OVer Missers in de Reisinformatie #42

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door JWM »

Vandaar dus dat ik afgelopen vrijdag op Amsterdam Centraal "Later vertrek i.v.m aanrijding met een persoon" zag staan bij de Intercity naar Maastricht die niet verder ging dan Den Bosch door een persoonsaanrijdring bij Vught. De grote vertraging had ongetwijfeld een andere reden. Sowieso ging het niet helemaal goed, want de trein naar Maastricht stond al op de borden terwijl die naar Nijmegen (Die van een kwartier eerder, dus helemaal fors in de plus) toen nog aan het perron stond.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door webguy »

Het zit nog net iets anders in elkaar. Reisinformatie koppelt een reden aan een trein (en die persoon zit zo goed als naast de treindienstleider ja, maar treindienstleider heeft een andere vertraging administratie). Dat kan inderdaad maar een reden gekoppeld worden. Daarnaast is het zo dat er bij een vertraging groter dan 16 of 17 minuten, er een reden gekoppeld moet worden: dusdanig grote vertraging dat er iets gecommuniceerd moet worden.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Wubbo »

Daar krijg je van die geweldige meldingen als 'Later vertrek ivm grote vertraging' van...
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Durashift »

Wubbo schreef:Daar krijg je van die geweldige meldingen als 'Later vertrek ivm grote vertraging' van...
als de reisinformatie medewerker er, handmatig, een reden moet inzetten.. (die louter doel heeft om zijn systeem een stap verder te brengen).. zet er dan iets in dat (min of meer) feitelijk klopt.. 'Later vertrek omdat de trein er nog niet is'.

:P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Daniel »

Het probleem is vooral dat er maar één reden in het systeem kan en de reden die bij de ene melding past is niet persé de juiste bij de andere melding.
Zo zag ik zelf dus ooit een IC ri. Deventer in Amersfoort die als meldingen "Rijdt niet verder dan Apeldoorn i.v.m. grote vertraging" en "Later vertrek i.v.m. grote vertraging" had. Daar is de eerste melding natuurlijk volstrekt logisch en juist, maar de tweede blijft toch maar een rare.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Ardan »

Wat een DOM kutsysteem _O_

Hebben we nog ergens flapperkasten liggen?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Suus »

Blijkbaar op het hoofdkantoor van ProRail, want die is bezig ze via Twitter weg te geven :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door dennistd »

Vanavond in Almelo, perron A:
Afbeelding

En dan zullen we nog maar niet spreken over de inwonende spin en de uitlijning onderin ipv bovenin
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Ardan »

Ja op vertrekstaten op het station zie je ook zo vaak dooie spinnen zitten.. hoe komen die krengen daar in godsnaam terecht en is er niemand die die schermen even afneemt als er iets nieuws onder opgehangen wordt?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door ArrivaBas »

Om nog maar te zwijgen over de error in het midden van het scherm :N
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Hendrik »

Voor het eerst zag ik vanmorgen een melding op de DRIS bij Dirksland, Schelpenpad. Maar of "Let op, vanaf 13 decembe" nu zo'n zinvolle mededeling is... :roll:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Daniel »

Over DRIPs gesproken, die geven bij halte De Kei in Amersfoort ondertussen ook al maanden aan "Wegens een storing is er geen actuele reisinformatie beschikbaar, onze excuses voor ..."
Vraag me ten eerste af of de storing zelf er nog wel is (allicht is men gewoon heel die melding vergeten) en ten tweede mag je blijkbaar zelf invullen waar je excuses voor wilt hebben :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door dennistd »

Op ns.nl komen voor volgend weekend de bussen Hgl-Zp er dubbel uit. Beide wel voorzien van een andere mededeling: "Dit reisadvies houdt geen rekening met wijzigingen in de treindienst op de dag zelf. Plan voor een actueel reisadvies uw reis vlak voor vertrek." en "Dit is een alternatief reisadvies"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Freek »

Ik zie even niet wat er mis gaat, bij mij staan ze er niet dubbel in. De zondag rijden de bussen trouwens in hogere frequentie dan normaal de trein. Ook dat klopt volgens Syntus.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door marvinkok »

De treinvervanging wordt overigens (zoals meestal) door Syntus zelf gereden. Bron in dit geval mijn eigen werkrooster ;)
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door dennistd »

Freek schreef:Ik zie even niet wat er mis gaat, bij mij staan ze er niet dubbel in.
Afbeelding
De zondag rijden de bussen trouwens in hogere frequentie dan normaal de trein. Ook dat klopt volgens Syntus.
Dat is altijd zo, omdat je anders tot bijna een uur moet wachten als je van niets wetend op de normale tijd op het station komt.
marvinkok schreef:De treinvervanging wordt overigens (zoals meestal) door Syntus zelf gereden. Bron in dit geval mijn eigen werkrooster ;)
Ik hoorde ook zoiets ja (A)
Spoiler: show
Twee dagen tot 2.13u :mrgreen:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Z2N »

Een verassing was het niet, maar vanochtend werd de 105 in alle NS Reisinfo-kanalen aangegeven met eindbestemming Basel SBB, terwijl de 105 dezer dagen op zondag slechts tot Karlsruhe rijdt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door JWM »

Onbeheerde tas in een stilgezette trein op Station Bijlmer en het hele station gaat plat. NS weet te melden dat er o.a. geen treinverkeer mogelijk is tussen Bijlmer-ArenA en Diemen Zuid en GVB meldt alleen dat lijn 54 niet rijdt tussen v/d Madeweg en Gein.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Daniel »

Lekkere warboel in Amersfoort: ARGOS borden die melden dat er niks rijdt naar Apeldoorn en Barneveld "wegens weersomstandigheden" maar tegelijk stonden er nog wel rijdende treinen naar Barneveld aangekondigd.
Ook mist de 1718 slechts het Rotterdamse deel (volgens de borden "Rotterdam C.: Rijdt niet verder dan Utrecht Centraal") maar maakte de omroep daar weer van dat de hele trein niet verder dan Utrecht rijdt :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door reisthijs »

Ivm uitgevallen treinen de IC naar Alkmaar extra laten stoppen in Bijlmer is natuurlijk wel een idee. Dat het treinpersoneel dit pas ná vertrek te horen krijgt (na eerst passagiers voor Asb uit de trein te hebben gestuurd) is dan niet zo handig...
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Daelea »

Reizigers goed en degelijk informeren blijft toch een kunst, zo bleek vanochtend weer te Ledn:
- IC [serie=Intercity|2015|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] naar Hlm - Asd van 9:12 staat aangekondigd op 4a maar komt binnen op 4a/b (beide fasen, dus veel te ver naar achteren)
- Spr [serie=Sprinter|2015|Den Haag Centraal - Haarlem6300[/serie] naar Hlm van 9:16 valt uit
- IC [serie=Intercity|2015|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] naar Hlm - Asd van 9:27 neemt de stops te Vh en Hil over van de uitgevallen [serie=Sprinter|2015|Den Haag Centraal - Haarlem6300[/serie]
- Op het moment dat de [serie=Intercity|2015|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] van 9:12 binnenrijdt, wordt omgeroepen dat de [serie=Sprinter|2015|Den Haag Centraal - Haarlem6300[/serie] van 9:17 niet rijdt. Volgens de omroep is de eerstvolgende sprinter die van 9:47 en de eerste IC naar Hlm die van 9:27. Geen woord over de binnenkomende [serie=Intercity|2015|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] en erger nog, geen woord over de extra stops van de [serie=Intercity|2015|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie]...
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door marvinkok »

Komend weekend rijden er geen treinen tussen Hengelo en Zutphen door spoorvernieuwing. In de Twentse bussen wordt dit ook om de paar haltes omgeroepen :pos:
Ga er vanuit dat het ook op de schermen in de bus staat, maar die zijn wat lastig te lezen vanaf de comfortabele stoel linksvoor..
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Justin »

Daniel schreef:Over DRIPs gesproken, die geven bij halte De Kei in Amersfoort ondertussen ook al maanden aan "Wegens een storing is er geen actuele reisinformatie beschikbaar, onze excuses voor ..."
Heb ook al mijn beklag bij het GVB gedaan op het reisinfopaneel op het busstration van Amsterdam Bijlmer... de info bij vertrekkende treinen is nu denk ik bijna anderhalf jaar al leeg, en bij metro's staat er standaard 50 en 54 met het woordje Gein scrollend ernaast (zo'n korte bestemmingsnaam en dan nog op een vlakje van 5 ledlampjes :!: :lol: ).

Ze kunnen beter het paneel omvormen tot DRIP voor de vertrekkende bussen; NS heeft al een behoorlijke tijd zelf een scherm met vertrekkende treinen bij de ingang geplaatst *O*
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door JWM »

Op het Amstelstation zijn inmiddels de eerste Drips geplaatst *bus*
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Joshua »

Toen ik gister zoals gewoonlijk lekker aan het werk was in mijn Kiosk op Station Nijmegen verbaasde ik me echt om de reden waarom deze trein niet verder reedt dan Zutphen:
https://goo.gl/photos/qJMmmZcNDgUNN3R99

Uiteindelijk kwam de trein zo goed als leeg binnen en reed toen zelfs helemaal niet meer verder in verband met grote drukte.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten