OVer je reiservaringen in mei 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door JWM »

Ehm, +30? Zwolle - Amsterdam Centraal via Amersfoort is maar een paar minuutjes langzamer ten opzichte van Lelystad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Daniel »

Hmm ja, had in m'n hoofd dat het verschil groter was maar scheelt idd maar 8 minuten. Maar dan nog, je hebt wel gelijk +30 ten opzichte van het reisadvies als je die ICB laat schieten en de volgende trein neemt. Alleen richting Apeldoorn e.v. scheelt het maar een kwartier als je in Hilversum de volgende IC neemt.
Maar allicht een leermomentje voor NS want die ICB is wel vaker bomvol als er toevallig een hoop mensen een dagje op pad geweest zijn (dus bij mooi weer al dan niet i.c.m. goedkope dagkaarten) en dan in die trein tussen de internationale reizigers belanden. Als je zo'n trein in de binnenlandse dienst integreert moet je immers niet klagen als er teveel binnenlandse reizigers gebruik van maken. Dat zou pas een mogelijkheid zijn als die trein echt als extratje tussen de binnenlandse treinen door rijdt zoals het vroeger was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Hendrik »

Gisteren is de dienstregeling in HWGO (Hoeksche Waard / Goeree-Overflakkee) gewijzigd. Eén van de wijzigingen is dat de sneldiensten Dirksland - Rotterdam voortaan onder lijnnummer 437 rijden. Maar wat denk je: vanmorgen stond er 'gewoon' nog "436 Rotterdam sneldienst" op de bus...
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door PatrickM »

Klopt, dat was de rit van +- 8:25 op gemeentehuis, zag die bus op de rotonde aan de N215. Is de 437 op Zuidplein ook gemuteerd naar perron B of komt ie nog op A?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Meltrain »

regenmaker schreef:Dus ga nu via Zutphen naar Apeldoorn. Normaal pak ik dan mijn stadsbus, maar die rijdt niet vanwege die achterlijke giro d'italia. Hopen dat er dan NS bussen rijden (rijden nog niet volgens de conducteur). Anders wordt het een dik uur lopen... Hele dag geen problemen met de bus, pak ik de trein meteen gaat alles fout... -o-
Wat heb je aan een NS-bus als je stadsbus niet rijdt? :?
Of moet je toevallig bij Osseveld zijn?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Hendrik »

henk1234 schreef:Klopt, dat was de rit van +- 8:25 op gemeentehuis, zag die bus op de rotonde aan de N215. Is de 437 op Zuidplein ook gemuteerd naar perron B of komt ie nog op A?
Nee hoor, het was de rit die om 6.22 uur bij Middelharnis Gemeentehuis aankomt... :P
Ik ben vandaag alleen nog maar bij Zuidplein Hoog geweest, dus geen idee vanaf welk perron lijn 437 vertrekt. Ik ga ervan uit dat ie nog steeds vanaf perron A vertrekt.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door PatrickM »

Dat zal dan wel dezelfde chauffeur zijn geweest.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door ODRAIL »

JWM schreef:
VIRM schreef:Vandaag had ik de IC Berlijn van 11:01 vanaf Amsterdam Centraal. Dezeze reed met 2 rijtuigen eerste klas en 6 tweede klas. Gelet op de omroepen puilde de tweede klas helemaal uit, en binnenlandse reizigers werd verzocht in Hilversum en Amersfoort de trein uitgejaagd door middel van de omroep om de binnenlandse IC te nemen
Niet zo gek natuurlijk, door de vele werkzaamheden zullen er veel omreizigers richting Zwolle in die trein zitten natuurlijk. Zag gisteravond op Schiphol ook een IC naar Amersfoort met losse ICM vertrekken met staanplaatsen in het gangpad :')
Tsja ... werkzaamheden en (een goede) materieelplanning bij de ns gaan niet altijd samen :? .
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Hendrik »

henk1234 schreef:Dat zal dan wel dezelfde chauffeur zijn geweest.
Dat maakt toch niet uit? Lijnnummer en bestemming worden toch in principe niet handmatig op het display gezet?
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door PatrickM »

Dat klopt. Een TCR Citaro toonde trouwens wel lijn 437.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door OV Hoekschewaard »

henk1234 schreef:
Hendrik schreef:
henk1234 schreef:Klopt, dat was de rit van +- 8:25 op gemeentehuis, zag die bus op de rotonde aan de N215. Is de 437 op Zuidplein ook gemuteerd naar perron B of komt ie nog op A?
Nee hoor, het was de rit die om 6.22 uur bij Middelharnis Gemeentehuis aankomt... :P
Ik ben vandaag alleen nog maar bij Zuidplein Hoog geweest, dus geen idee vanaf welk perron lijn 437 vertrekt. Ik ga ervan uit dat ie nog steeds vanaf perron A vertrekt.
Dat zal dan wel dezelfde chauffeur zijn geweest.
Lijn 437 vertrekt gewoon vanaf perron A. Ook het lijnnummer 264 word nog niet getoond op de bussen. Het komt weer lekker amateuristisch over allemaal maar dat zijn de passagiers ondertussen wel van ons gewend.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Mr-W »

Hendrik schreef:Gisteren is de dienstregeling in HWGO (Hoeksche Waard / Goeree-Overflakkee) gewijzigd. Eén van de wijzigingen is dat de sneldiensten Dirksland - Rotterdam voortaan onder lijnnummer 437 rijden. Maar wat denk je: vanmorgen stond er 'gewoon' nog "436 Rotterdam sneldienst" op de bus...
Infoxx heeft volgens mij nog geen update gehad, ook Lijn 552 Helmond, Station - Brandevoort heeft een andere route gekregen, maar die staat nog niet aangegeven in de bus.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door regenmaker »

Meltrain schreef: Wat heb je aan een NS-bus als je stadsbus niet rijdt? :?
Of moet je toevallig bij Osseveld zijn?
Precies en normaal pak ik lijn 5 naar Woudhuis die stopt een stuk dichter bij mijn huis. Maar ik ging een rondje Twente doen en 's ochtends de sprinter vanaf Osseveld gepakt. 's avonds wil ik dan terug en dan rijdt dat ding 2x/uur tussen Almelo en Deventer en 1x/uur tussen Deventer en Apeldoorn, zo'n onzin. Het liefst zou ik dan zien dat die stoptrein ook gedecentraliseerd wordt (gegund aan Syntus) en dan koppelen en splitsen te Wierden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door dennistd »

Het 2x per uur rijden tussen Almelo en Deventer wordt betaald door de Provincie Overijssel. En die gaat niet betalen voor het doorrijden naar Apeldoorn, dat is het pakkie an van de Provincie Gelderland. Eigenlijk hetzelfde dat de spitsstoptrein 2900 in het verleden alleen Leeuwarden-Wolvega reed, deze werd namelijk betaald door de Provincie Fryslân.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Mikos »

:') Mensen kunnen zo kortzichtig zijn als het gaat over aanbesteden... Maar, wij van NS hebben dus weer mooi een reiziger van Osseveld kunnen naaien *wrijft in handen*
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Hainje »

Laat de toevoeging aanbesteden maar weg....
🍉
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Vinny »

Daniel schreef:Hmm ja, had in m'n hoofd dat het verschil groter was maar scheelt idd maar 8 minuten. Maar dan nog, je hebt wel gelijk +30 ten opzichte van het reisadvies als je die ICB laat schieten en de volgende trein neemt. Alleen richting Apeldoorn e.v. scheelt het maar een kwartier als je in Hilversum de volgende IC neemt.
Maar allicht een leermomentje voor NS want die ICB is wel vaker bomvol als er toevallig een hoop mensen een dagje op pad geweest zijn (dus bij mooi weer al dan niet i.c.m. goedkope dagkaarten) en dan in die trein tussen de internationale reizigers belanden. Als je zo'n trein in de binnenlandse dienst integreert moet je immers niet klagen als er teveel binnenlandse reizigers gebruik van maken. Dat zou pas een mogelijkheid zijn als die trein echt als extratje tussen de binnenlandse treinen door rijdt zoals het vroeger was.
Is het niet mogelijk om een voortrein in te leggen voor binnenlandse reizigers. Bijvoorbeeld een extra IC Amsterdam - Amersfoort - Zwolle?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door VIRM »

Wellicht een extra trein als er genoeg materieel rondrijdt? ;)

Vandaag had ik de [serie=Intercity|2016|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] van 07:32 uit Sloterdijk naar Den Haag (dacht dat dit de 2129 was). Vlak voor Laan van NOI ging de snelheid eruit, maar meestal is dat niks bijzonders, aangezien er vaak een lichtvertraagde Sprinter voorrijdt. Langs het perron van Laan van NOI maakten wij echter ineens eens snelremming/noodstop. De machinist kondigde aan dat dit een 'onterechte remming' was (wat dat dan ook betekent) en dat er een klein technisch probleem was. Even later werd aangekondigd dat de deuren zouden worden ontgrendeld en dat men kon uitstappen, indien gewenst. Kort daarna werden de deuren gesloten en gingen we weer verder naar Den Haag Centraal: technisch probleem was kennelijk opgelost.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Daniel »

Vinny schreef:Is het niet mogelijk om een voortrein in te leggen voor binnenlandse reizigers. Bijvoorbeeld een extra IC Amsterdam - Amersfoort - Zwolle?
Dat is mogelijk ja, zo blijkt in de praktijk. In de avondspits rijdt er namelijk vandaag de dag al een voortrein 1561 vlak voor de 241 uit tussen Amsterdam en Amersfoort.
Alleen onhandig qua materieel volgens mij omdat die voortrein maar in één richting echt noodzakelijk is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door marvinkok »

Grootste deel van de dag (zag het vanaf een uur of 10 vanochtend) geen acutele reisinformatie bij Syntus Twente. Bij het controleren zie ik dat er nu wel weer actuele info is. Op een groot deel van de DRISsen die ik heb gezien (oa station Hengelo en bij de Ikea) en in de apps werd gemeld dat de reisinfo "door een technische storing niet beschikbaar" was.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Meltrain »

Erg ijverige HC's in de 1758 vanmiddag: net voor Utrecht vertelde eerst een vrouwelijke stem het hele riedeltje over het splitsen en net toen ze klaar was kwam er een mannelijke stem die alles nogmaals vertelde. Ach, beter te vaak dan te weinig. ;)

Jammer was wel dat vervolgens in Utrecht het Rotterdamse deel (2858) een technische storing kreeg en we de trein moesten verlaten. Aangezien die nog wel heel lang langs het perron bleef staan, werd de 12558 gespoorwijzigd van 8 naar 11 en liep +10 op. Hierdoor liep ik in totaal +30 op, waardoor ik weer een GtbV kan invullen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Wubbo »

Het Haagse deel van die trein bereikte wel op tijd Den Haag, maar een omroepbericht dat we aankwamen in Den Haag heb ik niet kunnen ontdekken...
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door Michael »

Was vandaag even met een bevriende chauffeur mee op lijn 401 Breda <--> Utrecht. En het was weer eens feest: Wegens een verzakking van het wegdek op de A2 net ten zuiden van Knooppunt Everdingen was het verkeer rondom Utrecht compleet vastgelopen. Aangezien we op de heenweg al zagen dat de A2 compleet vaststond had de chauffeur contact opgenomen met de ASL om een tekstbericht op de Albatros te plaatsen om via Nieuwegein te rijden. Op de terugweg naar Breda op tijd uit Utrecht vertrokken en bij Vianen hadden we +88. Via Nieuwegein rijden had dus totaal geen zin dus werd er weer contact opgenomen met de ASL om die melding er maar weer af te halen. De 401 die een half uur na ons vertrokken is was gewoon via de A2 gereden en reed al bij Sleeuwijk toen wij nog maar bij Vianen waren. Die had ons dus ingehaald. Uiteindelijk met +70 in Breda aangekomen wat heel erg knap was aangezien we de Arriva 7280 (Volvo 8900 met BrabantLiner bestickering) bij hadden en die maar max 85 km/u kan. Een andere chauffeur moest met onze bus lijn 401 vertrek Breda 18:59 rijden. Alleen toen reden we net voorbij Sleeuwijk. Toen we in Breda aankwamen om 19:35 was de betreffende chauffeur aan het bellen met de ASL. Uiteindelijk is besloten om die rit 401 van 18:59 gewoon nog te rijden en lijn 11 naar Bavel van 21:54 te laten vervallen. Die vervallen rit is in ieder geval netjes in de reisinfo gezet.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door cassie127 »

marvinkok schreef:Grootste deel van de dag (zag het vanaf een uur of 10 vanochtend) geen acutele reisinformatie bij Syntus Twente. Bij het controleren zie ik dat er nu wel weer actuele info is. Op een groot deel van de DRISsen die ik heb gezien (oa station Hengelo en bij de Ikea) en in de apps werd gemeld dat de reisinfo "door een technische storing niet beschikbaar" was.
Ik keek dus vanmiddag op OVradar en in Overijssel & op de Veluwe was dus groot gat te vinden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in mei 2016

Bericht door PatrickM »

marvinkok schreef:Grootste deel van de dag (zag het vanaf een uur of 10 vanochtend) geen acutele reisinformatie bij Syntus Twente. Bij het controleren zie ik dat er nu wel weer actuele info is. Op een groot deel van de DRISsen die ik heb gezien (oa station Hengelo en bij de Ikea) en in de apps werd gemeld dat de reisinfo "door een technische storing niet beschikbaar" was.
9292 ligt er al een dag of twee uit en geeft foute reisadviezen (volgens de RET dan). Zou het daaraan liggen?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten