OVer je reiservaringen in mei 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Wubbo »

Het is nog vroeg, maar hier alvast het topic voor mei!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13171
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Z2N »

Vanochtend werd de CNL uit Duitsland opgeheven in Ah, vanwege werkzaamheden. Alleen was daar geen rekening mee gehouden bij de materieelinzet van NSR, dus in combinatie met tientallen Ajax-fans onderweg naar de ArenA barstte de 3026 uit zijn voegen, met achterblijvers in De Klomp en Driebergen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13171
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Z2N »

Dag twee, bericht twee: mijn 12549 heeft daarstraks even buiten Hd een fiets geraakt, de fietsster is gelukkig ongedeerd gebleven.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Daniel »

Wegens de werkzaamheden op Utrecht Centraal vertrekken de ICs richting Amersfoort deze week vanaf de buurtsporen in Utrecht. Op zich weinig mis mee, al waren de hekken op perron 3/4 (in de spoorbak 4/5 wordt o.a. gewerkt deze week) wel wat ongelukkig geplaatst. Al voor de iets vertraagde trein die de 559 ging rijden binnenkwam was er geen doorkomen aan op perron 3, dat was echt slalommen tussen de mensenmassa door, en toen de trein eenmaal was binnengekomen en leegstroomde was het al helemaal vrijwel onmogelijk nog over het perron te lopen.

Maargoed, uiteindelijk wel de voorkant van de trein bereikt met als prettige bijkomstigheid dat het daar lekker rustig was. Tijd genoeg, want de machinist bleek door dezelfde mensenmassa heen te moeten naar de andere kant van de trein :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Daniel »

Nadat er gisteren nog vooral werkzaamheden aan het perron 5/7 te zien waren in Utrecht, dat wordt aan de noordkant ingekort en aan de zuidkant weer verlengd, is vandaag de wisselsanering aan de noordkant t.b.v. DSSU dan echt goed van start gegaan. Spoor 5 en 7 zijn ietsjes verlegd net ten noorden van het perron en vanuit de vertrekkende 11759 zag ik twee spoorkraantjes van BAM me het eerste stuk oud wissel langsrijden, da's ook niet echt een alledaags gezicht zo.
Nog vele delen te gaan waarschijnlijk: er werden al de nodige spoorstaven doorgeslepen en op de kop van perron 4 liggen al wat nieuwe wissels in delen klaar. Een gat waar die in moeten gaan komen was echter nog niet te zien, wel stond de grote broer van de kleine gele BAM-kraantjes al klaar dus allicht dat daar de komende nacht meer gaat gebeuren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Suus »

Daarnet (14:25) de Eurostar weg zien rijden op Rotterdam Centraal richting het westen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door JWM »

Het westen... Hoek van Holland?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Suus »

Ik vermoed de HSL, maar omdat ik het niet zeker weet heb ik het op het westen gehouden. De trein vertrok iig van spoor 10.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door reisthijs »

Volgens welingelichte bronnen rijdt de Eurostar vanmiddag via de oude lijn naar Amsterdam.
https://twitter.com/NS_online/status/727834283721773056
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Daniel »

Duurde even, maar vandaag gingen alle 8-baks treinen van/naar Amersfoort in Utrecht naar spoor 2 wat qua loopruimte wat meer plek biedt dan het door de bouwhekken smallere perron 3. Oorzaak was dan ook iets puur administratiefs: de nuttige lengte van spoor 2 is 4 meter te kort voor VIRM-8 maar het past gewoon makkelijk langs het perron, hooguit zal de machinist even vanuit de cabinedeur moeten kijken of het dwergseintje aan de kop van het perron groen is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door MdJ »

I.v.m. de giro rijden alle bussen die normaal via Hofstraat/Kanaalstraat rijden via de Laan van Mensenrechten/burg. Jhr Q. Van Uffordlaan. Lijn 201/202/203 rijden via De Maten (!) Naar de A1/A50.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13171
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Z2N »

Eerder vandaag, op een niet nader te benoemen IC op de Flevolijn, trakteerde de HC van dienst de reizigers met een spreuk van de dag via de omroep: 'geniet van vandaag, want morgen bestaat nog niet'. Gelijk een gezellige sfeer in de trein. :D
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Daniel »

De HC van de 12569 begon in Utrecht hoopvol met een controleronde, maar het duurde al steeds langer voordat ze OV-chipkaarten uitgelezen had. Halverwege de eerste bak moest ze alweer opgeven vanwege een lege batterij van de railpocket, echt ver is ze dus niet gekomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door regenmaker »

Zit nu in de intercity vanui Enschede naar Deventer aankomst 20:59 uur. Deze rijdt niet verder dan Deventer door aanrijding met een persoon tussen Apeldoorn en Deventer. Laat ik nou net het station tussen die twee plaatsen moeten hebben. Dus ga nu via Zutphen naar Apeldoorn. Normaal pak ik dan mijn stadsbus, maar die rijdt niet vanwege die achterlijke giro d'italia. Hopen dat er dan NS bussen rijden (rijden nog niet volgens de conducteur). Anders wordt het een dik uur lopen... Hele dag geen problemen met de bus, pak ik de trein meteen gaat alles fout... -o-
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Mikos »

Maar dan weet je het, hè... Dan mag jij niet meer met de trein, want als je niet met de trein was gegaan, was die aanrijding ook niet gebeurd. :X
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door regenmaker »

Nouja ik zou ook blij zijn als ze de oude streekbussen van Zutphen en Deventer naar Apeldoorn (111 en 114) weer in het leven roepen en de nieuwe stations weer sluiten, dan kan ik tenminste zorgeloos en zonder trein van A naar B.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door MdJ »

In Apeldoorn rijden NS bussen iig.;)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door regenmaker »

Ja, maar de conducteur zei van niet. Slecht op de hoogte die mensen. :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door VIRM »

Gisteren met twee mede-forumgebruikers een dagje naar Lille geweest. :) We hadden de 9994 vanaf Schiphol om 07:33, en de heenreis ging voorspoedig.
In Lille zelf nog twee metro's genomen. Hoewel alles nog jaren-80 beton is, was het wel leuk om te zien dat ze een frequentie hanteren van 1,5-2 minuten. Op de perrondeuren stond overigens wanneer de eerste en laatste metro's gingen. :)
Op de terugweg vond ik het heel erg opvallend dat ik bij de veiligheidscontrole door het poortje kwam met mijn blindenstok. Daar zit gewoon metaal/aluminium in. Daarnaast vertrok de Thalys om 21:04 (deuren sloten om 21:03), terwijl op de NS reisplanner 21:07 stond.
Beul van de blindegeleidelijn
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door JWM »

Wat moet ik mij precies voorstellen bij de veiligheidscontrole, ook bagage door scanners en zo?
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door VIRM »

Die veiligheidscontroles lijken (in eerste instantie dan) net zoals op een vliegveld: controle van ticket, bagage door de X-ray en personen die door een detectiepoortje moeten wandelen.
Beul van de blindegeleidelijn
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door JWM »

Dankje, zal het volgende week zelf eens bekijken :)
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door VIRM »

Gisteren in Leiden met satdsbus 3 richting de Merenwijk geweest. Wat een flop is het aangepaste busstation daar. De perrons hebben daar nu letters; aan de stationskant heb je voor blinden tegenover die perrons paaltjes met voelbare aanduidingen (tegenover welk perron je staat), maar dat waren gewoon nog de nummers. Volgens de OV-app vertrok lijn 3 van perron F, maar iemand anders moest mij vertellen dat dit E was. Goed bezig jongens!

Vandaag had ik de IC Berlijn van 11:01 vanaf Amsterdam Centraal. Dezeze reed met 2 rijtuigen eerste klas en 6 tweede klas. Gelet op de omroepen puilde de tweede klas helemaal uit, en binnenlandse reizigers werd verzocht in Hilversum en Amersfoort de trein uitgejaagd door middel van de omroep om de binnenlandse IC te nemen (die rond de 20 minuten achter de IC Berlijn reed). Gelukkig had ik een eersteklas overgangskaartje en waren daar nog zitplaatsen over.
In Almelo opvallend dat in beide ritten die ik moest hebben de halte-afroep nauwelijks verstaanbaar was door het gesuis van de airco.
Op de terugweg had ik de IC van 15:36 uit Alemelo naar Schiphol. Tot Amersfoort riep de HC om dat het nog niet helemaal zeker was dat deze trein ook door zou rijden naar Leiden en Den Haag. Wel was ze heel erg pro-actief bezig: in Deventer zouden er maar liefst twaalf fietsen in de VIRM6 bijkomen, dus alle fietseigenaren werden opgeroepen naar hun fiets te gaan en zorgen dat alles op een logische volgorde zou staan, zodat er later niks hoefde uit te worden gegraven. :pos:
Beul van de blindegeleidelijn
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door JWM »

VIRM schreef:Vandaag had ik de IC Berlijn van 11:01 vanaf Amsterdam Centraal. Dezeze reed met 2 rijtuigen eerste klas en 6 tweede klas. Gelet op de omroepen puilde de tweede klas helemaal uit, en binnenlandse reizigers werd verzocht in Hilversum en Amersfoort de trein uitgejaagd door middel van de omroep om de binnenlandse IC te nemen
Niet zo gek natuurlijk, door de vele werkzaamheden zullen er veel omreizigers richting Zwolle in die trein zitten natuurlijk. Zag gisteravond op Schiphol ook een IC naar Amersfoort met losse ICM vertrekken met staanplaatsen in het gangpad :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Daniel »

Tja, en voor die omreizende reizigers is het gelijk +30 bovenop de +30 die ze toch al hadden door de omleiding als ze de ICB voorbij zouden laten gaan. Niet zo gek dat die dan druk wordt, dat is 'ie zonder werkzaamheden elders al.
De 700700/712700 keerde namelijk in Amersfoort als er een ICB reed, de rest van de ritten daarvan ging in het pad van de [serie=Intercity|2016|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Enkhuizen1500[/serie] door naar Amsterdam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten