Mat 64 rijdt helemaal niet meerwilburg22 schreef:Vanochtend 9 bakken koploper richting Den haag CS vanaf dordt, onbekend trein nummer.
Later op den haag CS zag ik plan V staan maar ik moest te snel overstappen op de tram om te zien op welke lijn, volgensmij 2+2+2, mogelijk zelfs 8 bakken als ik het goed zag met binnenrijden.
OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
Hij stond stil, opgesteld vanwege verslepingen misschien dan? mat 64 is niet te missen met het kenmerkende design.
Ik blub in het Drecht.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
Ze zijn allemaal opgesteld in Nijmegen en Maastricht.
Kans acht ik vrij klein dat ze ineens daar rondhangen.
Kans acht ik vrij klein dat ze ineens daar rondhangen.
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
Ik zal wel me wel verkeken hebben , zou niet de eerste keer zijn de laatste tijd, migraines helpen niet mee. De reden waarom ik in den haag was ook niet (Begrafenis). Sorry pardon.
Ik blub in het Drecht.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
Bijna allemaal, er staat nog een halve in Amersfoort t.b.v. de herinstructie koppelen. Was het niet toevallig de Mat '54 766? Die stond immers voor werkzaamheden bij NedTrain Leidschendam en dan is Den Haag wel in de buurt. Op de kleur en lengte na lijkt dat qua vorm ook wel het meest op Plan V.MetroRET schreef:Ze zijn allemaal opgesteld in Nijmegen en Maastricht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
Is de treinserie [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie]. En het is ook geen afwijking. In de spits wordt de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] vrijwel altijd met 9 of 10 bakken ICM gereden. Voorheen reed er zelfs 1 trein van Venlo naar Den Haag met 12 bakken ICM.wilburg22 schreef:Vanochtend 9 bakken koploper richting Den haag CS vanaf dordt, onbekend trein nummer.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
De [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] kent inderdaad standaard allerlei samenstellingen ICM: 3, 4, 7, 8, 9, 10 en 11 bakken. Onlangs reed een [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] met 12 bakken, maar voor zover ik weet is dat niet planmatig.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
12 bakken is nu niet meer planmatig inderdaad. Een paar jaar terug reed er 1 trein van Venlo naar Den Haag CS planmatig met 12 bakken ICM. Dat was die om 7:39 uit Breda vertrok. (1920 als ik het goed heb)
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
Over de IC 1900 gesproken. Vanmiddag stond er een IC 1900 richting Den Haag op R'dam Centraal. Dat was dit keer een VIRM-6 (8652). Dat was om 15:44. Dat is een mooie afwijking en die 9 tot 12 bakken ICM op de 1900 vindt je wel vaker in de ochtend rond 9:00 bij Schiedam. Daar zie ik ze dan altijd rijden.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
Ach. OVinfo meldde ook nog een DDZ-6 vanochtend
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
op rijdendetreinen zag ik eerder ookal VIRM4+4
Ik blub in het Drecht.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
NS blijkt al jaren niet in staat ICM-drietjes en viertjes uit elkaar te houden, dus die 12 bakken zijn ook niet verbazingwekkend. Eerder opvallend dat ik nooit een melding van meer dan 12 bakken langs heb zien komen.Hendrik schreef:De [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] kent inderdaad standaard allerlei samenstellingen ICM: 3, 4, 7, 8, 9, 10 en 11 bakken. Onlangs reed een [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] met 12 bakken, maar voor zover ik weet is dat niet planmatig.
Over 12 bakken gesproken: die reden er vandaag ook in de 559 terwijl 10 daar meen ik gebruikelijker is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
Waren die dingen niet gelimiteerd tot het rijden met 12 bakken?
Ik blub in het Drecht.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
ICM kan tot 15 bakken, mits de perronlengtes het toelaten. IRM mag tot 14 en DDZ meen ik tot 10 bakken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
DDZ mag twaalf bakken maximaal, twee zesjes. Drie viertjes is niet toegelaten.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
ICM tot 15 bakken, zowel 4+4+4+3 als 3+3+3+3+3
VIRM tot 14 bakken, 4+4+6
DDZ tot 12 bakken, 6+6, 4+4+4 (inderdaad technisch niet mogelijk)
SLT tot 12 bakken, 6+6, 4+4+4, niet toegelaten, SLT-14 is maximum technisch mogelijk.
SGM tot 9 bakken, 3+3+3
VIRM tot 14 bakken, 4+4+6
DDZ tot 12 bakken, 6+6, 4+4+4 (inderdaad technisch niet mogelijk)
SLT tot 12 bakken, 6+6, 4+4+4, niet toegelaten, SLT-14 is maximum technisch mogelijk.
SGM tot 9 bakken, 3+3+3
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
De langste SGM die ooit rond 1.00 uur bij Amsterdam Centraal kwam voorrijden om mij en nog een handje vol reizigers als stoptrein in de richting Zaandam/Alkmaar te brengen bestond uit 15 bakken, ik wist niet wat ik zag maar rond dat tijdstip waren ze wel vaker wat gek in de weer!
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
3 stellen SLT gekoppeld mag niet. Als 3 stellen SLT gekoppeld zijn is er het probleem dat er een stel vaak de andere kant op wil dan de rest.Of dat moet inmiddels al opgelost zijn.MetroRET schreef:SLT tot 12 bakken, 6+6, 4+4+4, niet toegelaten, SLT-14 is maximum technisch mogelijk.
In de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] is 12 bakken het maximum. Op een aantal stations is het perron te kort voor meer dan 12 bakken. Breda is daar 1 van.Daniel schreef:ICM kan tot 15 bakken, mits de perronlengtes het toelaten.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
Michael schreef:3 stellen SLT gekoppeld mag niet. Als 3 stellen SLT gekoppeld zijn is er het probleem dat er een stel vaak de andere kant op wil dan de rest.Of dat moet inmiddels al opgelost zijn.MetroRET schreef:SLT tot 12 bakken, 6+6, 4+4+4, niet toegelaten, SLT-14 is maximum technisch mogelijk.
Aldus, https://www.prorail.nl/sites/default/fi ... -2016.xlsx"In de reizigersdienst (nog) niet toegestaan, betreft toelating ProRail"
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
SLT zou met maximaal 16 bakken moeten kunnen rijden (6+6+4 vormt dan een trein van 270 meter).
12 bakken is dan ook de norm voor binnenlandse Intercity's, langere treinen zijn bijna nergens mogelijk. De uitzonderingen zijn Utrecht-Zwolle (waar tot de opening van de Hanzelijn treinen van maximaal 15 bakken gebruikelijk waren) en Utrecht-Hengelo.Michael schreef:In de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] is 12 bakken het maximum. Op een aantal stations is het perron te kort voor meer dan 12 bakken. Breda is daar 1 van.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
Ik dacht dat ik nog niet wakker was vanmorgen, maar omstreeks 9.00 stond toch echt Ambassador 4203 gereed op station Amersfoort als lijn 19 naar Begraafplaats Rusthof. Display toonde dit ook gewoon.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
Maar een koploper (ICM) bak is 26,4 meter. Bij een SLT kan wel met 4 2400 treinen ofwel die 16 bakken kunnen rijden en dan nog speling hebben. Een 12 bakken ICM is ook wel 310 meter lang ongeveer.reisthijs schreef:SLT zou met maximaal 16 bakken moeten kunnen rijden (6+6+4 vormt dan een trein van 270 meter).
12 bakken is dan ook de norm voor binnenlandse Intercity's, langere treinen zijn bijna nergens mogelijk. De uitzonderingen zijn Utrecht-Zwolle (waar tot de opening van de Hanzelijn treinen van maximaal 15 bakken gebruikelijk waren) en Utrecht-Hengelo.Michael schreef:In de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] is 12 bakken het maximum. Op een aantal stations is het perron te kort voor meer dan 12 bakken. Breda is daar 1 van.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
Zal vast een logistiek dingetje zijn om al het materieel voor de volgende ochtend op de juiste standplaats te hebben.STF schreef:De langste SGM die ooit rond 1.00 uur bij Amsterdam Centraal kwam voorrijden om mij en nog een handje vol reizigers als stoptrein in de richting Zaandam/Alkmaar te brengen bestond uit 15 bakken, ik wist niet wat ik zag maar rond dat tijdstip waren ze wel vaker wat gek in de weer!
🍉
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
Het gaat niet alleen om de vraag of het langs de perrons past, er is per materieeltype ook een maximum aan het aantal stellen dat gecombineerd kan rijden.OmniLezer schreef:Maar een koploper (ICM) bak is 26,4 meter. Bij een SLT kan wel met 4 2400 treinen ofwel die 16 bakken kunnen rijden en dan nog speling hebben. Een 12 bakken ICM is ook wel 310 meter lang ongeveer.
Daarnaast is een SLT geen Intercity, bij de bestelling van SLT had NS als eis gesteld dat er treinen van maximaal 270 m samengesteld moesten kunnen worden, dat is de normlengte voor sprinterstations op drukke trajecten.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #37
Ik had vanavond de 1668 van Almelo naar Amersfoort die in Almelo nog met 7 bakken ICM reed, maar juist toen het wat drukker begon te worden in Deventer het achterste drietje achterliet. Komt een beetje ongebruikelijk op me over want meestal rijden de treinen juist in Twente wat korter en komt er in Deventer juist iets bij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten