Mag een busmaatschappij tickets verkopen van sterk vertraagde bussen? (>2 uur)
Mag een busmaatschappij tickets verkopen van sterk vertraagde bussen? (>2 uur)
Uit de app van Flixbus blijkt, dat vandaag lijnbus 181 met zeer veel vertraging de busreis vanochtend zal gaan beginnen
(gepland vertrek is nu 09:00 uur ipv 06:20 uur (+160 min), geplande aankomst in Berlijn is nu 20:45 uur ipv 18:45 uur (+120 min)
Voor deze busreis zijn nog steeds buskaartjes te koop. De koper wordt er echter bij aankoop op de website niet op gewezen,
dat de bus reeds bij het begin van het traject al met 160 minuten vertraging zal vertrekken vanaf de eerste halte.
Mag een busmaatschappij tickets verkopen van sterk vertraagde bussen? (>2 uur)
Kun je nu als koper vertragingsschade claimen bij Flixbus?
Zo ja, hoeveel is dat dan?
(gepland vertrek is nu 09:00 uur ipv 06:20 uur (+160 min), geplande aankomst in Berlijn is nu 20:45 uur ipv 18:45 uur (+120 min)
Voor deze busreis zijn nog steeds buskaartjes te koop. De koper wordt er echter bij aankoop op de website niet op gewezen,
dat de bus reeds bij het begin van het traject al met 160 minuten vertraging zal vertrekken vanaf de eerste halte.
Mag een busmaatschappij tickets verkopen van sterk vertraagde bussen? (>2 uur)
Kun je nu als koper vertragingsschade claimen bij Flixbus?
Zo ja, hoeveel is dat dan?
Re: Mag een busmaatschappij tickets verkopen van sterk vertraagde bussen? (>2 uur)
Stuur ze een e-mail in plaats van drie keer per week topics te openen over vertraagde bussen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag een busmaatschappij tickets verkopen van sterk vertraagde bussen? (>2 uur)
+1. Bovendien zie ik in wat er mis zou zijn om last-minute tickets voor een vertraagde bus te verkopen Elke reiziger is er één toch.
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Mag een busmaatschappij tickets verkopen van sterk vertraagde bussen? (>2 uur)
Ja, er is geen enkel bezwaar tegen om een ticket voor een vertraagde bus te verkopen. Sterker nog, het is juist in het voordeel van de reiziger omdat hij dan direct recht heeft op restitutie van een deel van de ritprijs, tenzij de vertraging onderweg weer wordt ingelopen tot minder dan 2 uur. Bij meer dan twee uur vertraging bij vertrek heb je desgewenst ook recht op annulering van je ticket tegen volledige restitutie.
Re: Mag een busmaatschappij tickets verkopen van sterk vertraagde bussen? (>2 uur)
Als je last-minute een kaartje koopt (in de veronderstelling dat je bus op tijd vertrekt)Statler Rail schreef:Ja, er is geen enkel bezwaar tegen om een ticket voor een vertraagde bus te verkopen. Sterker nog, het is juist in het voordeel van de reiziger omdat hij dan direct recht heeft op restitutie van een deel van de ritprijs, tenzij de vertraging onderweg weer wordt ingelopen tot minder dan 2 uur. Bij meer dan twee uur vertraging bij vertrek heb je desgewenst ook recht op annulering van je ticket tegen volledige restitutie.
dan zit je toch niet te wachten op restitutie van je ticketprijs (stel €6)?
Je wordt als reiziger bij aankoop van een last-minute ticket (aankoop < 2 uur voor vertrek)
liever geïnformeerd, hoe laat je de bus ongeveer kunt verwachten bij de halte!
Dit recht op informatie is zelfs geregeld in een EU verordening (Nr. 181/2011)
"Wanneer de vervoerder redelijkerwijs verwacht dat het vertrek van een geregelde vervoerdienst
meer dan 120 minuten vertraging zal oplopen, krijgt de passagieronmiddellijk een keuze.
Ofwel kiest hij voor een voortzetting van de reis of een vervoer langs een andere route naar de eindbestemming
bij de eerste gelegenheid ofwel kiest hij voor een terugbetaling van de prijs van het vervoersbewijs."
"Indien het vertrek van de geregelde vervoersdienst ook effectief meer dan 120 minuten
vertraging oploopt, heeft de passagier het recht de reis voort te zetten, zich langs een andere
route te laten vervoeren of het bedrag van het vervoersbewijs terugbetaald te krijgen."
"Indien de geregelde vervoersdienst met vertraging zal vertrekken, moet de vervoerder
de vertrekkende passagiers zo spoedig mogelijk hiervan op de hoogte brengen.
Bovendien moet men de vertrekkende passagiers ook informeren omtrent de
verwachte vertrektijd, zodra deze bekend is. Om iedere discussie te vermijden
omtrent het begrip ‘zo spoedig mogelijk’ heeft men bepaald dat deze informatie in geen
geval later dan 30 minuten na de geplande vertrektijd mag worden verstrekt.
Indien men door de vertraging een aansluiting zal missen, moet men ook redelijke
inspanningen leveren om de passagiers op de hoogte te stellen van alternatieve aansluitingen."
Je zou daaruit kunnen concluderen, dat je bij vertraging van meer dan 2 uur
direct compensatie krijgt (bijvoorbeeld in de vorm van een voucher per e-mail),
zodat je ter plekke de mogelijkheid krijgt om je reis online met je mobiel gratis om te boeken?
Daarnaast is het de vraag, of de vervoerder verplicht is, om potentiële reizigers
(zij die op het punt staan om last-minute een ticket te kopen),
moet voorzien van informatie inzake de verwachte vertrektijd?
Re: Mag een busmaatschappij tickets verkopen van sterk vertraagde bussen? (>2 uur)
Dit kan ook best via e-mail/pm heren. ;)
🍉
Re: Mag een busmaatschappij tickets verkopen van sterk vertraagde bussen? (>2 uur)
Bee schreef:Stuur ze een e-mail.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag een busmaatschappij tickets verkopen van sterk vertraagde bussen? (>2 uur)
Mag een ouderwetse brief ook?
Basislijn
Re: Mag een busmaatschappij tickets verkopen van sterk vertraagde bussen? (>2 uur)
Odjebi! (A)Hainje schreef:--- ..-. / ...- .. .- / -- --- .-. ... .
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Mag een busmaatschappij tickets verkopen van sterk vertraagde bussen? (>2 uur)
Alleen dan moeten de mensen wel de morsecode begrijpen. Maar inderdaad, neem contact op met flixbus i.p.v. hier gaan zitten klagen.
Re: Mag een busmaatschappij tickets verkopen van sterk vertraagde bussen? (>2 uur)
Nou, volgens mij heb jij je eigen antwoord gevonden in de genoemde EU verordening.michiel71 schreef:Uit de app van Flixbus blijkt, dat vandaag lijnbus 181 met zeer veel vertraging de busreis vanochtend zal gaan beginnen
(gepland vertrek is nu 09:00 uur ipv 06:20 uur (+160 min), geplande aankomst in Berlijn is nu 20:45 uur ipv 18:45 uur (+120 min)
Voor deze busreis zijn nog steeds buskaartjes te koop. De koper wordt er echter bij aankoop op de website niet op gewezen,
dat de bus reeds bij het begin van het traject al met 160 minuten vertraging zal vertrekken vanaf de eerste halte.
Mag een busmaatschappij tickets verkopen van sterk vertraagde bussen? (>2 uur)
Kun je nu als koper vertragingsschade claimen bij Flixbus?
Zo ja, hoeveel is dat dan?
Wat betreft het kennen van de vertraging.. als ik de foto op de App bekijk, dan wordt daar de vertraging gemeld.. Dus dan ben je op de hoogte, denk ik.
Last minute aanschaffen.. en dan nog 2 uur extra de tijd hebben om je spullen te pakken.. best luxe lijkt mij *bus*
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten