OVer Missers in de Reisinformatie #42

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Geert »

In InfoPlus kan maar één reden worden opgegeven. Kan in dit geval dus ook zijn dat de vertraging kwam door grote drukte, en dat de vertraging uiteindelijk weer de reden was om de trein in Zutphen op te heffen.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door dennistd »

marvinkok schreef:Komend weekend rijden er geen treinen tussen Hengelo en Zutphen door spoorvernieuwing. In de Twentse bussen wordt dit ook om de paar haltes omgeroepen :pos:
Mijn ervaring is dat het alleen bij de stations waar het op van toepassing is omgeroepen wordt. In Oldenzaal en Hengelo Oost heb ik het in elk geval niet gehoord, Hengelo 'Centraal' wel. In de trein werd het zondag ook omgeroepen tussen Hengelo en Zutphen, maar niet bij Hengelo en Zutphen zelf. Daar is de riedel al vrij lang, denk dat het daarmee te maken heeft.
Ga er vanuit dat het ook op de schermen in de bus staat, maar die zijn wat lastig te lezen vanaf de comfortabele stoel linksvoor..
Neem aan van wel ja, zal morgen eens even kijken
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door marvinkok »

Gisteren nog eens goed geluisterd, en hoorde het inderdaad alleen bij Hengelo Centraal... Meende dat ik get meer had gehoord, maar heb ik vast het "vergeet niet uit te checken" riedeltje ervoor aangehoord...
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door gliderfighter »

Joshua schreef:Toen ik gister zoals gewoonlijk lekker aan het werk was in mijn Kiosk op Station Nijmegen verbaasde ik me echt om de reden waarom deze trein niet verder reedt dan Zutphen:
https://goo.gl/photos/qJMmmZcNDgUNN3R99

Uiteindelijk kwam de trein zo goed als leeg binnen en reed toen zelfs helemaal niet meer verder in verband met grote drukte.
Dit was de situatie in Den Bosch, waardoor dit kwam:
viewtopic.php?p=415689#p415689

De machinist zou iets hebben aangereden en is wellicht daardoor niet goed geworden, waardoor een nieuwe machinist geregeld moest worden. Heeft daarna achter de sprinter gezeten.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #41

Bericht door Meltrain »

Gisteren had een Wright wat problemen met het tonen van lijn 691 : het display voorop was helemaal leeg, aan de zijkant stond alles goed en achterop stond '69'.

Even later zag ik ook nog een Ambassador op lijn 163 die voorop behalve het lijnnummer alleen een 'm' had staan. Dit was wel op de plek waar de 'm' van 'Rotterdam' hoort, dus ik vermoed dat vrijwel alle andere LEDs kapot waren.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door Daniel »

De RRF 4402, juist ja die loc die net drie maanden terug Utrecht Centraal urenlang platlegde, had vandaag hetzelfde kunstje in Amersfoort uitgehaald: bovenleiding naar beneden en daarop vrijwel heel het station plat.
Echter werd de reisinformatie wellicht nog meer een warboel dan de treindienst zelf. Blijft apart hoe NS aankondigt dat in alle richtingen veel minder treinen rijden terwijl de praktijk gewoon was dat er niks naar het westen ging en er uitsluitend een enkele trein richting het oosten ging (naar Apeldoorn was dat zelfs alleen een pendeltrein, om verder te komen moest je daar weer overstappen).

Ook lekker verwarrend dat de omroep op het perron reizigers voor Utrecht een Sprinter op spoor 6 in stuurde en de omroep in de trein vervolgens de reizigers weer naar buiten stuurde omdat die niet zou gaan rijden, waarna de reizigers op het perron weer te horen kregen dat de Sprinter naar Utrecht op spoor 6 gereed stond. Goed, maar heel eventjes aangekeken en vervolgens maar snel richting de bus. Werd gezellig druk in de 276, maargoed, iedereen kon mee en de chauffeur attendeerde bij het UMC nog even lijn 12 op de overstappers zodat iedereen snel door naar Utrecht Centraal kon.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door Geert »

Maar alles is veel beter sinds NS de reisinfo van ProRail heeft overgenomen :Y
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door Tochjo »

In mei 2012 vroeg ik ProRail hoe het stond met het plaatsen van TB7's op station Utrecht Terwijde. Daar kwam weinig concreets uit. Een jaar later werd Utrecht Leidsche Rijn geopend, mét TB7's. Ik informeerde opnieuw: "Ja, die schermen komen er. Het duurt nog wel even, het wordt waarschijnlijk ergens in 2014". In november 2014 opnieuw even geïnformeerd: "De verwachting is dat begin 2015 begonnen wordt met het plaatsen, maar wanneer waar precies is niet te zeggen". In maart 2015 nog geen schermen. ProRail: "Ik krijg nu halverwege 2015 door".

Afgelopen week maar eens opnieuw aan de bel getrokken, met de vraag wat onder halverwege verstaan wordt. Er hangen nu namelijk nog steeds geen schermen. ProRail: "Helaas slecht nieuws, er was vertraging bij de aanbesteding. Het goede nieuws is dat het opnieuw gepland is voor Q2 van 2016". -o-
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door webguy »

Als de provincie betaalt staan ze er morgen :P Zie Groningen waar elk gehucht een scherm heeft zo'n beetje.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door dennistd »

De treinvervangende bussen Hengelo-Zutphen staan helaas niet op ovtijden.com en ook niet in de ovinfo-app. Ze rijden trouwens gewoon als lijn 273 op omloop, dus er zou zelfs actuele reisinformatie beschikbaar moeten zijn.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door Somoht »

Staan niet in de dienstregeling en komt geen realtime van binnen. Als ze in het EBS staan van Syntus worden ze iig gefilterd voor de export (net als matritten bijvoorbeeld).

Treindvervangendvervoer komt verder als het goed is 1 februari te staan, NS gaat het dan bijmengen in de DVS datastroom. 1 februari komen ook de materieelnummers *O*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door Daniel »

Op Utrecht Centraal is het de laatste tijd een vrij hardnekkig probleem dat de 1759 nog op de TBPs van spoor 9 wordt aangekondigd terwijl die er allang weg is. Vandaag stond die er zelfs nog op rond het moment waarop de 559 al zou gaan vertrekken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door Wubbo »

Na vertrek van de 559 stond hij er ook. Of weer, dat kon ik niet zien want ik kwam pas na die trein het perron op lopen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door Daniel »

Nogsteeds denk ik zo, anders is 'ie hooguit een minuut weggeweest gezien ik om 16.48 uur de 559 in stapte.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door albertjan96 »

Trein 3061 stond vandaag nogal vaag in de ns-api:
Afbeelding.
Lijkt wel alsof de rit twee keer opnieuw ingelegd is, maar daarna toch weer opgeheven. Alleen de 303061 is dat niet helemaal goed gegaan, want hier staat ie wel aangekondigd, maar volgens de CTA's en omroep op station Arnhem rijdt deze trein niet. In de NS app is deze er ook uitgefilterd, en wordt het wel (bijna) goed aangegeven
Afbeelding
Laatst gewijzigd door albertjan96 op wo 02 dec 2015, 23:44, 9 keer totaal gewijzigd.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door webguy »

Die 30xxxx word semi-automatisch aangemaakt in bepaalde situaties maar bestaat niet altijd daadwerkelijk.
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door albertjan96 »

Oke. Ik ben naderhand nog eens op OVtijden gekeken, maar daar staat op de pagina van het treinnummer (http://ovtijden.com/arnu/rl/303061/2015 ... 4:00+0100/#)wel overal "Rijdt vandaag niet" achter. Hoe kan het dan dat deze in alle reisinfo apps (behalve NS) op de AV's van de stations niet als opgeheven staat?

En waar komt dat 203061-nummer vandaan? Dat nummer wordt toch alleen gebruikt voor volgtreinen?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door reisthijs »

Ik zie een 30xxxx nummer wat gebruikelijk is als een trein op een deeltraject opnieuw wordt ingelegd.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door Geert »

albertjan96 schreef:Trein 3061 stond vandaag nogal vaag in de ns-api:
https://albertjanpetersen.files.wordpre ... 784467.png.
Lijkt wel alsof de rit twee keer opnieuw ingelegd is, maar daarna toch weer opgeheven. Alleen de 303061 is dat niet helemaal goed gegaan, want hier staat ie wel aangekondigd, maar volgens de CTA's en omroep op station Arnhem rijdt deze trein niet. In de NS app is deze er ook uitgefilterd, en wordt het wel (bijna) goed aangegeven
Je screenshots zijn heel slecht zichtbaar, maar Rijden de Treinen gebruikt voor de vertrektijden niet de NS API (maar InfoPlus). Dat kan een reden zijn waarom de NS app wat anders laat zien (die gebruikt wel een afgeleide van de NS API).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door Daniel »

Vanwege de seinstoring Apeldoorn - Deventer rijdt er vanaf Amersfoort een 301718 vandaag. InfoPlus wist al ruim een half uur vooraf dat die met ICM6 ging rijden en in die samenstelling stond ook al sinds ca. 7.00 uur een trein klaar op spoor 1.
Reizigers stonden op perron 6 echter en zagen om 7.10 uur (= vertrektijd) opeens hun trein van de borden verdwijnen en een spoorwijziging naar spoor 1 verschijnen. Een omroep kwam pas toen het begin van de stoet reizigers al op perron 1 liep.
Soms is vertraging toch zo makkelijk te voorkomen... Als ze nou eens begonnen met tijdig informeren :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door webguy »

Weekendje Groningen met paar busritjes - het valt op dat de displays in de bus vaak niet werken. Er mist dan een gekleurde balk links, waardoor niet opvalt dat de onderste regel de eindbestemming is, en niet de "laatst volgende halte"...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door Wubbo »

Vandaag zag ik "Vooraan instappen" op een TBP op Den Haag Centraal staan. Is dat nieuw?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door Ardan »

Nee :)
Ik doe ook maar wat
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door webguy »

Ik geloof dat "Achterste treinstel blijft achter" wel nieuw is. Het zijn in ieder geval dingen die handmatig worden ingesteld.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door Daniel »

Achterste treinstel blijft achter zit er al jaren in, maar wordt helaas alleen gebruikt op het station waar dit treinstel wordt afgekoppeld. Reizigers die op eerdere stations instappen moeten nog altijd gokken (of even goed opletten als het bestemmingsdisplay voorbij komt bij aankomst van de trein), want daar staan geen meldingen over treinstellen die ergens afgekoppeld worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten