OVer je reiservaringen in mei 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Suus »

Veel boze reizigers op spoor 8 in Gouda vanochtend.

Allereerst omdat de hele week wel werd omgeroepen dat er vrijdag werkzaamheden zouden zijn, maar die omroepen gingen over Utrecht - Den Bosch, niemand had verteld dat er tussen Rotterdam en Utrecht ook minder zou rijden.

Ten tweede omdat de s9700 die dan alle reizigers automatisch opvangt met SGM3 rijdt. Dat werd dus automatisch een nogal krappe bedoening.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Etienne »

Het valt me de laatste dagen op dat de extra metro Slinge - Leidschenveen vaak te laat rijdt, waardoor na 2 minuten opvolging de reguliere metro naar Laan van NOI al doorkomt. Gevolg is wel dat deze reguliere metro moet gaan seinkruipen, omdat deze vanaf Leidschenveen vlak achter een 3 of 4 aan moet gaan. De aansluiting op de 2216 wordt zo wel lekker krap. :|
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Hendrik »

Mijn ervaring is dat die extra metro op zich vaak op tijd vertrekt (in elk geval vanaf Rotterdam Centraal), maar dat de volgende metro naar Laan van NOI desalniettemin vaak niet door kan rijden bij Leidschenveen. Maar ja, sowieso blijft dat natuurlijk een extreem gevoelig stuk. Er hoeft maar iemand te kuchen, en er zijn al problemen daar. :')
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Meltrain »

Tussen Rotterdam en Utrecht rijden maar 2 in plaats van 4 IC's per uur en dan rijdt de 12558 (volgens Rijdendetreinen) met 6 bakken ICM. :evil: Normaal is die trein met 9 bakken ICM al vrij vol.
Hoe verzinnen ze het? :N
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door JWM »

Wat een ramp zeg. Wees blij dat er in dit land gewoon treinen rijden.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Aking »

JWM schreef:Wees blij dat er in dit land gewoon treinen rijden.
Dus ik kan je helemaal verrot schoppen en dan zegge dat je blij moet zijn? Want in Islamitische staat zouden ze je strot doorsnijden? :|

Er hoort een bepaald aantal treinen met een bepaalde lengte te rijden. Daar gaat met in Nederland dus vanuit en stelt zich op in. Als het dat ineens veel minder is kan dat inderdaad tot (persoonlijke) rampen leiden ja.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door JWM »

Vreselijk zeg. Een beetje aanpassingsvermogen zou geen kwaad kunnen. Nederland is totaal verloren als er een keer serieuze rampspoed dreigt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Aking »

Dat is het sowieso wel *O*

Met of zonder rampspoed :Y
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Mikos »

Meltrain schreef:Tussen Rotterdam en Utrecht rijden maar 2 in plaats van 4 IC's per uur en dan rijdt de 12558 (volgens Rijdendetreinen) met 6 bakken ICM. :evil: Normaal is die trein met 9 bakken ICM al vrij vol.
Hoe verzinnen ze het? :N
Was ook gepland met 9 bakken. Helaas gebeurt er wel eens wat, waardoor dat ene stelletje er niet kan zijn.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door JWM »

Wat heb je ermee gedaan?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Daniel »

Mikos schreef:Was ook gepland met 9 bakken. Helaas gebeurt er wel eens wat, waardoor dat ene stelletje er niet kan zijn.
Tja, maar het bericht van Meltrain zo lezend was die met de geplande 9 bakken sowieso al aan de krappe kant dus dan is iets langer als er de helft minder treinen rijden op zich wel gewenst.
Bee schreef:Veel boze reizigers op spoor 8 in Gouda vanochtend.
Allereerst omdat de hele week wel werd omgeroepen dat er vrijdag werkzaamheden zouden zijn, maar die omroepen gingen over Utrecht - Den Bosch, niemand had verteld dat er tussen Rotterdam en Utrecht ook minder zou rijden.
Viel mij ook al op dat de informatie die reizigers slecht bereikt had (doordat nergens specifiek gemeld is dat er tussen Gouda en Rotterdam / Den Haag de helft van de treinen rijdt). De HC van de 1718 had vanmorgen genoeg vragen te beantwoorden.

Niet dat er veel reizigers waren om vragen van te beantwoorden want aangezien een TBP compleet in de stress schiet als het treindeel naar Rotterdam in plaats daarvan naar Den Haag rijdt (en dus in plaats daarvan "Rotterdam C.: Rijdt niet verder dan Utrecht C." toont) zat er geen hond in het voorste stel van de 1718. Bij binnenkomst zag ik 5 nagenoeg lege bakken voorbij schuiven en in de bak waarin ik vervolgens plaats nam zaten boven ook hooguit iets van 10 man. Maargoed, tussen Utrecht en Den Haag zullen die 12 bakken VIRM best wel nuttig geweest zijn vermoed ik zo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Mikos »

JWM schreef:Wat heb je ermee gedaan?
Ik niks; ik kom niet aan die kant.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door reisthijs »

Er rijdt nu een NS-bus Woerden-Groningen (aankomst op eindbestemming om 5:00) maar die is doodleuk weggereden op het moment dat de vertraagde IC uit Rotterdam in Wd binnenkwam... Bij de laatste aansluiting van de dag wacht je toch even?!

