OVer je reiservaringen in maart 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Aking »

Weet je zeker dat ze niet omriep? (A)
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8679
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Milco »

Trein 3633 vertrok zojuist om 9:16 vanuit Deventer, twee minuten later dan gebruikelijk. Weet iemand waarom eigenlijk? De vertrektijd was hierbij aangepast op de borden en in de reisinformatie en we vertrokken vanaf spoor 3, maar of dat een afwijking is weet ik niet.

Net na Deventer kwam trouwens de CityNightLine tegemoet gereden, die omrijdt wegens de werkzaamheden bij Utrecht. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Michael »

Dat de [serie=Intercity|2016|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] naar Roosendaal van spoor 3 vertrekt is normaal. Maar dat hij 2 minuten later vertrekt zou ik de reden niet van weten.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8679
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Milco »

Ik zit in trein 866 die na Culemborg op het linkerspoor ging rijden, in Houten stopt serie 800 extra in noordelijke richting waarbij alleen mag worden uitgestapt. Op Houten staan we aan het perron dat normaliter richting Geldermalsen wordt gebruikt. Wordt er zolang links gereden om in Utrecht op spoor 14 aan te kunnen komen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Wubbo »

Ja, verderop is het spoor buiten dienst voor het aansluiten van de eerste dive-under.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Daniel »

Daarnaast is Houten sowieso al de laatste mogelijkheid om naar een ander spoor over te lopen. Apart trouwens dat je in Houten niet mag instappen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door microshit »

Zelfs de NS reisplanner houdt daar rekening mee... Reis plannen van Den Bosch naar Houten levert gewoon deze intercity op, maar Houten-Utrecht enkel de bussen. Wel ontzettend flauw, daar de reistijd voor Houten-Utrecht per bus 2x zo veel is als per trein. Sterker nog: zo hadden ook de busdiensten Geldermalsen-Houten kunnen rijden om dan in Houten per trein verder te gaan.
Zal er vast wel door komen dat ze het spoorgebruik echt zo ver mogelijk willen beperken, en zo ook de halteringstijden.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door webguy »

En waarschijnlijk ook beschikbare perronlengte, dus materieellengte, dus aantal stoelen zonder dat het veevervoer wordt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Suus »

Om 16:30 blokkeerde een intercity direct al 25 minuten spoor 3 op Schiphol. De conducteur had namelijk last van hartproblemen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Aking »

Toch mooi, een kras bus met flixbus bestickering als vervangend vervoer... Zal NS leuk vinden :')
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Z2N »

In mijn regio is het ook vaak een Flixbus op de NS-busdiensten, dan van het Bodegraafse Verhoef. Overigens was 20 minuten met de NS-Flixbus van Wd naar Ut al voldoende om mij ervan te overtuigen dat ik nooit fan ga worden van de touringcar...
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
dennistd
Berichten: 5543
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door dennistd »

Zaterdagmorgen werd de omroep in een IC Enschede-Schiphol bij Deventer verzorgd door Superman, die zijn vrijgezellenfeestje aan het vieren was :)
VIRM
Berichten: 7614
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door VIRM »

Het viel mij dit weekend op dat op verschillende stations waar ik was (Zaandam, Schiphol, Amsterdam Sloterdijk en Amsterdam Centraal) werd omgeroepen dat voor Nijmegen om kon worden gereisd met de toeslagvrije ICD via Rotterdam en Breda. Ik neem aan dat dit was om Utrecht, de bussen naar Driebergen-Zeist en de gestripte dienstregeling naar Den Bosch te ontlasten. Maar waarom zetten ze dergelijke opties dan niet in de reisplanner?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door ODRAIL »

Dan maken er te veel mensen gebruik van deze mogelijkheid :wink: .
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Wubbo »

De reisplanner is redelijk stom: die zal altijd de snelste route geven (of eventueel die met de minste overstappen). Van Zaandam naar Nijmegen is via Utrecht C 2:07, via Breda 2:37 en daarmee nooit de snelste optie.
dennistd
Berichten: 5543
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door dennistd »

De HC van de 5667 was vanavond bij nadering van Amersfoort bang dat we iets zouden vergeten bij het uitstappen. Gedurende ongeveer twee minuten noemde hij zo ongeveer alles wat je mogelijk in de trein kunt laten liggen :shock:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Suus »

Er schijnen vanochtend twee intercity's tussen Utrecht en Rotterdam voor aankomst op Rotterdam Alexander teruggestuurd te zijn naar Gouda wegens politie-inzet. De t2820 mocht wel door naar Rotterdam maar moest naast de normale reizigers dus ook nog teruggestuurde reizigers opvangen terwijl de trein ook nog eens te heet gewassen was en met een VIRM4 ipv VIRM6 reed.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Meltrain »

De 12525 is dan juist nooit van Rotterdam vertrokken, waardoor de 2827 ook veel drukker was dan normaal.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door PatrickM »

dennistd schreef:De HC van de 5667 was vanavond bij nadering van Amersfoort bang dat we iets zouden vergeten bij het uitstappen. Gedurende ongeveer twee minuten noemde hij zo ongeveer alles wat je mogelijk in de trein kunt laten liggen :shock:
Deze toevallig?
dennistd
Berichten: 5543
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door dennistd »

Ja, die was het :Y
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Gekko123 »

Meltrain schreef:De 12525 is dan juist nooit van Rotterdam vertrokken, waardoor de 2827 ook veel drukker was dan normaal.
Diezelfde 12525 is uiteindelijk pas in Zwolle opgestart, mede dankzij DSSU.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Wubbo »

Wat heeft DSSU daarmee te maken? Een trein naar Amersfoort kan gewoon opgestart worden in Utrecht (vanaf OZ, maar daar kwamen ze in de praktijk vroeger ook al vandaan). De kans is groot dat Utrecht dat op zou willen starten met materieel dat eerder uitgelopen is uit de NoordOost (en niet doorkon naar Rotterdam), dat kan ook niet anders dan uitlopen op OZ. Ik zie dus de link met DSSU niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Daniel »

Het hele probleem is allicht dat er geenenkele trein naar Rotterdam op Utrecht Centraal is opgeheven door deze storing, daarmee is er dus ook geen materieel vrijgekomen om de 12525 vanaf Utrecht te rijden.

@Bee: Ik zie op OVTijden geen aanwijzigingen voor op Alexander gekeerde treinen, maar allicht dat ze alleen zonder reizigers verder moesten. Alleen de 2818 en de kerende 2829 is wegens "te grote vertraging" uitgevallen tussen Gouda en Rotterdam. Gevalletje vertragingsinflatie zo lijkt, want kennelijk is +5 al teveel vertraging tegenwoordig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door Suus »

Ik begreep van reizigers dat de 2818 wel uit Gouda was vertrokken en voor Alexander weer is teruggestuurd naar Gouda. Ik heb ook wel op een vreemd tijdstip (8:19) zeer veel reizigers uit een VIRM6 op spoor 3 zien stappen, OV-tijden noemt dat de 29801 die om 8:05 in Nieuwerkerk aan den IJssel is gestart.

En VIRM6 is ook precies wat in de 2818 reed...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7614
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2016

Bericht door VIRM »

De voorste TBP op spoor 10 van Den Haag Centraal gaf gisteravond voor de [serie=Intercity|2016|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal12700[/serie] van 21:03 Vooraan Instappen weer. Loop ik de VIRM6 af, blijkt er geen voorste treinstel te zijn. Weer gevalletje NS steunt bewegen/sport.
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten