OVer Missers in de Reisinformatie #42

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4475
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Berichtdoor JWM » Do 21 Jan 2016, 02:02

Ik denk dat in dit soort situaties reizigers vooral een bevestiging zoeken dat die trein op het perron ook daadwerkelijk hun trein is, op de Klomp spreekt het sneller voor zich dan op Utrecht Centraal. Koersaanduiding op VIRM of ICM is niet geweldig.

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 3328
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Berichtdoor Aking » Do 21 Jan 2016, 02:52

Mikos schreef:
Aking schreef:Omroep op station Wolvega:
"Wegens een storing mogelijk geen of foutieve informatie op de digitale informatieschermen"
Euh... Welke digitale informatieschermen? :')

Er staat een mooie TB7 bij de perronopgang. Die is best wel digitaal :wink:



Oh ja, al is dat er nog steeds maar een en dus geen schermen :P

Zat jij trouwens op de 12751 vandaag? 8-) (of ondertussen gisteren eigenlijk :P )
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 683
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Berichtdoor Mikos » Do 21 Jan 2016, 11:55

De knapste conducteur van Zwolle en omstreken, ja! (A)
Die 'schermen' zijn natuurlijk een standaard bericht dat in de hele regio in één keer wordt omgeroepen, waarbij een handvol stations wel meerdere schermen heeft.

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 3328
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Berichtdoor Aking » Do 21 Jan 2016, 13:15

Die knappe collega van je heb ik dan gemist (A)

Maar dan heb ik jou gespot, en jij mij ook *O* (in je blauw-gele ding 8-) )
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 683
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Berichtdoor Mikos » Do 21 Jan 2016, 13:20

Ja, dat blauw-gele apparaat en dergelijke cynische dingen krijg je als ik te kort geslapen heb. Maar meer daarover in m'n volgende column... :X

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 3328
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Berichtdoor Aking » Do 21 Jan 2016, 14:17

Krijg ik daarin dan wel een eervolle vermelding? (A)
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 683
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Berichtdoor Mikos » Do 21 Jan 2016, 14:25

Blijven hopen :wink:

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5591
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Berichtdoor Hainje » Do 21 Jan 2016, 17:39

Voor Aking: \_/

:P
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9572
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Berichtdoor Wubbo » Do 21 Jan 2016, 18:17

Mikos schreef:Ik snap echt de meerwaarde van die omroep wel; je kunt grote hoeveelheden reizigers tegelijkertijd bereiken, maar is het echt zo cruciaal als jullie het voordoen, of hebben de reizigers vandaag hun trein middels de vertrekstaten, planners en medewerkers ook wel gevonden?

Die hebben vast hun weg ook wel gevonden, dus ik zeg afschaffen die TBP's. Reizigers vinden hun weg immers toch wel. Ik vond mijn trein gistermiddag zelfs zonder omroepbericht, de gele vertrekstaat of het raadplegen van een medewerker of een app, dus ze kunnen allemaal worden afgeschaft! En een conducteur heb ik niet gezien, dus die kan ook worden afgeschaft! Kijk, dat is nog eens geld besparen!

Verder over het wel omroepen op Utrecht en niet op De Klomp: volgens mij heeft iemand hier ooit betoogd dat het niet mogelijk is om op alle stations om te roepen, omdat je als omroeper een groot gebied bedient. Je moet dus keuzes maken waar je wel en waar je niet live gaat omroepen. Op zo'n moment kies je er dus voor om om te roepen op Utrecht Centraal omdat daar meer reizigers komen dan op Veenendaal-De Klomp.

Ik hoop trouwens dat ze op Schiphol wel hebben omgeroepen gisteren, daar wordt het anders een drama met dat DVM en dus de niet bruikbare vertrekstaten (die geen vertrekspoor geven).

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5591
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Berichtdoor Hainje » Do 21 Jan 2016, 18:26

Ja als ze die conducteurs nu eens afschaften dan konden de prijzen voor treinkaartjes tenminste ook flink omlaag.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 683
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Berichtdoor Mikos » Do 21 Jan 2016, 21:02

Wubbo schreef:Die hebben vast hun weg ook wel gevonden, dus ik zeg afschaffen die TBP's.

Je kunt het inderdaad ook overdrijven. Punt blijft: Ik snap de keuze wel om enkel de afwijkingen om te roepen.

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7695
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Berichtdoor webguy » Do 21 Jan 2016, 21:19

Wubbo schreef:Verder over het wel omroepen op Utrecht en niet op De Klomp: volgens mij heeft iemand hier ooit betoogd dat het niet mogelijk is om op alle stations om te roepen, omdat je als omroeper een groot gebied bedient. Je moet dus keuzes maken waar je wel en waar je niet live gaat omroepen. Op zo'n moment kies je er dus voor om om te roepen op Utrecht Centraal omdat daar meer reizigers komen dan op Veenendaal-De Klomp.


Maar goed, aan gezien omroepmedewerkers tegenwoordig toch maar uitzendkrachten zijn, is de grap dat je vervolgens kunt op en afschalen: je hebt namelijk vooral een computer nodig met een microfoon om om te roepen. Beetje duur om te doen, maar misschien kan je een of twee plekken extra voor een calamiteit inrichten.
Reisinformatie/nerd

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9572
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Berichtdoor Wubbo » Do 21 Jan 2016, 21:28

Wat een afschuwelijk slecht geschreven vacature. Maar dat terzijde.

Mikos schreef:
Wubbo schreef:Die hebben vast hun weg ook wel gevonden, dus ik zeg afschaffen die TBP's.

Je kunt het inderdaad ook overdrijven. Punt blijft: Ik snap de keuze wel om enkel de afwijkingen om te roepen.
Ja, ik overdreef, dat klopt. Technisch begrijp ik de keuze ook wel, maar vanuit serviceoogpunt en klantgerichtheid begrijp ik de keuze niet. En volgens mij zou die laatste voorop moeten staan in plaats van die eerste. Dat zie je trouwens bij meer afwegingen in de spoorse wereld: die zijn technisch wel te begrijpen maar niet goed aan klanten uit te leggen.

Durashift
Berichten: 690
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Berichtdoor Durashift » Do 21 Jan 2016, 21:59

Wubbo schreef:Wat een afschuwelijk slecht geschreven vacature. Maar dat terzijde.


Ja, begint lekker met 'op te roepen' in plaats van 'om te roepen'.. Verder kent de 'key account afdeling' het begrip alinea kennelijk niet.. De 'opsomknop' heeft men dan nog wel weten te vinden.

Zo, even een scheut uit de azijnfles
:wink:

~~~~~~
Wubbo schreef: Dat zie je trouwens bij meer afwegingen in de spoorse wereld: die zijn technisch wel te begrijpen maar niet goed aan klanten uit te leggen.


Is dat niet gelijk ook 'de makke' van het systeem?

Want, andersom heeft de klant ook weinig aan, toch? Beste klant, wat fijn dat wij u zo duidelijk en volledig hebben uit kunnen leggen dat de voor uw reis benodigde, technische, oplossing niet uitvoerbaar is door het ontbreken van een stukje techniek..

Uiteindelijk is de techniek de basis, naast de mensen die de techniek bedienen, om reizigers een dienst te leveren..

Anyway, het zou natuurlijk geen kwaad kunnen om de techniek en klantgerichtheid dichter bij het optimale punt tussen beide te brengen..

Misschien eens beginnen met een 'ont-bundel' projectje voor de achterliggende (Pro-Rail) IT bij Infoplus?

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 683
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Berichtdoor Mikos » Do 21 Jan 2016, 22:06

Wubbo schreef: Technisch begrijp ik de keuze ook wel, maar vanuit serviceoogpunt en klantgerichtheid begrijp ik de keuze niet. En volgens mij zou die laatste voorop moeten staan in plaats van die eerste.

Dan zijn we het uiteindelijk volledig met elkaar eens; als HC snap ik de gemaakte keuze heel goed, als ik er als klant zou staan, zou ik ook zoiets hebben van: Hallo, jouw systeem ligt eruit, waar blijft de informatievoorziening? Ikzelf speel daar dan op in door extra zichtbaar te zijn op het perron (voor vragen) en een keertje extra om te roepen.

Jurre
Berichten: 820
Lid geworden op: Ma 11 Okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Berichtdoor Jurre » Vr 22 Jan 2016, 02:20

Je hoort mij niet vaak klagen, maar als de trainmanager van IC 144 uit Berlijn bij aankomst in Hilversum om gaat roepen dat mensen hier kunnen overstappen voor ''Schiphol om 18.55 op spoor 6'' (moet zijn 18.53 van spoor 5; spoor 6 bestaat geen eens) en voor ''Almere om 19.14 van spoor 4'' (moet zijn 18.58 van spoor 4; of Weesp om 19.15 van spoor 4), dan gaat er toch iets fout.

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3735
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Berichtdoor Z2N » Vr 22 Jan 2016, 07:56

Dat is knap, de HC's op de Berlijntrein zijn binnen Nederland NS'ers, en die hebben de eigen systemen om dingen op te zoeken... :')
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25126
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Berichtdoor Daniel » Wo 27 Jan 2016, 09:22

Vanwege de seinstoring ten zuiden van Utrecht vanmorgen werden reizigers naar Houten verwezen naar snelbus 47 aan de Jaarbeurszijde. Oei, daar kan je daar lang naar zoeken want die staat immers aan de centrumzijde.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

huibe
Berichten: 1094
Lid geworden op: Di 29 Sep 2009, 15:54

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Berichtdoor huibe » Wo 27 Jan 2016, 10:34

De NS die reizigers verwijst naar niet NS bussen???? Het moet niet gekker worden.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln

waldo79
Berichten: 3632
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Berichtdoor waldo79 » Wo 27 Jan 2016, 13:08

Daniel schreef:Vanwege de seinstoring ten zuiden van Utrecht vanmorgen werden reizigers naar Houten verwezen naar snelbus 47 aan de Jaarbeurszijde. Oei, daar kan je daar lang naar zoeken want die staat immers aan de centrumzijde.

Vanuit Houten ging het gelukkig beter al zat de bus nokkie vol.
Mij best :)

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4004
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Berichtdoor reisthijs » Wo 27 Jan 2016, 14:05

Sinds wanneer is lijn 47 een snelbus?
huibe schreef:De NS die reizigers verwijst naar niet NS bussen???? Het moet niet gekker worden.
Toevallig wel bussen van een NS-dochter.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Marc
Berichten: 795
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Berichtdoor Marc » Do 28 Jan 2016, 09:45

Leuk om te zien hoe eenduidig de reisinformatie is bij de verstoring in Nijmegen op dit moment: "Tussen Nijmegen en Dukenburg/Nijmegen Lent/Nm Heijendaal...". Eentje zonder Nijmegen ervoor, eentje voluit en eentje met afkorting.

Milco
Berichten: 3582
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Berichtdoor Milco » Za 30 Jan 2016, 18:06

Bij de Laan ter Catten in Nuenen kwam zojuist lijn 6 voorbij met een rit die slechts tot Nuenen Centrum rijdt (en dus niet naar Eindhoven). De bestemmingsfilm toonde echter '6 Nuenen Station' :')
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 07-12-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

VIRM
Berichten: 3408
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Berichtdoor VIRM » Di 02 Feb 2016, 22:30

Iemand enig idee wat er aan de hand is met de Reisplanner Xtra App voor iOS? Ik was blij met de toevoeging van het materieel op de routelint (geen geneuzel op externe websites, aangezien die van de NS gewoon lekker groot en duidelijk was :D). Maar de laatste week werd het steeds minder, en nu zie ik geen enkele trein met daarbij de materieelinzet. Of mis ik iets?
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25126
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Berichtdoor Daniel » Di 02 Feb 2016, 22:36

Er schijnt een storing te zijn in sommige systemen waardoor het afhangt van uit welk systeem een app of site zijn info haalt of er treinsamenstellingen beschikbaar zin. Zo geven bv. OVinfo en Rijdendetreinen nu wel samenstellingen, maar de NS-app en OV-radar juist weer niet.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten