OVer je reiservaringen in september 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door wouter15 »

Ook in de maand september kan je weer al je reiservaring kwijt, en wel in dit topic!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door isadora »

Met 320 naar Hilversum, vanochtend rond half tien, niks bijzonders.
Jammer genoeg zag ik nog net de trein naar Utrecht perron 1 verlaten.
Dus de trap naar beneden en weer op, spoor 2.
Daar kwam met een lichte vertraging, mede veroorzaakt door een vertraagde IC naar Amersfoort (+10), een SLT voorrijden voor Utrecht.
Helaas een korte versie, dus heel knus met zijn allen op het "balkon" heen en weer geswinged. *O*
Utrecht, de trappen op en af voor lijn 12. De eerste maar voorbij laten gaan, stampvol. Bij de volgende kon ik meteen instappen.
De rit ging via de Vondellaan, geen moeilijke toestanden in het verkeer. Dus netjes op tijd bij het UMC.

Terugreis stond meteen een lijn 12, nog heerlijk leeg, al meteen klaar voor vertrek, kon niet beter.
Eenmaal de universiteit voorbij, was van de rust niet veel meer over.
Op het station had ik nog negen minuten voor de trein terug naar Hilversum.
De roltrap omhoog was defect, en dus een stevige beklimming.
In Hilversum ook een defecte roltrap, dus wederom in de stijgbeugels.
Lijn 320 vertrok vervolgens binnen een minuut, dus superverbinding.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Tochjo »

Vanochtend helaas slechts 15 minuten vertraging. Ik zag al uit naar het geld dat ik terug zou krijgen voor een op te lopen 60 minuten vertraging, had al een stapeltje krantjes bij me om wat achterstand in te halen, maar helaas was de uitloop van werkzaamheden bij Woerden een uur eerder verholpen dan de prognose had voorspeld :mrgreen:

Op de terugweg wel +30, toch nog een frietje verdiend :)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door ODRAIL »

Vanmiddag 10 minuten vertraging opgelopen in Rotterdam met de metro doordat er een reiziger onwel geworden was.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door VIRM »

En vanochtend een gevalletje 'uit je neus peuteren langs het perron'... De 3325 kwam met +1 Zaandam binnen, bleef na al het in- en uitstappen nog even uit z'n neus peuteren langs het perron om vervolgens met +4 te vertrekken. Geen andere treinen in de weg, en er werd ook helemaal niks omgeroepen. Gelukkig reed mijn aansluitende [serie=Intercity|2015|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] met +8.

Op de terugweg de [serie=Intercity|2015|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] van 16:44 uit Den Haag. De HC verexcuseerde zich voor de volle trein en zei dat er in Haarlem een treinstel bij zou komen. Dit is sowieso altijd het geval, dus waarom kunnen ze dat extra treinstel niet eerder naar Den Haag brengen?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Geert »

Komt dan misschien net uit onderhoud in Haarlem?
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Jurre »

Vanmorgen reden op de A20 vanuit Rotterdam, de Connexxion Ambassadors 8221 en 8188 richting Gouda. Bussen hadden resp. de handelaarskentekens 11-HF-72 en 62-11-HF.
isadora schreef:Met 320 naar Hilversum, vanochtend rond half tien, niks bijzonders.
Jammer genoeg zag ik nog net de trein naar Utrecht perron 1 verlaten.
Dus de trap naar beneden en weer op, spoor 2.
Waarom niet op Hilversum Sportpark overgestapt of lijn 150 genomen?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Meltrain »

Ik dacht ook al aan lijn 150, maar die rijdt op dat tijdstip niet meer. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door regenmaker »

Zit nu in een vervangende 231 Apeldoorn - Arnhem. De bus was gestrand bij de halte Eglantier en reed richting Arnhem. Echter was er een storing met de deuren waardoor de bus telkens geen vaart meer kon maken. De buschauffeur zei dat ze niet levensmoe is en dus gingen we niet de snelweg op aangezien de bus dus uitviel. Logische keuze natuurlijk. Rij dus nu met +25 minuten richting Arnhem, vond het wel knap dat er sneller een vervangende bus bij de halte was dan de volgende bus. We hadden namelijk al +15 minuten. En de volgende bus komt een halfuur later, er was dus binnen tien minuten een andere bus. Prima service! :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door isadora »

Meltrain schreef:Ik dacht ook al aan lijn 150, maar die rijdt op dat tijdstip niet meer. :wink:
Klopt ;)

@Jurre:
Was inderdaad beter/sneller geweest.
Maar ik schat altijd ruim in, en dan kies ik sowieso voor Hilversum.
Ik hou niet van lang wachten op het vaak tochtige Sportpark.
Dus ja, nu moest ik kwartier op station Hilversum wachten, in ieder geval wel koffie.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door VIRM »

Vandaag een hele reis gemaakt (Zaandam-Sloterdijk-Rotterdam-binnenstad-Rotterdam-Dordrecht-Breda-Roosendaal-Rotterdam-Sloterdijk-Zaandam). Nog wat opvallendheden:
- Voor het eerst mijn telefoon opgeladen in de eerste klas van een ICM. Het leek net een infuus, aangezien de stopcontacten ergens boven hangen.
- Twee nieuwe trajecten erbij voor mij vandaag: Dordrecht-Breda en Breda-Roosendaal. Op Breda een overstap van 1 minuut gehaald van de [serie=Intercity|2015|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] naar de IC naar Roosendaal (uitgevoerd met de groene stroomVIRM). HC van de aansluitende Sprinter naar Rotterdam vond het wel grappig dat ik (en een vriendin die mee was) een rondje aan het maken waren met de trein. :)
- Vandaag maar liefst twee bedelaars in de trein tussen Rotterdam en Den Haag (waarvan één met gitaar).
- Schiphol lag er wegens werkzaamheden voor een deel uit. Op Sloterdijk werd er in ieder geval helemaal niks in het Engels omgeroepen.
- Op Rotterdam Centraal rond 18:30 nog het gefluit van een stoomlocomotief gehoord, die ergens bij een van de hogere sporen reed.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door ODRAIL »

Mag ik hier even kwijt dat niet alle storingen op http://www.rijdendetreinen.nl/ te vinden zijn :? .
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Thom91 »

Welke bijvoorbeeld niet dan? Want dit is nogal een loos bericht verder...
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Meltrain »

VIRM schreef: - Vandaag maar liefst twee bedelaars in de trein tussen Rotterdam en Den Haag (waarvan één met gitaar).
Ik denk dat ik weet wie je bedoelt. Die (met die gitaar) heb ik ook regelmatig 's avonds gezien op dat traject. :P
- Op Rotterdam Centraal rond 18:30 nog het gefluit van een stoomlocomotief gehoord, die ergens bij een van de hogere sporen reed.
Dat was vanwege de Wereldhavendagen. Op zaterdag en zondag waren er twee retourritten naar de Tweede Maasvlakte en bovendien op zaterdagavond nog een extra rit.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door JWM »

Die man met gitaar is volgensmij een begrip in het Rotterdamse :')
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door ODRAIL »

KM46 schreef:Mag ik hier even kwijt dat niet alle storingen op http://www.rijdendetreinen.nl/ te vinden zijn :? .
Thom91 schreef:Welke bijvoorbeeld niet dan? Want dit is nogal een loos bericht verder...
Dit ga ik inderdaad nader verklaren:

Gisteren kreeg trein 5539 bij den Dolder 10 minuten vertraging door een voor mij onbekende oorzaak. Helaas kan ik hier nergens iets over terug vinden.

Ook op http://www.rijdendetreinen.nl/ is hier niets over te vinden.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Thom91 »

Niet iedere vertraging heeft een verstoring als veroorzaker en zeker niet iedere storing haalt de verstoringenpagina, waar ook rijdendetreinen de informatie vandaan haalt. Als NS het niet meldt, weet RdT het dus ook niet ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Daniel »

Zo'n losse trein die +10 krijgt is inderdaad typisch iets wat je niet bij de verstoringen zult zien staan. Zeker met zo'n gelijkvloers overkruisende trein naar Baarn komt dit wel vaker voor rond Den Dolder. Vaak is het simpelweg een vertraagde IC vanuit Amersfoort waar je dan op staat te wachten, want wat dat betreft zijn er maar twee opties die de trdl heeft: of de Sprinter moet wachten (dat gebeurd vrij weinig overigens), of de IC wordt stilgezet om de Sprinter te laten overkruisen (dat gebeurd in de meeste gevallen).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door ODRAIL »

@ Daniel: Je eerste optie lijkt mij ook het meest logisch. Al heb ik er niet echt op gelet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Geert »

Thom91 schreef:Niet iedere vertraging heeft een verstoring als veroorzaker en zeker niet iedere storing haalt de verstoringenpagina, waar ook rijdendetreinen de informatie vandaan haalt. Als NS het niet meldt, weet RdT het dus ook niet ;)
Dat klopt, de storingsinformatie is over het algemeen een NS-feestje (alleen in uitzonderlijke situaties zoals winterdienstregeling etc. komen er extra berichten uit Rijden de Treinen zelf).

Verder was er vrijdagmiddag wel een storing bij NS waardoor er een paar uur lang geen actuele storingsinformatie binnenkwam. Daardoor zullen er wel een paar storingen doorheen geglipt zijn.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door ODRAIL »

@ Geert: De vertraging waar ik het over had was op zaterdagochtend en niet op vrijdag.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Thom91 »

Daniel schreef:Zo'n losse trein die +10 krijgt is inderdaad typisch iets wat je niet bij de verstoringen zult zien staan. Zeker met zo'n gelijkvloers overkruisende trein naar Baarn komt dit wel vaker voor rond Den Dolder. Vaak is het simpelweg een vertraagde IC vanuit Amersfoort waar je dan op staat te wachten, want wat dat betreft zijn er maar twee opties die de trdl heeft: of de Sprinter moet wachten (dat gebeurd vrij weinig overigens), of de IC wordt stilgezet om de Sprinter te laten overkruisen (dat gebeurd in de meeste gevallen).
Dat had ik nog even uitgezocht maar was niet het geval :P
Komt wel goed schatje.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Etienne »

Doordat de Vinkbrug tussen Den Haag en Leiden gedeeltelijk defect was, reden wij met de 2627 (en andere treinen wellicht ook) linkerspoor tussen Den Haag Mariahoeve en Leiden Centraal.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Suus »

7 september 2015, 10:35. Busstation Gorinchem.

Lijn 1 uit de Gildenwijk komt aanrijden, iets te laat maar aangezien alle reizigers mee gaan met lijn 3 naar Laag-Dalem is dat geen probleem. De chauffeur (OC) ruimt langzaam zijn spullen op en de nieuwe chauffeur (NC) staat al bij de voordeur:
NC: "Beetje opschieten he, je nieuwe dochter ligt al te wachten!"
OC: "Oh, welke dochter?"
NC: "Waarvan je vrouw net bevallen is"
OC: "Huh?"
NC: "Je vrouw was toch zwanger?"
OC: "Nee, ik heb geen vrouw."

Vanzelfsprekend lag de hele bus dubbel :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door VIRM »

Vanochtend gingen dingen niet helemaal soepel.
De [serie=Sprinter|2015|Amsterdam Centraal - Uitgeest4700[/serie] van 07:13 uit Zaandam was wegens 'technische problemen' uitgevallen, dus was het extra gezellig in de [serie=Intercity|2015|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] van 07:20 richting Amsterdam.
Op Sloterdijk kwam de [serie=Intercity|2015|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] van 07:32 vervolgens met +8 binnen. Eerst stond nog even de Sprinter naar Beverwijk van 07:39 op het bord, maar de [serie=Intercity|2015|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] mocht toch als eerste komen. Dit werd overigens totaal niet omgeroepen (voordat de omroep naar NS ging, kon je nog een 'Als eerste komt binnen op spoor 7, de Intercity naar...'). Nadat er wat vertraging was uitgereden, mochten we na Leiden achter een vertraagde [serie=Sprinter|2015|Utrecht Centraal - Hilversum - Leiden Centraal (- Den Haag Centraal)5700[/serie] (die +11 had) bungelen. Volgens mij rijdt alles van Leiden naar Den Haag Centraal rechterspoor, dus met wat creativiteit van de treindienstleiding hadden we toch best een spoortje naar links kunnen opschuiven ([serie=Intercity|2015|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] was volgens mij toch al lang en breed al weg) om vlak voor Mariahoeve of Laan van NOI weer in te voegen en zo de Sprinter in te halen. But it was not meant to be...
Op Den Haag Centraal sloeg de daar gebruikelijke Wandelhobbyisten van NS weer toe (heel vaak wordt omgeroepen dat het treinstel aan de halzijde niet bestemd is voor reizigers...): op spoor 10 stond al een ander VIRM-treinstel, dus dat was een lekker stukje wandelen...

Op de terugweg de [serie=Intercity|2015|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] van 16:44 uit Den Haag. Verassend genoeg stond er op Haarlem niks gereed om mee te koppelen. Op zich niet erg, want er was vandaag plek zat in de trein. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten