Pagina 4 van 11

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: di 21 jun 2016, 16:16
door DrechtBlub
ArrivaBas schreef:Zojuist een TCR MAN i.p.v. een Integro op lijn 620 naar Werkendam. De bus was paars.
Ik zag hem ook al, ik dacht dat die man toch in brabantkleuren reed toendertijd? of is dit weer een andere. Ik vind dat paars wel mooi trouwens, Ik wou alleen dat de bus naar werkendam gewoon de hele dag rijd, en misschien ook weer op zaterdag (biesboschmuseum bijv.), Ik gebruik 620 met enige regelmaat en ik mis dat toch wel. Enne, stoppen bij de haltes van lijn 5 is er ook niet bij tegenwoordig. Niet dat je veel passagiers zou hebben maar het zou toch wel logisch zijn als die nog op de hastingsweg stopt voor de scholen bij de koningsstraat en groenezoom en bij de crayensteinstraat voor het halma.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: di 21 jun 2016, 17:10
door busfanNL
Ik denk dat die paarse TCR MAN de 477 is voor mocht je het willen weten.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: di 21 jun 2016, 19:07
door Michael
wilburg22 schreef:stoppen bij de haltes van lijn 5 is er ook niet bij tegenwoordig
Lijn 620 hoort bij de concessie Brabant en Lijn 5 bij concessie DAV. Grote kans dat dat de reden is dat lijn 620 daar niet stopt.

De 477 is inderdaad de enige paarse MAN van TCR. Er is er ook 1 die in de kleurstelling van een hotel rijdt. 1 is in de oranje van Fraassen kleuren en 2 hebben een Brabants rode kop met aan de zijkant de van Fraassen kleuren. 2 hebben nog de Connexxion kleuren. De rest is in de Brabantse kleuren.

Afbeelding

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: di 21 jun 2016, 19:17
door Daniel
Michael schreef:Lijn 620 hoort bij de concessie Brabant en Lijn 5 bij concessie DAV. Grote kans dat dat de reden is dat lijn 620 daar niet stopt.
De buurtbus die de voorganger van lijn 620 was stopte wel op halte Hastingsweg en Krommedijk-Oost dus kennelijk is 't wel een te gedogen lijn in de DAV-concessie. Vooral Krommedijk-Oost zou weinig op tegen moeten zijn want 620 is überhaupt de enige lijn die daar langs komt.

In Amersfoort kwam ik vanmorgen voor de tweede dag op rij een Citaro G tegen op lijn 8 even voor 7 uur, da's niet heel gebruikelijk op die lijn. In beide gevallen op het CS kort kerend op lijn 6.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: di 21 jun 2016, 21:07
door DrechtBlub
620 stopt nogsteeds op de krommedijk oost

OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: wo 22 jun 2016, 10:49
door Suus
Trein t11735 is met VIRM12 uit Den Haag vertrokken. De t2837 die er in Utrecht tegenaan gekegeld had moeten worden reed met ICM3 en is in Gouda opgeheven.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: wo 22 jun 2016, 10:51
door MetroRET
Combineren en splitsen is in Utrecht met de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie].

In het weekend gebeurt dit in Gouda met de [serie=Intercity (vleugeltrein van (1)1700)|2016|Gouda - Rotterdam Centraal12800[/serie].

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: wo 22 jun 2016, 10:55
door waldo79
Eh, het punt is dat VIRM en ICM zich wat moeilijk laten combineren. Al zou het technisch al lukken, dan is het in de reizigersdienst niet toegestaan. Jammer voor de reizigers voor de 2837, want die kregen nu een extra overstap te Gouda.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: vr 24 jun 2016, 02:18
door Jurre
Woensdag zag ik zeker 4 verschillende Scania Omnilinks op de stadsdienst in Tilburg. Alle bussen zijn ex-EBS en reden in een Keukenhof-livrei.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: vr 24 jun 2016, 15:50
door Michael
Deze rijden daar vanwege de inbouw van de pinapparatuur. Zodra ze in Tilburg klaar zijn met de inbouw zullen deze waarschijnlijk naar Breda komen zodat ze daar de pinapparatuur kunnen inbouwen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: wo 29 jun 2016, 17:12
door PatrickM
Stadshybride 5403 vertrok zonet op het zuidplein als lijn 92.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: wo 29 jun 2016, 21:52
door Daniel
In de 13666 trof ik tussen Tilburg en 's-Hertogenbosch 5 bakken SGM. In 's-Hertogenbosch gingen die ook weer als gebruikelijk door in de 16066 naar Utrecht, toch niet heel gebruikelijk materieel daar.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: do 30 jun 2016, 23:06
door Daniel
Jeuj, ik heb er ook een keer eentje te pakken. Vaak genoeg gelezen al hier, maar had 't zelf nog niet eerder gespot. De Dordtse hybride stadsbus 5415 mocht vanmiddag een uitstapje naar Rotterdam Zuidplein maken...
Afbeelding
Arriva 5415 - Dordrecht, Spuiboulevard

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: vr 01 jul 2016, 19:58
door nvdw
Metinclusief zwaaiendechauffeurbonus ;)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: vr 01 jul 2016, 22:52
door Michael
Afbeelding

Dit klopte niet helemaal vanmiddag

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: za 02 jul 2016, 00:19
door OmniLezer
Uit schaamte zou ik deze rit wel schrappen. Hoe is dit gekomen, is mijn vraag.

Re: RE: Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: za 02 jul 2016, 07:11
door Michael
De bussen zullen wel op zijn geweest

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: za 02 jul 2016, 09:12
door ArrivaBas
Kan het nog erger dan een stadsbus op de Brabantliner? (A)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: za 02 jul 2016, 09:22
door Chrysa
Had dan ergens een Volansbus vandaan geplukt, Lijn 316 kan makkelijk met een Citea.

Over Volans gesproken, hoe is die ene Volvo eigenlijk aan die BrabantLiner stickers gekomen? Zijn er te weinig Intouros besteld door Arriva?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: za 02 jul 2016, 09:44
door OmniLezer
Dat was ook door de grote drukte op de BrabantLiners. Daarom kwam die extra Volans als BrabantLiner.

Laten we 1 juli 2016 maar onthouden dat Arriva een Stadsbus op de BrabantLiner inzette.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: za 02 jul 2016, 12:20
door dylanwild94
OmniLezer schreef:
Chrysa schreef:Had dan ergens een Volansbus vandaan geplukt, Lijn 316 kan makkelijk met een Citea.

Over Volans gesproken, hoe is die ene Volvo eigenlijk aan die BrabantLiner stickers gekomen? Zijn er te weinig Intouros besteld door Arriva?
Dat was ook door de grote drukte op de BrabantLiners. Daarom kwam die extra Volans als BrabantLiner.
ter correctie de 7280 de volvo die nu Brabantliner is heeft nooit als volans gereden maar in Bergen op Zoom voor lijn 310.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: za 02 jul 2016, 12:55
door dennistd
Beter een verkeerde bus dan helemaal geen bus...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: za 02 jul 2016, 13:48
door Michael
Inderdaad wat Dennistd zegt. Er rijdt tenminste een bus. De 7280 is omgebouwd naar BrabantLiner omdat de Frequentie van lijn 401 is verhoogd sinds december. De 7281 rijdt ook in Breda maar dan gewoon op de reguliere streekdienst

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: za 02 jul 2016, 18:41
door OmniLezer
Dat is allemaal echt waar, maar wat is dat dan dat er roosters worden gemaakt zonder dat er rekening wordt gehouden met het materieel. Je hebt stadsroosters. Die kan je ook gewoon maken zonder op de streek te moeten. Een keer kan wel dat je op lijn 131 moet of zo om materieel te kunnen wisselen of om in Tilburg verder te mogen gaan op de stad, maar dit kan niet. Welke Arriva stadsdienst is er in Gorinchem? Het komt 9 van de 10 keer hier in Brabant voor.
Dat het in DAV gebeurt, snap ik omdat de streeklijnen ook halve stadsdiensten zijn in Papendrecht en Sliedrecht, maar hier... Nee, gewoon niet doen en beter opletten.
Kan er ook geen maatregel worden genomen dat één chauffeur gewoon één bus heeft en die dan afgeeft met een persoon die de aansluitende rooster heeft dus; bus 8176, Roberto(Breda Stads) van 6:00 tot 15:00 en Klaas(Breda stads) van 15:00 tot 00:00 bijvoorbeeld.
NIET bus 8176, Roberto(Breda stads) van 6:00 tot 15:00 en Henk(streek Oost Brabant o.a. Cuijk of Brabant Lijn 402) van 15:00 tot 00:00.

Anders ronselen ze nog meer bussen van Fryslan/Achterhoek/Zuid-Holland Noord als ze dit willen voortzetten, want dat er om dit soort redenen ook bussen uitvallen, is niet prima. Helemaal niet. Dat is ook een slechte oplossing.

Waarom hebben andere vervoersbedrijven deze problemen bijna niet?

Dank jullie wel voor het lezen van mijn preek.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: za 02 jul 2016, 18:48
door Hainje
Als je weer een bus uit kunt sparen door een stadswagen die anders een lange tijd stil staat een slag op de streek te laten rijden, dan zou ik dat ook doen hoor. En een chauffeur de hele dag één bus geven kost je ook snel weer enkele tientallen bussen, want tijdens de pauzes van de chauffeur staat zo'n ding ook weer stil. Een bus die stil staat kost geld, een bus die rijdt levert geld op.