OVer je reiservaringen in juni 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Suus »

Nee.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door ODRAIL »

En wat is hiervoor de reden dat het niet mag?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Wubbo »

Dat je niet kan zien wat er achter je gebeurt, en dus ook niet of je door een rood sein of iets dergelijks rijdt.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Mr-W »

KM46 schreef:De trein mag zeer niet een stukje terug rijden als hij te ver gereden is?
Ik heb dit eens meegemaakt dat de trein achteruitreed. Dit gebeurde tijdens een verstoring toen de machiniste haar trein niet vergenoeg had doorgereden op spoor 1 in Helmond.

Gister heb ik kennis gemaakt met de Kaufland in Herzogenrath. Door het loskoppelen van een treinstel vertrokken we te laat uit Aachen en miste ik mijn overstap naar Heerlen. Helaas had ik een verkehrsverbund ticket van 5,30, daardoor kon ik niet de RE-4 en de Euro Bahn nemen richting Helmond. (had me 45 minuten gescheeld)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Aking »

Wubbo schreef:Dat je niet kan zien wat er achter je gebeurt, en dus ook niet of je door een rood sein of iets dergelijks rijdt.

Wat natuurlijk vrij eenvoudig is op te lossen door bijvoorbeeld een HC naar achter te sturen om te kijken. Porto of boordtelefoon er bij en karren maar *O*
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door VIRM »

Ik hoorde vandaag van een collega dat de wachtruimte op spoor 7/8 op Sloterdijk vorige week is verbouwd en een nieuw plafond heeft gekregen. Resultaat was dat er vanochtend 10cm water in stond en was afgesloten met roodwit lint. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Chrysa »

In de 12680 kwamen net twee bedelaars voorbij, waarvan er eentje en gitaar bij had en behoorlijk vals zong. Na Schiedam bood de machinist zijn excuses aan en zei dat de 'bijna muzikale' bedelaar de trein verlaten had. Welke bedelaar gaat nou om half 1 nog bedelen? :?
NintendoC
Berichten: 424
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door NintendoC »

Aking schreef:
Wubbo schreef:Dat je niet kan zien wat er achter je gebeurt, en dus ook niet of je door een rood sein of iets dergelijks rijdt.

Wat natuurlijk vrij eenvoudig is op te lossen door bijvoorbeeld een HC naar achter te sturen om te kijken. Porto of boordtelefoon er bij en karren maar *O*
Maak het regelmatig in de 4600 mee. Machinist rijdt kats Kampen Zuid voorbij. Met toestemming van de centrale mag er dan achteruit gereden worden.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door VIRM »

Vanochtend een mooie op Sloterdijk: "Dames en heren, vanwege een stroomstoring rijdt lijn 53 niet verder als Diemen Zuid. Lijn 53 en 54 rijden minder frequent. Onze excuses voor het ongemak"
Niet tweetalig, een mannenstem met onvervalst Amsterdams accent en een koe van een grammaticafout erin. Leuk om 07:30 's ochtends. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Meltrain »

Vanochtend had de 5118 bij Rlb al twee minuten vertraging en door het rijden van een "toeristische" route via spoor 4 te Rtst kwamen daar nog zo'n drie minuten bij.
Helaas heb ik een overstap van vijf minuten en kon ik op Rtd dus net de 2827 weg zien rijden. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Wubbo »

Is NS nog steeds Partner in sport? Vanochtend deed NS op Den Haag Centraal in ieder geval zijn best om zo veel mogelijk te laten lopen:

* Trein 19823 stond vooraan op spoor 5 (ipv 6), tegen het juk stond nog een SLT-6
* Trein 2023 stond vooraan op spoor 3 (ipv 5), tegen het juk stond nog een VIRM-IV
* Trein 5123 stond vooraan op spoor 2 (ipv 1), tegen het juk stonden nog 10 bakken ICM
* Trein 1723 stond vooraan op spoor 4, tegen het juk stond nog een VIRM-VI
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door waldo79 »

Er schijnt één en ander defect te hebben gestaan. Op spoor 4 stond rond 8.25 uur alsnog een leeg stel. Tot mijn irritatie bleef voor de 2018 een VIRM-IV achter te Ut op spoor 238 (de tailtrack) waardoor er een solo VIRM-IV goed vol raakte.

Op de terugweg wederom een onhandige actie. Rond 17.54 uur werd op spoor 21 te Utrecht een lege SLT-IV voorgereden voor de 6065, terwijl 9865 nog binnen moest komen met een SLT-VI. Gevolg: voorste stel zat overvol...op zo'n moment is het handig als er over de omroep buiten een mededeling komt dat de trein versterkt wordt :P
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door ODRAIL »

Chrysa schreef:In de 12680 kwamen net twee bedelaars voorbij, waarvan er eentje en gitaar bij had en behoorlijk vals zong. Na Schiedam bood de machinist zijn excuses aan en zei dat de 'bijna muzikale' bedelaar de trein verlaten had. Welke bedelaar gaat nou om half 1 nog bedelen? :?
Over bedelaars gesproken:

Vanmiddag waren er ook bedelaars actief in de Rotterdamse metro actief.

Ze deelden Engelstalige folders met de tekst om geld te geven. Even later werden de folders weer opgehaald met de bedoeling ook geld op te halen. Gelukkig ging niemand in het metrostal waar ik in zat erop in.

Heb maar wel even de bestuurder gewaarschuwd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Suus »

Door een aanrijding kunnen er op het moment geen treinen tussen Eindhoven en Weert rijden. De intercity naar Venlo is de geadviseerde omleiding, maar in Eindhoven die van 21:02 uit wegens te grote vertraging (stond daar pas 20 minuten langs het perron...)

Gevolg is dat spoor 1/2 in Eindhoven helemaal zwart ziet van de mensen. In de omroep was de extra reistijd ook al opgelopen tot 80 minuten.

Also: ik voorspel ergens de komende dagen ingelaste werkzaamheden tussen Houten en Culemborg, spoor is daar dusdanig verzakt dat er een snelheidsbeperking is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door waldo79 »

Bee schreef: Also: ik voorspel ergens de komende dagen ingelaste werkzaamheden tussen Houten en Culemborg, spoor is daar dusdanig verzakt dat er een snelheidsbeperking is.
Die snelheidsbeperking was me ook al opgevallen, dacht in eerste instantie dat het lag aan de overweg in Schalkwijk (met de Jonkheer Ramweg).
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door chemie »

Leuk zo'n uitgeklede vakantieregeling. Momenteel zijn de passagiers van buslijn 9 Hengelo Enschede van 9:18 nog net geen sardientjes.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door MdJ »

Weet je zeker dat je die van 9.18 had en niet die van 9:03 +15? :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door chemie »

Hij had maar +5 volgens de computer aan boord van de bus ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Daniel »

Wat was er aan het begin van de avond eigenlijk aan de hand tussen Rotterdam en Utrecht? Zie verder geen storingsmeldingen, maar de 2858 zal toch niet vanuit het niets met +25 binnengekomen zijn. Kerende trein daarvan reed dus alvast niet, maar gelukkig was het setje ICM wat als 12558 met +15 er achteraan binnenkwam om op de 12569 te keren ruim zat.
Uiteindelijk is die 12569 met +10 uit Rotterdam vertrokken en kon 'ie nog niet eens extreem doorrijden, maar na een razendsnelle kering in Utrecht ging het daar maar ietsjes vertraagd weer weg en was 'ie in Amersfoort weer precies op tijd. Best netjes :pos:

Als extratje kreeg ik er nog een leuk spotje bij: parallel aan ons reed de RailFeeding 22 met de Abellio NRW ET25 2301 over spoor 5 door Utrecht en ging vervolgens de buurtsporen op, waarschijnlijk om zonder kopmaken via Hilversum naar emplacement Zaanstraat in Amsterdam te rijden.

Edit: En owja, kreeg vanmiddag ook nog 'n extra fotokansje nadat lijn 436 bij Middelharnis-Centrum een bloempot van een lantaarnpaal af reed :P Die chauffeur brak z'n poging om lijn 138 te passeren dus maar even af voor een inspectie op schade.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Hendrik »

Gelukkig zijn het plastic hanging baskets daar... Schade aan de bloempot was groter dan de schade aan de bus, neem ik aan. :wink:
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Michael »

Gisteren naar Zetten geweest. Alleen kan het chipkaart systeem van Arriva kennelijk niet met een overgang 2-1 overweg. Want zowel bij de rit Tiel --》Zetten-Andelst en Zetten-Andelst --》Arnhem werd geen saldo afgeschreven en hebben die ritten mij dus geen geld gekost
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Daniel »

Hendrik schreef:Gelukkig zijn het plastic hanging baskets daar... Schade aan de bloempot was groter dan de schade aan de bus, neem ik aan. :wink:
Ehm ja, hij bleef zowaar hangen maar was wel doormidden gescheurd :wink: Bus mankeerde niks gezien hoe snel de chauffeur weer terug achter het stuur zat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door VIRM »

Ondanks de defecte trein vanochtend bij Nieuw Vennep (en de poging van ProRail om de infrastructuur tussen Schiphol en Leiden geheel door middel van herstelwerkzaamheden te vernieuwen :mrgreen:) viel het mee met de drukte in mijn 2129 vanochtend.
In Haarlem liep de trein +5 op doordat er 'van ProRail' een aansluiting moest worden overgenomen. Leuk jongens, maar plan die [serie=Intercity|2016|Haarlem - Alkmaar3400[/serie] dan wat beter in (die komt officieel om 07:42 binnen en de 2129 gaat om 07:44).
In Leiden vertrok hij met +1 of nagenoeg op tijd. Vlak na het station kon de machinist vol in de ankers, aangezien er een vertraagde s5900 voor zat. De [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] die in Leiden keerde had +5, dus dan zou je denken dat ze de [serie=Intercity|2016|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] wel even over het linkerspoor richting Den Haag kunnen gooien om de Sprinter in te halen, maar kennelijk vergt dat iets te veel flexibiliteit. Aankomst in Den Haag was denk ik erond de +7. Ik liep langs de voorkant van de trein langs de machinist, die hardop tegen aan collega aan het klagen was over dat hij z'n best had gedaan tussen Haarlem en Leiden, en dat er vervolgens werd besloten de vertraagde s5900 voorlangs te gooien.

Op de terugweg nog een vertraagde [serie=Stoptrein|2016|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] kunnen pakken op Sloterdijk (die van 17:56). Die reed echter met een solo SGM3, dus dat was lekker knus.
Beul van de blindegeleidelijn
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Chrysa »

Ma wilde per se vandaag naar Amsterdam... (Ik was er nog nooit geweest, en ze vond dat ik het een keer gezien moest hebben.)

Op de heenweg op zich niet veel bijzonders, alleen per ongeluk toeslagkaartjes gekocht omdat ik pas in Amsterdam hoorde dat deze niet nodig waren.

Wat me wel opvalt is dat er best veel bedelaars zijn in de treinen in de Randstad. Is dit normaal? Ook hadden er twee precies hetzelfde briefje, dus het lijkt me niet dat het echt armen zijn.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in juni 2016

Bericht door Z2N »

De ICD was gisteren tijdelijk toeslagvrij vanwege een grootschalige verstoring tussen Hoofddorp en Leiden. :wink:

En wat betreft die bedelaars: het is voor de meesten allang duidelijk dat dit geen zielige arme mensen zijn die moeten overleven op de gunsten van het reizend publiek. Het betreft een criminele organisatie, die helaas voor NS vrij lastig te bestrijden blijkt. Als je ze ziet mag je melding maken bij de conducteur, en zeker geen geld geven: daarmee vererger je de situatie. Binnen NS is men er hard mee bezig.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten