Pagina 8 van 11

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: do 21 jan 2016, 02:02
door JWM
Ik denk dat in dit soort situaties reizigers vooral een bevestiging zoeken dat die trein op het perron ook daadwerkelijk hun trein is, op de Klomp spreekt het sneller voor zich dan op Utrecht Centraal. Koersaanduiding op VIRM of ICM is niet geweldig.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: do 21 jan 2016, 02:52
door Aking
Mikos schreef:
Aking schreef:Omroep op station Wolvega:
"Wegens een storing mogelijk geen of foutieve informatie op de digitale informatieschermen"
Euh... Welke digitale informatieschermen? :')
Er staat een mooie TB7 bij de perronopgang. Die is best wel digitaal :wink:

Oh ja, al is dat er nog steeds maar een en dus geen schermen :P

Zat jij trouwens op de 12751 vandaag? 8-) (of ondertussen gisteren eigenlijk :P )

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: do 21 jan 2016, 11:55
door Mikos
De knapste conducteur van Zwolle en omstreken, ja! (A)
Die 'schermen' zijn natuurlijk een standaard bericht dat in de hele regio in één keer wordt omgeroepen, waarbij een handvol stations wel meerdere schermen heeft.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: do 21 jan 2016, 13:15
door Aking
Die knappe collega van je heb ik dan gemist (A)

Maar dan heb ik jou gespot, en jij mij ook *O* (in je blauw-gele ding 8-) )

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: do 21 jan 2016, 13:20
door Mikos
Ja, dat blauw-gele apparaat en dergelijke cynische dingen krijg je als ik te kort geslapen heb. Maar meer daarover in m'n volgende column... :X

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: do 21 jan 2016, 14:17
door Aking
Krijg ik daarin dan wel een eervolle vermelding? (A)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: do 21 jan 2016, 14:25
door Mikos
Blijven hopen :wink:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: do 21 jan 2016, 17:39
door Hainje
Voor Aking: \_/

:P

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: do 21 jan 2016, 18:17
door Wubbo
Mikos schreef:Ik snap echt de meerwaarde van die omroep wel; je kunt grote hoeveelheden reizigers tegelijkertijd bereiken, maar is het echt zo cruciaal als jullie het voordoen, of hebben de reizigers vandaag hun trein middels de vertrekstaten, planners en medewerkers ook wel gevonden?
Die hebben vast hun weg ook wel gevonden, dus ik zeg afschaffen die TBP's. Reizigers vinden hun weg immers toch wel. Ik vond mijn trein gistermiddag zelfs zonder omroepbericht, de gele vertrekstaat of het raadplegen van een medewerker of een app, dus ze kunnen allemaal worden afgeschaft! En een conducteur heb ik niet gezien, dus die kan ook worden afgeschaft! Kijk, dat is nog eens geld besparen!

Verder over het wel omroepen op Utrecht en niet op De Klomp: volgens mij heeft iemand hier ooit betoogd dat het niet mogelijk is om op alle stations om te roepen, omdat je als omroeper een groot gebied bedient. Je moet dus keuzes maken waar je wel en waar je niet live gaat omroepen. Op zo'n moment kies je er dus voor om om te roepen op Utrecht Centraal omdat daar meer reizigers komen dan op Veenendaal-De Klomp.

Ik hoop trouwens dat ze op Schiphol wel hebben omgeroepen gisteren, daar wordt het anders een drama met dat DVM en dus de niet bruikbare vertrekstaten (die geen vertrekspoor geven).

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: do 21 jan 2016, 18:26
door Hainje
Ja als ze die conducteurs nu eens afschaften dan konden de prijzen voor treinkaartjes tenminste ook flink omlaag.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: do 21 jan 2016, 21:02
door Mikos
Wubbo schreef:Die hebben vast hun weg ook wel gevonden, dus ik zeg afschaffen die TBP's.
Je kunt het inderdaad ook overdrijven. Punt blijft: Ik snap de keuze wel om enkel de afwijkingen om te roepen.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: do 21 jan 2016, 21:19
door webguy
Wubbo schreef:Verder over het wel omroepen op Utrecht en niet op De Klomp: volgens mij heeft iemand hier ooit betoogd dat het niet mogelijk is om op alle stations om te roepen, omdat je als omroeper een groot gebied bedient. Je moet dus keuzes maken waar je wel en waar je niet live gaat omroepen. Op zo'n moment kies je er dus voor om om te roepen op Utrecht Centraal omdat daar meer reizigers komen dan op Veenendaal-De Klomp.
Maar goed, aan gezien omroepmedewerkers tegenwoordig toch maar uitzendkrachten zijn, is de grap dat je vervolgens kunt op en afschalen: je hebt namelijk vooral een computer nodig met een microfoon om om te roepen. Beetje duur om te doen, maar misschien kan je een of twee plekken extra voor een calamiteit inrichten.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: do 21 jan 2016, 21:28
door Wubbo
Wat een afschuwelijk slecht geschreven vacature. Maar dat terzijde.
Mikos schreef:
Wubbo schreef:Die hebben vast hun weg ook wel gevonden, dus ik zeg afschaffen die TBP's.
Je kunt het inderdaad ook overdrijven. Punt blijft: Ik snap de keuze wel om enkel de afwijkingen om te roepen.
Ja, ik overdreef, dat klopt. Technisch begrijp ik de keuze ook wel, maar vanuit serviceoogpunt en klantgerichtheid begrijp ik de keuze niet. En volgens mij zou die laatste voorop moeten staan in plaats van die eerste. Dat zie je trouwens bij meer afwegingen in de spoorse wereld: die zijn technisch wel te begrijpen maar niet goed aan klanten uit te leggen.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: do 21 jan 2016, 21:59
door Durashift
Wubbo schreef:Wat een afschuwelijk slecht geschreven vacature. Maar dat terzijde.
Ja, begint lekker met 'op te roepen' in plaats van 'om te roepen'.. Verder kent de 'key account afdeling' het begrip alinea kennelijk niet.. De 'opsomknop' heeft men dan nog wel weten te vinden.

Zo, even een scheut uit de azijnfles
:wink:

~~~~~~
Wubbo schreef: Dat zie je trouwens bij meer afwegingen in de spoorse wereld: die zijn technisch wel te begrijpen maar niet goed aan klanten uit te leggen.
Is dat niet gelijk ook 'de makke' van het systeem?

Want, andersom heeft de klant ook weinig aan, toch? Beste klant, wat fijn dat wij u zo duidelijk en volledig hebben uit kunnen leggen dat de voor uw reis benodigde, technische, oplossing niet uitvoerbaar is door het ontbreken van een stukje techniek..

Uiteindelijk is de techniek de basis, naast de mensen die de techniek bedienen, om reizigers een dienst te leveren..

Anyway, het zou natuurlijk geen kwaad kunnen om de techniek en klantgerichtheid dichter bij het optimale punt tussen beide te brengen..

Misschien eens beginnen met een 'ont-bundel' projectje voor de achterliggende (Pro-Rail) IT bij Infoplus?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: do 21 jan 2016, 22:06
door Mikos
Wubbo schreef: Technisch begrijp ik de keuze ook wel, maar vanuit serviceoogpunt en klantgerichtheid begrijp ik de keuze niet. En volgens mij zou die laatste voorop moeten staan in plaats van die eerste.
Dan zijn we het uiteindelijk volledig met elkaar eens; als HC snap ik de gemaakte keuze heel goed, als ik er als klant zou staan, zou ik ook zoiets hebben van: Hallo, jouw systeem ligt eruit, waar blijft de informatievoorziening? Ikzelf speel daar dan op in door extra zichtbaar te zijn op het perron (voor vragen) en een keertje extra om te roepen.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: vr 22 jan 2016, 02:20
door Jurre
Je hoort mij niet vaak klagen, maar als de trainmanager van IC 144 uit Berlijn bij aankomst in Hilversum om gaat roepen dat mensen hier kunnen overstappen voor ''Schiphol om 18.55 op spoor 6'' (moet zijn 18.53 van spoor 5; spoor 6 bestaat geen eens) en voor ''Almere om 19.14 van spoor 4'' (moet zijn 18.58 van spoor 4; of Weesp om 19.15 van spoor 4), dan gaat er toch iets fout.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: vr 22 jan 2016, 07:56
door Z2N
Dat is knap, de HC's op de Berlijntrein zijn binnen Nederland NS'ers, en die hebben de eigen systemen om dingen op te zoeken... :')

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: wo 27 jan 2016, 09:22
door Daniel
Vanwege de seinstoring ten zuiden van Utrecht vanmorgen werden reizigers naar Houten verwezen naar snelbus 47 aan de Jaarbeurszijde. Oei, daar kan je daar lang naar zoeken want die staat immers aan de centrumzijde.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: wo 27 jan 2016, 10:34
door huibe
De NS die reizigers verwijst naar niet NS bussen???? Het moet niet gekker worden.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: wo 27 jan 2016, 13:08
door waldo79
Daniel schreef:Vanwege de seinstoring ten zuiden van Utrecht vanmorgen werden reizigers naar Houten verwezen naar snelbus 47 aan de Jaarbeurszijde. Oei, daar kan je daar lang naar zoeken want die staat immers aan de centrumzijde.
Vanuit Houten ging het gelukkig beter al zat de bus nokkie vol.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: wo 27 jan 2016, 14:05
door reisthijs
Sinds wanneer is lijn 47 een snelbus?
huibe schreef:De NS die reizigers verwijst naar niet NS bussen???? Het moet niet gekker worden.
Toevallig wel bussen van een NS-dochter.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: do 28 jan 2016, 09:45
door Marc
Leuk om te zien hoe eenduidig de reisinformatie is bij de verstoring in Nijmegen op dit moment: "Tussen Nijmegen en Dukenburg/Nijmegen Lent/Nm Heijendaal...". Eentje zonder Nijmegen ervoor, eentje voluit en eentje met afkorting.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: za 30 jan 2016, 18:06
door Milco
Bij de Laan ter Catten in Nuenen kwam zojuist lijn 6 voorbij met een rit die slechts tot Nuenen Centrum rijdt (en dus niet naar Eindhoven). De bestemmingsfilm toonde echter '6 Nuenen Station' :')

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: di 02 feb 2016, 22:30
door VIRM
Iemand enig idee wat er aan de hand is met de Reisplanner Xtra App voor iOS? Ik was blij met de toevoeging van het materieel op de routelint (geen geneuzel op externe websites, aangezien die van de NS gewoon lekker groot en duidelijk was :D). Maar de laatste week werd het steeds minder, en nu zie ik geen enkele trein met daarbij de materieelinzet. Of mis ik iets?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Geplaatst: di 02 feb 2016, 22:36
door Daniel
Er schijnt een storing te zijn in sommige systemen waardoor het afhangt van uit welk systeem een app of site zijn info haalt of er treinsamenstellingen beschikbaar zin. Zo geven bv. OVinfo en Rijdendetreinen nu wel samenstellingen, maar de NS-app en OV-radar juist weer niet.