Vernieuwde NS Website

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9276
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Vernieuwde NS Website

Berichtdoor Ardan » Vr 04 Dec 2015, 01:33

Ja, maar je kunt niet meer opklikken om details over een traject of station te zien :(
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Zabe
Berichten: 53
Lid geworden op: Do 03 Dec 2015, 18:05

Re: Vernieuwde NS Website

Berichtdoor Zabe » Vr 04 Dec 2015, 09:30

Hebben jullie wel toegang op mijnns.nl?
Ik krijgt altijd het volgende melding:

Er is iets fout gegaan
Bij het opvragen van de gewenste informatie is iets fout gegaan. Een melding hiervan is opgeslagen, zodat de fout opgelost kan worden.


Het zakelijkste deel werkt wel, het consumenten deel niet...

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7694
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Vernieuwde NS Website

Berichtdoor webguy » Vr 04 Dec 2015, 09:47

Er waren gisteren wat proberen, vandaag al geprobeerd?
Reisinformatie/nerd

Zabe
Berichten: 53
Lid geworden op: Do 03 Dec 2015, 18:05

Re: Vernieuwde NS Website

Berichtdoor Zabe » Vr 04 Dec 2015, 11:44

Ja; het werkt nog steeds niet.
Ik moet meer geduld hebben vrees ik :)

Trouwens, ik probeer het address die is geassocieerd met mijn ovc te veranderen; het kan gewoon via het website toch?

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11161
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Vernieuwde NS Website

Berichtdoor Meltrain » Vr 04 Dec 2015, 13:55

Geert schreef:Die is er nog steeds: http://www.ns.nl/reisinformatie/actuele ... -het-spoor

Ja, maar ik bedoel dat het niet meer op de startpagina staat.
Als ik naar www.ns.nl ga zie ik alleen maar "onzin" over een Weeknd Vrij abonnement, de NS Zonetaxi, de NS-Busines Card en Trein + dagje Amsterdam.
Maar de actuele spoorkaart dus niet. :N
Nou ja, het goede nieuws is dat jouw site nog meer bezoekers zal krijgen. (A)
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Vernieuwde NS Website

Berichtdoor Suus » Vr 04 Dec 2015, 14:10

Eén klik op de homepage, onder het vertrekveld de link "Storingen en Werkzaamheden". De kaart stond toch al nooit goedwerkend op de voorpagina.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4002
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Vernieuwde NS Website

Berichtdoor reisthijs » Vr 04 Dec 2015, 17:28

Mijn NS werkt nu wel, maar is zo te zien nog gewoon de oude opmaak, ingebed in de nieuwe NS website.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Zabe
Berichten: 53
Lid geworden op: Do 03 Dec 2015, 18:05

Re: Vernieuwde NS Website

Berichtdoor Zabe » Vr 04 Dec 2015, 21:39

reisthijs schreef:Mijn NS werkt nu wel, maar is zo te zien nog gewoon de oude opmaak, ingebed in de nieuwe NS website.


Welke browser gebruikt je? Ik krijg nog steeds hetzelfde melding :(

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9095
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Vernieuwde NS Website

Berichtdoor Michael » Vr 04 Dec 2015, 22:14

Bij mij werkt Mijn NS gewoon. Ik gebruik Microsoft Edge.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 3247
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:55

Re: Vernieuwde NS Website

Berichtdoor Ronald » Za 05 Dec 2015, 12:56

Afbeelding

Ik weet niet of het officieel fout is, maar het staat wel een beetje vreemd...

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11008
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Vernieuwde NS Website

Berichtdoor Vinny » Za 05 Dec 2015, 14:46

Het is niet fout maar klopt ook niet. Het getal gaat niet over het aantal werkzaamheden, maar vat deze samen in een enkele melding.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Vernieuwde NS Website

Berichtdoor Daniel » Ma 07 Dec 2015, 10:06

Iemand toevallig ook uitgevonden hoe ik de prijs van Amersfoort - Elst via Utrecht uit die nieuwe NS-site krijg... hij geeft bij mij alleen maar prijzen via de Valleilijn en bij de rest van de opties staat geen prijs. Gezien het gedoe met TrajectVrij op de Valleilijn echter niet zo'n zin om die route te nemen.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4002
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Vernieuwde NS Website

Berichtdoor reisthijs » Ma 07 Dec 2015, 10:38

De reisplanner snapt het dus niet als het snelste reisadvies met alleen NS treinen niet de kortste route is.
Via-reizen zijn ook nog steeds te moeilijk, en de juiste prijs tonen bij rit over de HSL (toeslag!) is ook nog steeds niet gelukt.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5589
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Vernieuwde NS Website

Berichtdoor Hainje » Ma 07 Dec 2015, 10:55

Daniel schreef:Iemand toevallig ook uitgevonden hoe ik de prijs van Amersfoort - Elst via Utrecht uit die nieuwe NS-site krijg... hij geeft bij mij alleen maar prijzen via de Valleilijn en bij de rest van de opties staat geen prijs. Gezien het gedoe met TrajectVrij op de Valleilijn echter niet zo'n zin om die route te nemen.

Anders 9292 even proberen?
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7694
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Vernieuwde NS Website

Berichtdoor webguy » Ma 07 Dec 2015, 11:17

9292 zou ik sowieso niet vertrouwen - die zit er meestal 10 cent naast.
Het makkelijkst is om even een e-ticket enkele reis te beginnen met bestellen en naar die prijs te kijken als je de juiste route kiest. Zit je route er niet bij, dan moet je die kiezen met Connexxion en zou dat moeten kloppen.
Reisinformatie/nerd

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7694
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Vernieuwde NS Website

Berichtdoor webguy » Ma 07 Dec 2015, 11:18

reisthijs schreef:Via-reizen zijn ook nog steeds te moeilijk, en de juiste prijs tonen bij rit over de HSL (toeslag!) is ook nog steeds niet gelukt.

Dit is alweer een jaar of twee zo - sinds je geen via kaartje kan kopen.
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5589
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Vernieuwde NS Website

Berichtdoor Hainje » Ma 07 Dec 2015, 11:21

webguy schreef:9292 zou ik sowieso niet vertrouwen - die zit er meestal 10 cent naast.

Nou 10 cent is toch niet zo erg? :P
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4002
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Vernieuwde NS Website

Berichtdoor reisthijs » Ma 07 Dec 2015, 11:30

webguy schreef:
reisthijs schreef:Via-reizen zijn ook nog steeds te moeilijk, en de juiste prijs tonen bij rit over de HSL (toeslag!) is ook nog steeds niet gelukt.

Dit is alweer een jaar of twee zo - sinds je geen via kaartje kan kopen.
Wat natuurlijk een kul argument is, het via kaartje is vervangen door de overstapregeling (uit/inchecken binnen 35 minuten). Als je geen via-reis meer zou mogen maken had NS die optie uit de reisplanner moeten halen.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Vernieuwde NS Website

Berichtdoor Daniel » Ma 07 Dec 2015, 18:12

reisthijs schreef:De reisplanner snapt het dus niet als het snelste reisadvies met alleen NS treinen niet de kortste route is.

Kortste in kilometers dan neem ik aan? Want ook de kortst mogelijke reistijd, die volledig met NS is (11700 -> ICE -> 7600 in 1u7m), had geen prijs.

@webguy: E-ticket gebruiken om een prijs te zoeken heb ik maar heel snel opgegeven. Dan zit je hier ook nog eens met al die opties immers: "met Valleilijn, NS", "met NS", "met NS en Arriva" of "met Valleilijn, NS en Arriva" :P

Bedacht me later wel dat ik ook gewoon vanaf Utrecht had kunnen plannen omdat het eerste stukje dan toch "gratis" is door m'n TrajectVrij, maarja, daar dacht ik even niet aan omdat ik vooral de reistijd wilde vergelijken vanaf Amersfoort.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Zabe
Berichten: 53
Lid geworden op: Do 03 Dec 2015, 18:05

Re: Vernieuwde NS Website

Berichtdoor Zabe » Di 08 Dec 2015, 13:01

Voor wie geinteresserd is kan ik nu weer inloggen.

Ik had een NS business account gemaakt (zakelijke). Met hetzelfde e-mail address dan mijn consument account. Daarna was mijn consument account uit :roll: . Ik werd toch vriendelijke beholpen door de ns chat! :pos: :pos:
Ik heb nu een nieuwe gemaakt. Jammer dat het foutmelding niet duidelijker is.

Trouwens: het is nu wel lastig om een account te maken, je krijgt een activatie brief per post!!
Moet NS dan checken dat iemand daadwerkelijk in nederland woont? Is dat zo dat als je in het buitenland verblijft kan je geen personnlijke OVC kopen?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Vernieuwde NS Website

Berichtdoor Suus » Di 08 Dec 2015, 15:32

Ik heb recent mijn e-mailadres gewijzigd in NS.nl, het gevolg is dat nu nu op twee verschillende adressen steeds verschillende mailtjes van NS ontvang. Zo ontvang ik op mijn nieuwe adres servicemeldingen maar op mijn oude adres e-mails van de OV-Fiets :|
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4472
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: Vernieuwde NS Website

Berichtdoor JWM » Di 08 Dec 2015, 17:34

Waarom is OV-Fiets dan ook niet integraal onderdeel van Mijn NS...

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Vernieuwde NS Website

Berichtdoor Suus » Di 08 Dec 2015, 18:01

Ze hebben het laatst wel geïntegreerd (Mijn Deur tot Deur), maar de gegevens blijkbaar niet samengevoegd.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Vernieuwde NS Website

Berichtdoor Daniel » Di 08 Dec 2015, 19:29

Het enige wat ze gedaan hebben is een knopje toevoegen. Ik zie via MijnNS onder de reishistorie van mijn deur tot deur geen OV-fietsritten (lijst is gewoon helemaal leeg), maar als ik op mijndeurtotdeur.nl inlog (wat vreemd genoeg weer andere wachtwoordeisen heeft) zie ik ze wel.
Verrassend genoeg staan de facturen van OV-fiets wel weer gewoon in m'n MIjn NS account.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4472
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: Vernieuwde NS Website

Berichtdoor JWM » Di 08 Dec 2015, 19:31

Ja zo werkt het bij mij ook ongeveer. Zo moeilijk moet het toch niet zijn, ik heb mijn NS gekoppeld aan m'n chipkaart en daar staat ook het OV-fietsabonnement op.


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten