OVer je reiservaringen in april 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Daniel »

't was weer lekker druk met bedelaars vandaag in de trein, zowel tussen Amersfoort en Utrecht als tussen Utrecht en Eindhoven kon ik er eentje bij NS melden. In het eerste geval werd gelijk actie ondernomen zo kreeg ik als reactie... dat bleek ja, luttele minuten later al een omroepbericht in de trein om vooral niks te geven. Dat in Utrecht Service en Veiligheid vervolgens aan de verkeerde kant van het perron stond te wachten, tja, dat was wellicht niet zo handig :P

Op de terugweg vanuit Eindhoven trof ik een losse ICM-IV in de 3564, da's allicht niet zo heel handig in het eennalaatste weekend dat de Kruidvat-kaartjes geldig waren. Vanaf Den Bosch stonden de gangpaden dan ook vol. Vervolgens kwam de 567 vlak voor Den Dolder tot stilstand. Dat had indirect te maken met de wisselstoring tussen Den Dolder en Soest, want de 5567 bleek wat langzaam naar het middenspoor gerangeerd te worden om naar spoor 1 te komen t.b.v. zijn kering waardoor de doorgang voor de 567 versperd was. Tegen de tijd dat de trein al in Amersfoort aan had moeten komen kwam het materieel van de 5567 alsnog teruggereden naar het middenspoor en konden we weer verder.
De wisselstoring was kort daarna opgelost, maar blijkbaar had men toch iets niet helemaal goed hersteld want na één trein in beide richtingen was de storing alweer terug.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Hainje »

Hoe meld je die bedelaars? Via Twitter?
Ik heb een aantal jaar terug namelijk een sticker met 030-nummer in een plan v zien hangen. Dit nummer was bedoeld om onregelmatigheden te melden. Alleen die treinen kwamen van de Emmerlijn af, dus misschien was NS verplicht dit nummer naar de reiziger daar te communiceren. Ik heb sindsdien dat nummer wel in mijn telefoon staan, maar ik heb dus geen idee of ik dat überhaupt mag gebruiken.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Daniel »

Ik heb ze idd via Twitter gemeld met signalement en al erbij. Is ook wel de makkelijkste manier om het te doen zonder dat ze het door hebben en zoals vandaag bleek kunnen ze dat redelijk snel naar het personeel doorspelen: ergens halverwege Amersfoort en Den Dolder had ik die melding gemaakt en net na Bilthoven volgde de omroep erover al.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door JWM »

Het valt me trouwens op dat best veel mensen geld geven. Goed dat er in de samenleving nog zoveel mededogen is met arme vaders die 6 hongerige kindermondjes moet voeden.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Michael »

Ik zat gisterochtend in 1737 en daar liepen er 2 bedelaars in rond. ik had er al via Twitter melding van gemaakt. Maar even later kwam de HC aangelopen die het HC hok in wou gaan. Ik heb het toen ook bij hem gemeld en hij ging er meteen achteraan. Even later kwam de HC terug met de legitimatie van 1 van de bedelaars. de betreffende bedelaar was nog ergens anders in de trein. Eenmaal in Amersfoort verliet de HC de trein. En die bedelaar zag ik het perron over rennen en daarna kennelijk weer ingestapt want tussen Amersfoort en Apeldoorn kwam die bedelaar een aantal keer door de trein gerend op zoek naar de HC die zijn legitimatie had. Alleen die HC was dus in Amersfoort afgestapt.
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door dennistd »

Gisterenmorgen in de (30) 1738 ook tussen Apeldoorn en Amersfoort, zullen ongetwijfeld dezelfde zijn geweest. Helaas werd er door NS niet gereageerd op mijn twittermelding.
MarkNL
Berichten: 482
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door MarkNL »

Gezien het traject hielden ze flink huis gisteren...Ik had ze in de middag in de 1653 tussen Duivendrecht en Hilversum.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Michael »

Dat zijn vrijwel zeker dus dezelfde zijn geweest aangezien ik aangekomen ben met de 1737 om 11:17 in Apeldoorn en die ging als 1738 om 11:43 weer weg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Suus »

Ik zat vanmiddag van Gouda tot Rotterdam in de t12534 midden tussen het voetbalvolk. De trein reed met ICM en in de ene coupeetje van de eerste klas zaten een paar mensen te roken en in het andere coupeetje was een man over de stoelen aan het plassen. Heb uiteindelijk te horen gekregen van het schoonmaakbedrijf dat de trein op de terugreis naar Leeuwarden in Utrecht een noodschoonmaak heeft gekregen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door huibe »

Ik weet dat ik niet mag klagen over het onzichtbaar zijn van treinpersoneel en controles. Maar vandaag in 8 treinen gezeten en slechts 3x een controleur gezien. Waarvan 1 twee keer.

Aan de eerste dame van de NMBS gaf ik per ongeluk een oud treinkaartje voor een ander traject waarop ik reed, maar ze scande de kaart en bedankte me en liep verder. (nadat ik het kaartje terug kreeg had ik pas in de gaten dat het om een ticket van een week terug ging). De tweede NMBS dame nam mijn hema-retour aan en was met stomheid geslagen. Ze (her)kende de kaart niet en vertrouwde er maar op dat het inderdaad een echt vervoersbewijs was.

Tsja treinpersoneel....
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door PatrickM »

Afgelopen zaterdag met bus 436 naar Rotterdam geweest. Ik stapte bij Oude-Tonge in, en toen waren er nog een 4 mensen die een combikaart hadden gekocht in de 133 die ermee naar Rotterdam wilden. Heb het al een keer eerder meegemaakt, maar de klantenservice zegt dus dat die dingen geldig zijn naar Rotterdam, maar dat is alleen op de 395 zo (interliner), en laat die in het weekend nou net niet rijden. Dus roept de chauffeuse iedereen met een combikaart naar voren op de halte A29, om een kaartje naar Zuidplein te kopen. Het waren zeer waarschijnlijk statushouders, wat het nog wat moeilijker maakte. Uiteindelijk met +5 vertrokken uit Numansdorp, en op tijd aangekomen op het Zuidplein.
Lijkt me toch niet zo prettig om pas in de bus te horen dat de prijs van je kaartje verdubbelt...
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door Stefan »

Kwestie van je van te voren even inlezen voordat je iets gaat doen (staat namelijk ook gewoon duidelijk op de website )... Zal waarschijnlijk ook wel op de kaartjes staan. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in april 2016

Bericht door PatrickM »

Oke, maar als je met de klantenservice belt en te horen krijgt dat de combikaart geldig is naar zuidplein, en duidelijk benadrukt dat je naar Zuidplein gaat op een zaterdag, dan ligt het probleem niet bij de reiziger, maar bij CXX, want zij lichten de klant verkeerd in.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten