OVer je reiservaringen in juni 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Chrysa »

Z2N schreef:De ICD was gisteren tijdelijk toeslagvrij vanwege een grootschalige verstoring tussen Hoofddorp en Leiden. :wink:

En wat betreft die bedelaars: het is voor de meesten allang duidelijk dat dit geen zielige arme mensen zijn die moeten overleven op de gunsten van het reizend publiek. Het betreft een criminele organisatie, die helaas voor NS vrij lastig te bestrijden blijkt. Als je ze ziet mag je melding maken bij de conducteur, en zeker geen geld geven: daarmee vererger je de situatie. Binnen NS is men er hard mee bezig.
Tja, ik wist van die verstoring, ik had alleen niet door dat de ICD ook toeslagvrij was.

Wat die bedelaars betreft: Ik geef er ook niks aan, die briefjes pleur ik gewoon in de prullenbak. Het viel me gewoon op dat er in de Randstad zo veel zijn, hier in Brabant zie ik ze nooit.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door ZO6176 »

Vanochtend met lijn 2 Blixembosch Oost naar Station; vertrek 8.34 vanaf Belgiëplein wagen 3463. Momenteel zijn er werkzaamheden bij WoensXL en geldt er een omleidingsroute via Genovevalaan. Echter bij het kruispunt Bisschop Bekkerslaan wilde de chauffeur de omeleidingroute in slaan maar stonden veel reizigers op de reguliere halte aan de Rooseveltlaan. De chauffeur besloot dan maar rechtdoor te gaan. De reizigers stonden een kwartier eerder bij de vervanghalte en de bus reed dus rechtdoor en de reizigers hebben dus die bus gemist. Onze chauffeur was van mening dat pas vanaf 10 uur de reguliere route werd gereden maar kon zich ook vergissen. Dus verder over de Rooseveltlaan richting WoensXL maar bij de Churchilllaan aangekomen kon je dus niet rechtsaf richting Catharinaziekenhuis. Vervolgens steekt de chauffeur de Churchilllaan over om voor Brunswijck uit te komen, in de hoop dan door de Generalenbuurt bij de Michelangelolaan uit te komen. Ik roep nog naar voren dat dit doodloopt. Kennelijk heeft hij het niet gehoord en slaat rechtsaf achter de grijze generaal de Generaal Taylorpad in en rijdt rustig verder. Het wordt dan steeds smaller en uiteindelijk staan er paaltjes ter hoogte van de Voedsel Warenautoriteit. Keren gaat hier niet dus dan maar achteruit en bij Brunswijck kon je uiteindelijk weer draaien. Vervolgens de gehele Rooseveltlaan weer terug en alsnog de omleidingsroute om met een flinke vertraging de rit voort te zetten. De chauffeur zag er wel de lol van in en riep lachend door de omroep: Jullie hebben toch niks gezien? Helaas, dus wel.
In de middag terug hebben we via de busbaan de normale route gereden. Wat ik wel vreemd vind is dat rare doorsteekje op de Churchilllaan om op de normale rijbaan te komen om linksaf te slaan. Kennelijk kan dat niet op het kruispunt Churchilllaan-Rooseveltlaan
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Hainje »

Voor hen die niet zo bekend zijn in Eindhoven, De Grijze Generaal is een kantorengebouw tegenover WKC Woensel.
🍉
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Karl »

Die toevoeging maakt het verhaal inderdaad een stuk begrijpelijker.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Hainje »

Karl schreef:Die toevoeging maakt het verhaal inderdaad een stuk begrijpelijker.
Maar als ik het zo eens teruglees dan kan ik wel begrijpen dat men het een tl;dr postje vindt met die belabberde opmaak. :X
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Suus »

Gisteren wilde ik aan het eind van de avond van Utrecht naar Rotterdam. De t580 had een vrij forse vertraging van +20 bij aankomst in Utrecht. De trein bestond uit een ICM3+ICM4. Volgens de conducteur had het viertje al sinds Groningen last van een steeds terugkerende storing waardoor het treinstel steeds dood ging. Vanaf Utrecht kon echter goed doorgereden worden want het drietje (waar alle reizigers naartoe waren gestuurd) deed het wel goed. Uiteindelijk heeft de machinist er nog zes minuten uitgereden tussen Utrecht en Rotterdam.

In Rotterdam was de trein uiteraard te laat om de kering op de t591 (0:05 naar Groningen) te halen, maar moest ook nog het achterste stel eraf, alleen het viertje zou terug gaan. Niemand was echter geïnformeerd dat het viertje defecten had, waardoor men met veel moeite het viertje weggesleept kreeg en toch maar het drietje naar Groningen is gestuurd met slechts 20 minuten vertraging...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Aking »

En gisteren was het niet al Juli? (A)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten