OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
MetroRET
Berichten: 734
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 19:14

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor MetroRET » Wo 31 Aug 2016, 00:41

Chrysa schreef:VIRM-VI in de 15189 nu, erg ruim voor een late night sprinter naar Breda.


Is gepland, deze komt van de 12678.

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 1895
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor Chrysa » Wo 31 Aug 2016, 00:46

Ah, dat wist ik niet. Typisch dat die niet doorrijdt als 12678 naar Breda zoals de 12680 naar Roosendaal rijdt dan. Enige uniformiteit zou toch wel mogen.

MetroRET
Berichten: 734
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 19:14

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor MetroRET » Wo 31 Aug 2016, 00:47

Dan wijkt hij af van de route van treinserie 12600, die tenslotte naar Vlissingen gaat.

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 1895
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor Chrysa » Wo 31 Aug 2016, 01:03

Poging twee dan: Vreemd dat men niet aangeeft dat die trein naar Breda doorrijdt, zoals men doet met 13600 en 16000.

En is dat stukje van de route afwijken een probleem dan? 6399 rijdt ook ipv naar Den Haag Centraal naar Den Haag HS.

Bemined
Berichten: 724
Lid geworden op: Vr 14 Aug 2015, 19:45

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor Bemined » Wo 31 Aug 2016, 17:10

De 12600 is sowieso al een bijzonder geval, omdat deze onder hetzelfde nummer naar Gn als Lw rijdt, terwijl alle andere treinseries een apart nummer voor Gn en Lw hebben. Volgens de gebruikelijke logica zou je een 12600 en (bijvoorbeeld) 10700 verwachten. Dat er enkele late treinen naar Gvc naar Gv rijden is ook inderdaad weer zo typisch, die rijden onder hun normale nummer, terwijl de vroege ritten van de 4000 die uit Ut ipv Utg/Asd komen als 14000 rijden.

En dan heb je inderdaad de doorkoppelingen. Bij de 2800, 4700, 7400, 6000, 16000 en 13600 staan de doorkoppelingen expliciet in de dienstregeling opgenomen. Hoewel ze onder een apart nummer rijden, is deze expliciet als doorgaand opgenomen, hier kan je bijvoorbeeld zien welke 4700 er doorrijden naar Rhn. De doorkoppeling van de 15189 is echter niet opgenomen, maar ook bij de 6100 is dit niet opgenomen waardoor de reisplanner aangeeft dat je van Utrecht Leidsche Rijn naar Vaartsche Rijn moet overstappen van spoor 21 naar spoor 21 in Utrecht.

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 1895
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor Chrysa » Wo 31 Aug 2016, 17:39

Never mind, opletten is moeilijk.
Laatst gewijzigd door Chrysa op Wo 31 Aug 2016, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Bemined
Berichten: 724
Lid geworden op: Vr 14 Aug 2015, 19:45

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor Bemined » Wo 31 Aug 2016, 17:49

De 2600 rijdt nooit via Duivendrecht.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31441
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor Suus » Wo 31 Aug 2016, 18:38

Veel late treinen rijden ook om personeel en materieel weer op de juiste plaats te krijgen. Als je heel vroeg begint met rijden in een richting (bijvoorbeeld om 4:45 in Enschede) is het gevolg dat er tot laat nog treinen aankomen (hetzelfde Enschede: 1:15) om te zorgen dat er voldoende materieel is.
Rame à l'approche

Bemined
Berichten: 724
Lid geworden op: Vr 14 Aug 2015, 19:45

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor Bemined » Wo 31 Aug 2016, 18:52

Stations zoals Enschede waar heel vroeg begonnen wordt met de dienstregeling stoppen vaak ook al vroeg, laatste intercity vertrekt daar al om 22:46, terwijl op de meeste grote stations nog tot rond middernacht vertrokken wordt. Als het puur om materieel is dan koppelt men wel een extra treinstel aal de voorlaatste trein vast. Enschede is sowieso een slecht voorbeeld, want dat emplacement is te klein voor alle treinen die daar beginnen en eindigen, dus een deel gaat vervolgens weer leeg van/naar Hengelo.

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 1895
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor Chrysa » Wo 31 Aug 2016, 19:26

Bemined schreef:De 2600 rijdt nooit via Duivendrecht.


Oeps, ik was in de war met de 700/12700

Die VIRM in de 12678 rijdt dan zeker ook leeg naar Roosendaal? Of rijdt er een vroege trein uit Breda met VIRM? Lijkt me dat er dan nog wel wat mensen meewillen naar Roosendaal, zeker in het weekend. Als je toch rijdt...

Bemined
Berichten: 724
Lid geworden op: Vr 14 Aug 2015, 19:45

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor Bemined » Wo 31 Aug 2016, 19:59

Die trein rijdt leeg terug ja, maar niet elke dag naar dezelfde plek. Dat is ook een probleem bij het openstellen van dit soort ritten voor reizigers, de ene dag gaat een trein op tijd X naar A, de volgende dag op tijd Y naar B, en per wijzigingsblad kan dit veranderen. Plus dat zo'n trein soms na aankomst gelijk naar een opstelspoor kan doorrijden zonder eerst via een perronspoor te gaan. Laatste treinen horen een betrouwbaar product te zijn, en dit soort ritten zijn alles behalve betrouwbaar.

henk1234
Berichten: 739
Lid geworden op: Za 10 Jan 2015, 21:46
Locatie: Bruinisse (Zeeland)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor henk1234 » Do 01 Sep 2016, 09:02

Connexxion 8282 reed vanmorgen op lijn 631; die is dus weer terug bij Van Oeveren. Ook reed de TCR 425 op lijn 134 (Middelharnis).
Mijn site over OV-kaartjes (info en tarieven): ovkaartjes.weebly.com
Mijn YouTube kanaal:OV Foto en Video

Ezra
Berichten: 918
Lid geworden op: Ma 18 Nov 2013, 17:40

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor Ezra » Vr 02 Sep 2016, 11:40

Gisteravond zat ik in de 20800 in SgM 2938.
Afbeelding

Milco
Berichten: 3548
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor Milco » Vr 02 Sep 2016, 13:19

Dat is gebruikelijk. De pendel-IC's tussen Sittard en Heerlen in de avonduren worden deels met het plaatselijke Sprintermaterieel gereden en dat is in dit geval dus SGMm.
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 1895
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor Chrysa » Ma 05 Sep 2016, 12:40

DDZ-6 in de 1940 vandaag.

Gebruikersavatar
Renebussen
Berichten: 189
Lid geworden op: Wo 02 Apr 2014, 19:42
Locatie: Nederland
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor Renebussen » Ma 05 Sep 2016, 13:10

ik zat er zelfs in, wat me ook opvalt meerdere ddz-tjes in de 2000

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 1895
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor Chrysa » Ma 05 Sep 2016, 14:22

Treinfanaat in mijn klas zei dat het gepland was om 2 omlopen in de 1900 met DDZ te rijden vanaf vandaag. Weet niet of het klopt.

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2395
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor ArrivaBas » Ma 05 Sep 2016, 14:31

Ik zal RijdenDeTreinen eens even bekijken. Ik ben nou niet zo'n notoire treinenfan als hij, dat ik de materieelinzet bijhoud, voor zover het niet opvalt.
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2395
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor ArrivaBas » Ma 05 Sep 2016, 16:24

Zonet (van heel dichtbij) de gelede 7809 gespot op lijn 16 naar Dordrecht.
En daarachter kwam CXX 8341 als lijn 176.
Dit circus was ter hoogte van de N3/Overkampweg.
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 1895
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor Chrysa » Ma 05 Sep 2016, 17:06

ArrivaBas schreef:Ik zal RijdenDeTreinen eens even bekijken. Ik ben nou niet zo'n notoire treinenfan als hij, dat ik de materieelinzet bijhoud, voor zover het niet opvalt.


Opzich wel logisch, aangezien de scholen in Brabant vandaag begonnen zijn. Dan is die extra capaciteit wel handig.

In de 1962 rijdt ook DDZ-6 overigens.


Volgens mij is er wel meer veranderd, behoorlijk wat ICM-11 en 12 overal waar dat eerst niet reed.

MetroRET
Berichten: 734
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 19:14

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor MetroRET » Ma 05 Sep 2016, 18:05

Chrysa schreef:
ArrivaBas schreef:Ik zal RijdenDeTreinen eens even bekijken. Ik ben nou niet zo'n notoire treinenfan als hij, dat ik de materieelinzet bijhoud, voor zover het niet opvalt.


Opzich wel logisch, aangezien de scholen in Brabant vandaag begonnen zijn. Dan is die extra capaciteit wel handig.

In de 1962 rijdt ook DDZ-6 overigens.


Volgens mij is er wel meer veranderd, behoorlijk wat ICM-11 en 12 overal waar dat eerst niet reed.


Beide omlopen met DDZ in de 1900 zijn NIET gepland.

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7691
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor webguy » Ma 05 Sep 2016, 19:52

Vandaag overigens DD-AR in de 7500: zouden ze verwachten dat het druk werd?
Reisinformatie/nerd

Bemined
Berichten: 724
Lid geworden op: Vr 14 Aug 2015, 19:45

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor Bemined » Ma 05 Sep 2016, 20:03

Welkom bij de logica van de NS in tijden van materieelkrapte. Na de 5500 met DDZ4 zijn vanaf vandaag de 7500 en 17600 met DDAR3 flink langer gemaakt dan nodig. Men vertikt het gewoon om dubbeldekkers in te zetten in daar waar ze een bijdrage kunnen leveren aan de capaciteitsproblemen. Ook de pendel naar het spoorwegmuseum gaat als het goed is met DDZ rijden deze herfst.

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 1895
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor Chrysa » Ma 05 Sep 2016, 21:07

Bemined schreef: Ook de pendel naar het spoorwegmuseum gaat als het goed is met DDZ rijden deze herfst.


Toen ik daar was was SGM-2 al overkill, maar ik weet niet hoeveel mensen nou echt deze pendel gebruiken in de vakantie. Iemand enig idee?

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25076
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor Daniel » Ma 05 Sep 2016, 21:17

Vorige week reed er trouwens ook al DDZ in de museumpendel...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten