OVer je reiservaringen in december 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Wubbo »

Zowel vanochtend als vanmiddag had ik een te korte trein (respectievelijk VIRM-IV en VIRM-VI ipv VIRM-VIII). Maar iedereen kon zitten.

Maar eigenlijk is dit gewoon het topic voor december.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Daniel »

Ik kon vanmiddag zowaar een keertje wat zien buiten de trein... net nadat de 11759 Utrecht uit reed ging alle verlichting in het voorste treinstel uit en ging het met wat sfeerverlichting door de OBIS-schermen verder. Pas na aankomst in Amersfoort kwam het personeel erachter (blijkbaar zaten alle conducteurs op het andere stel of zijn ze hun hok niet uit geweest) en werd de verlichting weer ingeschakeld.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Suus »

Ging even niet goed in Rotterdam. De t2869 werd opgeheven, het materieel werd gebruikt om de t12569 te rijden. Maar toen was er materieel over, dat bij het bord voor de t2871 stond. Maar ja, ICM koppelt zo lastig met VIRM, dus hebben ze de trein toch maar weer ontruimd en gewoon de t2860 die +10 had de kering laten doen in Rotterdam...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door VIRM »

Gisteren de Sprinter van 16:47 van Den Haag Centraal naar Amsterdam RAI genomen.
Zeven minuten voor vertrek werd nog een extra treinstel aan de SLT4 gekoppeld. Kort daarna werd er omgeroepen dat er een technische storing was, waarbij de dueren zouden worden gesloten en men zich geen zorgen hoefde te maken als de lichten zouden uitvallen. Vertrek uit Den Haag was daarom met +7.
Bij Voorschoten kwam daar nog een deurstoring bij, waardoor de vertraging verder opliep naar +14.
Door verder langzaam rijden tussen Leiden en Sassenheim en wat langere stops bij Hoofddorp en Amsterdam Zuid liep de vertraging nog verder op naar +20.

Gelukkig reed mijn aansluitende tram 4 maar met +1. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Etienne »

Om onduidelijke redenen stond de 2167 vanmiddag te Amsterdam Centraal aangekondigd met +5, maar dit is uiteindelijk opgelopen naar +11. Onderwijl was de 2269 al gespoorwijzigd naar perron 5; deze mocht uiteindelijk wel op tijd vertrekken maar halverwege het stuk tussen Centraal en Sloterdijk kwamen we achter de 4869 te hangen waar we tot aan Haarlem achter moesten blijven rijden. Kon dat nou niet anders opgelost worden? :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Meltrain »

Ik hoop dat niemand de komende tijd van / naar Leer hoeft.
Er is iets niet helemaal goed gegaan daar. :X
Afbeelding

Bron: https://rheiderland.de/lokales/weener/a ... senbruecke
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Daniel »

Eehm, oeps... dat ziet er niet al te best uit nee.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Ardan »

Da's pech
Brug weg! :Y

Die prognoses waren schitterend trouwens, Arriva meldde op twitter een standaardberichtje 'door een beschadigde spoorbrug geen treinen, het zal vanavond opgelost worden', iets in die trant. Tot iemand reageerde 'weten jullie dat wel zeker? Ik denk het niet..' Arriva: 'oei, is het zo erg dan?' en als antwoord die foto.
Arriva even later: 'we weten nu zeker dat het vanavond NIET opgelost gaat worden!'

Priceless _O-
Ik doe ook maar wat
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Wubbo »

Hij is ondertussen van de storingenpagina verdwenen, nu zijn het 'aangekondigde werkzaamheden'. Prognose: tot nader bericht. Ben benieuwd of het dit jaar nog lukt...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Hainje »

Wubbo schreef:Ben benieuwd of het dit jaar nog lukt...
🍉
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door huibe »

En dan heb je net een nieuw verkooppunt voor Duitse treinkaartjes geopend op station Groningen. _O-
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door VIRM »

Vanochtend zat er een verdwaalde DDAR in mijn [serie=Sprinter|2015|Amsterdam Centraal - Uitgeest4700[/serie] met vertrek om 08:43 uit Zaandam. De machinist wilde tussen Amstel en Duivendrecht kennelijk even laten zien wat voor power de loc had: fantastische acceleratie en daarna gerem. Heb echt nog nooit zo snel gereden tussen Amstel en Duivendrecht! *O* Kickuh!
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Meltrain »

Om 1:15 kwam er een ICE door Rotterdam Centraal. Ik vraag me af wat die daar deed.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Ardan »

Gisternacht zijn er testritten geweest op de HSL, maar vannacht dus blijkbaar ook. Gaaf dat je die hebt gezien!
Ik doe ook maar wat
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Marc »

Afgelopen vrijdag was bij Vught een aanrijding met een persoon. Zelf had ik vanaf Sloterdijk de 865 die niet verder reed dan Den Bosch. Vanuit Den Bosch reden stopbussen naar Vught en Botel. Zelf koos ik ervoor om via Tilburg te reizen. De 3665 reed met een DDZ-6 en vertrok netjes op tijd uit Den Bosch. In Tilburg had ik een kleine 3 minuutjes om over te stappen op de 1967. Haasten bleek nergens voor nodig te zijn, want op vertrektijd van de 1967 kwam een kolentrein richting Boxtel door. De 1967 vertrok 5 minuten te laat uit Tilburg en bij Boxtel moesten we langzamer rijden door een spoorverzakking. Natuurlijk was de aansluitende (300)867 in Eindhoven al weg... Trein (30)3567 was in Eindhoven van de aardbodem verdwenen (zelf had ik daar niets aan, omdat ik in Sittard geen aanluitende [serie=Stoptrein|2015|Maastricht Randwyck - Roermond6800[/serie] zou hebben). Dat werd dus de 869 (de eerste trein uit Den Bosch) die enkele minuten later uit Eindhoven vertrok.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door VIRM »

Ondanks dat de hele Zuidtak eruit lag vanwege werkzaamheden, was het vanmiddag rond 14:00 een rommeltje rond Schiphol door een defecte trein. Het was filerijden, onder andere te merken door mijn trage Sprinter naar Schiphol ([serie=Sprinter|2015|(Amersfoort Vathorst -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie]) en doordat daarvoor vlak achter elkaar twee ICD's door Sloterdijk heen kwamen.
Ook de TBP was van slag, want in de blauwe balkjes stonden:
14:05 IC Vlissingen
14:05 IC Vlissingen rijdt niet.

Op Schiphol overgestapt op de Arriva-bus 370 naar Alphen. Zowel de heen als terugweg met werkende halte-afroep! Op de terugweg bij het zoeken van de ingang van Schiphol Plaza nog mogen knuffelen met een kerstboom, dus net maar even Schiphol aangeschreven dat ze eens wat moeten doen aan de miserabele toegankelijkheidsvoorzieningen.

Vervolgens was het weer een rommeltje op spoor 3 met de treinen richting Amsterdam. De [serie=Stoptrein|2015|Hoofddorp - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] van 19:40 werd met +5 door Tuffy aangekondigd. Om 19:43 kwam de [serie=Intercity|2015|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] (die doorreed naar Groningen) binnengenomen, maar het werd niet omgeroepen dat deze als eerste kwam (maar stond wel op de TBP). De [serie=Stoptrein|2015|Hoofddorp - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] kwam met ongeveer +7 binnenrijden, terwijl hij stond aangegeven als IC naar Groningen. In een vlaag van verstandsverbijstering riep de HC in de trein alleen in het Nederlands om dat dit de Sprinter naar Kersenboogerd was. Want op zondagavond op Schiphol spreekt iedereen natuurlijk Nederlands.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Suus »

VIRM schreef: 14:05 IC Vlissingen
14:05 IC Vlissingen rijdt niet.
Dat klopt technisch wel.

De [serie=Intercity|2015|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] was dit weekend opgeheven, als vervanging reed de [serie=Intercity|2015|Vlissingen - Lelystad Centrum - Groningen (- Leeuwarden)12600[/serie]. De computer ziet er als een andere trein en voilĂ .
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door ODRAIL »

Persoonlijk vraag ik me af of er een mogelijkheid is om niet rijdende treinen niet te vermelden op de informatieborden? Dit scheelt een hoop verwarring en ergernis bij reizigers.

Bij het oude de oude CTA-borden werden immers ook alleen de treinen die reden vermeldt op de CTA-borden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Suus »

Ik denk dat het een goede service is aan de reiziger op op het perron niet alleen met geluid maar ook visueel aan te geven dat een specifieke trein waarop wordt gewacht niet zal komen, zeker voor reizigers die hun reis niet plannen omdat ze hem elke dag maken of omdat ze een beperking aan het gehoor hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door ODRAIL »

Hier ben ik het ten dele mee eens:
VIRM schreef: 14:05 IC Vlissingen
14:05 IC Vlissingen rijdt niet.
Voor een argeloze reiziger schep dit verwarring. Zeker als de trein ook nog eens op tijd binnenkomt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Ik denk dat het een goede service is aan de reiziger op op het perron niet alleen met geluid maar ook visueel aan te geven dat een specifieke trein waarop wordt gewacht niet zal komen
Het is inderdaad wel goed dat er wordt aangegeven dat een trein niet rijdt, maar dan moet je dat alleen doen als de trein werkelijk niet rijdt. Als het alleen gaat om een trein met nummer X die niet rijdt omdat in exact hetzelfde pad met exact dezelfde stops een vervangende/omgeleide trein Y rijdt dan werkt dit alleen maar verwarrend. Die verwarring ontstaat ook vooral omdat de opgeheven treinen eerder op de schermen verschijnen dan de wel rijdende vervangers.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door ODRAIL »

Precies dat bedoel ik ja.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door JWM »

Vanavond in Zwolle: Intercity Den Haag rijdt niet maar op hetzelfde tijdstip een extra trein naar Vlissingen. Op het treinstel wat voor kwam rijden stond dan weer Roosendaal, om de verwarring voor veel mensen compleet te maken. De VIRM-4 was overvol wat voor de conducteur van dienst reden was om om te roepen dat er daarom in Lelystad een extra stel aangekoppeld zou worden. Net alsof dat niet gepland was ofzo. Beetje raar beleid wel om dat daar te doen dit weekend, want in Lelystad zag ik op het naastgelegen spoor ook een overvolle trein staan met een net afgekoppeld stel er achter...
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Gekko123 »

Reden dat het koppelen/splitsen in Lelystad plaats vond zou nog wel eens met personeelsinzet te maken gehad kunnen hebben. Door het splitsen te Lelystad kun je vanaf daar door naar Groningen/Leeuwarden met een hc terecht. En Lelystad is een standplaats, dus kan de tweede hc (die vanaf Lelystad naar Amsterdam en verder nodig was) mooi met die serie beginnen.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door JWM »

De Intercity's naar het Noorden werden dit weekend niet vervangen tussen Den Haag en Schiphol dus wat dat betreft is het wel netjes om dan de 2600 te versterken. Alleen een losse 4 is vanaf Zwolle naar Lelystad op de drukke zondagavond gewoon te krap.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 19 gasten