OVer je OV-Chipkaart

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Aking

Re: OVer je OV-Chipkaart

Berichtdoor Aking » Do 07 Jun 2018, 23:15

Ik heb, heul braaf, uitgecheckt op Eijsden :Y
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

diederickx

Berichtdoor diederickx » Vr 08 Jun 2018, 09:25

En je hebt ook geen omweg gemaakt over Nijmegen (dus via Arriva)? Of gereisd op een moment dat er een reisadvies via die route was? Of anders gebruik gemaakt van de stoptrein tussen Roermond en Maastricht (Arriva)?

Marc

Berichtdoor Marc » Di 03 Jul 2018, 12:57

In Amsterdam Sloterdijk zag ik affiches hangen dat reizigers van spoor 7/8 naar 3/4 niet moeten uitchecken, omdat ze anders te veel betalen. Advies: omlopen via spoor 11/12. Lekker klantvriendelijk...

waldo79

Berichtdoor waldo79 » Za 07 Jul 2018, 17:57

Vandaag is er bij in ieder geval Blauwnet en Arriva een storing bij de incheckpalen. Hierdoor wordt er bij een Vrij abonnement (met saldo) alsnog een bedrag in rekening gebracht.

Dat wordt claimen (A)
Mij best :)

SLToilet

Berichtdoor SLToilet » Zo 15 Jul 2018, 19:20

Aking schreef:Op Wikipedia staat Maastricht - Eijsden in ieder geval duidelijk vermeld als onderdeel van het HRN. Maar Wikipedia kan het natuurlijk fout hebben :)

En in de bijlage van het Besluit Hoofdrailnet, staat ie ook gewoon op het kaartje. Lijkt me gewoon onder NS-traject vallen dus :Y

- een andere goede reden is dat behalve er natuurlijk NS-paaltjes staan ze ook reizigersaantallen moeten publiceren van station Eijsden, of in ieder geval die uit de richting Maastricht komen.

Overigens heb ik vandaag bij Utrecht Centraal een gast moeten blokkeren bij de poortjes door net na het poortje te blijven staan. Reden: als er twintig poortjes op een rij staan die verder niet gebruikt worden en ik zie wel iemand achter me staan heuen maar hoor geen uitcheckgeluid, dan weet ik genoeg :') . Betalen voor het kaartje, daar kun je mee thuiskomen* :pos:

*Met uitzondering van weekend-ov-studenten en andere 'gratis verkregen producten'.
Instructie: als de deurknop groen wordt je een piepje hoort, kun je gaan drukken. Één seconde normaal drukken is echt voldoende. De knop wordt oranje/rood, vervolgens heel eventjes groen. Dan opent de deur voor je. Nog een prettige reis in de FLIRT!

Suus

Berichtdoor Suus » Vr 07 Dec 2018, 18:28

Maandag 10 december gaan de poortjes van station Apeldoorn definitief dicht.

https://www.ad.nl/apeldoorn/station-ape ... ~aabd5292/
Rame à l'approche

regenmaker
OVNL-beheerder

Berichtdoor regenmaker » Vr 07 Dec 2018, 19:11

Ze waren al een enkele keer aan het testen afgelopen week.
Vaste reiziger Syntus Gelderland en Bravo (Hermes).

Thom69

Berichtdoor Thom69 » Za 08 Dec 2018, 07:20

Op Leiden Centraal zag ik begin deze week dat per rij poortjes, twee een sticker hebben gekregen van contactloos betalen, naast de OV-chipkaart. Ook op het scanvlak is een nieuwe sticker aangebracht. Komt er binnenkort weer een nieuwe proef?Afbeelding
Regelmatig te vinden in bussen in de omgeving Leiden | Vrijwilliger op Buurtbus 401 Hoofddorp - Bennebroek

Tochjo

Berichtdoor Tochjo » Za 08 Dec 2018, 07:51

Op het traject Leiden-Den Haag wordt op elk station minimaal één paaltje en poortje geschikt gemaakt voor een proef "Reizen met je bankpas" die volgend jaar gaat starten.

Thom69

Berichtdoor Thom69 » Za 08 Dec 2018, 07:55

Klinkt interessant, dank voor de link! :) Ben benieuwd hoe makkelijk het betalen gaat worden, of het nu lukt zonder allerlei accounts aan te maken en zaken in te stellen. Dus, laagdrempeliger dan reizen met je mobiel toen - we gaan het zien!
Regelmatig te vinden in bussen in de omgeving Leiden | Vrijwilliger op Buurtbus 401 Hoofddorp - Bennebroek

Terug naar “OV in Geheel Nederland”