Gelukkig hoef ik maar tot Utrecht, daar rijdt nog wel een bus naartoe. Wel apart, een 'Meinfernbus' als NS-bus.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Suus »

Verhoef uit Bodegraven zet hun Meinfernbus-bussen wel vaker in als treinvervangende bus.


Sent from my iPad using Tapatalk
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door VIRM »

Donderdagavond wilde ik vanaf Amsterdam Sloterdijk met tram 12 naar de halte Haarlemmerstraat. Alleen kwam die maar niet: navraag bij de chauffeur bleek dat ze die hadden verplaatst en de naam hadden veranderd naar Molenwerf. Dus de chauffeur liet mij vanaf dat punt een halte extra doorrijden, zodat ik alleen maar de straaf hoefde over te steken en daar de halte voor de tram terug hoefde te pakken. :pos: Wel bagger dat GVB wel in staat is in de tram om te roepen dat Muntplein is opgeheven, maar dat Haarlemmerstraat is verplaatst en een andere naam heeft gekregen niet.

Op de terugweg had ik de 4078 vanaf Sloterdijk om 23:24. Vlak na Sloterdijk ging de snelheid eruit. Er was kannelijk iets aan de hand, want we stonden zelfs halverwege de Hemtunnel stil, iets wat volgens mij nooit hoort te gebeuren. Even later werd omgeroepen dat er personen met hoogstwaarschijnlijk kwade bedoelingen langs het spoor liepen, en dat de trein daardoor tot Wormerveer met aangepaste snelheid zou moeten rijden.
Overigens reed hij met SGM2, wat voor een donderdagavond erg krap is.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:
Mikos schreef:Was ook gepland met 9 bakken. Helaas gebeurt er wel eens wat, waardoor dat ene stelletje er niet kan zijn.
Tja, maar het bericht van Meltrain zo lezend was die met de geplande 9 bakken sowieso al aan de krappe kant dus dan is iets langer als er de helft minder treinen rijden op zich wel gewenst.
Met 9 bakken ICM is die over het algemeen bijna zitvol (afhankelijk van de dag). Maar als de trein korter is dan normaal en bovendien de enige trein, ben ik benieuwd wat de drukte is geworden.
Niet dat er veel reizigers waren om vragen van te beantwoorden want aangezien een TBP compleet in de stress schiet als het treindeel naar Rotterdam in plaats daarvan naar Den Haag rijdt (en dus in plaats daarvan "Rotterdam C.: Rijdt niet verder dan Utrecht C." toont) zat er geen hond in het voorste stel van de 1718. Bij binnenkomst zag ik 5 nagenoeg lege bakken voorbij schuiven en in de bak waarin ik vervolgens plaats nam zaten boven ook hooguit iets van 10 man. Maargoed, tussen Utrecht en Den Haag zullen die 12 bakken VIRM best wel nuttig geweest zijn vermoed ik zo.
Omdat ik toch naar Delft ging (en dus had gezien dat de 12558 wel erg kort was), nam ik de 1756 naar Den Haag Centraal. Ik zat in het voorste (Amf - Ut) / achterste (Ut - Gvc) stel en dat was inderdaad niet erg vol: in mijn bak zaten 5 reizigers tusse4n Gouda en Den Haag. Als dat representatief was voor de trein, zaten er in de hele trein dus (6*2*5=) 60 reizigers. Met 30% extra als reserve en de reizigers op de balkons, zaten er 80 reigers in dat treinstel.
Je zou zeggen dat die ook nog wel in het andere stel zouden passen, zodat de trein in Gouda gesplitst had kunnen worden.
(Opmerking: ik heb de drukte in het andere stel niet zelf waargenomen, doordat ik in Den Haag de "shortcut" via het viaduct nam naar spoor 1 en dus niet het hele perron heb afgelopen.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Wubbo »

Treinen naar Den Haag Centraal zijn over het algemeen voorin (bij aankomst in Den Haag) het drukst. Dat zal nu zeker ook het geval zijn geweest, zeker omdat reizigers daar de trein naar Den Haag verwachten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:zaten er 80 reigers in dat treinstel
Zoveel op een kluitje? Meestal langs de waterkant zie je ze in hun eentje zitten jagen :-P

Vandaag complete chaos in Dordrecht: poortjes dicht en Dordt in Stoom waarbij dus iedereen met z'n stoomrondje met QR code door de twee poortjes met kaartlezer moest. En met enige regelmaat kwam er dan weer iemand van de andere kant tussendoor waardoor het poortje op rood kruis sprong...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door VIRM »

Vandaag Zaandam-Dalfsen gedaan. Op de heenweg de [serie=Stoptrein|2016|Hoofddorp - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] van 11:02 uit Zaandam. De SLT4 had op deze zondagochtend twee conductices: de leerling-conductrice werd door haar collega netjes geinstrueerd over wat mijn OV Chip Plus-abonnement inhield. :pos: Ze was nog maar twee weken op de trein, dus ze kon zelf nog lachen om de plotselinge bewegingen van de trein bij de wissels van de Hemboog. :mrgreen:
Op Schiphol stonden de Thalys en de IC naar Utrecht wat te neuzen op sporen 1 en 2, waardoor mijn [serie=Intercity|2016|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal12700[/serie] naar Zwolle met +4 vertrok. Op Zuid was dit al +1. Maar bij de aansluiting voor Weesp werd er nog een trein voorlangs gestuurd, waardoor de vertraging naar +8 opliep. Aankomst in Zwolle stond lange tijd op +5 en vlak voor aankomst +4. Gelukkig was ik niet in mijn eentje, dus hebben wij dat station van Zwolle doorgekatapulteerd van spoor 6 naar 15 om de Arriva-boemel van 12:50 te halen. Dankzij de sportieve overstap en de klantgerichte Arriva-conductrice gehaald De mevrouw die naast mij in de stoptrein zat en die uit dezelfde IC kwam zei dat ze het wel eng vond hoe snel ik de trap afging. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door JWM »

Met een beetje sportiviteit moet je die aansluiting altijd kunnen halen bij kleine vertragingen omdat de trein naar Emmen over hetzelfde moet als die naar Meppel.

Zelf vanavond van Zwolle naar Amsterdam gegaan. Nadat ik in Lelystad was overgestapt op de IC naar Vlissingen werden we in Almere verzocht de trein te verlaten vanwege 'politieonderzoek'. Aan de overkant stond ook de IC naar Den Haag nog waar ik vanaf Zwolle in had gezeten. Een conducteur op het perron vertelde dat er 'menselijke resten' waren aangetroffen. Beide treinen werden leeg gemaakt.

Na amper 10 minuten werd al omgeroepen dat de verstoring was opgelost en de treindienst hervat ging worden. Er staan twee treinen met personeel en een hoop reizigers die daar eerst nog inzaten en graag verder willen dus je zou zeggen dat dit snel geregeld kan worden maar zo simpel denken ze bij de spoorwegen helaas niet. Die twee opgeheven IC's bleven de beide sporen bezet houden zodat een sprinter naar Hoofddorp niet kon binnenrijden. Uiteindelijk parkeert die sprinter strak achter een van de IC's half aan het perron waana de beide IC's leeg richting Weesp vertrekken (nuttig!) en daarna vertrekt ook de sprinter naar Hoofddorp. Het scherm boven het perron kon het niet meer bijhouden en wisselde steeds tussen allerlei treinen dus de verwarring was compleet toen er een sprinter binnen kwam rijden met blanco display's. Bleek die naar Amsterdam Centraal te zijn maar na 5 minuten stilstaan aan het perron werd in de trein omgeroepen dat die maar tot Weesp zou gaan. Dan toch maar op de volgende IC naar Vlissingen gegokt die met 15 minuten vertraging binnen kwam. Je zou zeggen dat de reizigershinder bij zo'n verstoringkje toch echt een stuk kleiner had kunnen zijn...
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door VIRM »

Die overstap was uiteindelijk door de vertraging van mijn [serie=Intercity|2016|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal12700[/serie] dus geslonken van de oorspronkelijke 5 minuten naar 1 minuut he? ;)
Beul van de blindegeleidelijn
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door cassie127 »

In de praktijk is het vaak dat als de intercity naar Groningen op vertrektijd binnenkomt in Zwolle dat alle treinen die naar Emmen/Groningen/Leeuwarden/Enschede later uit Zwolle vertrekken. Komt de trein nog later dan gaan de treinen naar Emmen & Enschede voor
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Suus »

De [serie=Intercity|2016|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal12700[/serie] gaat naar Leeuwarden en die trein is in principe ondergeschikt aan de trein naar Emmen, want die moet toch al eerder vertrekken dan de [serie=Intercity|2016|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal12700[/serie] / [serie=Intercity|2016|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal12500[/serie]
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Milco »

Sowieso lijkt het mij logisch dat treinen die op een enkelsporig traject rijden voor mogen, vanaf Zwolle zijn dat dus de treinen naar Emmen en Enschede. Als je die laat wachten, loopt gelijk de dienstregeling van de eerstvolgende tegentreinen ook in de soep.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door cassie127 »

Het is ook behoorlijk krap met de tijden tussen Zwolle - Enschede de trein richting Enschede vertrekt bijna structureel te laat in Heino/Raalte.

En toch zien ze niet altijd die logica... Ze als de trein in Raalte richting Zwolle +10 heeft de trein in Heino dood leuk wachten terwijl die dan ook in Raalte kan kruisen. Waardoor je de vertraging voor de andere trein weer beperkt
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten