OVer je reiservaringen in juni 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Z2N »

Nu de staking van de SNCF maar voortduurt is er al zeker 1,5 week geen nachttrein-verkeer in Frankrijk (buiten Thello). Dit zorgt er voor dat er reizigers stranden, vooral in Parijs. Daar heeft de SNCF iets grappigs bedacht, vanwege de uitvallende nachttreinen is een nachttrein ingezet: de slaaprijtuigen van de nachttreinen zijn in het station gezet, opgemaakt, en mensen die stranden mogen gratis slapen. Daar komt dan ook nog een ontbijtje bij toe, en omdat mensen meer dan tweebuur vertraging opbouwen mogen ze de volgende dag voor drie keer niets verder. Toch wel ideaal gegeven de omstandigheden :Y
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door baladid »

Het is wel geniaal, maar niet door de SNCF bedacht – ook de DB had tijdens de staking 2015 zulke »Hotelzüge«.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Aking »

Ik herinner me nog een nacht met eetc op het opstelterrein van Maastricht, toen waren de reizigers alleen een stuk minder blij :') :X
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Michael »

Vanochtend ging ik met trein 12529 van Rotterdam naar Leeuwarden. Vlak voor Gouda kwamen we met een noodremming tot stilstand en vlak daarna zag ik een jongen langs de trein wegrennen en vervolgens het spoor oversteken. Die jongen bleek onder invloed en toen hij gecontroleerd werd en geen kaartje bleek te hebben werd hij vervolgens aggressief naar het treinpersoneel waarna hij vluchtte door aan de noodrem te trekken en vervolgens een deur met de noodontgrendeling te openen om vervolgens de trein uit te vluchten en via het spoor weg te rennen. Uiteindelijk zijn we met 12 minuten vertraging verder gereden om uiteindelijk met +5 aan te komen in Leeuwarden. Vlak voordat ik in Leeuwarden aankwam zag ik dat bij de betreffende deur van stel 4212 de hele kap weggehaald was die voor het deurmechaniek zit. Toen ik later op de dag met trein 12566 terug ging naar Rotterdam bleek dit dezelfde combi te zijn als die in 12529 reed. De 4212 heeft dus al die tijd nog gewoon in dienst gereden. Had eigenlijk verwacht dat ie eerder van de dienst afgehaald zou worden. Hij is uiteindelijk na aankomst in Rotterdam achtergebleven en naar de tuin gegaan.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Aking »

Dus niet het noodglaasje maar de hele kap lag er af? Verbaast me dat dat geen acute veiligheidsstoring oplevert en het stel direct buiten dienst is genomen...
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Michael »

De hele kap was eraf gehaald inderdaad. Hij is bij aankomst in Rotterdam om 20:25 afgekoppeld en vervolgens afgerangeerd
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Daniel »

Volgens mij moet die kap eraf of in elk geval open om die nood-ontgrendelde deuren weer te kunnen sluiten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Aking »

In principe kun je dat ding bij ICM gewoon met 2x vierkant opendraaien en blijft ie dan op zn scharnieren (aan de bovenzijde) hangen...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Daniel »

In principe ja, maar ik herinnerde me zoiets van vele jaren terug toen ik eens met een machinist mee mocht rijden bij het omrangeren van een treinstel. Die liet me in de keertijd ook wat dingetjes zien, waarbij de bewuste kap ook in z'n geheel naar beneden kwam zetten i.p.v. gewoon open te gaan :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Aking »

In dat geval kun je hem normaliter vrij eenvoudig weer terughangen in z'n scharnieren. Als ie dr helemaal af ligt kan iedereen zo bij de deurbeveiliging en vergrendeling, volgens mij zelfs met overbrugging van je groene lamp, maar daar heb je wel iets van kennis voor nodig...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Daniel »

NS Panel loopt een beetje achter geloof ik, of had ik een paar jaar terug in de tijd moeten reizen :P Dat grote scherm in Utrecht hangt er toch al even niet meer...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Hainje »

Slordig.
🍉
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Meltrain »

Een losse SLT-IV in de [serie=Stoptrein|2016|Roosendaal - Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] op zaterdagmiddag is toch wel aan de korte kant. :X Het is lang geleden dat ik in de [serie=Sprinter|2016|(Breda -) Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] / [serie=Stoptrein|2016|Roosendaal - Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] heb moeten staan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Daniel »

Zaterdagavond na 19.30 uur en stel 8608 lijkt nog geen schoonmaker gezien te hebben. Oogt als een vuilstort compleet met de gratis krantjes van vrijdagmorgen nog op de tafeltjes :roll:
Goeie indruk maak je zo...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door VIRM »

Vandaag van Zaandam naar Zwolle en terug geweest.

Op de heenweg via Amsterdam Centraal in de [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie], die vanwege de onverwachte werkzaamheden tussen Amsterdam Centraal en Lelystad Centrum pendelde. Hij reed met tien bakken VIRM, waardoor er heel veel plek was. De aansluitende [serie=Intercity|2016|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal12700[/serie] reed met een los viertje: aangezien dit de enige trein tussen Schiphol en Leiden was, was dat ook de reden waarom ik niet op Schiphol wilde overstappen. ;)
Op de terugweg ook in Lelystad overgestapt op de [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie]. De mevrouw die in de enquêtes uitdeelde in de trein riep bij het instappen tegen de HC's dat ze op zoek was naar reizigers, maar er waren erg weinig mensen in de tien bakken VIRM. Op Amsterdam Centraal de [serie=Intercity|2016|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] kunnen pakken: ondanks de vier minuten overstaptijd stond deze optie niet in de reisplanner, waardoor ik met -14 in Zaandam aankwam. Opvallend is dat ze op Amsterdam Centraal op spoor 8 begonnen zijn met de perronvernieuwing. Helaas waren er stukken tijdelijke blindegeleidelijnen weg: die maken altijd fantastisch veel herrie doordat ze van roestvrij staal zijn :mrgreen:

Ofwel: illustratie van inflexibel materieelinzet vandaag. Volgens mij had de [serie=Intercity|2016|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie]/[serie=Intercity|2016|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal12700[/serie] best wel wat extra's kunnen gebruiken.
Beul van de blindegeleidelijn
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Milco »

@VIRM: ja, wat extra's in de (12)700 had zeker gemogen: trein 769 reed met een losse VIRM-IV, wat volle balkons opleverde...

Ik blijf de automatische afroep in de SLT best wel een drama vinden. Eerder vanavond in de [serie=Sprinter|2016|Zwolle - Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal4600[/serie] richting Amsterdam, bij nadering Lelystad Centrum: "Dames en heren, goedenavond. Het volgende station is Lelystad Centrum, station Lelystad Centrum. Deze sprinter rijdt verder naar Almere Oostvaarders, Almere Buiten, Almere Parkwijk en Amsterdam Centraal."

SGMm vind ik wat dat betreft beter, die roept tenminste de belangrijkste stations om, in plaats van de eerste drie en dan de eindbestemming zoals bij SLT.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Z2N »

Vanmorgen moet ik om 08:15 in Utrecht zijn, maar door werkzaamheden ging dat niet met de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie]. Daarom ging ik met een omweg, gebruik makend van lijn 370. En daar bleek maar weer dat de 24 uurs-dienst die Arriva ingevoerd heeft een daverend succes is: 9 instappers op halte Alphen Eisenhowerlaan, en maarliefst 17 instappers op Het Oude Ambacht. :X Dankzij de 13 meter-bussen geen gigantische drukte, maar de inzet van een van de 14,5-meter bussen zou de laatste paar staande reizigers ook een zitplek gegeven hebben. En op zondagochtend 6:15 is dat natuurlijk wel zo prettig...
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door VIRM »

@Milco: sowieso zouden ze de afroep van SGM en SLT gelijk moeten trekken. En desnoods voor de consistentie de stem van Tuffy gebruiken, al vind ik dat geen prettige stem.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Tochjo »

Tochjo schreef:In Utrecht Terwijde zijn palen opgericht waaraan binnenkort, naar ik aanneem, TB7's zullen worden opgehangen.
Dat is afgelopen week gebeurd *O*
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Zugführer »

Niet mijn reiservaring, maar die van iemand die vandaag bij me op bezoek kwam.
De IC van Amsterdam Centraal naar Utrecht Centraal die dit weekend extra in Maarssen stopte, was blijkbaar niet helemaal op de goede plek langs het perron in Maarssen gestopt, er was namelijk geen perron waar hij uit wilde stappen :mrgreen:
Dat werd dus ouderwets uit de trein springen.
Het ging om 10 bakken VIRM, dat moet toch makkelijk langs het perron passen lijkt me.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door ODRAIL »

Of de trein was te lang en dat er net een stukje buiten het perron stond.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door reisthijs »

Zugführer schreef:Het ging om 10 bakken VIRM, dat moet toch makkelijk langs het perron passen lijkt me.
Het zou moeten passen, maar ik zou het niet makkelijk willen noemen. Het perron is exact 270 meter, precies de lengte van 10 bakken VIRM. Dus 0 meter speling.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Zugführer »

Oh, dan had ik de lengte van het perron even overschat :Y
Ben wel benieuwd of het niet vaker mis gegaan is dan afgelopen weekend, een groot deel van de treinen reed met 10 bakken VIRM
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Vinny »

Dat mag dus niet. Desnoods moet de trein twee keer stoppen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door ODRAIL »

De trein mag zeer niet een stukje terug rijden als hij te ver gereden is?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten