OVer je reiservaringen in september 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door MdJ »

Bee schreef:Uit mijn hoofd EU-verordening 1371/2007,
Dit vind ik eng... (Het is ook 1371/2007 :shock: )
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Hainje »

Jemig, Bee, gast!!

Dit gaat wel ver hoor. :o
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Aking »

Als internationaal treinreiziger moet je die weten... Is me al meerdere malen goed van pas gekomen en heeft me zonder al te veel gedoe aan een hotel geholpen... *O*

Nu alleen even kijken hoe ik het overmorgen aan ga pakken, want dat is van Niet-EU naar EU...
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Hendrik »

Toen ik vanmiddag met lijn 396 vanuit Rotterdam op weg was naar huis, zag ik op de A29 (ter hoogte van Klaaswaal) een Qliner op de vluchtstrook staan, met het luik van de motorruimte open... Als ik het zo snel goed zag, was het de 7761 of 7762. Geen idee wat ermee aan de hand was.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Suus »

Hainje schreef:Jemig, Bee, gast!!

Dit gaat wel ver hoor. :o
Het zijn van die dingen die in het achterhoofd blijven sluimeren als je ze ooit nodig hebt gehad. De verordening is mij goed van pas gekomen tijdens het begin van de Fyra-crisis, toen ik retourtickets voor de Fyra had en ik deze uiteindelijk kon omboeken naar Thalys (de meerkosten van €216 euro kwamen voor rekening van NS Hispeed).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Michael »

Hendrik schreef:Toen ik vanmiddag met lijn 396 vanuit Rotterdam op weg was naar huis, zag ik op de A29 (ter hoogte van Klaaswaal) een Qliner op de vluchtstrook staan, met het luik van de motorruimte open... Als ik het zo snel goed zag, was het de 7761 of 7762. Geen idee wat ermee aan de hand was.
Was het een Volvo 8700:
Afbeelding

Of een Volvo 8900:
Afbeelding
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Hendrik »

Ik zag 'm maar in een flits, dus ik weet niet zeker welke bus het was. Ik dacht een Volvo 8700 te zien; vandaar dat ik nummers 7761 en 7762 noemde. :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Suus »

Vanmiddag weer een interview gehad over "het toekomstig aanbod van Thalys" in Amsterdam, dus ook weer eens een bezoeken gebracht aan Amsterdam :)

Op de heenweg had ik de 12743 vanaf Leiden. Deze werd zo te zien bestuurd door een kersverse machinist, die nog met begeleiding in de cabine zat. Hij reed daardoor wel erg voorzichtig het station binnen, net zoals later ook nog bij Schiphol en Amsterdam Zuid. In Leiden stonden belachelijk veel disputen op de trein te wachten, waardoor de trein al snel een grote bralzaal werd. Dat was mij afgelopen zondag ook al overkomen met allerlei disputen die in Groningen op bezoek waren geweest :|

Na het interview lekker geld over de toonbalk gesmeten in het centrum en daarna vanaf Amsterdam Centraal de 2267 genomen. De machinist was bij binnenkomst op Leiden Centraal blijkbaar niet op de hoogte van het feit dat hij tien bakken mee had, en dus stonden de laatste drie deuren nog in de wissels van spoor 10a naar 9b. Een conducteur stond er hoofdschuddend bij, zei "altijd hetzelfde liedje hier" en dirigeerde de mensen naar een deur waar wel veilig uitgestapt kon worden. In Leiden bleek ook dat de 19561 nooit verder was gekomen dan Lammenschans en weer terug naar Leiden Centraal mocht. De trein mocht daarna een nieuwe poging doen naar Gouda te rijden als 19563 die wel slaagde. Op 17:53 bleek het vervolgens een zooitje te zijn in Alphen, waar twee treinen zonder duidelijke informatie spoor 1 en 2 bezet stonden te houden. Veel reizigers richting Utrecht kozen eieren voor hun geld en propten zich bij de 19563 naar binnen om dan maar via Gouda te reizen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Daniel »

De reizigers rond Apeldoorn treffen het geloof ik niet echt deze week: maandag hadden ze een aantal piepkleine spitstreintjes doordat de opstart van de treindienst blijkbaar niet helemaal lekker was gegaan, dinsdag een seinstoring met veel minder treinen als gevolg en vandaag dan weer een defect spoor waardoor er niks reed.

Aan de westkant van de storing was de 301718 gelukkig wat groter dan gisteren en reed met een IRM-IV. Ook aan de reizigers naar Rotterdam bleek gedacht en bespaarde NS ze op het nippertje wat conditietraining... in eerste instantie zouden reizigers voor die richting namelijk in de niet heel erg lange overstaptijd helemaal naar spoor 21 hebben mogen wandelen vanaf spoor 8, maar dat werd kort voor aankomst in Utrecht toch nog aangepast naar spoor 12A.
Bleek trouwens wel een handig bedachte oplossing te zijn: om de 2818 te kunnen laten rijden was de 1723 met alleen het Haagse deel naar Amersfoort gestuurd, zodat de 2823 in Utrecht kon keren. Op die manier dus hooguit een extra overstap voor sommige reizigers, maar alle verbindingen die er normaal zijn blijven behouden. En met alleen de Amersfoortse instappers blijkt in de praktijk een los stel naar Utrecht ook wel voldoende plek te bieden (zolang het een VIRM is dan :P )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7595
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door VIRM »

@Bee: NS gaat het ooit nog eens lelijk oplopen met die bakken die nog in de wissels staan. Zo ben ik ooit op een avond (toen het al donker was, en ik ben nachtblind...) op station Haarlem zo bijna een meter naar beneden gevallen. Het was dat een andere reiziger mij nog op tijd bij de elleboog vastgreep... Reden was dat er een wisselstoring was geweest en dat de voorste bak van de trein waar ik in zat halverwege de wissel van 6a naar 7b stond...
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Aking »

Ja... Ik blijf toch wel een beetje gniffelen om het OV hier in Belgrado...

Sinds een tijdje hebben ze hier busplus, een soort ov-chipkaart, echter checkt bijna niemand in. Men weet nagenoeg precies wanneer er gecontroleerd wordt (de controleploegen werken tot 20:00, dus daarna hoef je niet meer in te checken), waar ze werken (we gaan vandaag helemaal tot het centrum, dus ik check wel even in) en als ze je al controleren dan checken ze doodleuk in met jouw kaart.

Maar pareltje tot nu toe was vannacht in de nachtbus (waar je een kaartje bij de chauffeur moet kopen, en waar je dus niet in komt zonder kaartje)... Halverwege stapt er ineens een undercovercontrolemannetje in... Iedereen lachen natuurlijk :lol: Vervolgens komt ie bij een groepje jongens achter ons, vraagt naar hun kaartje, waarna die jongens hun schouders ophalen en in het Servisch iets als "we hebben geen kaartje" mompelen...

En de controlemeneer loopt gewoon door :') :X
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten