OVer je reiservaringen in oktober 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door regenmaker »

Frank schreef:Ik gok dat er vrijdag geen hond in de vervangende NS-stopbussen zit. Waarschijnlijk verlies je er zelfs van Arnhem naar Nijmegen Lent amper tijd mee door de 331 te nemen (waarschijnlijk wel wat geld...).
Ik moest gisteren van Apeldoorn naar Nijmegen Dukenburg, heb maar de 331 genomen. Was een grote chaos in de avondspits op Arnhem. :') En terug omdat het toch gratis is voor mij, lijn 7 naar Nijmegen CS gepakt (soort laatste afscheidsrondje :)) en daarna de 300 terug naar Arnhem gepakt. Zodat ik precies de laatste stadsbus in Apeldoorn had.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Etienne »

Door een defect aan het spoor vanochtend reden er minder treinen tussen Den Haag HS, Laan van NOI, Voorburg en Den Haag Centraal. Wat er defect was weet ik niet, maar volgens de AV leek alleen de [serie=Intercity|2015|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] opgeheven te zijn. De [serie=Intercity|2015|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] reed daarnaast flink in de vertraging, ook door een eerdere sein- en wisselstoring tussen Schiedam en Den Haag.

Ik was daarom maar met de Sprinter naar Leiden gegaan en aldaar dan de 725 tot Schiphol. Op Schiphol werd de 5725 aangekondigd met +10 en de omroep dat deze trein overvol was. En dat bleek ook wel, want deze reed met een losse SLT-4 :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Frank »

fogeltje schreef:Je hebt een rijbewijs en auto? *bus*
Nee, ik kreeg een lift *bus* .
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Wubbo »

Etienne schreef:Door een defect aan het spoor vanochtend reden er minder treinen tussen Den Haag HS, Laan van NOI, Voorburg en Den Haag Centraal. Wat er defect was weet ik niet, maar volgens de AV leek alleen de [serie=Intercity|2015|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] opgeheven te zijn. De [serie=Intercity|2015|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] reed daarnaast flink in de vertraging, ook door een eerdere sein- en wisselstoring tussen Schiedam en Den Haag.
Leek op een probleem waardoor er geen materieel vanaf de Binckhorst voorgebracht kon worden op Den Haag Centraal/Den Haag HS, wat ik zo observeerde op Den Haag Centraal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Daniel »

Dat verklaart ook wel waardoor er wel treinen uitvielen vanuit Den Haag (de vroege opstart daar), maar richting Den Haag eigenlijk alles reed. Eigenlijk zie ik bv. richting Den Haag alleen één opgeheven [serie=Intercity|2015|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] in Utrecht wat best de kerende trein van eentje die in Den Haag had moeten opstarten kan zijn geweest.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door VIRM »

Gisterochtend was 't een rommeltje op het spoor.
Toen ik in mijn [serie=Intercity|2015|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] zat, zag ik dat mijn aansluitende [serie=Intercity|2015|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] op Sloterdijk van 07:32 was uitgevallen. Dit werd ook heel netjes omgeroepen door de HC, die aanraadde om via Schiphol te reizen. Dus dan een extra combo van de [serie=Intercity|2015|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] en [serie=Intercity|2015|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie].
Op Sloterdijk riep de adviseerde de omroepster reizigers naar Den Haag met de [serie=Intercity|2015|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] te reizen... *zucht* Dan ben je dus langer onderweg...

Overigens werd op Sloterdijk ook door een slecht verstaanbare omroep meegedeeld dat metro 51 en 54 niet reden. Uiteraard geen alternatieven aangeboden voro de 51. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Michael »

Ik was toestraks getuige van de creativiteit van de dienstdoende treindienstleider die Breda bediende:

Trein 3660 was op tijd in Breda. Maar de machinist die met die trein verder moest zat in de 1957 die +25 had. 3660 werd toen door een rangeerder die toevallig aanwezig was op Breda helemaal naar het puntje van spoor 5 gereden zodat de 1957 ook op spoor 5 binnen kon komen. Vervolgens werd de 1959 die vlak achter de 1957 zat binnengenomen op spoor 7. Uiteindelijk is e 3660 met +18 vertrokken. Gevolgd door de 1957 die inmiddels al +44 had en ik had toen al het vermoeden dat die in Eindhoven opgeheven zou gaan worden wat net bevestigd wordt door http://www.ovtijden.com. En als laatste is de 1959 met +16 vertrokken. Alleen door deze oplossing werd het treinverkeer richting Roosendaal/Rotterdam dus wel gehinderd. Voor de inrijder stond een goederentrein te wachten. En daarachter de [serie=Intercity|2015|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] naar Roosendaal en daarachter de sprinter vanuit Utrecht. Op dit soort momenten mis je de 2 sporen die nu tijdelijk buiten dienst zijn dus wel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Suus »

Het zou eens tijd worden, ze zijn in Gouda eindelijk begonnen met het schilderen van de perronoverkappingen. Dat zijn ze volgens mij al niet meer sinds de Tweede Wereldoorlog...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door marvinkok »

Lijn 3 Enschede-glanerbrug heeft vanmiddag even niet gereden vanwege een anti-azc demonstratie
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Het zou eens tijd worden, ze zijn in Gouda eindelijk begonnen met het schilderen van de perronoverkappingen. Dat zijn ze volgens mij al niet meer sinds de Tweede Wereldoorlog...
Ja ... eind jaren 90 van den vorige eeuw hebben de perronoverkappingen ook een likje verf gehad hoor.

En op station Rotterdam Alexander zijn de schilders ook al bezig.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door marvinkok »

NS kennende wordt de boel binnenkort dus gesloopt? (A)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Suus »

Met het tempo dat men in Gouda verbouwt zal dat wel ergens in 2045 het geval zijn. De overkappingen die niet zijn vervangen bij de verbouwing zijn dus blijkbaar al bijna twintig jaar niet meer onderhouden. De achteruitgang is ook nog zo'n stuk schandaal waar al anderhalf jaar geen vooruitgang wordt geboekt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door waldo79 »

Er is wel een schouwburg en een stadhuis verschenen aan de noordkant *O*
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door Hainje »

Bee schreef:Met het tempo dat men in Gouda verbouwt zal dat wel ergens in 2045 het geval zijn. De overkappingen die niet zijn vervangen bij de verbouwing zijn dus blijkbaar al bijna twintig jaar niet meer onderhouden. De achteruitgang is ook nog zo'n stuk schandaal waar al anderhalf jaar geen vooruitgang wordt geboekt.
Joh tegen die tijd hebben we denk ik wel weer een oorlogje gehad en kunnen ze dat net zo goed meenemen in de wederopbouwplannen. :P
🍉
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2015

Bericht door huibe »

Michael schreef:Ik was toestraks getuige van de creativiteit van de dienstdoende treindienstleider die Breda bediende:

Trein 3660 was op tijd in Breda. Maar de machinist die met die trein verder moest zat in de 1957 die +25 had. 3660 werd toen door een rangeerder die toevallig aanwezig was op Breda helemaal naar het puntje van spoor 5 gereden zodat de 1957 ook op spoor 5 binnen kon komen. Vervolgens werd de 1959 die vlak achter de 1957 zat binnengenomen op spoor 7. Uiteindelijk is e 3660 met +18 vertrokken. Gevolgd door de 1957 die inmiddels al +44 had en ik had toen al het vermoeden dat die in Eindhoven opgeheven zou gaan worden wat net bevestigd wordt door http://www.ovtijden.com. En als laatste is de 1959 met +16 vertrokken. Alleen door deze oplossing werd het treinverkeer richting Roosendaal/Rotterdam dus wel gehinderd. Voor de inrijder stond een goederentrein te wachten. En daarachter de [serie=Intercity|2015|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] naar Roosendaal en daarachter de sprinter vanuit Utrecht. Op dit soort momenten mis je de 2 sporen die nu tijdelijk buiten dienst zijn dus wel.
Ah dat was er dus aan de hand. Ik vond het al zo'n puinhoop om te zien toen ik er langs liep. De rangeerder is niet toevallig aanwezig, maar is zo'n 18 uur per dag. En deze puinhoop wordt alleen weer veroorzaakt door de vage dienstroosters van de NS en bewijst in mijn ogen weer het nut van treingebonden personeel....
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten