(BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

De Dordtse chauffeurs hadden vandaag een doorrij-bui... nu is 'm bus normaal toch al dusdanig vroeg op 't station dat ik de trein van 6.52 uur eigenlijk altijd wel haal (bus hoort 6.51 uur aan te komen), maar vanmorgen moest m'n trein zelfs nog binnenkomen. En nee, die had geen vertraging.

Vanmiddag kwam ik precies op de vertrektijd van m'n bus het station uit gelopen en toen was halte D al helemaal leeg... da's echt uitzonderlijk, dat alles precies op tijd is in de avondspits.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Daan »

De avondspits was hier wel anders, ik heb een half uur langer over m'n busreis gedaan omdat iedereen besloot om met de auto naar z'n werk te gaan...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Aking »

Ik trof hier vanmiddag bus 1851 (ex hermes of novio geloof ik) op lijn 50 (Ut- Wageningen) terwijl deze bus bij mijn weten in oudewater stond...

Weet niet hoe bijzonder t is maar ding is dus blijkbaar verhuisd of verdwaald :P
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Raymond »

Dat was dan een oncomfortabele verrassing...

En de verkeerslichten bij het station waren uitgevallen. Het ging iig een stuk sneller over de kruising heen dan normaal :)
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door tsov »

Vanmiddag mocht Scoutje 6415 weer eens voelen hoe het is om volgepakt te zijn: hij zat namelijk midden in de spits op lijn 94 van Amsterdam naar Zaandam :roll: Dan zie hoeveel verschil die 2m maakt, gelukkig zat ik op de fiets :P
Verder ook nog een Wright zien staan op Amsterdam CS :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Chauf21 »

keleti palyaudvar schreef:Ik trof hier vanmiddag bus 1851 (ex hermes of novio geloof ik) op lijn 50 (Ut- Wageningen) terwijl deze bus bij mijn weten in oudewater stond...

Weet niet hoe bijzonder t is maar ding is dus blijkbaar verhuisd of verdwaald :P
Wilde gok: die rit op lijn 50 zit gewoon in een omloop van Oudewater?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Aking »

Nu ik er over nadenk zou dat inderdaad best eens kunnen... want de de 180 loopt volgens mij over op de 41 die op zijn beurt weer over kan lopen in de 56 die 50 wordt.... ofzo :P
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Chauf21 »

Met matritten zijn ook heel creatieve en interessante omlopen te knutselen :wink: :idea:
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Chauf21 »

Vanmiddag trof ik toch wel iets opmerkelijks aan bij de metro van het GVB:
Stelletjes 13 en 30 zijn volledig ontdaan van alle graffiti en bekraste ruiten. Daarvoor in de plaats is de metro van binnen beplakt met een soort gecoat fotobehang. Geheel toevallig was ik samen met een projectleider ingestapt en raakten we aan de praat; het stel rijdt sinds vandaag mee in de dienst :) Diverse reizigers werd naar hun mening over dit 'nieuwe' stel gevraagd, vrijwel iedereen was positief verrast.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Wubbo »

Vandaag was het ex-Hermes 1854 die lijn 41 filmde in Utrecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

Hmm, het begint erop te lijken dat de chauffeurs hier in Dordt tegenwoordig dubbel uitbetaald krijgen als ze goed op tijd rijden...
Was vanmorgen wederom al op 't station voor m'n eigenlijk niet aansluitende trein er was en vanavond was halte D ook weer helemaal leeg om klokslag 18.11 uur. Zou bijna gaan denken dat alles te vroeg weg was, heb m'n bus zelfs niet net weg zien rijden wat gezien de tijd logischer geweest was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door tsov »

In de NL20 staat een stukje over de ongebruikte tramsporen op de Haarlemmer Houttuinen in Amsterdam. Best geinig om te lezen. Wel opvallend dat het GVB 2 weken zou hebben gezocht naar het antwoord :roll:
Hier is de editie digitaal te lezen
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Raymond »

- Er komen de laatste dagen wel meer rare dingen voor wat betreft de materieelinzet in Eindhoven bij Hermes, maar vandaag was er een gelede bus te bewonderen om 17.30 uur die als lijn 8 was aangekomen en als lijn 3 z'n weg weer vervolgd heeft. Los van het feit dat het een gigantische overkill is voor die buslijnen moet die bus ook ergens vandaan komen.
- En dat zou best de eerste vrijgekomen omloop kunnen zijn want als ik het goed zag reed er een Phileas weg van een vertraagde 401 van 17.27 uur richting Airport..
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

Vanmorgen kon ik op weg naar 't centraal station van Dordrecht nog meeluisteren met een flinke discussie over het bakkie... kwam er op neer dat rond 6.40 uur inmiddels drie van de vier dienstwagens op lijn 2/10 aan weerszijden van een poller in de binnenstad stonden die niet omlaag wilde. Toch best onhandig.

En Arriva had blijkbaar de spellingscontrole niet aan staan tijdens het maken van de presentatie voor de TFT-schermen in de bussen in DAV. Zag er vanmiddag "de bussen in Utrecht rijden weer zoals u gewent bent" op staan :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Vinny »

In de NL20 staat een stukje over de ongebruikte tramsporen op de Haarlemmer Houttuinen in Amsterdam. Best geinig om te lezen. Wel opvallend dat het GVB 2 weken zou hebben gezocht naar het antwoord :roll:
Hier is de editie digitaal te lezen
Dat is het politiek correcte antwoord. Het echte antwoord is dat de gemeente een busbaan wilde hebben maar alleen subsidie kreeg voor een tramlijn. Toen werden er maar rails gelegd zodat Rijkswaterstaat met het geld over de brug kwam. De bovenleiding bleek ineens 'niet meer nodig' te zijn...

Overigens kunnen er geen trams rijden, de constructie van de brug over de Prinsengracht schijnt daar te slecht voor te zijn... :?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door mb90 »

RET-Metrostel 5214 was vanmorgen een beetje donker. Alleen de noodverlichting stond aan en dat was in de tunnel best donker. De 5214 zat aan de oostkant van een 3-tje en ging dus na de spits naar de 's Gravenweg. Dat heeft geholpen, want toen ik 's middags de 5214 weer uit zag rukken om in Nesselande weer bij dezelfde dienst als in de ochtend aan te sluiten zag ik dat alle verlichting weer aan stond :).

Een fototje met mijn mobiel van de donkere 5214 opweg van Blaak naar Oostplein rond 9:30 uur:
Afbeelding

Verder is het defectenweek bij de RET. Nadat er eerder deze week al een metro bij Spijkenisse Centrum defect raakte, was er gisteravond een defecte metro bij Schenkel (wat overigens vanmorgen nog steeds op de RET-website stond en mij dus op het verkeerde been zette :roll: ) en vanmiddag was er weer een defecte metro ergens op de Erasmuslijn. Ik had gelukkig toen net een laatste metro uit een metrofile, maar na mijn metro kwam de volgende pas na 11 minuten en op Stadhuis werden alle metro's met "Vertraagd" aangekondigd. Als klap op de vuurpijl stonden er vandaag ook nog 2 bussen uit de 800-serie met panne langs de weg.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Karl »

Daar nog aan toevoegend: volgens mij worden de andere stellen ook niet onderhouden. De doorzichtige platen bij de balkons ontbreken steeds vaker (in T's en in B's), wat op z'n minst irritant is te noemen. Verder is er volgens mij steeds vaker meer graffiti aanwezig. De RET ìs een neerwaartse spiraal. Maar dat komt natuurlijk allemaal door de OV-chipkaart. :roll:
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Suus »

In Amsterdam schoten om half drie opeens alle displays na eerst te blijven hangen op oude informatie allemaal in de streepjestand (volledige scherm gevuld met streepjes). Zowieso twee stations (Nieuwmarkt en Waterlooplein) hadden hier last van :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Daan »

Vanmorgen heeft m'n bus, lijn 52, bij de werkzaamheden in Eelderwolde de spiegel van een andere auto eraf gereden... Kwam met +10 in Gn aan, gelukkig m'n trein nog wel gehaald.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door STF »

Vinny schreef: Dat is het politiek correcte antwoord. Het echte antwoord is dat de gemeente een busbaan wilde hebben maar alleen subsidie kreeg voor een tramlijn.
Ben het helemaal met je eens ;)
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Daan »

Ik had vanmorgen bus 5831, een DAF/Berkhof geval. In ieder geval oud, want de achterdeur deed het niet meer goed, en ook de halterem was al naar de maan. :P
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door ODRAIL »

Vandaag zag ik een RET RandstadRail voertuig over het viaduct over de A12 bij Nootdorp rijden, het blijft toch een vreemd gezicht. :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Daniel »

Vanavond zo rond 21.20 uur kwam ex-SVN Ambassador 5104 als lijn 86 aan op station Ede-Wageningen, beetje verdwaald?

En bij Arriva ging het ook lekker in de late avond: de 6297 stond om 23.15 uur compleet dood bij het station in Dordrecht. Nadat de even later gearriveerde monteur de hoofdschakelaar om zette deed'ie het een paar seconden weer om het daarna alsnog te begeven. Een beetje knutselen met de elektra achterin de motorruimte deed wonderen, daarna was de bus in ieder geval in staat om (zonder binnenverlichting) naar de stalling terug gereden te worden door de toezichthouder. Die had z'n busje namelijk al afgestaan aan een chauffeur wiens dienst erop zat die z'n aflosbus weer moest afstaan als vervangend materieel voor de rit die de 6297 had moeten rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Oud forumgebruiker »

tsov schreef:Vanmiddag mocht Scoutje 6415 weer eens voelen hoe het is om volgepakt te zijn: hij zat namelijk midden in de spits op lijn 94 van Amsterdam naar Zaandam :roll: Dan zie hoeveel verschil die 2m maakt, gelukkig zat ik op de fiets :P
Verder ook nog een Wright zien staan op Amsterdam CS :)
En Gisteren zat de 6415 op de 87 (Amsterdam, Sloterdijk Station - Wormerland P&R A7 / Afrit 2), ook geen pretje, aangezien op die dient normaal een Citaro G zit :shock: .
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2008

Bericht door Chauf21 »

Ergens afgelopen week (ik denk woensdagmiddag) zag ik op de Plantage Middenlaan in Amsterdam de 'Red crosser' rijden: een tram van het Rode Kruis :?:

Edit: Ah, een tram voor gehandicapten: http://www.amsterdamtourist.nl/nl/placestogo/ecmp-1938 :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten