OVer je reiservaringen in mei 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door JWM »

Ik heb opeens een heel revolutionair idee: Als ze daar nou eens een bovenleiding op hangen kunnen die traag accelerende dieseltreinen vervangen worden door hippe smurfblauwe elektrische Flirts die de dienstregeling met gemak halen :-D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Suus »

Bee schreef:Ten tweede omdat de s9700 die dan alle reizigers automatisch opvangt met SGM3 rijdt. Dat werd dus automatisch een nogal krappe bedoening.
Bij deze mijn excuus, SGM3 in de s9700 is dus een versterkte trein. Vandaag, nu alles "normaal" zou moeten zijn (klein detail: de s2800 is opgeheven, maar vooruit) rijdt de s9700 weer met SGM2.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Tochjo »

Hoewel de storingsmelding zegt dat er tot nader order geen treinen kunnen rijden tussen Utrecht Centraal en Geldermalsen, kwam er om 7.50 uur toch een goederentrein door Culemborg richting Utrecht.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door ODRAIL »

Tsja ... hoe gaat Prorail dit uitleggen :o :? .
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door ArrivaBas »

JWM schreef:Ik heb opeens een heel revolutionair idee: Als ze daar nou eens een bovenleiding op hangen kunnen die traag accelerende dieseltreinen vervangen worden door hippe smurfblauwe elektrische Flirts die de dienstregeling met gemak halen :-D
Goed nadenken en dan kom je er achter dat die er vanaf december 2017 gaan rijden :wink: :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door marvinkok »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Daniel »

Vanmorgen was de boel weer lekker onvoorspelbaar rond Utrecht... eigenlijk reed er dus gewoon overal minder i.p.v. alleen naar het zuiden en richting Amsterdam. Maarja, als NS die reisplanner-check een beetje zinvol wil maken moeten ze treinen toch wat eerder als opgeheven gaan vermelden. 'tis dat ik onderweg naar het station nog maar even keek en toen de 1718 nog als opgeheven zag staan, waaruit de onvoorspelbaarheid wel weer bleek want toen ik 15 minuten voor vertrek van huis ging zou 'ie nog rijden (en dan is mijn voortransporttijd dus nog relatief kort). En de maatregel was een halfuur eerder ook precies hetzelfde, 't leek dus eerst alsof er langzaam weer meer ging rijden.

Maar even de alternatieve opties bekeken waaruit bleek dat de bus ook zo zou komen, dus maar voor een iets voorspelbaarder reis gekozen. Al duurde dat alsnog ietsjes langer doordat lijn 296 iets te laat was en lijn 71 juist iets te vroeg, maargoed, ik had daardoor een uiterst schokkende overstaptijd van liefst 9 minuten dus dat viel ook wel weer mee :P Eigenlijk duurde de file op de 't Goylaan nog het langst. Gaat nog wat worden met die stadsboulevard daar, de nieuwe rijbaan ziet er zo smal uit dat het nog meer op een fietspad lijkt eigenlijk (maar dat is 't niet want dat ligt er al naast)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Wubbo »

Ja, die storing van vanochtend. Ik voelde hem gisteravond al aankomen, dus vanochtend was ik niet verbaasd. Niet handig was dat treinen die op Den Haag Centraal nog als rijdend stonden, op Gouda al waren opgeheven.
Afijn, uiteindelijk had ik geloof ik de tweede IC van de dag uit Den Haag Centraal. Ik was om 10.01 op Utrecht Centraal (en heb de rest van de ochtend thuisgewerkt).
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door VIRM »

Vanochtend bleef mijn 2129 wel erg lang aan langs her perron staan in Leiden. Na het vertreksein hebben wij 20 meter gereden om vervolgens tot stilstand te komen. De machinist riep om dat er op Den Haag Centraal het evacuatie-alarm was afgegaan. Even later was het weer opgelost en vertrokken wij met +8.
Beul van de blindegeleidelijn
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Hendrik »

Dat evacuatiealarm ging vanmiddag ook al af... Vlak voor de vertrektijd van 'mijn' 1961. De conducteur floot snel en sloot direct de deuren, dus deze trein kon gewoon vertrekken. Of het toen verder nog vertragingen opleverde, weet ik niet.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Durashift »

Hendrik schreef:Dat evacuatiealarm ging vanmiddag ook al af... Vlak voor de vertrektijd van 'mijn' 1961. De conducteur floot snel en sloot direct de deuren, dus deze trein kon gewoon vertrekken. Of het toen verder nog vertragingen opleverde, weet ik niet.
Mooi manier van evacueren :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten