OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor Suus » Ma 05 Sep 2016, 23:14

Het SGM2-losrijverbod zal binnenkort wel weer actief worden, daar krijg je allerlei creatieve ingrepen door :')
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5589
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor Hainje » Ma 05 Sep 2016, 23:15

Wanneer gaat die handel eigenlijk buiten dienst? Want de eerste zijn ook alweer tegen de 40 jaar.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 622
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor cassie127 » Ma 05 Sep 2016, 23:34

Dan moet de ns maar weer een nieuwe treinen gaan bestellen.... voordat ze weer te laat zijn (A)
Online archief dienstregelingen (pdf) op: http://busboekjesenlijnfolders.nl (laatste update: 23-11-2016 > Nieuwe dienstregelingen)

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 2310
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor dylanwild94 » Ma 05 Sep 2016, 23:42

Suus schreef:Het SGM2-losrijverbod zal binnenkort wel weer actief worden, daar krijg je allerlei creatieve ingrepen door :')
SLT VI in de 19500 en 9500 bijvoorbeeld. :lol: kan je een kanon in afschieten en nog niemand raken.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

In schoolperiodes vast traject: Laan van nieuw blankenburg, Rozenburg - Anthony fokkerweg/ parmertierplein, Rotterdam.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor Suus » Ma 05 Sep 2016, 23:58

Hainje schreef:Wanneer gaat die handel eigenlijk buiten dienst? Want de eerste zijn ook alweer tegen de 40 jaar.

De draaistelrevisie van SGM-II is recenter dan van SGM-III, maar ik verwacht eigenlijk dat ze tegelijkertijd uit dienst gaan vanaf 2018.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2409
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor ArrivaBas » Di 06 Sep 2016, 08:35

cassie127 schreef:Dan moet de ns maar weer een nieuwe treinen gaan bestellen.... voordat ze weer te laat zijn (A)

Toevallig hebben ze al vervanging besteld voor die meuk in 2018 uit dienst gaat (A) . Welgeteld 118 Sprinters komen binnen een paar jaar bij CAF vandaan. :Y
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2409
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor ArrivaBas » Di 06 Sep 2016, 13:12

Vanochtend viel een ochtendrit op lijn 13 naar Dordrecht uit. En de rit 2 minuten erna reed met slechts een Irisbusje :X ...
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 2016
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor Chrysa » Di 06 Sep 2016, 16:05

De Brabantlinervolvo (7280) rijdt op lijn 132 van Breda naar Tilburg nu. Zal zo ook wel weer zo terugkomen.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 622
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor cassie127 » Di 06 Sep 2016, 17:46

Veel mensen die vandaag op spoor 9 stonden te wachten in Zwolle omdat er een defecte trein was en de trein van 16:49 naar Enschede met slechts 1x dm90 vertrok ipv 3x dm90. Gaat de hele dag al lekker op dit traject :N
Online archief dienstregelingen (pdf) op: http://busboekjesenlijnfolders.nl (laatste update: 23-11-2016 > Nieuwe dienstregelingen)

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3735
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor Z2N » Di 06 Sep 2016, 21:03

dylanwild94 schreef:
Suus schreef:Het SGM2-losrijverbod zal binnenkort wel weer actief worden, daar krijg je allerlei creatieve ingrepen door :')
SLT VI in de 19500 en 9500 bijvoorbeeld. :lol: kan je een kanon in afschieten en nog niemand raken.


In de spits is het meer dan nodig (vanmorgen nog zeker 50 staanplaatsen in mijn 19500), en in de daluren is het lastig uitwisselen daar er op de eindpunten van de (1)9500 niet echt veel series keren waarmee je kan uitwisselen.
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

verfmeer
Berichten: 490
Lid geworden op: Di 08 Apr 2014, 21:31

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor verfmeer » Di 06 Sep 2016, 21:06

Is een materieelrit naar Goverwelle niet mogelijk dan?

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3735
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor Z2N » Di 06 Sep 2016, 21:12

Kan wel, maar dan wissel je SLT-VI met SLT-VI uit. Bovendien ben je dan meer materieel kwijt, daar er in Gouda maar in vier minuten gekeerd wordt.
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

verfmeer
Berichten: 490
Lid geworden op: Di 08 Apr 2014, 21:31

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor verfmeer » Di 06 Sep 2016, 21:26

De 9700 staat 16 minuten op Goverwelle te wachten. In die tijd zou het mogelijk moeten zijn om de SGm van de 9700 naar Gouda te rijden, daar de SLT op te halen en weer terug te rijden. En als dat niet lukt vanwege andere treinen kan je altijd een trein aan het begin of einde van de spits op Gouda laten eindigen.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3701
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor regenmaker » Di 06 Sep 2016, 21:58

Milco schreef:Dat is gebruikelijk. De pendel-IC's tussen Sittard en Heerlen in de avonduren worden deels met het plaatselijke Sprintermaterieel gereden en dat is in dit geval dus SGMm.


Volgend jaar zou dat wel anders gaan, als Arriva de sprinters in Limburg gaat rijden.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Bemined
Berichten: 727
Lid geworden op: Vr 14 Aug 2015, 19:45

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor Bemined » Di 06 Sep 2016, 22:06

verfmeer schreef:De 9700 staat 16 minuten op Goverwelle te wachten.

Die 16 minuten is inclusief het omrijden via het keerspoor. Maar de belangrijkste vraag: welk doel dien je hiermee? Een SLT-VI voor een SLT-IV of SGM-III omwisselen zodat je met minder overcapaciteit in de daluren rijdt kost meer moeite dan het je oplevert in dit geval.

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2409
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor ArrivaBas » Di 06 Sep 2016, 22:41

regenmaker schreef:
Milco schreef:Dat is gebruikelijk. De pendel-IC's tussen Sittard en Heerlen in de avonduren worden deels met het plaatselijke Sprintermaterieel gereden en dat is in dit geval dus SGMm.


Volgend jaar zou dat wel anders gaan, als Arriva de sprinters in Limburg gaat rijden.

Ik denk dat de 3500 dan gewoon te allen tijde doorrijdt naar Heerlen, in plaats van s' avonds niet te rijden tussen Sittard en Eindhoven. Arriva mag in principe geen stations overslaan op Maastricht - Sittard en Sittard - Heerlen van het PvE of Provincie. De NS is verplicht alle stations over te slaan. Ben benieuwd hoe dit vermijden van concurrentie uitpakt *O* .
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

MetroRET
Berichten: 738
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2014, 19:14

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor MetroRET » Di 06 Sep 2016, 22:49

ArrivaBas schreef:
regenmaker schreef:
Milco schreef:Dat is gebruikelijk. De pendel-IC's tussen Sittard en Heerlen in de avonduren worden deels met het plaatselijke Sprintermaterieel gereden en dat is in dit geval dus SGMm.


Volgend jaar zou dat wel anders gaan, als Arriva de sprinters in Limburg gaat rijden.

Ik denk dat de 3500 dan gewoon te allen tijde doorrijdt naar Heerlen, in plaats van s' avonds niet te rijden tussen Sittard en Eindhoven. Arriva mag in principe geen stations overslaan op Maastricht - Sittard en Sittard - Heerlen van het PvE of Provincie. De NS is verplicht alle stations over te slaan. Ben benieuwd hoe dit vermijden van concurrentie uitpakt *O* .


Dan wordt de 20800/s23500 gewoon met ICM gereden uit de 3500, of VIRM... hangt er net even vanaf, wát er in de 3500 terecht komt, nu hij gaat splitsen/combineren naar Venlo.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor Daniel » Wo 07 Sep 2016, 19:59

Problemen met combineren in Rotterdam leverden een losse IRM-IV in de 559 op, dat was toch ietwat knus. Overigens had de HC het erover dat het koppelen met de andere vier treinstellen mislukt was, dat lijkt me weer wat overdreven :-P

Ook een nieuwe variant trouwens: 1e klasse werd vrijgegeven voor ouderen en slecht ter been zijnde reizigers. Andere reizigers met 2e klas kaartje werd expliciet gevraagd te gaan staan.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Jurre
Berichten: 820
Lid geworden op: Ma 11 Okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor Jurre » Do 08 Sep 2016, 16:57

Redelijk wat afwijkingen gespot in Tilburg, zoals vanmorgen streek Citea 8903 op lijn 6 en vanmiddag Ambassador 8283 op lijn 4 (via Amarant). Eerder deze week een Volans bus op lijn 140 en een stads Citea op lijn 141.

Eind vorige maand zag ik overigens Ambassador 8459 op lijndienst in het Gooi rijden. Ondanks dat Ambassadors in de reeks 8458-8501 van 2012 tot 2015 de dienst uitmaakten in het Gooi, heeft dit exemplaar er nooit gereden. Momenteel rijden er naast de ex-Veolia Ambassadors 5810-5843 enkel de 8483, 8486, 8501 en 8618 als extra om de stads- en streekdiensten compleet te maken, maar blijkbaar is één exemplaar hiervan dus ingewisseld voor de 8459.

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9095
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor Michael » Vr 09 Sep 2016, 14:37

Jurre schreef:vanmiddag Ambassador 8283 op lijn 4 (via Amarant).


Ik ga ervanuit dat je de 8382 bedoeld? De 8283 bestaat namelijk niet.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Klaasje
Berichten: 5992
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor Klaasje » Vr 09 Sep 2016, 17:56

Jawel.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25121
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor Daniel » Vr 09 Sep 2016, 18:08

Niet in Nederland. Die serie loopt maar tot 8244.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2409
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor ArrivaBas » Vr 09 Sep 2016, 20:55

Klaasje schreef:Jawel.

Ja, Bij Connexxion, maar niet bij Arriva. Jurre bedoelt de 8382, die de 8215 vervangt na een ernstige crash. (A)
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 2016
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor Chrysa » Di 13 Sep 2016, 19:50

VIRM-VI in de 1970, die nog steeds in Lage Zwaluwe stopt. Ik dacht dat het nu wel zo'n beetje klaar was daar.

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 2310
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Berichtdoor dylanwild94 » Di 13 Sep 2016, 20:07

En gisteren ook al een VRIM IV in de 1960.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

In schoolperiodes vast traject: Laan van nieuw blankenburg, Rozenburg - Anthony fokkerweg/ parmertierplein, Rotterdam.


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yahoo [Bot] en 1 gast