OVer Missers in de Reisinformatie #44

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Daniel »

Ik zag in Amersfoort ook al een melding "Intercity Amsterdam CS is eerder in Amsterdam CS" bij de aankondiging van een [serie=Sprinter|2016|(Amersfoort Vathorst -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie] staan.

Verder op Amersfoort een automatische omroep vanwege het aangereden viaduct tussen Den Haag Centraal en Den Haag HS. Maar rara wat was het omreisadvies hier...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Wubbo »

Reizigers naar Roosendaal reizen via Utrecht Centraal?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Daniel »

Neuj, "Reizigers voor Den Haag HS reizen via Duivendrecht en Leiden Centraal". Dat deden ze echter al, want dat was immers het omreisadvies al vanuit Amersfoort vanwege de werkzaamheden in Utrecht :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Daniel »

Was vanmorgen op weg met de S8 van Mönchengladbach naar Wuppertal die te Düsseldorf Hbf al wat langer bleef staan wegens personeelsproblemen aldus de omroep. Daardoor, en door de opgelopen vertraging, zou de trein uiteindelijk worden ingekort tot Wuppertal-Oberbarmen. Voor reizigers die verder naar Hagen Hbf wilden reizen werd zodoende een alternatief omgeroepen in de trein bij aankomst op Wuppertal Hbf en dat ging (maar even vertaald) zo... "Dames en heren, dit is een bericht voor reizigers die verder willen reizen naar Hagen. De eerstvolgende trein naar Hagen vertrekt van spoor 3 ... of spoor 2" <stilte> "Dames en heren, ik heb het nagekeken en de eerstvolgende trein naar Hagen gaat van spoor 2" <stilte> "De trein naar Hagen gaat toch van spoor 3" :P

Bij de zoveelste vermelding van weer een ander spoor begonnen de reizigers het al aan te vullen met "fährt gar nicht" (rijdt helemaal niet). DB Regio heeft daar blijkbaar nogal een reputatie :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door JWM »

Vanmorgen werd in Amsterdam uitgebreid omgeroepen dat de IC naar Groningen extra ging stoppen in Meppel. Klein detail was dat de trein helemaal niet reed door een seinstoring bij Delft. Vreemd genoeg werd daar niks over omgeroepen.

Met de IC van een half uur later dan maar naar Zwolle die daar door die werkzaamheden zou eindigen. De conducteur van dienst riep bij aankomst in Zwolle om dat Zwolle het eindpunt is door werkzaamheden en dat er beperkt treinverkeer mogelijk was richting Meppel en verzocht de stationsomroep ( :?: ) maar in de gaten te houden voor reizigers die verder wilden richting Leeuwarden. De situatie was vrij duidelijk, als je als conducteur geen zin hebt om je enigzins te verdiepen in de situatie en de reizigers goed op weg te helpen met een duidelijk omroepbericht, ga dan een andere baan zoeken :')

En iets anders, de Sprinter naar Amersfoort staat op Schiphol eindelijk als sprinter naar Amsterdam Centraal op de borden. Dat werd tijd *O*
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door MetroRET »

JWM schreef:En iets anders, de Sprinter naar Amersfoort staat op Schiphol eindelijk als sprinter naar Amsterdam Centraal op de borden. Dat werd tijd *O*
Vind je dát een verbetering !?
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door JWM »

Het is totaal niet interessant op Schiphol dat de trein ook in Bussum Zuid stopt. Laat die informatie dan maar weg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Daniel »

Fraaie van Tuffy weer: werd op Amersfoort omgeroepen dat er tussen Schiphol en Amsterdam geen IC direct treinen reden en dat reizigers voor Haarlem via Den Haag moesten reizen :roll:
Ten eerste zou ik niet weten wat een reiziger vanaf Amersfoort aan die storingsmelding heeft, ten tweede zie ik niet echt de link tussen de inkorting van de IC direct en bestemming Haarlem bij het advies.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Suus »

Ik heb vanmiddag Tuffy nog horen omroepen dat reizigers tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe gebruik konden maken van de taxibusjes. Het was toen trouwens nog een seinstoring, inmiddels blijkt het een spoorstaafbreuk te zijn.

Ik hoop echter niet dat het advies door reizigers te goed werd opgevolgd, want de taxibusjes reden alleen tussen Dordrecht en Dordrecht Zuid, reizigers die met de sprinter wilden reizen naar Breda-Prinsenbeek Lage Zwaluwe moesten de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] nemen die een extra stop maakt in Lage Zwaluwe, waar de sprinters dan eindigden. De [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] en [serie=Stoptrein|2016|Roosendaal - Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] waren de enige twee treinseries die nog de brug over mochten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Daniel »

Bee schreef:inmiddels blijkt het een spoorstaafbreuk te zijn.
Nummer drie op de Moerdijkbrug alweer volgens het bericht van ProRail. Je gaat je bijna afvragen of de vorige twee dan wel goed hersteld zijn geweest (of er moet meer mis zijn) gezien hoe kort op elkaar dit nu steeds aan de hand is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Geert »

Het zal toch zeker niet steeds dezelfde spoorstaaf zijn die steeds breekt?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Daniel »

Dat vertellen ze er natuurlijk niet bij, maar zelfs al waren het drie verschillende dan zijn we (even met inschatting van de lengte van de brug i.r.t. de lengte van een spoorstaaf) zo ongeveer op de helft van alle spoorstaven die überhaupt kunnen breken op de brug.
De vraag is natuurlijk vooral waarom dit nu zo vaak kort achter elkaar gebeurd: 10 september 2015, 8 april 2016 (haarscheurtjes), 9 mei 2016, 4 juli 2016 (slechts zwakke plek), 18 juli 2016. Ik zie toch wel een trend hier dat kort na een reparatie van haarscheurtjes of een zwakke plek een breuk optreedt.

Nu is 'ie in elk geval weer echt stuk:
Afbeelding
(Foto: ProRail)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door dennistd »

Dat is niet de huidige breuk (tenzij het precies dezelfde is als op 9 september 2015 :wink: ): http://www.rijnmond.nl/nieuws/133103/Pr ... rdam-Breda
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Daniel »

Ah, ProRail doet dus aan fotorecycling ;-)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Vinny »

Dit ziet er uit als een verzakking van het bruggenhoofd. Ja, dan is het wel logisch dat steeds dezelfde spoorstaven breken. Ik vrees dat ProRail hier aan symptoombestrijding doet. Waarschijnlijk is er iets mis met de fundering....
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Chrysa »

Hier in het dorp hangt al een half jaar de verkeerde dienstregeling in een bushokje, ipv de bus richting Breda staan de vertrektijden van de bus naar Lage Zwaluwe er op. Best vreemd, want het is niet dat ze ter plaatse verwisseld zijn. De ene is een grote poster met kaart en contactgegevens er groot op, de andere is alleen een tabelletje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Daniel »

Tuffy meldt in Utrecht dat er minder Sprinters rijden tussen Utrecht en Alphen a/d Rijn. Minder dan 0?

Edit: En op CS Jaarbeurszijde in Utrecht zit een ontwerpfout in de reisinfo. Want tja, waar is de DRIP nu. Die zie je dus niet vanaf de instapplaats op perron C7...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door microshit »

Datzelfde zie je ook op spoor 21. Daar hangt een bordje "Lift" pontificaal voor de TBP :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Daniel »

OBIS in de 559 had het vast ook warm en gaf een omreisadvies voor naar 's-Hertogenbosch en Eindhoven bij de verstoring door een defect spoor op Utrecht C. - Utrecht Maliebaan :-P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Michael »

De NS app heeft ook last van de warmte denk ik. Hij geeft al lange tijd alleen deze storing weer:

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Suus »

Afbeelding

Zwolle krijgt vanavond een treinbombardement uit Amsterdam zo te zien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door cassie127 »

Datzelfde ook al maar Roosendaal en Rotterdam. Naar Roosendaal zelfs met verschillende vertragingen... Lekker duidelijk dus... Zou dit ook in het centraal station zo staan? :')

Waarvan de trein met +21 minuten de echte trein naar Roosendaal is
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Z2N »

Reisinformatie bij werkzaamheden blijft lastig: in Arnhem hoorde ik vandaag Tuffy zeggen "de sprinter naar Ede-Wageningen, Maarn en Ede-Wageningen rijdt vandaag verder naar Driebergen-Zeist".
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Daniel »

In Rotterdam zag ik net de [serie=Intercity (vleugeltrein van (1)1700)|2016|Gouda - Rotterdam Centraal12800[/serie] in de tunnel als IC naar Gouda op de perronverwijzer staan, maar op het perron staat deze er juist als IC naar Enschede met "rijdt niet verder dan Utrecht Centraal" op. Niet echt consequent zo.

Edit: en lijn 81 rijdt inmiddels al bijna een maand via de Dichtersbaan in Utrecht ri. Gorinchem, waardoor bij halte Balijelaan op de Balijelaan gestopt wordt, maar staat nog doodleuk op de DRIPs van de halte aan de Croeselaan.
Ri. Utrecht CS staat 'ie weliswaar op het bordje bij de halte aan de Balijelaan zelf maar die is nu afgehoest omdat 29 nog niet rijdt. Tevens ontbreekt daar een vertrekstaat voor de 81.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door Gekko123 »

Het afgelopen weekend meerdere missers opgemerkt. Allereerst stond er op de AV7/14/21 op die gele balk een melding over Gouda - Utrecht: bus en/of omreizen. In werkelijkheid kon je gewoon per trein tussen Gouda en Utrecht reizen zonder omreizen...

Verder viel mij op zaterdagochtend te Woerden voor de extra stop van de 1727 op dat ie aangegeven stond als trein naar Enschede zonder tussenstops. Dat leverde nogal wat vragende gezichten op bij reizigers. In werkelijkheid ging deze trein naar Maastricht (vanaf Utrecht als trein 700829) en moesten reizigers naar Amersfoort en verder in Utrecht overstappen.
Z2N schreef:Reisinformatie bij werkzaamheden blijft lastig: in Arnhem hoorde ik vandaag Tuffy zeggen "de sprinter naar Ede-Wageningen, Maarn en Ede-Wageningen rijdt vandaag verder naar Driebergen-Zeist".
Iets soortgelijks ving ik zaterdag op te Amsterdam Sloterdijk: "de Intercity naar Amsterdam Centraal, Hilversum en Amsterdam Centraal rijdt vandaag verder naar Amersfoort". Om het nog complexer te maken kwam daarna in een losse omroep nog een melding over deze zelfde trein dat ie ook stopte te Baarn.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten