Soms zit het mee...

Hier kun je Blogs plaatsen over je reiservaringen of je ervaringen als personeelslid bij een OV-bedrijf. Reisverslagen met meerdere foto's kun je beter in OV in Beeld plaatsen.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Soms zit het mee...

Bericht door Jef400 »

Wat wil je als alle troep uitvalt. Misschien moet je maar op een dynamo gaan fietsen met zo'n reactie :X
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Soms zit het mee...

Bericht door Hainje »

JeffreyMeijer schreef:Bedankt voor de info en vragen naar de betreffende journalist en er een ja/nee spelletje van maken?
Neuh, dit post ik meer om maar weer even te laten zien dat je dus niet alles moet geloven wat je leest in de media. De waarheid zal uiteindelijk - zoals altijd - wel weer ergens in het midden liggen. Als hij de betreffende journalist op dit soort sensatiewerk wil aanspreken, dan doet hij dat zelf maar. Ies groot jongen :D
🍉
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Soms zit het mee...

Bericht door Jef400 »

Is ook wel weer zo. Belangrijk punt wat je overigens aanhaalt. Niet alles in de media moet je geloven. Kunnen een hoop mensen wat van leren.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Soms zit het mee...

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Ja, die dingen zijn daar ook op ontworpen...
Is dat zo? Ik ben, gelukkig al heel wat jaren geleden en maar eenmalig, ook een keer geëvacueerd uit destijds een aanrijdingstrein. Die evacuatie ging toen gewoon via een professionele noodbrug van het ene treinstel naar het andere en dus niet over een deur o.i.d.
Maar kan ook dat alleen de ongevallenbestrijding die dingen bij zich heeft natuurlijk en die komen niet langs bij een defecte trein.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Soms zit het mee...

Bericht door Hainje »

Wellicht zijn de deuren van de DDZ daar tegenwoordig op berekend en bij de trein waar jij toen mee reisde niet.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Soms zit het mee...

Bericht door Daniel »

Kan, maar op het eerste gezicht lijken die deuren in DDZ niet echt zoveel zwaarder uitgevoerd dan de deuren in VIRM (waar mijn ervaring mee plaatsvond)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Soms zit het mee...

Bericht door Hainje »

Met als verschil dat de deuren van een VIRM niet zo recht zijn als die van een DDZ. :P
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Soms zit het mee...

Bericht door Daniel »

De gebruikte deur is wel op de foto's te zien en dat was geen buitendeur maar een binnendeur uit het treinstel. Die binnendeuren lijken me ook wel iets makkelijker los te maken om voor dat doel te gebruiken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Soms zit het mee...

Bericht door TomSteyl »

Moeilijke casus... de waarheid zal inderdaad altijd ergens in het midden zitten.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Soms zit het mee...

Bericht door TomSteyl »

Hainje schreef:
Geert schreef:Die Marco Hol heeft trouwens ook een lekker aangedikt verhaal gedaan bij andere media :')
http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2 ... r-Nijmegen
Zo rond twee uur vannacht arriveerde de evacuatietrein. Omdat er niets was om van de ene naar de andere trein over te stappen, werd een deur als loopplank gebruikt.
Ja, die dingen zijn daar ook op ontworpen...
Ik had hem een tweetje gestuurd dat hij zich niet zo moest aanstellen, maar wat ik uit zijn reactie terug krijg lijkt erop dat de journalist het allemaal net wat smeuïger heeft verwoord dan Dhr. Hol.
Begrijp me niet verkeerd, maar ik zou nooit durven zeggen dat iemand zich aanstelt. Bijv. zoiets dat iemand roept dat je iets zo ervaren hebt, waarom moet aan werkelijk alles getwijfeld worden?
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Soms zit het mee...

Bericht door Z2N »

Omdat je een persoonlijke ervaring niet als een feit kan verkopen, dat is biologisch gezien geen goed idee. Het is een teken van de barslechte kwaliteit van een nieuwsmedium als deze, zonder verdere verdieping, de ervaring van één persoon als nieuws verkoopt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Soms zit het mee...

Bericht door TomSteyl »

Maar blijkbaar lopen de "persoonlijke" ervaringen van Mikos en in dit geval Marco Hol nogal uiteen. Wat is dan de waarheid?
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Soms zit het mee...

Bericht door Z2N »

Dat hangt dus af van de persoon die je het vraagt, en de waarheid die je wil weten. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Soms zit het mee...

Bericht door AppleMoose »

WSM schreef:Ja, gelukkig heeft NS-personeel altijd de wijsheid in pacht.
En gelukkig hebben we op dit forum een zure WSM die altijd wel een flesje azijn paraat heeft om over alles wat met NS/ProRail te maken heeft, leeg te gieten. *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Soms zit het mee...

Bericht door Ardan »

WSM schreef:Ja, gelukkig heeft NS-personeel altijd de wijsheid in pacht. Mensen 3.5 uur opsluiten in een trein zonder licht, zonder luchtverversing, zonder sanitaire voorzieningen....
Wat zal Mikos blij worden van dit compliment :D
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Soms zit het mee...

Bericht door Thom91 »

Leuk! :)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Soms zit het mee...

Bericht door marvinkok »

Mooi zo'n kijkje "achter de schermen", elke keer weer mooi leesvoer :pos:
Ook wel herkenbare dingen die ik als chauffeur tegenkom.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Soms zit het mee...

Bericht door ODRAIL »

Schrijf het op de website zou ik zeggen :idea: .
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Soms zit het mee...

Bericht door waldo79 »

TomSteyl schreef:Maar blijkbaar lopen de "persoonlijke" ervaringen van Mikos en in dit geval Marco Hol nogal uiteen. Wat is dan de waarheid?
Mikos geeft in zijn verhaal al aan dat er gemengd gereageerd is op het handelen van het personeel. Ik vind het een vrij neutrale beschrijving van de gebeurtenissen :wink:

Blijf dit soort verhalen delen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Soms zit het mee...

Bericht door fogeltje »

TomSteyl schreef:Maar blijkbaar lopen de "persoonlijke" ervaringen van Mikos en in dit geval Marco Hol nogal uiteen. Wat is dan de waarheid?
Zoals je al aangeeft, in het midden. Een krant zou moeite moeten doen om ook de kant van de NS te belichten en een evenwichtig stuk te schrijven.
"Een touringcar is geen bus"
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Soms zit het mee...

Bericht door Aking »

Het nadeel is een beetje dat men dan altijd bij de persvoorlichting van NS uitkomt, en die zullen natuurlijk (vrijwel) altijd zeggen dat alles prima geregeld was en dat de mensen niet zo moeten zeuren...

Het lijkt me dus vrij onmogelijk om een kloppend beeld van de werkelijkheid te schetsen (A)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten