OVer Missers in de Reisinformatie #44

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

OVer Missers in de Reisinformatie #44

Bericht door webguy »

De iOS versie weet overigens helemaal niks over wat waar naar toe gaat, dus tenzij je tegenwoordig ook een Android telefoon hebt Bee... De Reisplanner Xtra geeft vooralsnog het materieel voor de hele rit, niet voor het station waar je kijkt (de definitie daarvan is bij Rijden de treinen duidelijk, bij RPX stuk lastiger).
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Jultar »

De NS Reisplanner app krijgt binnenkort een update waarin ook de treinstelnummers zichtbaar zijn bij splitsen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Meltrain »

webguy schreef: niet voor het station waar je kijkt (de definitie daarvan is bij Rijden de treinen duidelijk, bij RPX stuk lastiger).
Dus de definitie van station is anders? :?
Waarom is dat zo?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door cassie127 »

Momenteel loopt bij mij de reisplannen app van ns vast bij de reis Utrecht - Rotterdam C. Plan en vervolgens op rit informatie klik. Dit gebeurt alleen bij de treinen die splitsen in Gouda. Heeft nog iemand dit probleem?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Etienne »

Het viel me vanochtend op dat de 197 vanuit Gouda in de bus bij het busstation van Bergambacht ook de aansluiting toont op de 197 richting Gouda en de 197 van een kwartier later naar Schoonhoven. :')
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Daniel »

Doet Connexxion in alle regio's briljant ja, dat soort gevallen komen hier in Amersfoort op de stadsdienst ook voor. Al zie je dan sowieso niet waar de bus heen gaat op de schermen, want omdat Connexxion bijna alles als ringlijn in de systemen heeft staan zie je bij het meerendeel van de lijnen "Amersfoort CS" als bestemming. Heel logisch natuurlijk om bij het station op een lijn naar het station over te stappen :mrgreen:

Gaat bij Qbuzz wat dat betreft met een vergelijkbare boordcomputer in de bus toch beter, daar staat in elk geval niet dezelfde lijn terug bij. Alleen geven ze daar soms weer zoveel aansluitingen weer dat je bij lagere frequenties de complete dienstregeling van de aansluitende lijn voor het komende uur ziet, da's allicht wat overdreven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Suus »

Ik geloof niet dat Connexxion nog op de 197 rijdt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Daniel »

Eehm ja, in de war met twee cijfertjes lager. Nouja, bij Arriva heeft er ook nooit echt een logica in de aansluitingen gezeten. Albatros 2 is daarin al een verbetering, in DAV hebben ze ooit ergens heel in het begin zelfs aansluitingen vermeld door gewoon een lijstje met alle lijnnummers die bij een halte kwamen te tonen. Interessant geval was de aansluiting in het centrum op de nachtbus :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door JWM »

Och ik ken een stad waar dat nog gewoon de dagelijkse praktijk is.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door cassie127 »

In de arriva vechtdallijnen zie je ook overstappen op de schermen staan waarvan je denkt dat doet toch (bijna) niemand... trein later bijvoorbeeld of een bus waar de trein ook naartoe gaat
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Daniel »

Zullen we dit maar het nieuwe dieptepunt in werkzaamhedeninformatie noemen, vooral qua vaagheid ervan dan: Behalve de datum van de werkzaamheden weet je nu eigenlijk nog niks...
Afbeelding

Op de achterkant dan wel een verwijzing naar de pagina op NS.nl, maar daar wordt je niet persé veel wijzer van. Daar wordt bv. gemeld dat er op 27 mei vier in plaats van zes intercity's rijden tussen Rotterdam/Den Haag en Amersfoort, terwijl dat aantal op een normale dag al niet boven de vier komt. En kijk je op deeltrajecten dan rijden er op een werkdag of vier of acht, maar nooit zes :wink: Dus tja, wat bedoelen ze nou eigenlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Meltrain »

Zie je die kaartjes nu pas voor het eerst? Ik heb inmiddels een mooie verzameling opgebouwd (indien ik ze daadwerkelijk bewaard zou hebben :') ).
Die opmerking dat er vier in plaats van 6 Intercity's rijden viel mij ook al op, maar zal ongetwijfeld iets te gemakkelijk gekopieerd zijn van de aanpassingen in het weekend, wanneer er normaliter wel 6 IC's per uur rijden tussen Gouda en Utrecht.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Daniel »

Dit was de eerste keer dat ik er eentje ontving ja, bij de vorige omvangrijke werkzaamheden in Utrecht niks gezien terwijl die toen meer impact op reizigers vanuit Amersfoort hadden.

En tja, ookal zou het vanuit het weekend gekopieerd zijn dan blijft het een vage omdat men het expliciet over het traject tot Amersfoort en niet tot Utrecht heeft. In het weekend staan beide trajecten (zowel Gouda - Utrecht als Rotterdam/Den Haag - Amersfoort) met dezelfde aanpassing van 6 naar 4x/uur vermeld.

Ook zo'n mooie: "tussen Utrecht Overvecht–Utrecht Centraal rijden vier in plaats van acht Sprinters per uur". In een net zo korte zin had men veel meer informatie kunnen geven, bijvoorbeeld "De Sprinters naar Baarn en Amersfoort rijden niet tussen Utrecht Centraal en Utrecht Overvecht". Het is hier immers relevanter waar geen Sprinters heen rijden dan dat er minder Sprinters rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Milco »

Waarom zijn eigenlijk de [serie=Sprinter|2016|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] en [serie=Stoptrein|2016|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] ingekort? Als de [serie=Sprinter|2016|Utrecht Centraal - Almere Oostvaarders (- Lelystad Centrum)4900[/serie] en [serie=Sprinter|2016|Utrecht Centraal - Hilversum - Leiden Centraal (- Den Haag Centraal)5700[/serie] ingekort waren, hadden reizigers een overstap van vier minuten in Overvecht in plaats van elf zoals nu. :?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Daniel »

Volstrekt logisch: omdat dat de treinen zijn die in de weg rijden als de ICs van/naar Amersfoort naar de buurtsporen verhuist zijn. Immers rijden de Sprinters richting Bilthoven tot Overvecht gelijk op met de ICs naar Amersfoort.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door JWM »

Daniel schreef: In een net zo korte zin had men veel meer informatie kunnen geven, bijvoorbeeld "De Sprinters naar Baarn en Amersfoort rijden niet tussen Utrecht Centraal en Utrecht Overvecht"
Voor reizigers in bijvoorbeeld Hilversum is deze zin best verwarrend.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Daniel »

De huidige zin ook, want daar staat niet in welke sprinters niet tussen Overvecht en Utrecht Centraal rijden. Als je het nu dus leest weet je niet of er impact op de Sprinters uit Hilversum is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Meltrain »

Vrijdag 27 mei rijdt ook de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] niet. :shock: Heel gek, aangezien de [serie=Intercity|2016|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] / [serie=Intercity|2016|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] wel blijft rijden en de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] daarmee combineert. :?
En zelfs als er tussen Gouda en Utrecht minder treinen kunnen rijden, kan de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] gewoon blijven rijden door hem in Gouda al te koppelen.
JWM schreef:
Daniel schreef: In een net zo korte zin had men veel meer informatie kunnen geven, bijvoorbeeld "De Sprinters naar Baarn en Amersfoort rijden niet tussen Utrecht Centraal en Utrecht Overvecht"
Voor reizigers in bijvoorbeeld Hilversum is deze zin best verwarrend.
Dan veranderen we het in "De Sprinters tussen Utrecht Centraal en Baarn resp. Zwolle rijden niet tussen Utrecht Centraal en Utrecht Overvecht"
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Daniel »

Zou nog een lengtebeperking kunnen zijn waardoor er op spoor 8/9 (dat wordt die vrijdag gebruikt voor de corridor Gouda - Amersfoort) geen 12 bakken passen? Het valt me al een tijdje op dat er aan de kop van dat perron twee gele stootjukken klaarliggen, zou kunnen dat ze daar tijdelijk dat spoor mee inkorten aan de OZ-zijde? Er zijn dat lange weekend namelijk wel werkzaamheden aan die kant van Utrecht om de nieuwe aansluitingen te maken op de sporen naar Arnhem/Den Bosch.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Meltrain »

Op zaterdag 28 mei rijdt de [serie=Intercity (vleugeltrein van (1)1700)|2016|Gouda - Rotterdam Centraal12800[/serie] wel gewoon. (Na 9:30 uur dan, want voor de tijd rijden er überhaupt geen treinen tussen Woerden en Utrecht.)

Zelfs als er een lengtebeperking is, kun je ook nog altijd de trein zodanig inkorten dat hij wel past. 8 bakken moet toch nog wel lukken?
En als zelfs dat niet lukt, kun je nog altijd de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] tussen Rotterdam en Gouda laten pendelen, zodat reizigers in Gouda kunnen overstappen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Daniel »

Ik gok zo dat 8 bakken niet als wenselijk gezien wordt omdat losse zesjes, vooral voor de avondspits op vrijdag al als krap gezien worden. Pendelen naar Gouda kan voor de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] wel nuttig zijn inderdaad omdat die daar, in tegenstelling tot de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie], wel aansluiting op de doorgaande trein kan bieden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Meltrain »

Dan heb je het nu over het traject Den Haag - Gouda, neem ik aan? Zeker als de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] ook niet rijdt kan dat op dat traject inderdaad wel krap zijn.
Op de rest van het traject rijden in mijn voorstel immers 8 i.p.v. 6 bakken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Suus »

Probleem van een trein in Gouda laten eindigen is dat je deze eigenlijk wil laten keren in Goverwelle, maar dat heeft in de spits al vier kerende treinen en kan er niet nog twee bij hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door JWM »

Och, zo druk is het op vrijdag toch niet?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #43

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:Dan heb je het nu over het traject Den Haag - Gouda, neem ik aan? Zeker als de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] ook niet rijdt kan dat op dat traject inderdaad wel krap zijn.
Vooral daar ja. Op dat stukje zijn nadat gecombineerd gereden ging worden enkele treinen nogal fors korter geworden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten