OVer je reiservaringen in september 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door isadora »

Mikos schreef:Een Coördinator Wal (CW) zorgt voor allerhande zaken, zoals verbussingen bij werkzaamheden (aanspreekpunt), maar ook het regelen van aansluitingen, bebording op de stations... Het is een heel brede functie en daar hoort ook het informeren van reizigers bij.
Dank voor je uitleg. :pos:
Maar waar komt het woordje "Wal" dan vandaan (iets uit de scheepvaart)? Of is het een afkorting?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Mikos »

Nee, je hebt zowel Boord als Wal. Wal is het personeel op de stations (Servicemedewerker, PLP, Veiligheid&Service en dus de CW). Het Boordpersoneel zijn de machinist en conducteur. Dat is de schifting die ze bij het personeel hebben gemaakt. Zo valt iedereen ook onder een teammanager wal of boord.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door isadora »

:pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door chemie »

Dank voor alle reacties.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door VIRM »

Schiphol blonk vanmiddag rond 17:30 in de avondspits niet echt uit van de punctualiteit. Maar de treindienstleider besluit in alle wijsheid de test-ICD - mooi gesandwiched tussen twee locs - nog even over spoor 3 te gooien op het moment dat daar eigenlijk mijn [serie=Stoptrein|2015|Hoofddorp - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] binnen had moeten komen. Tsja, dan krijg je zo +2/+3. En op Lelylaan heeft de [serie=Stoptrein|2015|Hoofddorp - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] denk ik wel wat extra reizigers mogen verwolkomen door de blikseminslag bij metrolijn 50.
Beul van de blindegeleidelijn
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Etienne »

Aha, daarom was buslijn 62 bij de Henk Sneevlietweg zo ontzettend druk.

En inderdaad zoals VIRM zegt liep het rond 17:30 bij Schiphol totaal niet soepel. Vanuit Amsterdam C. ging vrijwel alles richting de Westtak met vertragingen tot +15 eruit.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Daniel »

Owja, het is weer dat seizoen waarin ze graag langs het spoor gaan wandelen bij Den Dolder... tijd geleden alweer dat ik in een trein zat die daar een aanwijzing voorzichtig rijden kreeg. Vanmiddag was het dus weer zo ver, gelukkig werd er niks aangetroffen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door VIRM »

@Etienne: wandelde jij rond dat tijdstip toevallig rond op Schiphol?
Beul van de blindegeleidelijn
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Etienne »

VIRM schreef:@Etienne: wandelde jij rond dat tijdstip toevallig rond op Schiphol?
Nee, ik kwam daar langs met de 2656 die met +6 reed (en te Laan van N.O.I. uiteindelijk +11 had).
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door mb90 »

Ik weet niet wie het bedacht heeft, maar om in een weekend met een groot evenement in De Kuip werkzaamheden uit te voeren bij de stations Rotterdam Zuid -en Stadion is natuurlijk niet echt slim. Maar 2 sporen waren er beschikbaar en de voetbaltreinen reden niet.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Wubbo »

Jammer alleen dat de werkzaamheden er al waren voordat de voetbalkalender werd opgesteld. Daar is in de afstemming echt nog wel wat te verbeteren.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Michael »

mb90 schreef:Ik weet niet wie het bedacht heeft, maar om in een weekend met een groot evenement in De Kuip werkzaamheden uit te voeren bij de stations Rotterdam Zuid -en Stadion is natuurlijk niet echt slim. Maar 2 sporen waren er beschikbaar en de voetbaltreinen reden niet.
Maar de RET heefd geloof ik extra trams ingezet naar het stadion. Juist door die werkzaamheden.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Hendrik »

Door een sein- en wisselstoring reden er vanmorgen nauwelijks treinen tussen Rotterdam en Den Haag. Ik had dus een extra reden om vandaag de RandstadRail te nemen. Bij Rotterdam Centraal was ie daardoor wel al bomvol... Het was bij sommige stations echt stapelen geblazen. Het verbaasde me hoeveel mensen er in de metro pasten! :P Al sluit ik niet uit dat af en toe een paar mensen op het station zijn achtergebleven...
Bij Leidschenveen moesten we helaas wachten (waarschijnlijk voor een kruisende tram), waardoor de kleine vertraging opliep tot uiteindelijk 6 minuten. Gezien de drukte overigens nog best netjes!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Ardan »

Ik vind dat echt zo goed he, die controles in burger hier in Berlijn. Net een controle gehad in metro U12 door twee jongens die misschien net iets ouder dan ik zijn, van wie je het niet zou verwachten tot ze met hun bedrijfspas en scanner zwaaien. Je kunt ze hooguit vantevoren herkennen door een iets oplettende blik en één van beide heeft vaak een heuptasje.
Ik doe ook maar wat
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door VIRM »

Vanmiddag weer de [serie=Intercity|2015|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] van 16:44 uit Den Haag. Ergens rond Voorhout/Hillegom ging de snelheid eruit. Toen ik op de app keek, waren er rond Haarlem vertragingen wegens een persoon op het spoor tussen Haarlem en Amsterdam. En niet lang daarna ging (denk ik achter mijn trein) tussen Leiden en Haarlem een spoorbrug defect.
Op Sloterdijk wegens de lichte vertraging de [serie=Sprinter|2015|Amsterdam Centraal - Uitgeest4700[/serie] van 17:39 genomen. Deze kwam al binnen met +3 en het puilde helemaal uit. Ben benieuwd hoeveel bakken hij mee had.
Beul van de blindegeleidelijn
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Etienne »

De 2214 reed vanochtend zoals gepland tot Den Haag HS met 8 bakken VIRM, maar is als laatste intercity uit een sein- en wisselstoring gekomen. Op Den Haag HS is deze vervolgens gesplitst.
Het voorste viertje is gewoon verder gegaan als 2214, waarbij het vanaf Heemstede-Aerdenhout flink gangpadenwerk werd en het achterste viertje is de (30)2627 gaan rijden.

Al met al nog enigzins klantvriendelijk, maar dat waren dis wel 2 flink te korte treinen.
-----
En vanmiddag was het tussen Amsterdam en Haarlem mis, waardoor vrijwel alles westwaarts met +15 reed of zelfs meer. De 2656 werd dientengevolge op Leiden bestormd, ondanks dat deze uit 10 bakken bestond.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Suus »

Vanochtend was ik weer eens onderweg met de stadsbus in Gorinchem, dit keer Irisbusje 6036. Even voor mijn halte druk ik op de Stop-knop en alle lampjes gaan branden, waarna de chauffeur vrolijk mijn halte voorbij rijdt. Dus ik roepen, zegt de chauffeur dat ik niet op het knopje gedrukt had, want zijn lampje was niet rood. Nouja, dat was dus wel het geval, de chauffeur ging maar een storingsmelding maken :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Meltrain »

Aankomend weekend zijn er werkzaamheden tussen Rotterdam en Dordrecht, waardoor er minder treinen rijden.
Maar wat schetst mijn verbazing: er rijden wel 5 Intercity's per uur ([serie=Intercity|2015|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie], [serie=Intercity|2015|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] en [serie=Internationale Intercity|2015|Amsterdam Centraal - Schiphol - Brussel Zuid/Midi9200[/serie]), maar slechts 1 Sprinter per uur! :shock:
Had het niet veel logischer geweest om een extra IC serie op te offeren zodat de Sprinter wel gewoon 2x/uur kan rijden? Of om de Sprinter helemaal op te heffen en de [serie=Intercity|2015|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] op alle tussengelegen stations te laten stoppen?
Met deze maatregel van de NS worden de reizigers van/naar de tussengelegen stations immers onevenredig hard getroffen! :x
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Reiziger Delft »

Al die intercity's rijden door naar Brussel, Venlo of Vlissingen. Je kan dus niet zomaar stops toevoegen en opheffen betekent veel extra reistijd voor doorgaande reizigers. Daarnaast; in de intercity's zitten veel meer reizigers dan in de sprinters. Als je dus het aantal benadeelde reizigers met de extra reistijd vermenigvuldigt en deze waarde zo laag mogelijk probeert te houden is dit de beste oplossing.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Meltrain »

De [serie=Intercity|2015|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] rijdt dit weekend maar tot Bergen op Zoom, dus de dienstregeling van die serie is toch al aangepast.
Verder kunnen reizigers tussen Intercity-stations wel gebruik maken van Sprinters maar reizigers van/naar een Sprinter-station geen gebruik maken van Intercity's. Het laten rijden van Sprinters in plaats van Intercity's is dus veel eerlijker.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Z2N »

Gisteren met de 8874 bij Nieuwerbrug een aanrijding met een persoon gehad. Niet fijn. -o-
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Daniel »

Sterkte ermee Z2N, 'tis iets wat niet echt prettig is voor de machinist maar op reizigers heeft het zeker ook impact. Hoop dat jij er zelf niet al te veel van gemerkt hebt want die gevallen blijven je toch het meest bij. (Ik krijg zelf ook veel meer koude rillingen als ik terugdenk aan m'n tweede aanrijding om die reden, gelukkig is het mij inmiddels alweer een jaar of zeven bespaard gebleven)

@Meltrain/Reiziger Delft: het grootste probleem zal wel in het keren zitten gezien het symmetriepunt nagenoeg op Dordrecht ligt. Als je de ICs dus wilt opheffen en de Sprinters wel laat rijden zou je vrijwel continu drie sporen in gebruik hebben voor kerende treinen. Daarbij krijg je gratis de planningsnachtmerrie dat een [serie=Intercity|2015|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] moet vertrekken op het moment dat een [serie=Intercity|2015|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] binnenkomt, iets wat dus 1x/uur al vrijwel gegarandeerd mis gaat omdat je overkruisingen niet passen. Eén kerende sprinter kan je dan een stuk eenvoudiger kwijt in Dordrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Meltrain »

Ik weet ook niet precies waar de werkzaamheden zijn, maar mochten die bij Dordrecht zijn, kun je altijd de Sprinter nog 1x/uur inkorten tot Zwijndrecht en 1x/uur laten doorrijden naar Dordrecht.
Dan is de verbinding met Dordrecht voor de Sprinter-stations weliswaar beperkt, maar blijft de verbinding richting Rotterdam en verder gewoon 2x/uur.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door gliderfighter »

Vandaag op Amstel: Trein naar Maastricht, 4+4, dikke prima. Iedereen verspreidt zich dus over het perron. Gaan de deuren van het eerste treinstel niet eens open..(Of in opzending of HC die niet in dr eentje op 8 bakken wilde) Er zaten een leerling machinist en een mentor machinist in de cabine voorin, de mentor was allemaal van die gekke gebaren aan het maken, daarom dus.. Dus als haringen in een ton in een viertje, heerlyck. Geen omroep van de HC, die in haar kamertje zat. Voor Utrecht nog steeds geen omroep gehoord waarom we met genoeg materiaal toch moeten staan. Blijkbaar mocht in Utrecht wel het voorste viertje gebruikt worden, want die zat ook aardig vol(net zoals mijn viertje). In Den Bosch zaten er 2 HC's in de cabine, wel in het achterste, de voorste niet. Lekker apart..
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Bericht door Geert »

Meltrain schreef:Verder kunnen reizigers tussen Intercity-stations wel gebruik maken van Sprinters maar reizigers van/naar een Sprinter-station geen gebruik maken van Intercity's. Het laten rijden van Sprinters in plaats van Intercity's is dus veel eerlijker.
Eerlijk lijkt me als de grootste aantal reizigers de minste vertraging krijgt. Drukke intercities opheffen om een klein aantal sprinterreizigers een trein extra te bieden lijkt me niet perse 'eerlijker'?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten