(BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

(BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Wubbo »

Vers topic voor de verse maand!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Geert »

Het ging een tijdlang zo lekker met de RET en de vakantiedienstregeling... Voor het eerst een perfecte aansluiting van mijn trein op de bus naar mijn werk! Maar nee, de vakantie is voorbij en het is dus weer lekker krap geworden. :( En ze hebben bus 38 weer eens anders omgeleid, omleiding nr. 947 dit jaar... Kennelijk kost het aanleggen van een rotonde vier maanden? :?
(Voor de liefhebbers: bus 38 richting Schiedam rijdt nu: CS - Statentunnel - Blijdorp - Diergaardetunnel - Heemraadsingel - Burg. Meineszstraat en dan weer de normale route)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

Ook nog maar 'n positieve ervaring van een geëindigde vakantiedienst: kon vanmorgen zowaar weer eens een krantje lezen in de bus. Kennelijk was de eerste rit Crabbehof - Oudelandshoek van de Dordtse lijn 3 in de zomer nogal druk, want ze waren steeds op als ik er op de terugweg van die bus instapte :P
Wat na dat ene ritje overigens wel op was, waren de 2- en 3-strippenkaarten van de chauffeur... kennelijk hadden veel reizigers nog niet door dat de Eurokaartjes vanaf vandaag weer niet geldig zijn in de spits :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door mb90 »

Vanmiddag reed er rond 12:30 uur ineens een Citaro G van Connexxion over de Pleinweg in Rotterdam-Zuid in de richting van de Maastunnel. Ik heb geen idee wat hij hier op dat tijdstip moest. De enige CXX-bus die daar rijdt in die richting is Buslijn 431 van de Bloemenveiling in Honselersdijk naar Rotterdam Centraal, maar daar dat is rond 10:00 uur. Dan zou hij dus met 2,5 uur vertraging rijden. Het zou kunnen, want de tijden hangen af van het einde van het werk in de veiling, maar dan is het best een flinke vertraging.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Raymond »

Connexxionbus 2448 is vandaag opeens opgedoken in Eindhoven. Om 9.15 uur deed deze een perron aan van het busstation, vanmiddag zag ik hem stoppen bij een halte, maar de bus was wel buiten dienst.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

Vanmiddag viel me op dat nagenoeg alle streekbussen van Arriva die in Dordrecht langskwamen (het wagenpark van vestiging Alblasserdam dus) voorzien waren van een molentje naast het nummer.
Nou stond er ook iets daarover in het bod van Arriva op de concessie DAV, maar kan me niet voorstellen dat dat dan zo'n klein afbeeldinkje zou worden. Zal wel een herkenningsteken zijn voor in welke stalling ze thuishoren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door mb90 »

Had ik het dus toch goed gezien op een foto van de 8052 van vanmiddag. Echt groot is het inderdaad niet. Ik moest goed kijken wat het nou was en het bleek dus een molentje te zijn. Op de 6234 zat het overigens naast de deur i.p.v. naast het nummer.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Chauf21 »

Het GVB laat zich het nieuwe studiejaar ook weer van haar vertrouwde kant zien: er scheen in de middag een verstoring op lijn 9 te zijn. Toevalligerwijs trof ik net de tram die als eerste de reguliere route oppikte. De bestuurder had alleen z'n dag niet en er stonden aardig wat reizigers te wachten bij de verschillende haltes. Dat je dan geen kaartjes controleert of wilt stempelen, is misschien nog wel uit te leggen, maar de reizigers opfokken als vee en toespreken met "Ja, hallo daar met je domme hoofd, blijf nou niet tussen de deuren staan", "Mensen, doorlopen, gebruik nou eens álle deuren", "U staat al een half uur te wachten, maar mij maakt het niet uit als we nog een uur stilstaan hoor. Ik heb de tijd" en "Zoooo... dat ging weer allejezus snel hè" schiet bij veel reizigers dan toch in het verkeerde keelgat. Zeker als je daarbij menig rood negenoog en de voorrangsbepalingen bij zebrapaden negeert...
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door WSM »

Je voorbeeld geeft weer eens mooi aan wat voor een verrotte sfeer er bij 's langs gemeentelijke werkvoorzieningen heerst. Het is dan ook onbegrijpelijk dat dit vervoer niet openbaar wordt aanbesteed.

PS: heb je al zin in Veolia? ;).
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Meltrain »

Wegens werkzaamheden aan de halte Randweg is deze tijdelijk voor alle lijnen verplaatst. Voor lijn 20 en 25 is hij nu aan het begin van de Beijerlandselaan. Maar wat staat er op dat oranje kaartje bij de halte van 20 en 25 richting Breeplein:
'Per 4 september 2006 is deze halte definitief opgeheven. U kunt gebruik maken van de bestaande halte bij de Akkeroord'.
Dat is waarschijnlijk dus nog van een omleiding van lijn 23 van twee jaar geleden. :lol:

Verder reden er vandaag weer eens 5300's op de Calandlijn (aan elkaar). Door het ontbreken van een pantograaf kunnen deze alleen op het traject Spijkenisse-Capelle a/d IJssel rijden. Overigens is een tweetje in de spits best weinig eigenlijk.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door mb90 »

Er is volgens mij materieel tekort bij de RET, want ook op de Erasmuslijn reden er midden in de spits meerdere 5300 2-tjes rond. Eentje bijvoorbeeld ook nog eens als eerste van de 2 achter elkaar rijdende ritten naar Spijkenisse, dus dat betekende dat het erg gezellig daarin was.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Ruben »

Ik kom net metro 51 helemaal bezweet uit, de kachel stond daar te blazen alsof het -5 buiten was! Heb nog nooit gehad dat daarin die kachel zo stond te blazen!! :shock:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door STF »

Bij -5 buiten is het juist in de sneltram nog kouder dan buiten. Dan ben je blij dat bij elke halte de deuren even opengaan, zodat er iets warmere lucht naar binnen komt :P
Die kachel in de BN sneltrams is altijd al een rampennummer geweest.

Dit zal wel een gevalletje thermostaat defect, zijn geweest.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Freek »

CXX heeft dumpplaats Nijmegen volgens mij weer gevonden. Er rijden namelijk weer een aantal geel/witte CXX bussen (volgens mij de 2300 serie) rond op diverse lijnen (oa 2, 8 en 6) verder is er nog minimaal 1 groene CXX bus. Ook reed op lijn 10 een gelede duvec in groene cxx kleurstelling een extra dienst. Deze had ook nog bij Veolia dienst gedaan gezien de resten van een sticker.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Ruben »

Vandaag ook weer GVB-prut. Vanochtend om 08:30 vanaf Uilenstede een enkel BN-stel naar CS, nog net mezelf bij kunnen proppen. Vervolgens staat dat ding ook nog eens voor de tunnel van Station Zuid onnodig lang stil. Het enige dat voor een wit licht voor de metro moet gebeuren is een stoplicht voor de auto's op rood te knallen, en er reden geeneens auto's op dat moment.
En dan ga je 's middags weer terug, is er een wisselstoring / verzakking van de rails tussen Zuid en de VU. Men moest volgens de metrobestuurder naar de VU lopen want vanaf daar reden dan in eerste instantie pendelbussen, maar dit waren later volgens haar metro's. Geen van beiden was waar.
Ik heb bus 199 gepakt, die alleen met dit soort storingen goed gevuld is midden op de dag, en zo nog redelijk op tijd aangekomen.

De metro's uit Amstelveen bleken te keren op de van Boshuizenstraat. Op zich een goede zet (lijken ze uitgevonden te hebben sinds de werkzaamheden in mei), maar zorg dan ook voor goede informatie én een pendeldienst erheen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Daan »

Dit is ook een leuke: http://www.arriva.nl/page.php?id=2684

Alleen jammer dat het corso een week eerder is, 6 september :lol:
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door MdJ »

Ede Volvo 3801 reed vandaag op lijn 17 Trienale Apeldoorn.
Bij twijfel: gebruik beton.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Ruben »

MdJ schreef:Ede Volvo 3801 reed vandaag op lijn 17 Trienale Apeldoorn.
Wat voor een kleur heeft dat ding nu dan? Wit-rood?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

Daan schreef:Dit is ook een leuke: http://www.arriva.nl/page.php?id=2684

Alleen jammer dat het corso een week eerder is, 6 september :lol:
Ach, 'tis Arriva maar :P Wat denk je van deze... zal er maar even bij vertellen dat het onmogelijk is vanaf halte Drakensteynlaan (halte voor de Gravenhorst) naar de tijdelijke halte op het Damplein te komen zonder halte Gravenhorst te passeren. Die is dus helemaal niet vervallen.

Plaatsnaam is ook apart, Dubbeldam is al 33 jaar een wijk van Dordt. Bij de omleiding van lijn 1 door dezelfde oorzaak staat ook gewoon Dordrecht als plaatsnaam.

Nog 'n gewoon bus-opvallendheidje: zag vanmiddag een O405N van de RET het tunneltje onder station Vlaardingen Oost door komen. Is daar niet geheel gebruikelijk geloof ik... voor de nummertjesliefhebbers, het was de 751 :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door mb90 »

Die O405N zal wel op Buslijn 55 gereden hebben. :wink: Die lijn gaat namelijk vaak over op Buslijn 42 en daar rijden altijd bijna alle O405N'en.

Nu moet ik wel zeggen dat het zowiezo bijzonder is als je een O405N tegenkomt, want er rijden er maar 4 rond. Tot 14 december overigens.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

Nog een vergeten opvallendheid: vanavond kwam de good old Arriva 1121 (mja, een O408je dus :D ) rond 18.20 uur aan op 't Dordtse centraal station als lijn 88 om daarna als lijn 14 weer de dienst te vervolgen.
Die bus heeft nu voorop het molentje als herkenningsteken van stalling Alblasserdam, terwijl achterop nog een sticker van vestiging Assen zit :P Film van dat ding is ook nogal traag trouwens: de chauffeur stapte tijdens het halteren al uit om te zien of dat ding al versprongen was, wat uiteindelijk pas gebeurde toen 'ie vertrok.
Hij zette 't lijnnummer dan ook maar even op het omloopnummerbordje, wat zowaar nog bij een reiziger opviel ook :o
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door webguy »

NS-Reiziger schreef:
MdJ schreef:Ede Volvo 3801 reed vandaag op lijn 17 Trienale Apeldoorn.
Wat voor een kleur heeft dat ding nu dan? Wit-rood?
De paarse kleur is 't zelfde, er zijn alleen 'Stadsbusplus' stickers die geel zijn afgetrokken en witte 'Gemeente Ede' stickers opgeplakt. Ik zat overigens maandag in Ede in een Apeldoornse Volvo 3807 ofzo, met nog wel de 'Stadsbusplus' stickers en reclame op de achterkant.
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door waldo79 »

Reiziger Ddrs schreef:Nog een vergeten opvallendheid: vanavond kwam de good old Arriva 1121 (mja, een O408je dus :D )
Ah. Is die weer naar het Dordtse verhuisd?
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door tsov »

Ik zag zojuist de Arriva 5942 bij de pont in Amsterdam-Noord. Er zit(ten) dus nog steeds (een) Wright(s) in Waterland :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

Kwam vandaag weer de 1121 tegen, dit keer op lijn 19 :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten