(BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Stephan »

Reiziger Ddrs schreef:Als ik me niet vergis gingen de Hermes-amba's naar Friesland en de ex-SVN-amba's gaan richting Noord-Holland Noord.

Het SRE krijgt nieuwe bussen (ook Amba's) :wink:
Naar Friesland? Datgene wat ik heb gehoord is dat ze naar Noord-Holland zouden gaan. Iemand enig idee waar die circa 50 lion city's uit Nieuwegein en Zeist volgend jaar gaan rijden. Regio Arnhem, Friesland? Er moeten op sommige gebieden wat Alliances uit, immers.
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Raymond »

Vanmorgen een opmerkelijk verschijnsel. Bij aankomst bij de bushalte was me al opgevallen dat het alweer de zoveelste keer was dat het wel erg krap ging worden met het op tijd bereiken van de bushalte: (Als je bus over 5 minuten weg moet en er wordt 9 minuten aangegeven weet je hoelaat het is). Ondanks dat bleken dat uiteindelijk 9 halve minuten te zijn. Maar tot mijn verbazing komt de bus voorbij rijden met Geen Dienst erop en rijdt vrolijk door. Die had de bus gezien die achter hem reed.
Toch erg raar, want de eerste bus die was uiteindelijk op tijd bij de halte. En aangezien het normaal gesproken de "rustplaats" is, is het raar dat de dienst hier niet werd opgepikt. Ik werd dus gedwongen in de tweede bus, maar dat was die van 8 minuten later pas.. Zo dus ook 8 minuten later op het station en tot mijn verbazing stond de bus die mij voorbijreed nog steeds op het station te wachten tot ie ging vertrekken. Die was dus ook niet veel opgeschoten.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door tsov »

Vanmiddag stond een Cxx Gelede Citaro geparkeerd in de Draaierweg in Amsterdam. Het bleek dat de chauffeur aan het kletsen was met iemand van de aldaar gevestigde KwikFit. :lol: Even later kwam-ie langs als 999 Geen Dienst, duidelijk op weg naar de stalling Zaandam, hier even verderop.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Ruben »

Weer iets nieuws bij gvb mee aan het maken. De 51 kwam net op spaklerweg op het spoor richting van der madeweg terecht. Bestuurder liep om en reed het ding terug naar amstel. Nu net zijn we weer op de goede weg langs spaklerweg. :-)

Overigens is stel 47 (proefstel voor de nieuwe deuren) nog steeds voorzien van 50% oude type deur, hoewel men begonnen is met de uitrol van de nieuwe deuren bij andere stellen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Geert »

GVU was weer lekker bezig vanmiddag: 10 minuten lang geen bus 11/12 richting het station op de Uithof, en daarna 3 bussen 12 in anderhalve minuut. De spreiding over die bussen was niet bepaald optimaal, gek genoeg :roll: Ach, ik was blij dat ik niet mee hoefde en lekker in de zon op mijn busje zat te wachten ;)
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Daan »

Vanmiddag in Groningen al een aardgasbus (in citybus-kleuren) op lijn 6 gespot :P
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door MdJ »

Inmiddels is ook het andere Veolia-Ede volvo gesignaleerd in Apeldoorn... Busje 3828 reed net(aankomst busstation 18:28) voorbij richting het Station thv de Scoutingblokhut op lijn 231s(Arnhem-A50-A1-Apeldoorn) :o Die reed dus met +7 en verschrikkelijk vol.
Bij twijfel: gebruik beton.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door MdJ »

MdJ schreef:Inmiddels is ook het andere Veolia-Ede volvo gesignaleerd in Apeldoorn... Busje 3828 reed net(aankomst busstation 18:28) voorbij richting het Station thv de Scoutingblokhut op lijn 231s(Arnhem-A50-A1-Apeldoorn) :o Die reed dus met +7 en verschrikkelijk vol.
Dat was blijkbaar +37... Citaro busje 5454 reed er met +20 achteraan. Dus... of de volvo met +7 en de citaro met -10... of +37 en resp. +20. In de Citaro zaten niet veel mensen zo te zien, een stuk of 7.
Bij twijfel: gebruik beton.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Raymond »

Vandaag viel me op dat in de 2058 (Hermesbus in Eindhoven) opeens een cameratje (beetje webcamachtig) hing vooraan de bus.. Dat ze voor die paar maanden dat ie waarschijnlijk nog in dienst is dat hebben opgehangen vind ik best opvallend.
math1985
Berichten: 179
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:40

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door math1985 »

Geert schreef:GVU was weer lekker bezig vanmiddag: 10 minuten lang geen bus 11/12 richting het station op de Uithof, en daarna 3 bussen 12 in anderhalve minuut. De spreiding over die bussen was niet bepaald optimaal, gek genoeg :roll: Ach, ik was blij dat ik niet mee hoefde en lekker in de zon op mijn busje zat te wachten ;)
Rond 19:00 uur waren er nog steeds problemen, ook een kwartier lang geen bus 11 of 12 (is een 7.5-miuntendienst dan).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

M'n bus had vanmorgen kennelijk last van een ochtendhumeur... op z'n eerste rit Crabbehof-Oudelandshoek van de dag had 'ie er al geen zin meer in, waardoor dus ook de derde rit de andere kant op (daarop gaat die bus verder) uitviel. Busje van een kwartier later werd dus wat drukker...
Onderweg de bus met pech nergens zien staan, wat zou betekenen dat 'ie nog nieteens het station gehaald heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Meltrain »

Toen ik vanochtend rond 7:45 met de metro op CS aankwam, bleek de metro naar Spijkenisse kapot te zijn.
De metro waar ik net uitkwam en oorspronkelijk terug zou gaan naar Slinge, werd helaas niet verlengd naar Spijkenisse, waardoor die mensen dus een grotere vertraging kregen.

Overigens een erg aardige bestuurder op lijn 2: ondanks dat ik iets te laat van huis vertrokken was, bleef hij toch staan toen ik kwam aangerend. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Karl »

Een figuur bij de RET heeft een cursus fleetmanagement gedaan, of doet in ieder geval net alsof: reden de metro's op de Calandlijn (Spijkenisse - Capelle vv) 's avonds met zes bakken, nu rijden ze opeens nog maar met twee bakken. Het past allemaal wel, maar echt comfortabel is het niet. Waarom moet de RET reizigers altijd het Spitsgevoel geven? Vast ook weer materieeltekort. :roll:
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Geert »

Liever dat dan veels te lange metro's met bijbehorende sociale onveiligheid, vind ik :)
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Raymond »

Maar zakkenrollen gebeurt juist weer meer met drukte zoals hierboven omschreven.

- Blijkbaar gaat het goed met de Phileassen. Om 14.00 uur was er weer een Phileas rondjes aan het rijden op het station: bestaande uit perron => twee bochten naar links en weer terug naar het perron.
- Vanmorgen een buschauffeur met haast in Eindhoven: bij het beginpunt 2 minuten te vroeg vertrokken, nadat we het rondje door de wijk gehad hadden bleef ie weer even wachten, waarna we uiteindelijk weer met -2 vertrokken. Aankomst met -6 (klinkt veel, maar is normaal altijd -4)..
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Frank »

En vandaag zowaar een niet volle Heyendaalshuttle die reizigers liet staan bij het Radboud. Zulk soort dingen gebeuren de laatste tijd steeds vaker in Nijmegen :roll: .
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

Vanmiddag kwam ik onderweg met de bus naar huis een lijn 3 de andere kant op met maarliefst een half uur vertraging. Geen idee wat ze met die bus uitgespookt hebben, maar aangezien de beide achteropkomende ritten gewoon op tijd waren zal 'ie wel defect gestaan hebben hier in de wijk.

En dat was nog niet alles: ook op lijn 7 reed een bus met problemen rond die eventueel ook nog geruild moest worden voor een andere.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door mb90 »

- Vandaag heb ik eens een kijkje genomen bij de al door Karl genoemde pendelbus in Krimpen a/d IJssel. De bus zelf heb ik nog niet gezien, ik was er namelijk om 13:00 uur, terwijl de eerste bus pas weer om 14:39 uur ging rijden. Daar had ik geen tijd voor.
Dit is de eenzame haltepaal op het busstation. Onderaan liggen nog een aantal kabels te wachten op een aansluiting:
Afbeelding

De erg volle lijnsticker:
Afbeelding

En de nogal goedkoop opgehangen dienstregeling die doordeweeks veel verschillende frequenties heeft:
Afbeelding
Ik ga dus nog een keertje terug voor de bus (of busje) op deze lijn.

- Maar, er was nog meer te zien op het busstation. Het ziet er hier nogal vervallen uit en dat is te zien aan de oude lijnennetkaarten die hier hangen (wat overigens dacht ik hier al genoemd was). Op die kaarten staan bijvoorbeeld nog lijn 90 in de Stormpolder (= nu 96) en de oude lijnen 95 (R'dam Alexander - Nieuwerkerk a/d IJssel - Capelle a/d IJssel - Krimpen v.v.) en 96 (R'dam Zuidplein - Capelsebrug - Krimpen v.v.) op. De laatste keer dat die reden is dacht ik al een jaartje of 7/8 geleden. Dit is de kaart:
Afbeelding

Ingezoomd op het meest antieke deel. Lijn 95 is dus al een tijdje verdwenen:
Afbeelding

- Dan iets anders. Door de definitieve terugkeer van de Parkshuttle was Buslijn 91 per 1 september opgeheven. Lang heeft dat niet geduurd, want een paar dagen later zag ik dat de bus gewoon weer reed, maar een stuk minder vaak. Daardoor is er nog steeds een geel-witte Alliance B96 (de 2234) hier te zien. 8-)

- En over antiek gesproken. Op de lijnen 2 en 7 rijden de oudste trams van Rotterdam rond, de 800-tjes. Een aantal van die trams stonden al op het punt om naar Roemenie te gaan, maar zijn toch nog teruggehaald door een materieeltekort. Vrijwel alle trams hebben al een tijdje een digitaal display, maar 4 trams nog niet. Niet al die 4 trams rijden nog rond, maar toevallig zag ik er vandaag eentje (de 823) van die 4 op Tramlijn 7 (Willemsplein - Woudenstein v.v.) :D. Doordat het eindpunt Woudenstein vroeger nog niet zo heette kan hij alleen de oude naam (= Burg. Oudlaan) filmen. Daar heb ik jammergenoeg geen foto van, maar wel van de bestemming Willemsplein zoals deze niet vaak meer te zien is:
Afbeelding

- Maandag was er overigens een 800-tje met oude film nog verdwaald op Tramlijn 8. Ik weet alleen niet welk 800-tje dat was.

- En tot slot zag ik gisteren dat de stalling Ridderkerk weer een 'nieuwe Alliance' rond laat rijden. Het is deze 2800:
Afbeelding
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Karl »

Die gedateerde lijnnetkaart heb ik ook al een keer aangekaart op dit forum, maar die klopt ook niet voor een jaartal lang geleden. Er staat namelijk een aantal streeklijnen op die nooit zo gereden hebben, zo uit m'n hoofd 196. Verder vraag ik me af of de snellijnen (291, 292, 293, 294), die volgens mij op de kaart staan destijds al bestonden. Volgens mij niet. Vroeger had men in Krimpen alleen 95, 98, 194, 195, 196. Waarvan de eerste naar Alexander reed en de rest nog naar Rotterdam C. Overigens reed 196 nog een rondje door het dorp reed. Vervolgens ging 95 eerst via Nieuwerkerk omrijden (waardoor de lijn nog onaantrekkelijk werd) en vervolgens werd 95 opgeheven. Later kwam toen 90 (nu: 96) en lijn 97. De laatste is er bij gekomen toen Lansigh Zuid gereed kwam. Ondertussen zijn de streeklijnen allemaal naar Capelsebrug verkort en is 196 gestrekt. Verder heeft er nog een jaar/een aantal jaar 291, 292, 293, 294 bestaan, waarvan 292 en 294 niet in het dorp stopte, alleen 291 en 293 soms wel en soms niet. Deze buslijnen zijn later vervangen door de uit Gouda via Bergambacht doorgetrokken 193.

Het klinkt misschien allemaal wat vaag, maar die kaart klopt gewoon niet.
Het is een spectrum.
lausteen
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 11:55

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door lausteen »

ZGT 818 heeft ook nog een ouderwetse lijnfilm :) Deze zie ik ook regelmatig nog op lijn 7. Anders dan de 818 en 823 heb ik nog nooit gezien eigenlijk, weet je zeker dat die andere twee nog wel als dienstwagens gebruikt worden?
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door mb90 »

De andere 2 (de 820 en de 822) worden dacht ik gebruikt als leswagens (net als de 818 dacht ik), maar ze zijn in ieder geval nog wel in Rotterdam.
lausteen
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 11:55

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door lausteen »

Minder goed nieuws uit Rotterdam; bedreiging in de metro met een vuurwapen op de Calandlijn thv KZ, vanmiddag om half 6.. Op klaarlichte dag midden in de spits, het moet toch niet gekker worden :?
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Karl »

Half zes, Kralingse Zoom? Dat ben ik dan maar net misgelopen... is er ergens een nieuwsbericht van?
Het is een spectrum.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door mb90 »

Er is nergens wat over te vinden, zelfs niet bij de meldkamer op P2000. Het lijkt erop alsof het geheim gehouden wordt door de politie. Ik wist alleen dat vanaf een uur of 4 er al geen metro's reden op een deel van de Calandlijn, maar niet de reden daarvan.

Dit laat ook maar weer eens zien dat de RET op moet schieten met de camera's in de metro. Dat had eigenlijk al deze zomer in alle 5300- en 5400-serie metro's het geval moeten zijn, maar nu zijn er pas 4 die met camera's rond rijden. Met camera's had de dader misschien op film gestaan.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Aking »

In hoeverre hangen er op de stations camera's? ik dacht te menen dat er iig in het centrum aardig wat camera's op de stations hangen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten