OVer je OV-Chipkaart #15
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39127
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je OV-Chipkaart #15
Het poortjesplaatscircus op Utrecht Centraal is inmiddels bij de beide hoofdingangen beland. Zowel aan de Jaarbeurs- als Centrumzijde is ongeveer de helft van de toegang tot het station afgesloten wegens de werkzaamheden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je OV-Chipkaart #15
Kortom: de vluchtwegen in geval van calamiteit worden drastisch versmald (ongeveer gehalveerd). De poortjes klappen weliswaar open zodra de stroom wegvalt, maar het stalen karkas blijft staan.
Kortom: op de poortvrije passage is het straks dus veiliger dan op het station zelf.
En zoals ik al vaker zeg: (notoire, agressieve) zwartrijders worden niet tegengehouden door die poortjes.
Kortom: op de poortvrije passage is het straks dus veiliger dan op het station zelf.
En zoals ik al vaker zeg: (notoire, agressieve) zwartrijders worden niet tegengehouden door die poortjes.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Re: OVer je OV-Chipkaart #15
Laat de haakjes maar weg. De 'professionele' zwartrijder laat zich niet tegenhouden door poortjes.
De professionele autodief laat zich ook niet tegenhouden door een startonderbreker. De opportunistische joyrider wel en dat zijn er heel wat meer.
Idem voor de opportunistische zwartrijder.
En in veel drukkere vervoerssystemen (metro in Londen, Parijs etc) zijn poortjes en tourniquets allang gemeengoed.
De professionele autodief laat zich ook niet tegenhouden door een startonderbreker. De opportunistische joyrider wel en dat zijn er heel wat meer.
Idem voor de opportunistische zwartrijder.
En in veel drukkere vervoerssystemen (metro in Londen, Parijs etc) zijn poortjes en tourniquets allang gemeengoed.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: OVer je OV-Chipkaart #15
Tristan is niet geinteresseerd in deze discussie, nvdw. Alleen het verspreiden van zijn eigen mening, maar als ie wordt tegengesproken zie je hem niet.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer je OV-Chipkaart #15
Volgens mij is in Utrecht de poortvrije passage nog altijd smaller dan de hal waar de poortjes staan. Ik gok dat als je nog een kwart van de ruimte open houdt, je in de hal alsnog meer ruimte hebt om te vluchten dan op de poortvrije passage.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je OV-Chipkaart #15
De toegang is volgens het bericht van Daniel nu gehalveerd. Dat zegt nog niets over de uiteindelijke rij met poortjes.Tristan schreef:Kortom: de vluchtwegen in geval van calamiteit worden drastisch versmald (ongeveer gehalveerd).
Verder: langspeelplaat
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39127
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je OV-Chipkaart #15
De uiteindelijke rij poortjes wordt gewoon net zo breed als de rij paaltjes al was. Is duidelijk te zien na een blik tussen het hekwerk door.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je OV-Chipkaart #15
Er is ook specifiek gekozen voor inbouw tijdens een vakantieweek, het is nu minder druk op het station waardoor het mogelijk was om de benodigde ruimte weg te nemen voor de installatie van de poortjes. Je zou het bijna niet verwachten, maar er wordt over dingen nagedacht... (A)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39127
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je OV-Chipkaart #15
Hoop wel dat ze het halen dan, want zo heel hard lijkt het niet te gaan. Het nadeel van Utrecht Centraal is hierbij ook wel dat de poortjes op dezelfde plek moeten komen als waar de paaltjes stonden, daar was middels een tijdelijke strook houten vloer al rekening mee gehouden. Gevolg is dat je ook gelijk de capaciteit kwijt bent zodra je aan het werk gaat met die poortjes, want dan moeten de paaltjes uiteraard daar weg.
Wel scheelt het dat er een bevoorradingsgang tussen de winkeltjes aan de noordkant door loopt waardoor je geen open ruimte met een deur nodig hebt tussen de poortjes in tbv de bevoorrading van het station.
Wel scheelt het dat er een bevoorradingsgang tussen de winkeltjes aan de noordkant door loopt waardoor je geen open ruimte met een deur nodig hebt tussen de poortjes in tbv de bevoorrading van het station.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je OV-Chipkaart #15
Die gang loopt naar de oude lift van spoor 4, die tot in de kelder en daarmee tot in de magazijnen gaat (in de oude situatie moest men daarbij nog een meter of 5 door de reizigerstunnel, geen idee of ze dat opgelost hebben nu...)
Re: OVer je OV-Chipkaart #15
Ik wist dat 'liefhebbers' van de ov-chipkaart oogkleppen op hebben, maar dit slaat echt werkelijk alles:
Waar ik op doelde is NIET de oppervlakte van de stationshal vs. de oppervlakte van de poortvrije passage, maar ik doelde op de totale breedte van muur tot muur bij een in-/uitgang zonder poortjes vs. de totale breedte van de (smalle) ingangen van de poortjes zelf.
Op Utrecht CS is het zelfs nóg erger dan verwacht. Bij iedere poortjesrij komt ook nog eens een glazen wand. De wegversmalling is hier dus niet 50%, maar ca. 65% :neg:
Wubbo schreef:Volgens mij is in Utrecht de poortvrije passage nog altijd smaller dan de hal waar de poortjes staan. Ik gok dat als je nog een kwart van de ruimte open houdt, je in de hal alsnog meer ruimte hebt om te vluchten dan op de poortvrije passage.
Zelden zo'n niet al te snuggere replies gezien.Daniel schreef:De uiteindelijke rij poortjes wordt gewoon net zo breed als de rij paaltjes al was. Is duidelijk te zien na een blik tussen het hekwerk door.
Waar ik op doelde is NIET de oppervlakte van de stationshal vs. de oppervlakte van de poortvrije passage, maar ik doelde op de totale breedte van muur tot muur bij een in-/uitgang zonder poortjes vs. de totale breedte van de (smalle) ingangen van de poortjes zelf.
Op Utrecht CS is het zelfs nóg erger dan verwacht. Bij iedere poortjesrij komt ook nog eens een glazen wand. De wegversmalling is hier dus niet 50%, maar ca. 65% :neg:
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39127
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je OV-Chipkaart #15
Die laatste is een hele knappe conclusie als er notabene nog geenenkel poortje staat En al komt er een glazen wand, dan wordt de ruimte die dat vereist weer gecompenseerd doordat tegen die tijd de infobalie die nu midden tussen de paaltjesrij staat weg zal zijn.
De goederenlift bij spoor 4 komt inderdaad ook bij die gang uit ja, maar ik heb ooit ergens een plattegrond gezien waarop zichtbaar is dat die gang tussen alle winkelruimtes door loopt. Sowieso loopt er ook zo'n gang door het winkelblok aan de Jaarbeurskant, waar geen goederenlift zit, en zitten er ook deuren bij de toegang vanaf de poortvrije passage halverwege de hal.Aking schreef:Die gang loopt naar de oude lift van spoor 4, die tot in de kelder en daarmee tot in de magazijnen gaat (in de oude situatie moest men daarbij nog een meter of 5 door de reizigerstunnel, geen idee of ze dat opgelost hebben nu...)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je OV-Chipkaart #15
Zelden zo'n slechte Nederlandse zin gezien.Tristan schreef:Zelden zo'n niet al te snuggere replies gezien.
Het helpt als je dat gewoon zegt. Zelfs nu (ik heb je bericht net teruggelezen) lees ik dat namelijk niet in je post. Dan zal ik vast laaaaang niet zo snugger zijn als jij, maar ik neem aan dat je zelfs mij, als kennelijke OV-chipkaartliefhebber (dank dat je me dit vertelt, dat is namelijk nieuws voor me!), wil overtuigen van het Enorme Onheil van de OV-Chipkaart. Dan zul je je bericht dus zodanig moeten opschrijven dat zelfs ik het begrijp. Ik wacht vol spanning af!Tristan schreef:Waar ik op doelde is NIET de oppervlakte van de stationshal vs. de oppervlakte van de poortvrije passage, maar ik doelde op de totale breedte van muur tot muur bij een in-/uitgang zonder poortjes vs. de totale breedte van de (smalle) ingangen van de poortjes zelf.
Re: OVer je OV-Chipkaart #15
Ter hoogte van spoor 14/15 staan er in elk geval al wel poortjes en een glazen wand, bestaande uit drie componenten helaas :( De elektriciteit is er nog niet op aangesloten, maar het geeft wel een duidelijk beeld van de versmalling.Daniel schreef:Die laatste is een hele knappe conclusie als er notabene nog geenenkel poortje staat
Dit gaat weer over de oppervlakte van de stationshal en niet over de wegversmalling door de poortjes.Daniel schreef: En al komt er een glazen wand, dan wordt de ruimte die dat vereist weer gecompenseerd doordat tegen die tijd de infobalie die nu midden tussen de paaltjesrij staat weg zal zijn.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Re: OVer je OV-Chipkaart #15
Als er ergens niet goed is nagedacht over de plaatsing van de poortjes is het wel aan de noordkant van station Amersfoort.
Komende vanaf de perrons, bevinden de poortjes zich met name aan de linkerkant, terwijl de trap naar beneden zich juist aan de rechterkant bevindt. Dit leidt tot heel onlogische looproutes.
Beter was het geweest om de AH to Go buiten de poortjes te houden en dan de rij met poortjes breder te maken. Hier staan de poortjes namelijk wel voor slechts zo'n 50% in de breedte, de rest is een glazen plaat.
(Dit heeft overigens vrij weinig meer van doen met de OV-Chipkaart zelf, maar meer met de plaatsing van poortjes.)
Komende vanaf de perrons, bevinden de poortjes zich met name aan de linkerkant, terwijl de trap naar beneden zich juist aan de rechterkant bevindt. Dit leidt tot heel onlogische looproutes.
Beter was het geweest om de AH to Go buiten de poortjes te houden en dan de rij met poortjes breder te maken. Hier staan de poortjes namelijk wel voor slechts zo'n 50% in de breedte, de rest is een glazen plaat.
(Dit heeft overigens vrij weinig meer van doen met de OV-Chipkaart zelf, maar meer met de plaatsing van poortjes.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39127
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je OV-Chipkaart #15
Maar dat is de ingang vanaf de poortvrije passage, dat zegt nog helemaal niks over de poortjes bij de hoofd in- en uitgangen. De werkzaamheden die daar momenteel plaatsvinden gaan namelijk gewoon tot de gevel van de winkelruimtes. En dat zijn de ingangen die van belang zijn.Tristan schreef:Ter hoogte van spoor 14/15 staan er in elk geval al wel poortjes en een glazen wand, bestaande uit drie componenten helaas :( De elektriciteit is er nog niet op aangesloten, maar het geeft wel een duidelijk beeld van de versmalling.Daniel schreef:Die laatste is een hele knappe conclusie als er notabene nog geenenkel poortje staat
Ehm, als je ergens op reageert moet je wel lezen en ook bekend zijn met de situatie ter plaatse, dat ben jij hier duidelijk niet. Aan de Centrumzijde zit namelijk al sinds de paaltjes over de hele breedte van de nieuwe hal staan een groot gat in het midden waar een infobalie staat precies op de strook waar de poortjes moeten komen (en de paaltjes nu staan). Dat is een stuk forsere "wegversmalling" dan een poortje.Tristan schreef:Dit gaat weer over de oppervlakte van de stationshal en niet over de wegversmalling door de poortjes.Daniel schreef:En al komt er een glazen wand, dan wordt de ruimte die dat vereist weer gecompenseerd doordat tegen die tijd de infobalie die nu midden tussen de paaltjesrij staat weg zal zijn.
Dat verbaasde mij ook wel, had die poortjes daar eerder in het halletje onderaan de trap verwacht. Echter zitten op perron 4/5 na alle trappen vanaf de perrons aan de linkerkant van de traverse, dus op zich is het dan ook wel logisch om de poortjes links neer te zetten. Die staan daarmee ook gelijk goed t.o.v. de lift.Meltrain schreef:Als er ergens niet goed is nagedacht over de plaatsing van de poortjes is het wel aan de noordkant van station Amersfoort.
Komende vanaf de perrons, bevinden de poortjes zich met name aan de linkerkant, terwijl de trap naar beneden zich juist aan de rechterkant bevindt. Dit leidt tot heel onlogische looproutes.
Maargoed, in Amersfoort krijg je toch wel allemaal rare slingerlooproutes omdat de poortjes aan de centrumkant bijvoorbeeld gewoon over de breedte van de hal staan, maar de ingangen van de hal juist in de hoeken zitten. Vooral als er reizigers staan te wachten rondom de kaartautomaten loop je daar nog weleens op vast als je het station uit komt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6233
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: OVer je OV-Chipkaart #15
Van Connexxionbedrijven heb ik mijn ritten soms ook al vrij snel gezien, maar niet altijd. Volgens mij gaat het dan om bussen die in de middag naar de stalling gaan en daar zal dan de computer worden uitgelezen.Michael schreef:Mijn busritje van vanmorgen staat nu al in het transactieoverzicht op http://www.ovchipkaart.nl. Nu weet ik dat de boordcomputer van Arriva ook gewoon tijdens het rijden de gegevens overdraagt maar ik had niet verwacht dat het dan ook zo snel al online zou staan.
"Een touringcar is geen bus"
Re: OVer je OV-Chipkaart #15
Zondagavond om 21:30 bij SBS6 in Undercover in Nederland
Alberto toont vanavond aan dat er nog steeds grote problemen zijn met de OV-chipkaart. Het gaat het deze keer om administratieve fouten, waardoor het heel eenvoudig is om gratis te reizen met de trein. Opnieuw vormt onderzoek in Undercover in Nederland aanleiding tot Kamervragen
Re: OVer je OV-Chipkaart #15
"Zie-je-nu-wel-dat-de-OVC-kut-is-reactie" van Tristan in 3....2....1....
🍉
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je OV-Chipkaart #15
Overigens niks aan de hand, je kan alleen frauderen door een ongeldig/buitenlands rekeningnummer in te voeren.
Re: OVer je OV-Chipkaart #15
Wat is de volgende klacht, dat je met een barcode op een e-ticket Amsterdam - Amersfoort ook in Gouda in- en uit kan checken?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je OV-Chipkaart #15
Of met een railrunner ook de poortjes kan openen. Dat dit kan in Nederland!
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je OV-Chipkaart #15
En je kan ook vaker dan een keer in en een keer uit checken :0Bee schreef:Wat is de volgende klacht, dat je met een barcode op een e-ticket Amsterdam - Amersfoort ook in Gouda in- en uit kan checken?
Re: OVer je OV-Chipkaart #15
Vandaag weer met de ideale vervoersbewijzencombinatie mogen reizen, waar niet alle HC's raad mee wisten: een chipkaart (met daarop OV Chip Plus en Weekend Vrij), twee begeleiderskaarten (zichtkaart voor controle en sleutelkaart) en een eersteklasovergangskaartje. Aan de HC van mijn ICB moest ik eerst uitleggen waarom ik met mijn reguliere chipkaart niet was ingecheckt. Daarna mocht ik ook nog eens uitleggen dat hij van de twee begeleiderskaarten de zichtkaart moest hebben en dat de check-in op de sleutelkaart irrelevant was.
Beul van de blindegeleidelijn
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je OV-Chipkaart #15
Vanwaar deze knullige constructie, kan dat niet gewoon met 1 kaart?VIRM schreef:twee begeleiderskaarten (zichtkaart voor controle en sleutelkaart)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten