OVer Missers in de Reisinformatie #43

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1961
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Anne »

In de IC naarVenlo werd net aangegeven dat die vertraagd om11:36 in Eindhoven zou aankomen. Zelfs toen we het station binnen reden waar we om 11:29 stilstonden.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Hendrik »

Ik zie net toevallig op de site van Connexxion staan dat de bussen van lijn 436 (Rotterdam - Ouddorp) dit weekend elf minuten eerder vertrekken vanaf Zuidplein i.v.m. de afsluiting van de A29 ri. Bergen op Zoom. De bussen rijden binnendoor via de Hoeksche Waard, de parallelweg van de A29 en de parallelweg van de N59. Van de gewijzigde vertrektijden heb ik echter niets gelezen in de bussen of op de haltes. Ook is het niet verwerkt in de 9292-reisplanner... Bovendien staat in het bericht niet dat de bussen ri. Rotterdam ook later aan zullen komen op Zuidplein.
Laatst gewijzigd door Hendrik op za 02 apr 2016, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Michael »

De A29 is alleen in de richting Bergen op Zoom dicht volgens www.vananaarbeter.nl Dus richting Rotterdam zouden de bussen gewoon volgens de reguliere dienstregeling moeten kunnen rijden
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Hendrik »

Sorry, die laatste zin van mijn bericht was fout... :oops:
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door PatrickM »

Hendrik schreef:Ik zie net toevallig op de site van Connexxion staan dat de bussen van lijn 436 (Rotterdam - Ouddorp) dit weekend elf minuten eerder vertrekken vanaf Zuidplein i.v.m. de afsluiting van de A29 ri. Bergen op Zoom. De bussen rijden binnendoor via de Hoeksche Waard, de parallelweg van de A29 en de parallelweg van de N59. Van de gewijzigde vertrektijden heb ik echter niets gelezen in de bussen of op de haltes. Ook is het niet verwerkt in de 9292-reisplanner... Bovendien staat in het bericht niet dat de bussen ri. Rotterdam ook later aan zullen komen op Zuidplein.
Dan nog, Arriva Brabant heeft het helemaal niet vermeld. Dan is het een nog grotere misser.

Ik weet niet wie de laatste tijd de omleidingen invoert bij Connexxion, maar hij/zij voert in ieder geval niet het goede in:
Afbeelding
Een dubbele misser, om deze redenen:

de 635 slaat het (prachtige) dorp Achthuizen over, en hij rijdt maar één rit, om 8:00. Deze lijn kan dus nooit te maken krijgen met deze omleiding.

Bij de 135 heeft meneer CXX 2 keer op enter gedrukt, die staat er namelijk dubbel in.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Michael »

Arriva heeft het wel gemeld hoor. Misschien niet bij de haltes maar wel op de website bij de geplande werkzaamheden: http://www.arriva.nl/uw-reis-plannen/ge ... 9536d381bc
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Hendrik »

Welke route rijdt lijn 310 dan? Want als ik het goed begrijp doet lijn 310 dit weekend ri. Bergen op Zoom de A29 niet aan...
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door PatrickM »

Zal wel hetzelfde zijn als de 436, en dan vanaf numansdorp zoiets.Of hij moet binnendoor naar Dinteloord gaan. Hij zou dan makkelijk die halte boven aan moeten kunnen doen.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Hendrik »

Precies. Ook de 310 kan makkelijk boven halteren. Maar zoals het er nu staat, lijkt het alsof de 310 ri. Bergen op Zoom in het geheel niet bij de A29 halteert.
(Je kaartje is trouwens niet toegankelijk. :wink: )
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door PatrickM »

Oeps, nu wel.

Ben morgen toch in Rotterdam, kijk wel even of ze het toch wel doen.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Michael »

Bij een stremming op de A29 wordt lijn 310 soms omgeleid via de Moerdijkbrug. Geen idee of dat nu ook het geval is.

Edit: Ik heb toevallig even opgezocht waar de rit die om 17:17 is vertrokken vanaf Zuidplein zich bevind. Die zou nu bij Steenbergen moeten rijden volgens de dienstregeling maar moet hoe dan ook vertraagd zijn door deze omleiding. Maar deze is nergens te vinden. Actuele info over deze rit is er niet.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Michael »

Michael schreef:Bij een stremming op de A29 wordt lijn 310 soms omgeleid via de Moerdijkbrug. Geen idee of dat nu ook het geval is.
Ik denk dat mijn vermoeden bevestigd gaat worden. Ik zit nu de rit vertrek 18:17 uit Rotterdam te volgen via http://www.ovzoeker.n. (Bus 8936) En deze is zojuist de A16 op gereden.

Edit: Hij gaat dus definitief over de Moerdijkbrug. Daarna dus de A17 op om vervolgen via de A59 weer de A29 op te draaien en zijn eigen route te vervolgen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Daniel »

De omroep in Delft en Rotterdam C. meldde dat de 15100 wegens werkzaamheden na Lage Zwaluwe "via een andere route naar Roosendaal" reed.
Beetje vreemde manier om de omlegging te vermelden, hij gaat immers gewoon via de gebruikelijke route van Lage Zwaluwe naar Roosendaal.

OBIS zag ik aan het begin van de middag ook weer op zijn best: kwam vanuit Amersfoort in Rotterdam aan met bestemming Delft, maar heb toch maar twee treinen eerder die kant op genomen dan OBIS aangaf en kon nog op m'n gemak even lunch halen in de tunnel. (OBIS gaf een IC om 11.43 als aansluiting terwijl er om 11.38 ook al eentje gaat en die van 11.22 met +10 haalde ik uiteindelijk nog makkelijk vanuit een om 11.25 uur aankomende trein)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Michael »

Daniel schreef:De omroep in Delft en Rotterdam C. meldde dat de 15100 wegens werkzaamheden na Lage Zwaluwe "via een andere route naar Roosendaal" reed.
Beetje vreemde manier om de omlegging te vermelden, hij gaat immers gewoon via de gebruikelijke route van Lage Zwaluwe naar Roosendaal.
De [serie=Sprinter|2016|Breda - Den Haag Centraal15100[/serie] is normaal de sprinter naar Breda. En rijdt normaal dus niet naar Roosendaal. Waarschijnlijk kan het systeem daar niet mee overweg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Daniel »

Het was een handmatig ingesproken omroep, niet de automatische. Had dus weinig met "het systeem" te maken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door VIRM »

Gisteren riep de HC van mijn [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] (die wegens werkzaamheden Amsterdam Centraal als eindpunt had) tweemaal om dat er voor Muiderpoort en Amstel gebruik kon worden gemaakt van de metro. Wist niet dat ze in Amsterdam zo snel een metrolijn konden aanleggen. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Suus »

Afbeelding
Op Utrecht Centraal rijdt de intercity naar Utrecht Centraal niet?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Aking »

Dat is dan toch geen misser? Nogal logisch dat er vanaf Utrecht Centraal geen trein naar Utrecht Centraal rijdt :Y

Gisteren trouwens wederom een al vertrokken trein (ding ging eerder wegens werkzaamheden) op de borden...

Dit keer geen CNL, maar de 105, Ding bleek ergens om 7:43 te vertrekken, maar stond vanaf mijn aankomst rond 7:45 keurig aangekondigd met vertrek om 8:05. IC dus laten schieten, om op de ICE te wachten. Rond 8:20 toch maar eens naar beneden gelopen, bleek 't ding dus (wederom) al lang en breed weg te zijn. :X
Laatst gewijzigd door Aking op zo 03 apr 2016, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Hainje »

Welke trein is de 105?
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Suus »

Hainje schreef:Welke trein is de 105?
ICE Amsterdam - Basel (vandaag slechts Karlsruhe). De tegentrein is de 104.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Aking »

Sorry, t'tje vergeten. Overigens is er maar 1 ICE die om 08:05 vertrekt, dus dat had je ook best wel even op kunnen zoeken luie donder! :Y (A)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Daniel »

Rijdt de trein van 19.06 nu wel, of rijdt 'ie niet... Op een of andere manier bleek de melding over het niet rijden trouwens te verdwijnen vlak voor vertrek van de voorgaande trein.
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door webguy »

Dat is vast onderdrukt.
Widejo
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 25 nov 2015, 14:16
Locatie: Bergen op Zoom

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Widejo »

Afgelopen maandag te station Schiphol.
ICD naar R'dam Centraal 18.25 uur reedt niet. Eerstvolgende ICD naar Breda 18.39 uur reedt wel volgens dienstregeling. Toch zie ik veel mensen er voor kiezen om in de IC Vlissingen van 18.16 uur stappen. Dan mis ik toch de melding dat ICD Breda van 18.39 uur eerder in Rotterdam is! Met als logisch gevolg. Een opvolgende storing tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe zorgden ervoor dat de ICD Breda en de Benelux Brussel-Zuid de enige treinen naar het zuiden waren die verder reden dan Dordrecht. Reizigers in de IC Vlissingen missen beide aansluitingen op een kleine 5 minuten. Gemiste kans.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Z2N »

Ik weet niet of je het weet, maar de ICD heeft een belabberde punctualiteit, en als er één trein uitvalt volgt al snel een andere. Een beetje voorzichtige forens ziet bij een uitvallende trein nattigheid, en stapt dus maar uit voorzorg op de verbinding via de oude lijn. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten