OVer je reiservaringen in september 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Milco »

Veel bussen in IJsselmond (Flevoland/Overijssel) zijn Iveco Bus Crossway's en deze hebben aan de rechterkant van de bus bij iedere stoelenrij een usb-oplaadpoort onder het raam. Hartstikke handig om je iPhone op te laden. (y)

De knoppen bij de haltes, zoals Eendenweg, zijn of waren ooit bedoeld om de chauffeur te laten attenderen dat hij er moet stoppen, dan gaat er een lampje branden aan het begin van de halte voor zover ik weet. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door ODRAIL »

Milco schreef:De knoppen bij de haltes, zoals Eendenweg, zijn of waren ooit bedoeld om de chauffeur te laten attenderen dat hij er moet stoppen, dan gaat er een lampje branden aan het begin van de halte voor zover ik weet. :)
Dat klopt dit systeem werd vroeger vooral in buitengebieden en op het platte land gebruikt bij haltes die niet bij een lantarenpaal stonden. Als het donker was en de lamp brandde dan wist de chauffeur dat er iemand bij de halte stond.

Of het systeem nu nog gebruikt wordt weet ik niet.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Milco »

Nu heb ik geregeld met lijn 148 tussen Lelystad en Harderwijk gereisd en de haltes hebben nog drukknoppen, maar of ze het nog doen (d.w.z. of er iets voor de halte nog een lamp gaat branden) kan ik me even niet herinneren, maar ik dacht van wel.

Bij de halte Stichtsekant in Almere hebben we dit ook trouwens. Dat werkt wel inderdaad: zodra iemand op de knop drukt, gaan er precies voor de halte twee rode lampjes branden, soort van busstoplicht. Hoe dit eigenlijk zou moeten als er twee bussen tegelijk aankomen en je als wachtende reiziger met de achterste bus meewil, weer ik echter niet. Dan wordt het maar wel gewoon armzwaaien? *O*
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Niek »

Ik zit op het moment in Zweden voor een uitwisseling, en ze heben het hier wel goed voor mekaar. Een bus om 7:19, een bus om 7:24 en een bus om 08:50... De school begint om 08:15 -o-
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Daniel »

Op station Amersfoort zijn cross-platform overstaps op perron 6/7 momenteel niet mogelijk. Heel het midden van de perrons is wegens de perronverlaging opgebroken en afgezet met hekken. Uitsluitend bij de trappen kan je naar de andere kant.
Ondanks dat er elk kwartier een cross-platform overstap is daar is die dus niet naar 4/5 verplaatst.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door ODRAIL »

Een perronverlaging ... waar is dit goed voor :? ?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door reisthijs »

Blijkbaar is het nu te hoog (A)
Al is het maar 8 cm verschil tussen de oude en nieuwe norm.

Zie ook viewtopic.php?t=12121
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Suus »

Bee schreef:Vanochtend was ik weer eens onderweg met de stadsbus in Gorinchem, dit keer Irisbusje 6036. Even voor mijn halte druk ik op de Stop-knop en alle lampjes gaan branden, waarna de chauffeur vrolijk mijn halte voorbij rijdt. Dus ik roepen, zegt de chauffeur dat ik niet op het knopje gedrukt had, want zijn lampje was niet rood. Nouja, dat was dus wel het geval, de chauffeur ging maar een storingsmelding maken :P
Vanochtend hetzelfde busje weer. Het stoplampje bij de chauffeur deed het weer, en alle nieuwtjes over Arriva Brabant die op de beeldschermen verschenen waren weer vervangen door nieuwtjes over Arriva Zuid-Holland Zuid :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door nvdw »

Logische verklaring, maar dat zeg ik dan, is dat de lampjes wel werk(t)en maar het bijbehorende geluidssignaal niet (een Irisbus geeft bij het indrukken van de stopknop een 'storingszoemer' ter attentie). In zo'n geval merk ik die stoplamp ook wel eens te laat op :oops:
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Daelea »

De 936 richting Bd stond zojuist (12:53) net na Hfd stil op de HSL, met stroomafnemers neer en de deur van het machinistenhokje open. Ik racete erlangs met de [serie=Intercity|2015|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie], geen idee wat er was - tweede defecte HSL-trein vandaag?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Ardan »

Die zal wel niet door de spanningssluis heen zijn gekomen, zo zeldzaam is dat helaas niet :')
Ik doe ook maar wat
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Michael »

Hij is uiteindelijk met 14 minuten vertraging verder gereden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Daniel »

Handig die recente vertrekspoorwisseling in Utrecht... Voorste deel van de 1759 kon er net niet binnenkomen door een passerende Volvo-trein over spoor 10. Die hadden elkaar bij vertrek van spoor 11 niet gehindert. Ookal gezien op vertrektijd van de 1759 die goederentrein al voorbij was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door MdJ »

Vermoedelijk de combinatie van de regen in combinatie met de markt op het Van Heekplein in Enschede zrogde ervoor dat op lijn 5 naar 't Zwering op de rit van 16:30 vanaf het station er zowaar staanplaatsen waren. Nu heb ik enige ervaring met lijn 5 (een jaar of 5), maar de desbetreffende ritten zit normaal gesproken hooguit een man of 20. En dat is dan nog ruim gerekend.

Geen schokkende gebeurtenis, iedereen kon gewoon mee, maar het viel me wel op :)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Z2N »

Daniel schreef:Handig die recente vertrekspoorwisseling in Utrecht... Voorste deel van de 1759 kon er net niet binnenkomen door een passerende Volvo-trein over spoor 10. Die hadden elkaar bij vertrek van spoor 11 niet gehindert. Ookal gezien op vertrektijd van de 1759 die goederentrein al voorbij was.
Weet je ook eens hoe het is om de [serie=Intercity|2015|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] te nemen, die had zeer regelmatig te maken met vertraging door kruisende treinen toen die op 9 aankwam. Nu deze op 11 komt heeft die serie daar veel minder last van, en bovendien is de kruising tussen de aankomende [serie=Intercity|2015|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] en de [serie=Intercity|2015|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie]/[serie=Intercity|2015|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] nu verdwenen, het gebeurde vaak dat een licht vertraagde [serie=Intercity|2015|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] die serie ophield.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Suus »

Verdacht pakket Rotterdam Centraal. Een maal raden waar ik nu ben...

Edit: het liep met een sisser af. Maar ik heb wel een half uur vertraging door een uitgevallen trein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Daniel »

Z2N schreef:Weet je ook eens hoe het is om de [serie=Intercity|2015|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] te nemen, die had zeer regelmatig te maken met vertraging door kruisende treinen toen die op 9 aankwam. Nu deze op 11 komt heeft die serie daar veel minder last van
Tja, daar los je dus het probleem dat er was niet mee op he. In plaats dat het goederenpad de [serie=Intercity|2015|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] vertraagd waardoor de kruising met de (1)1700 misloopt en die laatste moet wachten wordt 'ie nu rechtstreeks door het goederenpad vertraagd. Is leuk voor de statistieken met één vertraging minder, maar wellicht is het handiger om het bij de bron aan te pakken.

Maargoed, die kruising scheen ook helemaal niet de reden voor de wisseling te zijn. Dat zou ergens in een bouwfasering zitten. In elk geval is wel goed te merken dat perron 8/9 niet zo gek breed is. 'tis goed vol daar gezien de ICs uit Gouda naar Amersfoort en omgekeerd er nagenoeg tegelijk staan, dat had je met de [serie=Intercity|2015|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] op 9 weer eens stuk minder.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Wubbo »

Er is geen goederenpad in de buurt van de (1)1700, het pad uit Amersfoort is het enige pad dat over spoor 10 doorkomt en die rijdt daar om .17 door. Het goederenpad vertraagt de 8800 dus ook nooit, dat deed de binnenkomende (1)1700 uit Amersfoort wel (toen de 8800 nog op 9 stond). De binnenkomende 8800 was ook niet de meest punctuele: die zat de vertrekkende (1)1700 naar Amersfoort dan ook regelmatig in de weg. Die beide problemen ben je nu kwijt.

Er is geen bouwfaseringsstap die het draaien van spoor 9 en 11 veroorzaakt (na de indienststelling van spoor 20/21 is er eigenlijk niets meer veranderd, behalve het tijdelijk buiten dienst nemen van spoor 15 resp 14, en het verdwijnen van spoor 13 maar daar had je toch al weinig aan). Wel is uiteindelijk de indienststelling van spoor 20/21 de oorzaak: in de uitvoering bleek de kering van de 6100 op het keerspoor bij Woerden Molenvliet niet te halen. Die is nu iets ruimer geworden, doordat de 8800 eerder uit Utrecht en Woerden weggaat.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Verdacht pakket Rotterdam Centraal. Een maal raden waar ik nu ben...

Edit: het liep met een sisser af. Maar ik heb wel een half uur vertraging door een uitgevallen trein.
Een gokje: Je was op Rotterdam Centraal?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Er is geen goederenpad in de buurt van de (1)1700, het pad uit Amersfoort is het enige pad dat over spoor 10 doorkomt en die rijdt daar om .17 door.
Ahja, dan hebben we hier weer zo'n mooi fenomeen van trdl's die een trein in een niet bestaand pad er tussendoor frommelen: die Volvo-trein kwam dus ca. +15 t.o.v. zijn pad door (achter de [serie=Intercity|2015|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] vanuit Amersfoort aan dus en bij Den Dolder dwars door de [serie=Sprinter|2015|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] heen, daarom is daar dus geen pad :P ) Verre van de eerste keer dat dat gebeurd trouwens, maar gezien de lengte van de bewuste trein kan ik me er ook wel iets bij voorstellen dat die in Amersfoort niet aan de kant kan.
Het goederenpad vertraagt de 8800 dus ook nooit, dat deed de binnenkomende (1)1700 uit Amersfoort wel (toen de 8800 nog op 9 stond).
Als er één serie is die consequent vroeg binnenkomt is het die (1)1700, daarnaast lijkt het mij verre van waarschijnlijk dat er een overkruisbeweging met 1 minuut opvolgtijd over wissel 1321A/1311B gepland stond. En als je via spoor 27 de fly-over op gaat heb je niks te maken met de treinen uit Amersfoort, dan is het eerder de (12)500 die je in de weg zit. Dat maakt het omdraaien ook al logischer, want die overkruising red je niet meer volgens de normen als de 8800 zoals nu eerder vertrekt.
Er is geen bouwfaseringsstap die het draaien van spoor 9 en 11 veroorzaakt
Er is sprake geweest van het gedeeltelijk buiten gebruik nemen van spoor 11 waardoor daar geen lange Noordoost treinen meer op pasten heb ik ooit ergens gelezen. Dat was echter wel iets wat niet persé gelijk met het wijzigingsblad liep.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Wubbo »

Die 11700 was zeker niet altijd te vroeg (is ie nog steeds niet trouwens). De 8800 ging toendertijd wel altijd via 24X, iets anders kan ook niet want rond die tijd heb je ook nog de aankomende 2800 (.28) en de aankomende 17400 (.27) op spoor 12 - zeker in de tijd dat spoor 14 of 15 nog buiten dienst was. Daar pas je met de vertrekkende 8800 (.25) echt niet tussendoor.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Wubbo »

Vanochtend deed ik keurig voor vertrek de reisplanner-check (nou ja, de actuele vertrektijden-check). Er waren uitgelopen werkzaamheden bij Gouda, dus ik startte thuis mijn laptop op en werkte het eerste halfuur thuis. In die tijd kwam ook het bericht dat de storing voorbij was. Ik besloot de eerste trein maar te laten gaan: die zou wel druk worden. Toen ik 20 minuten voor vertrek zag dat de trein van 07.09 nog op de vertrektijden stond, besloot ik naar het station te gaan. Iets meer dan 10 minuten later kwam ik daar aan: trein opgeheven. Stond ik alsnog 20 minuten te wachten, die tijd had ik ook thuis kunnen werken.

Oftewel: doe voor vertrek de reisplanner-check, en ga er van uit dat het advies dat je dan krijgt nog steeds niet klopt! *O*
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door gliderfighter »

Door de grote verbouwingen in Den Bosch ligt de complete bus dienstregeling op zijn gat. Wachtende op mijn lijn 13 verdween deze van het bord en kwam ook niet meer terug. Lijn 3 reed wel en 10 minuten later weer. Snel ingestapt en daarna de hele file achtervolgd. Met +30 toch thuis aangekomen. Dat wordt de trein pakken de komende tijd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Daniel »

@Wubbo: Klinkt bekend... dat advies van de reisplanner-check lijkt er vanuit te gaan dat mensen naast het station wonen/werken want verder kan je bij een storing veelal nog niet vooruit kijken.
Ik zag de bewuste storing vanmorgen ook, met de melding dat er minder treinen reden, maar kon vervolgens in de reisplanner geenenkele opgeheven trein vanuit de richting Utrecht ontdekken. Dan ga je toch ook denken dat er ergens iets niet klopt
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door VIRM »

Gisteravond rond 18:05 op station Schiphol mee mogen maken dat koffers op wieltjes die op de blindegeleidelijn staan een lekker hard geluid kunnen maken als ze omver worden gekieperd door yours truly. :mrgreen:

Later had ik van Zaandam naar Koog-Bloemwijk de [serie=Sprinter|2015|Amsterdam Centraal - Uitgeest4700[/serie] van 19:45. Deze kwam volgens mij al ietsjes te laat binnen. Maar we vertrokken niet. De HC riep om dat het niet duidelijk was wat er aan de hand was en dat er contact werd gezocht met de treindienstleiding. Even later vertrok de trein, werd er volop de rem getrapt en even later mochten we weer verder... Aankomst in Koog Bloemwijk was met +7, dus waarschijnlijk zaten wij de [serie=Intercity|2015|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] lekker in de weg.
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten