OVer Missers in de Reisinformatie #42

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door Nitein-Repart »

De voorspelde materieelinzet van Arriva en Connexxion klopt niet met de werkelijkheid. Dit probleem komt zowel bij Ovtijden.com als Rijdendetreinen.nl en de OVInfo voor. In de [serie=Stoptrein|2016|Mariënberg - Almelo31000[/serie] wordt er standaard Lint weergegeven als voorspeld materieel terwijl daar nu Achterhoekse Spurts rijden. In de [serie=Stoptrein|2016|Doetinchem - Arnhem30700[/serie] en [serie=Stoptrein|2016|Winterswijk - Arnhem30900[/serie] worden er gekoppelde stellen weergegeven als voorspeld materieel, terwijl deze week de [serie=Stoptrein|2016|Doetinchem - Arnhem30700[/serie] en [serie=Stoptrein|2016|Winterswijk - Arnhem30900[/serie] voor het overgrote deel met enkele stellen rijden ivm kerstvakantie.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door Somoht »

Het is bij alle vervoerders behalve NS niet zozeer voorspeld materiaal, het is meer gepland materieel. Op basis van die lengtes is de dienstregeling gepland en er is verder geen enkele feedback-loop om die samenstelling up te daten.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door Hendrik »

Bij diverse haltes in HWGO (o.a. Dirksland Dorp) worden elke dag de tijden van de doordeweekse dienstregeling (in elk geval van lijn 436) weergegeven op de DRIS'sen. Dus op zaterdag, zondag, Nieuwjaarsdag, e.d. werden en worden veel meer bussen aangekondigd dan er in werkelijkheid rijden. Blijkbaar controleert Connexxion de werking van de DRIS'sen niet, dus ik heb het maar eens gemeld...
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door Somoht »

DRIS is verantwoordelijkheid van de provincie en die heeft 9292|REISinformatiegroep B.V. ingehuurd om de boel te beheren en de data te verwerken.
Als Connexxion de juiste bestanden levert, waar we vanuit kunnen gaan gezien GOVI en ikzelf maar ook de 9292(reisplanner) wel de juiste dienstregelingen doorgeven, kun je moeilijk CXX de schuld geven. Dan ligt het probleem bij de provincie die ondanks al het gezeik het contract met 9292 maar blijven verlengen.

Disclaimer: ik ben concurrent van 9292 ;)
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door Hendrik »

Maar Connexxion is voor mij als reiziger het aanspreekpunt, dus ik heb het netjes daar gemeld...
Overigens begrijp ik niet goed hoe het kan dat het probleem zich niet bij alle haltes voordoet... :roll:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door Daniel »

Op Utrecht CS Jaarbeurszijde trof ik vanmiddag een bord bij de trap aan aangevend dat je voor de perrons "A, B, D, E" die trap moet nemen. Eehm, E... dat lag ooit waar nu de zandvlakte aan de kop van het C-perron ligt. Ze bedoelen vast "G" :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door Daniel »

Ik keek voor heel wat anders toen me de melding over de NS-bussen op de vertrekstaat van station Delft opviel... geloof niet dat daar nog een busplatform aan de achterzijde van het station ligt :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door verfmeer »

Als je de poortjes uitkomt in de stationshal staan de bussen achter je, dus je zou kunnen zeggen dat het klopt.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door Geert »

Volgens de NS reisinfo rijden er vanavond snelbussen Utrecht-Driebergen-Bunnik, terwijl de werkzaamheden morgen pas beginnen. Als je een reis Utrecht -> Bunnik plant voor morgen zit er een groot gat in de dienstregeling: tussen 9.00 uur en 14.00 uur rijden er treinen noch bussen...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door webguy »

Dat is beter dan vanochtend toen er zaterdag en zondag helemaal niks reed.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door microshit »

Ik hoorde net op Utrecht CS op de omroep iets over sprinters naar den Bosch die vervangen zouden worden door bussen.... Maar de laatste trein, 16091 reed gewoon.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door Geert »

Nog meer goede reisinfo rond de werkzaamheden in Utrecht. ICE rijdt dit weekend om via Deventer, sommige treinen starten pas in Amersfoort en ze rijden in ieder geval niet via Utrecht.

Rond 13 uur stonden zowel de ICE naar Duitsland als de ICE vanuit Duitsland aangekondigd in Utrecht. Deze treinen stonden niet in ARNU (NS app/site) maar wel in InfoPlus, duidelijk zichtbaar op de TBP van een van de perrons waar vandaag werkzaamheden waren. Heel handig :')

Wat verder zoeken op de ICE naar Duitsland: deze trein bleek in Amersfoort te starten (aldus het werkzaamheden-bericht van NS), maar werd verder ook vrolijk op de InfoPlus-vertrektijden van Amsterdam Centraal aangekondigd. Met een vertrektijd nog later dan de vertrektijd in Amersfoort. Ging lekker mis dus met deze treinen :X
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door Somoht »

Volgens mij was er zo'n ding dat die ICE 2x Koeln Deutz passeert en daardoor heel InfoPlus op slag slaat en imports reject want InfoPlus kan absoluut niet 2x zelfde station in dezelfde rit aan :') Zou mijn niets verbazen :')
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door Geert »

Zou me in ieder geval niet verbazen als de import geweigerd is, het leek in alles op de normale dienstregeling in plaats van de aangepaste dienstregeling. Lekker ook voor de servicemedewerkers die in Amsterdam (en Utrecht) uit mogen leggen dat die ICE helemaal niet rijdt vanaf daar terwijl het wel gewoon op alle TBP's en T7's staat :')
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door baladid »

Oeps, foutje
Afbeelding
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door ArrivaBas »

Het lijkt mij niet de bedoeling dat mensen voor Zwolle op een goederenstation gedumpt worden. Overigens komt ICB alleen bij een omleiding (wat nu het geval is, want ik mis Apd, Amf en Hvs) op Zl, maar stopt er niet..
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door baladid »

De uitval van die andere haltes stond een pagina daarvoor.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door Daniel »

Vanmorgen nam ik zoals gebruikelijk weer de 1718 vanuit Amersfoort. Tot vertrektijd stond die als zijnde keurig op tijd aangekondigd om vervolgens twee minuten na vertrektijd opeens +5 te krijgen en even later zelfs +10 (dat zal afronding geweest zijn, zo laat was 'ie niet). Kom op reisinformatie... het zal echt niet pas op vertrektijd bekend geweest zijn dat die trein achter de 31302 met +36 kwam te hangen. Sowieso al wel apart dat een trein waarvan de kerende trein door de grote vertraging al is opgeheven toch eerst mag om vervolgens waarschijnlijk ook nog aardig lang in Hoevelaken te staan t.b.v. het inladen van de instappers van twee treinen in eentje.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door baladid »

Van A'foort naar Utrecht omreizen via Arnhem?

Afbeelding

(ze bedoelen dus Apeldoorn...)
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door MdJ »

Deventer-Amersfoort is dan het kortst via Zwolle.
Deventer-Utrecht scheelt via Zwolle niets ten opzichte van via Arnhem (1 minuut). Maar helpt wel om de omreizenden te spreiden :D
Bij twijfel: gebruik beton.
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door baladid »

Maar voor Apeldoorn-Utrecht is via Arnhem sneller dan via Zwolle.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door MdJ »

Alleen staan in de reisadviezen vooral tussen de knooppuntstations. Waarom? Omdat reizigers naar Deventer dan eerst in Apeldoorn uitkomen en dan weer terug moeten. Terwijl ze vanaf Deventer/Utrecht al moeten omreizen en niets in Apeldoorn te zoeken hebben :wink:
NS.nl:
Amersfoort-Deventer/Ede-Wageningen
laatste update: dinsdag 19 januari 2016, 16.39 uur

Tussen Amersfoort en Barneveld Zuid/Deventer rijden minder treinen door een wisselstoring.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min.
De verstoring is naar verwachting rond 18:30 uur verholpen.
Reizigers tussen Amersfoort en Deventer reizen via Zwolle.
Reizigers tussen Utrecht C. en Deventer reizen via Arnhem.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door SLToilet »

Vanmorgen hadden de ICM's in de 1924 te Bd wel een heel aparte bestemming: Hrl! Allemaal hadden ze diezelfde bestemming, ook was er iemand op het perron aanwezig die het fotografeerde aan de achterkant van de trein, ikzelf was op dat moment onderweg in de volle bus 627.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door Daniel »

Op Utrecht Centraal waren net alle schermen in de hal en op de perrons blanco. Doodse stilte via de omroep ook die slechts af en toe het advies gaf om maar in de reisplanner te kijken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door Mikos »

Landelijke storing in InfoPlus.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten