Pagina 3 van 8

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Geplaatst: vr 11 sep 2015, 17:16
door waldo79
Niet op de hoogte zijn van...
Het is anders redelijk "breaking news" de hele middag :x

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Geplaatst: vr 11 sep 2015, 17:19
door Tochjo
Het is dat ik dit jaar een smartphone gekocht heb en een melding kreeg van Rijden de treinen, anders had ik het ook niet geweten. Het leken me scholieren, niet bepaald een groep die het nieuws regelmatig checkt.

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Geplaatst: vr 11 sep 2015, 18:13
door waldo79
Aha, op die manier 8-) Maar alles is weer goed gekomen, neem ik aan :)

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Geplaatst: vr 11 sep 2015, 19:54
door Daniel
Vanwege die puinzooi in Utrecht vanmiddag maar m'n alternatieve route per bus genomen. Was daarbij vooral opvallend hoe rustig lijn 276 nog was, normaal zit die bus gewoon minstens helemaal zitvol bij een treinstoring maar dat was hij nu allesbehalve.
Goed, er reden nu nog wel sprinters i.p.v. helemaal geen treinen maar of ze daar iedereen in mee hebben kunnen krijgen?

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Geplaatst: za 12 sep 2015, 00:21
door Meltrain
Vanmiddag kwam ik in Valkenswaard een Ambassador van Connexxion Twents tegen. Het nummer kon ik niet lezen, maar de bus had een groen kenteken (alleen achter de voorruit, op de normale plaats zat niks).

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Geplaatst: za 12 sep 2015, 09:30
door Daniel
In Valkenswaard zit sowieso een locatie van VDL dus waarschijnlijk kwam hij daar vandaan. Ergens in die omgeving zit ook het onderdeel van hun dat gebruikte bussen verhandelt.

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Geplaatst: za 12 sep 2015, 09:42
door Wubbo
Wubbo had gisteren het onzalige plan om vanuit Den Haag naar Nijmegen te gaan.

11.00 uur: nog even de was ophangen, dan kan ik gaan. Die trein van 11.24 ga ik niet meer halen, dan maar die van 11.39. Geen haast
11.10 uur: de was hangt. Spullen pakken en gaan. He, een icoontje van Rijden de Treinen op mijn telefoon, wat zou er aan de hand zijn? Storing bij Utrecht dus. Nou ja, de winkel waar ik heen wil heeft ook een vestiging in Den Bosch, dan maar daarheen. Dat scheelt via Breda maar een halfuurtje, laten we het maar doen. Ik doe rustig aan: eerder dan 11.52 heb ik geen trein
11.30 uur: op Den Haag Centraal veel vragen de reizigers en een rij voor de informatiebalie. Geen omroepbericht over gratis koffie, wel studenten die kortingsbonnen uitdelen voor de horeca in het station. Dankbaar maakte ik daarvan gebruik, en zo zat ik met broodje en sapje in de trein richting Brabant.
13.05: aankomst in Tilburg, overstap op de trein naar 's-Hertogenbosch. Die rijdt met een armzalige SLT-IV en schijnt weer naar Utrecht te rijden. Ik check nog even hoe ik moet lopen in Den Bosch. Dat was maar goed ook, de vestiging blijkt permanent gesloten. Dan toch maar door naar Nijmegen.
13.30: aankomst in Den Bosch. In het zonnetje kijk ik naar hoe een record mensen-in-een-SLT-IV-proppen gevestigd wordt. Die man met de fiets past er echt niet meer bij: die moet wachten (of gaan fietsen, het was lekker weer). Ondertussen wordt er in Den Bosch een reisadvies naar Amsterdam en Schiphol via Breda omgeroepen. Da's best om.
13.45: de trein naar Nijmegen komt eraan. Die is gelukkig niet heel druk. Uiteindelijk ben ik om 14.15 in Nijmegen, da's een uur later dan ik eerst wilde. Ik ga de stad in.

15.20: ik heb gekocht wat ik nodig had, en loop terug naar het station. Ik kijk op de actuele vertrektijden: de IC naar Schiphol staat aangekondigd als rijdend tot aan zijn eindbestemming. Mooi, dan neem ik die en zie ik wel of ik in Utrecht overstap of in Schiphol.
15.25: ook op de TBP staat gewoon Schiphol als eindbestemming, maar ik hoor mensen zeggen dat de trein (een losse VIRM-IV) maar tot Driebergen rijdt. Ondertussen is er ook een aanrijding bij Delft, dus ik waag het er maar op.
15.40: ook in Arnhem staat nog steeds Schiphol op de TBP. Het omroepbericht is niet te verstaan, maar ik vertrouw het toch niet als ik zo naar de actuele vertrektijden kijk. Laat ik maar uitstappen en wachten op de IC naar Den Helder, dan kom ik er in ieder geval en hoef ik me niet in Driebergen in een overvolle trein te wurmen.
16.00: de trein naar Den Helder van 16.01 komt aan. Hij rijdt met een karige VIRM-VI, maar in Arnhem past het prima. Ik installeer me. We vertrekken te laat.
16.10: voor Ede-Wageningen moeten we nog wachten op passerende treinen. In Ede stappen er al weer veel mensen in, met koffie. Daar is de koffie gratis, in Arnhem heb ik daar niks over gehoord. Vreemd, maar goed, het is toch te warm voor een warme drank en ik heb nog drinken bij me.
16.40: extra stop in Driebergen. Dat stond niet op de TBP, en het omroepbericht is weer niet te verstaan. De trein loopt nog voller.
16.50: ik kan niet goed zien hoeveel mensen er staan in Utrecht, maar ik zie weinig licht. Op de actuele vertrektijden zie ik maar incidenteel een trein naar Den Haag. Ik gok het niet: ik blijf zitten en reis door naar Amsterdam.
16.55: vertrek uit Utrecht. Kennelijk doet de omroepinstallatie het wel, want de conducteur roept duidelijk om wat er aan de hand is, inclusief waarom het zo is, en biedt zijn excuses aan voor de overvolle trein. Ik denk dat we mensen hebben achtergelaten in Utrecht.
17.20: bijna in Amsterdam. Ik twijfel of ik de trein naar Den Haag Centraal van 17.27 haal: dat wordt krap. Ik stap maar wel uit: doorreizen naar Sloterdijk levert ook niet zo veel op. Er ontstaat file voor de roltrap: die trein van 17.27 haal ik niet. Die van 17.28 (naar Vlissingen) haal ik wel want die vertrekt van spoor 7. Dan maar die, in Leiden kijk ik wel verder.
17.30: via een creatieve route (via het spoor richting Haarlem) rijden we Amsterdam uit. Hopen dat we niet te veel vertraging oplopen: ik wil mijn aansluiting in Leiden halen.
18.00: de machinist rijdt goed door. Met een beetje mazzel haal ik mijn overstap. Ik maak me in ieder geval klaar om over te stappen, als de aansluitende trein wegrijdt ga ik wel weer terug de trein in om op Laan van NOI mijn geluk te beproeven.
18.06: met 1 minuut vertraging vertrekken we. Aansluiting gehaald.
18.17: aankomst in Den Haag. Resultaat: 70 minuten vertraging. In totaal dus meer dan 2 uur vertraging, maar wel gedaan wat ik wilde doen *O*

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Geplaatst: za 12 sep 2015, 14:02
door Ardan
Held _O_

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Geplaatst: za 12 sep 2015, 17:05
door microshit
Vandaag The Color Run in Utrecht. Betekende dus vanaf Ut overvolle bussen op lijn 39. Op het niveau dat mensen bij elkaar op schoot gingen zitten, en op de verhoging achterin xD

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Geplaatst: za 12 sep 2015, 22:13
door VIRM
Gisteren zat ik in Amsterdam in lijn 50 tussen Henk Sneevlietweg en Station Sloterdijk. Tot mijn verbazing werd er in het CAF-stel nu ook omgeroepen aan welke kant men moest uitstappen. Wat is er aan de hand, dat het ineens zo vooruit gaat? :mrgreen:

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Geplaatst: zo 13 sep 2015, 12:41
door Daelea
Soms is het hebben van familie die je ergens op komt halen meer dan fijn. Een ritje Ledn - Klp is dit weekend een flinke aanslag op je geduld, vanwege werkzaamheden in Ede. Tussen Db - Klp - Ed - Ah rijden alleen bussen, de [serie=Sprinter|2015|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] rijdt Ut - Db en een keer per uur door naar Rhn. De [serie=Intercity|2015|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] rijdt Zd - Db, twee keer per uur.

De situatie te Db is als volgt:
- 12:21 vertrek bus naar Ah
- 12:23 aankomst [serie=Sprinter|2015|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] uit Ut naar Rhn
- 12:27 vertrek [serie=Intercity|2015|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] naar Zd
- 12:31 aankomst bus uit Ah
- 12:33 aankomst [serie=Intercity|2015|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] uit Zd / Ut
- 12:36 vertrek [serie=Sprinter|2015|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] naar Rhn
- 12:39 vertrek [serie=Sprinter|2015|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] naar Ut
- ...
- 12:51 vertrek bus naar Ah
- 12:53 aankomst [serie=Sprinter|2015|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] uit Ut

Enzovoorts. Vanuit Ut krijgen de reizigers dus minimaal 18 minuten overstap naar de bus en de [serie=Sprinter|2015|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] heeft een stop van 13 minuten te Db (want Db - Rhn wordt enkelspoor bereden). In elk geval de reizigers uit mijn [serie=Sprinter|2015|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] waren niet heel blij met de overstap van 28 minuten op de bus...

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Geplaatst: zo 13 sep 2015, 13:45
door ODRAIL
Betreft die overstap een ns bus?

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Geplaatst: zo 13 sep 2015, 13:47
door regenmaker
Meestal als er werkzaamheden zijn, dan pak ik de normale streekbus in plaats van de NS bus. NS bus is vaak laat of te vol. Zeker bij storingen.

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Geplaatst: zo 13 sep 2015, 13:53
door JWM
Bij geplande werkzaamheden is het busvervoer altijd wel in orde. Geen echt slechte ervaringen mee.

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Geplaatst: zo 13 sep 2015, 13:56
door Thom91
En die bussen in de reisplanner rijden op drukke trajecten vaak af en aan dus daar zou ik me ook niet zo'n zorgen over maken..

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Geplaatst: zo 13 sep 2015, 14:09
door Suus
Een NS-busdienst in Driebergen-Zeist werd bij al mijn ervaringen vaak zeer extreem volgens het boekje uitgevoerd. Er hangt een dienstregeling aan een lantaarnpaal waar het personeel zich strikt aan houdt: de bussen mogen echt niet eerder of later weg en worden per colonne de snelweg opgestuurd.

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Geplaatst: zo 13 sep 2015, 16:20
door Thom91
Mijn 3 ervaringen (gelukkig) was het principe af en aan rijden. Recent in Enschede ook volgens boekje idd, maar dat was relatief vroeg in de zondagochtend.

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Geplaatst: zo 13 sep 2015, 19:28
door Raymond
De 31336 had de eerste trein moeten zijn die na de werkzaamheden rond Amersfoort weer de volledige route zou rijden op de Valleilijn. In Barneveld Noord echter de trein uitgegooid met de mededeling dat door geplande werkzaamheden niet verder werd gereden en dat er een bus zou komen. De bus was echter al vertrokken toen de trein aankwam in Barneveld Noord (de reizigers uit de laatste bus in de reisplanner waren er al). Terugkijkend op OVtijden zie ik dat 31339 op Amersfoort als opgeheven stond vanwege uitloop van werkzaamheden en is de 31336 daarvoor opgeofferd in Barneveld om de rit niet helemaal te laten vervallen. Uiteindelijk dus een half uur op Barneveld Noord gestaan en met de volgende trein alsnog naar Amersfoort.

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Geplaatst: zo 13 sep 2015, 19:52
door Daelea
Bee schreef:Een NS-busdienst in Driebergen-Zeist werd bij al mijn ervaringen vaak zeer extreem volgens het boekje uitgevoerd. Er hangt een dienstregeling aan een lantaarnpaal waar het personeel zich strikt aan houdt: de bussen mogen echt niet eerder of later weg en worden per colonne de snelweg opgestuurd.
De bussen waar ik het over had betroffen de NS-bussen ja, en inderdaad, ze reden exact volgens het schema. Sterker nog, er bleken vaak drie bussen tegelijk te vertrekken (vandaag alledrie halfleeg natuurlijk) naar Arnhem. Dus ja, de reizigers mochten echt gepland bijna een half uur wachten op de 'aansluitende' NS-bus, waarbij het personeel zich inderdaad strak aan het schema hield (net als bij mijn vorige ervaringen te Db inderdaad).

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Geplaatst: ma 14 sep 2015, 08:25
door chemie
Vanochtend een NS medewerker op t station van Enschede, die mij vertelde niet te rennen voor de IC naar Hengelo. "Er is al gefloten." Ik wilde de sprinter pakken, dus dat scheelt. Hoe lang en waarom staat daar iemand?

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Geplaatst: ma 14 sep 2015, 08:38
door Thom91
Had de medewerker een rood petje op? Zo ja, dan is dat de Procesleider Perron, die loopt er vrijwel altijd rond op werkdagen :)

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Geplaatst: ma 14 sep 2015, 11:49
door Mikos
chemie schreef: Hoe lang en waarom staat daar iemand?
Wat een vraag... Iemand vertelt je uit veiligheidsoogpunt dat je niet moet rennen voor die trein en jij komt meteen vragen waarom die iemand daar staat... :X Ik zou Kamervragen stellen!

Maar een procesleider perron (PLP) zul je geen rood petje zien dragen, dat zijn servicemedewerkers of een Coördinator Wal. En die proberen de reizigersstromingen in goede banen te leiden, onder andere door vragen te beantwoorden en reizigers te verwijzen.

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Geplaatst: ma 14 sep 2015, 13:05
door isadora
En wat is nu weer een Coördinator Wal?

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Geplaatst: ma 14 sep 2015, 13:09
door Mikos
Een Coördinator Wal (CW) zorgt voor allerhande zaken, zoals verbussingen bij werkzaamheden (aanspreekpunt), maar ook het regelen van aansluitingen, bebording op de stations... Het is een heel brede functie en daar hoort ook het informeren van reizigers bij.

Re: OVer je reiservaringen in september 2015

Geplaatst: ma 14 sep 2015, 13:15
door reisthijs
Mikos schreef:
chemie schreef: Hoe lang en waarom staat daar iemand?
Wat een vraag... Iemand vertelt je uit veiligheidsoogpunt dat je niet moet rennen voor die trein en jij komt meteen vragen waarom die iemand daar staat... :X Ik zou Kamervragen stellen!
Wat een reactie... Soms stellen mensen gewoon een vraag, uit interesse, je hoeft niet meteen alles als kritiek op te vatten...