OVer je reiservaringen in februari 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door microshit »

Ook lekker flauwe actie... Gisteren wil de ik de trein hebben van 21.46 vanaf Schiphol naar Utrecht. Deze stond echter in de reisinfo als opgeheven en dus ook zo omgeroepen. Maar keurig op tijd komt die trein wel langs het perron rijden zonder te stoppen :( Hallo +30.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Mikos »

Klinkt als geen conducteur op de trein. Treinen zonder conducteur (of tweede functionaris) mogen niet met reizigers door een tunnel. De trein zal dus leeg naar Amsterdam Zuid gereden zijn, om daar alsnog te gaan rijden met reizigers.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door microshit »

Dat klinkt zo als een legitieme verklaring. Net even bekeken op ovtijden.com maar daar lijkt het erop dat deze trein op het hele traject opgeheven is geweest. Volgens mij is ICM ook niet echt fijn voor eenmansbediening :p
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Z2N »

Twee centimeter sneeuw op het ogenblik in Nunspeet, en de treinen rijden als normaal. Bel de kranten, dit is toch niet normaal! :shock:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door microshit »

Vanmorgen vielen de treinen uit tussen Houten en Utrecht. Toen ik in Culemborg instapte en dit werd omgeroepen, vloog de helft er weer uit. Wordt net aangekondigd dat we doorrijden naar Utrecht:p Rijd dan gewoon mee, dan ben je ten minste onderweg.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Tochjo »

Ja, dan ben je onderweg en kun je in Houten aansluiten bij de enorme rij die wacht op een plekje in een van de weinige bussen. Dat bijvoorbeeld reizigers die met de auto naar het station kwamen dan vandaag met de auto naar Utrecht gaan, begrijp ik goed.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door VIRM »

Vanmiddag met de [serie=Intercity|2016|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] van 17:14 uit Den Haag Centraal. Gebruikelijke treinlengte, niks aan de hand. Toen ineens werd omgeroepen "De Haag Laan van NOI". De hele coupé, inclusief ondergetekende, schrok zich even een hoedje. Tien seconden later was het "Deze trein stopt niet op de Laan". HC of machinist die dacht dat hij in een Sprinter zat wellicht? :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8662
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Milco »

Geen reiservaring, maar ook geen misser eigenlijk:

Op de NS-site staat een storing:

Utrecht C.-Ede-Wageningen

laatste update: maandag 15 februari 2016, 19.16 uur


Tussen Utrecht C. en Ede-Wageningen rijden minder Intercity's door een defect aan het spoor.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min.
De verstoring is naar verwachting rond 22:00 uur verholpen.
Reizigers tussen Nijmegen en Utrecht C. reizen met Intercity Nijmegen - Arnhem - Utrecht C. - Schiphol Airport.


De laatste zin verbaast me. Meestal staat er enkel dat er minder treinen rijden. Iets als dit heb ik in ieder geval nog niet eerder gezien, maar ik ben er aardig positief over. (y)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Daniel »

Dat staat ook al hier :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8662
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Milco »

Oh, dat had ik niet opgemerkt. :oops:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Suus »

Ik wou vandaag op Utrecht de ICE naar Duitsland van 7:02 halen. Dan is het natuurlijk niet zo handig als de trein Alphen -> Gouda die om 6:00 in Boskoop moet vertrekken niet rijdt vanwege een defecte overweg. Dus dan maar naar Gouda gefietst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door waldo79 »

Vanochtend werden flyers uitgedeeld in Utrecht namens de spoorwegen waarin reizigers werd aanbevolen om de treinen van bepaalde tijdstippen te mijden richting Rtd en Gvc. Met name de treinen uit Amf werden ontraden. Vanwege gebrek aan perroncapaciteit :X Prima, erkennen dat er een probleem is, maar veel reizigers kunnen niet kiezen om een kwartier te verschuiven. ..
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Hainje »

Veel reizigers misschien niet. Echter als je daarmee kunt zorgen dat 10% een trein later of eerder neemt, dan heb je je doel al bereikt.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Suus »

In Gouda sluiten in de spits de Sprinters uit Alphen aan op de treinen uit Amersfoort naar Rotterdam en Den Haag. Die reizigers gaan echt niet een kwartier langer wachten daar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door waldo79 »

Sowieso ben ik blij dat mijn sprinter aansluit op de rustiger treinen, maar als je vlak voor vertrek aan komt rennen kun je alsnog staan. Maar in de achterste bakken is vaak meer plaats.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Hainje »

Bee schreef:In Gouda sluiten in de spits de Sprinters uit Alphen aan op de treinen uit Amersfoort naar Rotterdam en Den Haag. Die reizigers gaan echt niet een kwartier langer wachten daar.
De mensen die echt op een bepaald tijdstip ergens moeten zijn niet nee. Ik kan mij echter niet voorstellen dat iedereen per se die trein moet hebben, ongetwijfeld dat er genoeg mensen zijn die ook een half uur later of eerder op hun werk kunnen beginnen. Dus als je op die manier 100 mensen die in Utrecht instappen kunt verzoeken een andere trein te pakken, dan kan dat aanzienlijk schelen.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Daniel »

Ik zal zo eens de flyer posten die ik per mail kreeg, die is helemaal ironisch. NS adviseert mij namelijk een trein te nemen die, volgens hun grafiekjes, juist drukker is :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door JWM »

waldo79 schreef:Vanochtend werden flyers uitgedeeld in Utrecht namens de spoorwegen waarin reizigers werd aanbevolen om de treinen van bepaalde tijdstippen te mijden richting Rtd en Gvc. Met name de treinen uit Amf werden ontraden. Vanwege gebrek aan perroncapaciteit :X Prima, erkennen dat er een probleem is, maar veel reizigers kunnen niet kiezen om een kwartier te verschuiven. ..
Van UTRECHT naar ROTTERDAM komt de trein toch altijd uit AMERSFOORT?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Daniel »

Haha, dat klopt momenteel wel ja :P Reizigers wordt dus eigenlijk gewoon afgeraden naar Rotterdam te reizen :wink: (Het Rotterdamse stel is tussen Amersfoort en Utrecht wel rustiger dan het Haagse trouwens, maar of dat daarna ook nog van toepassing is?)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Hainje »

JWM schreef:Van UTRECHT naar ROTTERDAM komt de trein toch altijd uit AMERSFOORT?
Lol, nu je het zegt...... :')
🍉
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door microshit »

Daniel schreef:Ik zal zo eens de flyer posten die ik per mail kreeg, die is helemaal ironisch. NS adviseert mij namelijk een trein te nemen die, volgens hun grafiekjes, juist drukker is :mrgreen:
Nog ironischer: Ik kreeg 'm ook over het traject Utrecht - Amersfoort. Terwijl ik die route zeer zelden afleg, en als het zo is dan in het weekend met m'n Weekend Vrij :p
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door waldo79 »

Of op woensdag en vrijdag reizen. Geen wonder: dan zet men ineens 10 bakken dubbeldeks in, voor nota bene minder reizigers. Op de andere 3 dagen is het 8 bakken.

Althans, in 2018.
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Hendrik »

Gisteravond had ik voor het eerst sinds heel veel jaar weer eens controle in een bus van HWGO. Die controle was een fluitje van een cent: zo veel mensen zitten er rond 23.30 uur in Oude-Tonge niet in de bus... :wink:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door ODRAIL »

JWM schreef:Van UTRECHT naar ROTTERDAM komt de trein toch altijd uit AMERSFOORT?
Niet allemaal. Je vergeet de serie [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] :wink: .
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: OVer je reiservaringen in februari 2016

Bericht door Zugführer »

OVNL wiki schreef:Wordt van maandag t/m vrijdag te Utrecht Centraal gekoppeld aan / gesplitst van Intercity 1700 (vanaf/tot Deventer) of Intercity 11700 naar Amersfoort Schothorst.
;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten