vertraging voor de bus van 8:54 uiteindelijk ingeperkt kon worden naar +5 ipv een ruime +10. In die zin wel een pluim voor de buschauffeurs: het duurt best lang voordat een rit opgeheven wordt en dat is klantvriendelijk!
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Raymond »

De 2623 is in Eindhoven terecht gekomen en ondertussen nog in het wit bestickerd (net zoals de Duvedecs). Wat een moeite voor die paar maanden, omdat er geen connexxion aan de buitenkant mag staan blijkbaar.. Vandaag stonden ritten High Tech Campus voor deze bus op het programma. Blijft mooi dat je zo goed als altijd de oudste bussen naar de High Tech Campus laat rijden :)
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door waldo79 »

Trein-O-Fiel schreef:Ook op lijn 45 (Tiel-Wageningen) werd een touringcar (beter gezegd: oude lijnbus) ingezet van Krol Reizen.
Die zit normaal in lijn 44 (Tiel-Rhenen). Zo'n smerig witte 8-)
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door waldo79 »

Reiziger Ddrs schreef:Kwam vandaag weer de 1121 tegen, dit keer op lijn 19 :wink:
Stof stof...weer in Tiel gesignaleerd (tegen 18.00 uur) 8-)
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Chauf21 »

Vanochtend (zo tegen 11 uur) zag ik bij de Kralingse Zoom in Rotterdam een Alliance in Arriva/Q-liner-uitvoering op -ik denk- lijn 87 rijden. Reiziger_Ddrs weet vast meer :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten