OVer Missers in de Reisinformatie #43

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door ODRAIL »

Het is toch gewoon een kwestie van de automatische omroep uitschakelen en dan handmatig omroepen? Of zie ik het te simpel?
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door huibe »

Maar handmatig omroepen kan ook fouten opleveren. Want in de [serie=Intercity|2016|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] werd vanochtend gewoon omgeroepen dat er in Ht kon worden overgestapt op de trein naar Shl.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door Z2N »

Was dat dan met of zonder tijd? Want er zijn natuurlijk ook gewoon HC's bij die voor elk spoorknooppunt de aansluitingen uit het hoofd doen. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door Jef400 »

Wil net zeggen de [serie=Intercity|2016|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] rijdt toch echt Heerlen-Sittard-Roermond-Weert-Eindhoven-'s Hertogenbosch-Utrecht Centraal-Amsterdam Bijlmer-Amsterdam Zuid-Schiphol
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door Z2N »

Gisteren reed de [serie=Intercity|2016|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] niet tussen Utrecht en Schiphol door werkzaamheden op de zuidas, en als de HC van de [serie=Intercity|2016|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] daar dan geen rekening mee houdt, dan kan hij dan natuurlijk per abuis omroepen dat er wel treinen naar Schiphol rijden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door Jef400 »

Dat verklaard een hele hoop :pos:
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door JWM »

huibe schreef:Maar handmatig omroepen kan ook fouten opleveren.
Omroepen is volgensmij onderdeel van het conducteursvak en als een conducteur dus foutieve dingen omroept functioneert die gewoon niet goed. Gaat inderdaad veel mis, want vaak wordt bijvoobeeld in Intercity's letterlijk uitsluitend de drie overstappen gegeven die op de schermen staan en daar klopt ook vaak helemaal niks van.

Voorbeeldje: in de [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] wordt bij Schiphol richting Amsterdam uitsluitend de trein naar Zaandam/Hoorn als overstap gegeven over 26 minuten. Voor zowel Zaandam als Hoorn is het sneller om pas op Sloterdijk over te stappen. en een relevante overstap zoals de eerstvolgende trein naar Amsterdam Zuid ontbreekt dan weer.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door Daniel »

Zelfs als ze niet het rijtje van de drie overstaps op de schermen opnoemen zitten er nog weleens rare tussen. Zo hoor ik vrijwel dagelijks de overstap van 31 minuten tussen de [serie=Intercity|2016|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] en de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] omgeroepen worden. Dat terwijl reizigers vanuit Twente richting Leiden door de reisplanner sowieso al via Schiphol gestuurd worden en er voor Woerden andere treinen eerder vertrekken.
Afgelopen week was er de enige uitzondering met het advies in een vroege 1700 om binnen 3 minuten cross-platform over te stappen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door reisthijs »

Naast vreemde lange overstap adviezen, zijn er soms ook onbegrijpelijk korte. Bijvoorbeeld met de [serie=Sprinter|2016|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] die om :54 aankomt op spoor 1 in Utrecht, daar staat op de schermen de sprinter van :57 van spoor 21 aangekondigd. En wordt ook doodleuk omgeroepen...
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door Aking »

Dat haal je toch makkelijk? 8-)

Volgens het haltebord heeft Deventer trouwens een Conelis Lelylaan :') :X
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door Aking »

En ze zijn snel hier in De venter, want er zit al een stickertje met Cornelis Lelylaan overheen :o :pos:
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door Stadsbus »

zat vandaag in de trein Zwolle-Rotterdam, er was een storing tussen Amersfoort en Utrecht, de trein van Amersfoort-Den haag reed wel gewoon...
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #42

Bericht door PatrickM »

Nee Connexxion...
Afbeelding
Spoiler: show
de 834 is een zomerbuslijn en gaat pas in juli weer rijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Daniel »

Moeilijk hoor juiste reisinfo geven..
- TBPs in Amersfoort geven aan dat Rotterdamse deel van de 1718 niet verder dan Utrecht rijdt
- Omroep in Amersfoort geeft aan dat de hele 1718 slechts tot Utrecht rijdt
- Omroep in de 1718 geeft aan dat de trein gesplitst wordt in een deel voor Rotterdam en een deel voor Den Haag
- In de praktijk werd het de variant die niet in de reisinfo voor kwam: 1718 ging in zijn geheel naar Den Haag.

Tja...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door dennistd »

Op busstation Enschede Centraal geven alle DRIS'en de tekst 'Door een storing is er momenteel geen actuele reisinformatie beschikbaar'. Eentje doet het wel: de bussen van Arriva staan wel gewoon aangekondigd.

Edit: bij het MST stonden ook alleen de Arriva-bussen aangekondigd. Blijkbaar iemand het draadje tussen de Syntus-computer en de DRIS-vuller doorgeknipt :P
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Gekko123 »

Ook bij HTM was er eerder vandaag geen informatie beschikbaar. Zag de bij de tramhalte Nootdorp Centrum recentelijk geplaatste DRIS net verspringen van actuele tijden naar die mededeling.

Lichtelijk off-topic: ik vind die DRIS hier in Nootdorp er toch wel een van de categorie geld over de balk. Het is het beginpunt van de lijn waar de trams eigenlijk altijd op tijd vertrekken, bufferplaats zit bij de halte Nootdorp.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Suus »

RET had rond kwart over twee ook een dergelijke storing met de borden op veel haltes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Daniel »

Ik herinner me berichten van Somoht op dit forum dat Syntus via 9292 levert en dat 9292 ook de DRISsen in Zuid-Holland beheert.... heb zo'n donkerbruin vermoeden waar we die storing moeten zoeken dan :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Meltrain »

Ik blijf het opmerkelijk vinden dat op de schermen in de [serie=Stoptrein|2016|Roosendaal - Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] (komende vanuit Dordrecht) op Rotterdam Centraal wel een overstap op de [serie=Internationale Intercity|2016|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] wordt getoond, maar niet op de [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie], terwijl laatstgenoemde overstap veel korter en ook nog eens cross-platform is.

Verder wordt er wel een overstap op de [serie=Sprinter|2016|Rotterdam Centraal - Maassluis West4200[/serie] getoond, terwijl ik die zelf wel een beetje erg krap vindt (2 à 3 minuten) en deze overstap volgens de reisplanner ook niet bestaat.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Daniel »

Nou heeft SLT geloof ik weer een ander systeem dan OBIS, maar beide lijken inderdaad niet zo goed overweg te kunnen met korte cross-platform overstaps. Die worden bijvoorbeeld in Amersfoort ook niet getoond in sommige gevallen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Aking »

Als u een internationale reis maakt met de IC direct (Amsterdam Centraal – Brussel)
Juist ja... Sinds wanneer rijdt de IC Direct naar Brussel? :X :')
david_meyer24
Berichten: 198
Lid geworden op: di 18 jan 2011, 01:23
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door david_meyer24 »

Waarschijnlijk hoef je dan geen toeslag te betalen voor de reis die sneller is.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Aking »

IC DIrect komt het land niet uit :wink:

Wat ze bedoelen te zeggen is dat als je van/naar belgië reist met de Intercity Brussel en in Rotterdam overstapt op de ICD naar Schiphol je geen toeslag hoeft te betalen voor laatstgenoemd traject. ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Daniel »

Nuttig dat OBIS... Melding over de [serie=Internationale trein|2016|Berlin Ostbahnhof - Bad Bentheim - Amsterdam Centraal140[/serie] wegens werkzaamheden dit weekend staat erbij "Advies: er wordt nog gewerkt aan de juiste informatie". Die info komt vast als de werkzaamheden al klaar zijn dan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Aking »

Dat zelfde staat ook in de Rijdendetreinen-app. (die zijn info waarschijnlijk uit dezelfde bron haalt)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten