OVer je reiservaringen in november 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Thom91 »

Het was vrij druk in de trein van 15:16 van Enschede naar Schiphol..
Laatst gewijzigd door Thom91 op zo 01 nov 2015, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Hainje »

Zoiets verwacht je niet bij Schiphol :o
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Daniel »

Jaren geleden was het ondertussen dat ik voor het laatst een vragenlijst voor de OV-klantenbarometer had ingevuld, maar vanmiddag was het dan opeens weer raak op de Hempont tussen Zaandam en Amsterdam. Op een of andere manier kom ik die enquêteurs als ik ze al tegen kom steeds tegen op een plek waar ik zelden het OV gebruik, maar is het toch al wel minstens een jaartje of 10 geleden dat ik 'm ingevuld heb op een plek waar ik wel geregeld reis :P

En owja, die OV-fiets checker in de NS app is ook lekker praktisch bleek vandaag. Tja, er stonden inderdaad wel iets van 15 OV-fietsen op Amsterdam Sloterdijk maar als er dan maar van 6 een sleutel in de sleutelautomaat zit zou klant nummer 7 toch echt misgrijpen :?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door webguy »

Zet vooral op het Forum. Helaas is Sloterdijk een van een paar locaties met zowel een handmatig en automatisch proces.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Daniel »

Zijn er nog wel wat meer dan slechts "een paar" locaties met zo'n combi hoor. Wat het op Sloterdijk ook wel een zooitje maakte is dat er een aantal fietsen voor het hek staan en een aantal erachter, aannemelijk afhankelijk van hoe goed de chip in de sleutelhanger werkt want die wil nog weleens rot doen. Maar net ook maar even gemeld op het NS-forum idd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Etienne »

Vanmiddag stond ik om 17:05 op de tramhalte Koningsplein in Amsterdam om de gebruikelijke route naar huis af te leggen. Precies op dat moment ging lijn 2 in tegenovergestelde richting weg, maar deze was iets te ver vanaf de brug het strengelspoor opgereden. Vlak daarna kwam er uit de Leidsestraat een tram aan, met dit als gevolg:

Afbeelding

Na deze foto ben ik dus maar gaan lopen richting de Dam en heb reizigers op de haltes Koningsplein, Spui en Dam van informatie en alternatieven voorzien. Hierdoor had ik meteen 2 treinen later dan dat ik normaal zou nemen. Toch fijn dat mensen dat dan wel waarderen :P *O*
Overigens was dit al het 3e tramongeval vandaag, na deze aanrijding tram/auto en botsing tram/tram
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door ArrivaBas »

Wie weet gebeurt dit morgen wel pal voor mijn neus, want dan heb ik met mijn klas een excursie naar Mokum/Amsterdam.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door BrengMe »

Laten we maar hopen van niet...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Suus »

Dergelijke ongelukken zijn niet echt positief voor de toch al vrij krappe materieelstand op het moment. :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door VIRM »

Vanochtend zat ik van Schiphol naar Den Haag in de [serie=Intercity|2015|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] van 07:57. Het rook in de voorste bak boven behoorlijk naar stront, dus of iemand heeft er doorheen gelopen, iets laten liggen of had een nare lichamelijke odeur (deoderant is overrated bij sommige forenzen)... Blergh... -o-

Op de terugweg naar huis reed de [serie=Intercity|2015|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] van 17:14 met een te korte trein (ik vermoed een VIRM4), dus was het serieus gangpadenwerk. Na even voor Leiden voor een rood sein gestaan te hebben, werden we gematched met een gereedstaand stel (maar er werd niet omgeroepen dat we nog tijd hadden om naar voren te lopen). Hierdoor vertrokken we met +8 uit Leiden en aankomst op Sloterdijk was met +6 (na zo'n 40 minuten te hebben gestaan). Overstap op Sloterdijk was op de [serie=Sprinter|2015|Amsterdam Centraal - Uitgeest4700[/serie] van 18:09, die met +3 en met 5 bakken SGMm reed. Tijd voor die nieuwe FLIRTS NS, want dit is een tikkeltje karig!
Beul van de blindegeleidelijn
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Hendrik »

Tjonge, wat een puinhoop was (is) het vanmorgen bij Leidschenveen... Het duurde ongeveer een half uur voordat we met metro E eindelijk het station binnen konden rijden, maar toen ging ie vanaf daar terug naar Rotterdam... We konden overstappen op tram 3 en 4, werd meegedeeld. Na 20 minuten vergeefs wachten, geloofde ik daar weinig meer van. Inmiddels stonden er tientallen (waarschijnlijk zelfs honderden) mensen op het perron. Als er al een tram zou komen, zou dus lang niet iedereen meekunnen. Ik ben toen maar naar beneden gelopen en met bus 30 (die net wat eerder kwam dan tram 19) naar Station Ypenburg gegaan. Daar misten we helaas net de trein naar Den Haag Centraal, dus dat betekende een klein kwartier wachten. Achteraf gezien had ik misschien beter tram 19 naar Leidsenhage kunnen nemen en daar over kunnen stappen op tram 2 of 6, maar daar had ik even geen erg in.
Uiteindelijk ben ik op m'n werk gearriveerd, maar wel met 70 minuten vertraging...

Erg jammer ook dat er vrijwel geen informatie over de storing was. Geen omroep, alleen een melding op de DRIS'sen dat wegens een wisselstoring 'met vertraging' gereden werd... :roll:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Meltrain »

VIRM schreef:Tijd voor die nieuwe FLIRTS NS, want dit is een tikkeltje karig!
Voordat het zover is, wordt het eerst alleen nog maar erger als in december Mat '64 buiten dienst gaat. :neg: :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Reiziger Delft »

De spitssprinters Nijmegen-Wijchen en Gouda-Rotterdam worden deze avondspits preventief niet gereden door beperkingen in de materieelinzet; Gouda-Rotterdam reed vanochtend ook al niet.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Milco »

Nu al beperkingen in de materieelinzet... Dat belooft wat vanaf december als het Mat '64 eruit gaat... -o- (Tenminste, zoals er wordt gezegd, eerst zien dan geloven is mijn mening)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door julsteren »

AfbeeldingDe NSB kwam ook door Almelo by Julien Otten, on Flickr
Eerst kwam vanochtend de NSB door Almelo gezijld tijdens mijn pauze :D

AfbeeldingSLT in de 7000 :D by Julien Otten, on Flickr
En op de terugweg naar huis kon ik net mijn gat laten zakken in een SLT (dus knie tegen het afvalbakje en de schenen tegen de stoel tegenover me, pijnlijk)
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Thom91 »

Milco schreef:Nu al beperkingen in de materieelinzet... Dat belooft wat vanaf december als het Mat '64 eruit gaat... -o- (Tenminste, zoals er wordt gezegd, eerst zien dan geloven is mijn mening)
Dan mag SGM2 weer solo rijden, scheelt weer
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Meltrain »

julsteren schreef: En op de terugweg naar huis kon ik net mijn gat laten zakken in een SLT (dus knie tegen het afvalbakje en de schenen tegen de stoel tegenover me, pijnlijk)
Ik zit niet voor niks bijna altijd op de klapstoeltjes: daar heb je tenminste genoeg beenruimte. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Suus »

Het regende vertragingen vanmiddag tussen 16:30 en 17:00 in Amersfoort. Enschede +25, Enschede +10, Schothorst +15 etc.

Het was ook niet echt slim van een goederentrein om van 16:40 t/m 16:50 overdwars van spoor 3 tot spoor 8 het emplacement aan de zuidzijde bezet te houden. De [serie=Stoptrein|2015|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] naar Utrecht kon niet weg en de [serie=Intercity|2015|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Enkhuizen1500[/serie] van de Bokkeduinen kon niet voorgerangeerd worden. De [serie=Intercity|2015|Groningen - Rotterdam Centraal500[/serie] moest ook wachten tot die [serie=Stoptrein|2015|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] er eindelijk vandoor kon.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Daniel »

Een van die vertraagde gevallen zal dus de 1759 geweest zijn, daarover las ik op Somda dat ze die in Gouda achter een losse loc aan hadden gestuurd die maar 100 km/u mocht. Dat geeft met de krappe kering in Utrecht natuurlijk garantie op vertraging. De 1559 was ook nog vertraagd trouwens, dus de vertragingsregen hield nog even aan na 17.00 uur.
Net als de 559 trouwens die zowat op vertrektijd pas in Utrecht arriveerde.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door ODRAIL »

Dan hadden ze beter die lok bij Oudewater aan de kant kunnen zetten. Waarom is dit niet gebeurd. Daar zijn inhaalsporen toch voor?
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Hendrik »

En vandaag ging het weer niet lekker op het Haagse deel van metro E. Ditmaal een seinstoring bij Laan van NOI. Gelukkig leverde het deze keer voor mij nog geen 10 minuten vertraging op. Vergeleken met de 70 minuten vertraging van gisterochtend, stelt dat helemaal niets voor... :P
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Etienne »

Jij wellicht niet. Ikzelf stond al voor Forepark in de file van trams en kwam uiteindelijk met met +18 aan op Laan van NOI en mistte daardoor net de 2214 die met +6 reed en de 2627 reed ook al met +6. Wonderwel kon de machinist dat er nog uitrijden tot +2. En kon gelukkig net in tram 1 springen naar het Centrum.

Het verstoorde sein betrof sein 127 onder het spoorviaduct van de Oude Lijn.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Hendrik »

Volgens de RET ging het om 'werkzaamheden aan het spoor', maar de bestuurder zei gewoon dat het om een seinstoring ging. En dat was inderdaad ook duidelijk, op de locatie die jij aangeeft.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door julsteren »

Vandaag heeft ons Julsteren weer een heel avontuur meegemaakt.

7:59 - Ik verliet mijn woning voor een korte wandeling naar bushalte Seringenstraat.
8:06 - Oorspronkelijke vertrektijd bus 51 richting Vriezenveen.
8:09 - Pkpfan stuurt mij een bericht dat door iets bij het station de haltes Dreef, Seringenstraat, Winkelcentrum Letterveld en Hazelaarstraat zal overslaan.
8:19 - Inmiddels sta ik bij de halte Dreef samen met een andere reiziger, bus 51 richting Hengelo zou hier om 8:14 zijn geweest. Gezien de VIRM die met ongeveer 10 km/u de overweg Deldensestraat passeerde en de gele hesjes zei dat al genoeg, dat werd lopend naar het station!
8:37 - Bus 51 naar Vriezenveen (vertrektijd 8:35 vanaf Borne NS) komt opdagen.
8:49 - Bus 51 naar Vriezenveen staat met Julsteren nog steeds voor de spoorwegovergang Deldensestraat (praktisch nog op t station), oorzaak: PON richting Leusden die met maximaal 10 km/u de overweg mag passeren.
9:12 - Aankomst Julsteren op station Almelo, aansluiting op lijn 25 richting Hoog Schuilenburg is dan al lang en breed vervallen.
9:30 - Aankomst Julsteren te voet bij de werkplek.

Het was me het ritje wel zeg *bus*
Wat er nou bij station Bn gaande was ben ik niet exact te weten gekomen, het ene bericht heeft het over een defecte overweg, de andere over ruzie in een trein :')
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in november 2015

Bericht door Z2N »

Het was een combi van beide: door ruzie op de trein moest de politie naar de trein komen, doordat de trein er echter voor zorgde dat een overweg langer dan vijf minuten dicht bleef gingen de overwegen in storing... :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten