OVer je reiservaringen in januari 2016
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
Ging net ook echt niet lekker op Amsterdam RAI zeg. Een hoop treinen gemarkeerd als "Extra trein", die veelal te laat kwamen en dan ook nog eens verkeerd aangekondigd op de schermen (de IC naar Heerlen stond klaar met op de TBP dat deze naar Groningen ging). Paar man S&V om alles in grote banen te leiden maar alsnog een HC die zich aan zijn collega moest ergeren omdat hij nog minuten lang passagiers liet instappen. Verwarring bij de passagiers over welke trein nou waarheen ging. Is dat altijd zo daar?
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
Wel als ineens vier extra treinen per uur extra moeten stoppen vanwege evenementen in de RAI, deze krijgen veelal geen extra rijtijd voor de stop op de RAI, terwijl er wel veel reizigers zijn. En als je de drukte bij de Horecava erg vindt, probeer dan eens de Huishoudbeurs-drukte op station RAI, die is pas gezellig! :Y
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
Laat die extra stops toch lekker zitten. NS heeft helemaal geen restcapaciteit in de spits op de Zuidtak.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
Ook bij het GVB ging het niet helemaal lekker: Ik was bij de Horecava geweest en ging nog even Amsterdam in. Dus wou met lijn 51 naar CS. Die kwam met een enkel stel aanrijden en was al bomvol. Ik heb dus niet eens geprobeerd om erin te komen. (proberen had überhaupt geen zin want er bleven vele reizigers achter die niet mee konden) Ben met lijn 50 die vlak daarna kwam naar de van der Madeweg gegaan om daar over te stappen op lijn 54 naar CS. Volgens mij is die route niet helemaal legaal maar ik was dus echt niet van plan om op de volgende 51 te wachten met het risico dat ik weer niet mee kon.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
Maar de sprinters kunnen die vele reizigers na afloop van de Horecava totaal niet verwerken. Zelfs de IC's stromen helemaal vol na afloop van de beurs.JWM schreef:Laat die extra stops toch lekker zitten. NS heeft helemaal geen restcapaciteit in de spits op de Zuidtak.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
Klopt, je zou het gebruik van station Zuid actief moeten promoten. Dat ligt op loopafstand van de RAI.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
Uh? Dat is nog best een eindje lopen.. RAI is juist op een passende loopafstand wat mij betreft.JWM schreef:Klopt, je zou het gebruik van station Zuid actief moeten promoten. Dat ligt op loopafstand van de RAI.
En op Zuid komen toch dezelfde treinen?
Voordeel is misschien dat de toeloop van reizigers meer gespreid wordt, door de loopafstand en verschillen in tempo.
Maar goed, ik zou op een dag als vandaag niet graag van Rai naar Zuid lopen.. ben je écht drijfnat..
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
Het gaat erom dat NS geen capaciteit heeft in de avondspits om veel extra reizigers te vervoeren. Door extra stops op RAI maak je treinreizen extra aantrekkelijk wat een aanzuigende werking heeft en het is nadelig voor de punctualiteit.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
Maar op de heenreis heb je die ruimte wel en wil je ze wel in de trein hebben. Ze zijn niet verplicht om tot het einde, 18 uur, te blijven, dus daar heb je als vervoerder niks mee te maken. De Sprinters kunnen in hun eentje de toeloop tijdens de avondspits nooit aan. Dus heb je overvolle sprinters die de punctualiteit negatief beïnvloeden op de RAI en vervolgens op Zuid of Duivendrecht opnieuw, want daar stromen de reizigers die naar een IC-station willen reizen weer uit, waarmee ze de punctualiteit van de Intercity's ook nog eens negatief beïnvloeden, omdat ze daar allemaal weer instappen.
Dan is dit de beste keuze uit twee slechte. En uiteindelijk valt het allemaal wel mee.
Dan is dit de beste keuze uit twee slechte. En uiteindelijk valt het allemaal wel mee.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
Als de Noord-Zuidlijn straks opengaat kunnen RAI-bezoekers pal voor de deur op de metro naar Zuid stappen. Misschien zal de extra IC-stop op RAI dan wel vervallen?
Ik doe ook maar wat
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
Is dat kopspoortje eindelijk een keer gebruikt ja? :D Die met dat typische spoornummer, wat was het ook alweer..albertjan96 schreef:Vanmorgen reden er geen treinen tussen Arnhem en Nijmegen. De stoptreinen Tiel - Arnhem konden nog wel tot Elst rijden door het keerspoor aldaar.
Ik doe ook maar wat
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
Als ik bovenstaande zo lees ben ik blij dat ik in Roemenie zit alwaar de trein van P.O. Aeroport naar Galati op de minuut op tijd boemelde en ik kan genieten van stapels ex-HTM Alliances, ex-GVB en ex-Novio Jonckheeres en ex-RET ZGT-6 trams.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
1A.Ardan schreef: Is dat kopspoortje eindelijk een keer gebruikt ja? :D Die met dat typische spoornummer, wat was het ook alweer..
Project loading: 50% loaded. Please wait...
-
- Berichten: 561
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Arnhem
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
Nee, 3. Ik weet dat er een bordje 1A op het perron staat, maar in de systemen staat 3, en dit staat ook zo in het Overzicht nuttige perronlengten November 2015. Dat bordje hoort daar helemaal niet te staan.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
Je kan me nog meer vertellen; dat is niet het antwoord dat Ardan zoekt
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
1a zocht ik inderdaad, ik wist het stiekem wel maar was niet helemaal zeker (A) Nou scheelt het nog dat 1 en 1a aan hetzelfde perron liggen (en zo in feite toch bij elkaar horen) dus eventuele verwarring heeft geen grote gevolgen maar toch is het typisch dat het tegen alle logica indruist. Het spoor aan het 'huisperron' is altijd spoor 1, doortellend tot de laatste, en kopsporen áchter het huisperron worden weer vanaf daar doorgeteld. Een mooi voorbeeld is bijvoorbeeld Zwolle met spoor 1 t/m 11, met achter het huisperron aan de a-zijde 12 en 13, aan de b-zijde 14 t/m 16. Spoor 1a van Elst had dus eigenlijk 3 moeten zijn, vreemd dus dat dat in de systemen wel zo is maar op de borden niet.
Ook sporen die er helemaal niet meer liggen worden vaak nog steeds meegeteld. Winterswijk heeft de sporen 1, 4, 5, 6, 20 en 21. Spoor 2, 3 en 8 t/m 19 liggen er al tig jaar niet meer (7 nog wel, maar niet aangesloten en is pas recent bij sloop van bedrijfspanden boven water gekomen). Het Nijmeegse spoor 35 had volgens de huidige sporensituatie eigenlijk 20 moeten heten.
Arnhem begint bij spoor 3.. spoor 2 is perronloos en spoor 1 bestaat al tientallen jaren niet meer Die is er ooit wel geweest maar dat was echt maar kort.
Ook sporen die er helemaal niet meer liggen worden vaak nog steeds meegeteld. Winterswijk heeft de sporen 1, 4, 5, 6, 20 en 21. Spoor 2, 3 en 8 t/m 19 liggen er al tig jaar niet meer (7 nog wel, maar niet aangesloten en is pas recent bij sloop van bedrijfspanden boven water gekomen). Het Nijmeegse spoor 35 had volgens de huidige sporensituatie eigenlijk 20 moeten heten.
Arnhem begint bij spoor 3.. spoor 2 is perronloos en spoor 1 bestaat al tientallen jaren niet meer Die is er ooit wel geweest maar dat was echt maar kort.
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 561
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Arnhem
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
Op de TBP staat overigens wel spoor 3
En trouwens, ik kom bijna dagelijks door Elst maar let er eigenlijk nooit op, maar vandaag zag ik dat de losse bordjes 1A ook zijn vervangen door 3. Geen idee hoe lang dat als is...
En trouwens, ik kom bijna dagelijks door Elst maar let er eigenlijk nooit op, maar vandaag zag ik dat de losse bordjes 1A ook zijn vervangen door 3. Geen idee hoe lang dat als is...
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
Ergens vind ik het jammer dat het Britse systeem hier niet wordt toegepast. Daar noemen ze een extra spoor aan de 'verkeerde' kant van spoor 1 doodleuk spoor 0.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
Ja, dat is zo mooi.. Ben tot nu toe 'al' 2 keer vanaf spoor 0 in een trein gestapt.. Eerste keer was op Cardiff Central, tweede keer op Kings Cross.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
De Belgen gaan dan letters gebruiken. In Herentals en Nivelles ligt in beide gevallen naast spoor 1 nog een spoor A.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
Wat is de logica achter de nummering op Muiderpoort?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
Eigenlijk gewoon dezelfde logica.
Het is bij een vorkstation natuurlijk arbitrair wat het 'huisperron' is maar verder werkt de nummering gewoon hetzelfde.
Het is bij een vorkstation natuurlijk arbitrair wat het 'huisperron' is maar verder werkt de nummering gewoon hetzelfde.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
Wat is de definitie van een huisperron?
Hoe herken ik dat?
De wiki geeft geen sjoege helaas..
Hoe herken ik dat?
De wiki geeft geen sjoege helaas..
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
Denk dat het moeilijk is hier een volledige definitie van te geven. Want waarom heet spoor 2 op Amsterdam eigenlijk niet 1?
Re: OVer je reiservaringen in januari 2016
Een huisperron is een perron direct verbonden aan het stationsgebouw. Voorbeelden zijn bijvoorbeeld spoor 1 in Baarn, spoor 1 in Apeldoorn of spoor 2 op Amsterdam Centraal.Durashift schreef:Wat is de definitie van een huisperron?
Hoe herken ik dat?
De wiki geeft geen sjoege helaas..
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten