OVer je OV-Chipkaart

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door ODRAIL »

cassie127 schreef:Ik heb ook wel eens dat die incheckt en gelijk daarna foutmelding geeft... Maar ingecheckt ben je dan zeker ja. Gebeurt met name bij de lezers die in de oudere Syntus en Arriva bussen zitten. Dat zijn trage dingen die vaak foutmeldingen geven
Nu je het zegt ... dit heb ik wel eens gehad bij de paaltjes voor de Arriva treinen in de Achterhoek :? :wink: .
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Lijn 45 »

Ik heb ook wel eens last van foutmeldingen bij in- en uitchecken, zoals onderstaande:
In de Provincie Utrecht was er een ex-Arriva Amba die volgens het systeem een halte eerder was dan de halte waar ik was ingestapt. Dat leidde altijd tot een foutmelding aangezien ik een zoneabonnement heb en mijn halte de eerste in die zone is. :neg: (dat gebeurde overigens ook bij andere haltes die midden in die zone liggen) -o-
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door PatrickM »

cassie127 schreef:Ik heb ook wel eens dat die incheckt en gelijk daarna foutmelding geeft... Maar ingecheckt ben je dan zeker ja. Gebeurt met name bij de lezers die in de oudere Syntus en Arriva bussen zitten. Dat zijn trage dingen die vaak foutmeldingen geven
Dat heb ik vaak genoeg, meestal bij de poortjes van RET maar soms ook bij die van NS. Komt omdat ik mijn OV nooit uit m'n portemonnee (Secrid, dat is zo'n ding met RFID-beschermer), een leest 'ie een ander pasje (Mobib, Mkaart of ID) en geeft 'ie een foutmelding direct na inchecken (bij RET kaart ongeldig en bij NS bied een OV-chipkaart aan).
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door cassie127 »

Bij Syntus springt die op het moment dat je je kaart tegen de lezer aanhoudt vlak voor het inchecken nog wel eens naar de vorige halte. Als het gebeurt gebeurt het meestal alleen bij de eerste persoon die instapt
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Daelea »

Een ander vraagje: de ICd is momenteel toeslagvrij door een storing bij Leiden, maar de toeslagpalen zijn nog in dienst. De tekst die ze nu tonen is "Tijdelijk geen toeslag verschuldigd". Reizigers die hun OVC tegen de paal houden, horen het incheckgeluid en het scherm toont "Goede reis". Ik neem aan dat er geen toeslag wordt bijgeschreven in dit geval, maar ziet de HC dan ook dat je wel toeslag hebt geprobeerd te kopen, om discussies te voorkomen (die ik dus gezellig net had...)?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Suus »

Er staat op het scherm van een toeslagzuil ook altijd een bedrag dat wordt afgeschreven als je een kaart er voor houdt.

Als dat bedrag 0,00 is wordt er geen toeslag op de kaart geschreven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Daelea »

Dat stond me inderdaad ook bij, maar er kwam toch echt "Goede reis" te staan - het scherm was verder blanco.
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door tsov »

Bijvoorbeeld bij een NS Business Card (op rekening) wordt er nooit een prijs getoond (of in bus en tram 0.00 en 0.00 bij uitchecken). Dus ook niet bij de toeslagzuilen van ICD. Dat zal wellicht bij meerdere kaartsoorten zo zijn?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Daniel »

TrajectVrij krijg je ook nooit prijzen mee te zien op cico's, ook niet buiten je traject. En de ICd-toeslag gaat dan ook op rekening.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door VIRM »

Sinds de herziening van de gtbv-formulieren eerder dit jaar is het volgens de Oogvereniging en de NS-website mogelijk voor abonnementhouders van OV Chip Plus gtbv te regelen via de OV Chip Plus klantenservice. Eerder deze week n.a.v. een vertraging maar even geprobeerd... En doorverwezen naar de reguliere gtbv-klantenservice, die weer doorverwezen naar het formulier op Mijn NS (dat dus nie tbestaat als je OV Chip Plus hebt) of het normale formulier (en ja, als je geen reishistorie genereert heb ik daar niet zo heel veel zin in). Ofwel: de website zegt dat het moet kunnen via de OV Chip Plus-klantenservice, maar de medewerkers weten echt totaal van niks. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door ODRAIL »

En het is weer een gevalletje kastje -> muur :? :wink: .
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door VIRM »

Laatst ook een kastje en een muur tegengekomen. Die heb ik net zo lang tegen elkaar aan lopen bonken totdat ik mijn zin kreeg. :) Maar gelet op mijn eerdere ervaringen met OV Chip Plus is dit eigenlijk ook weer niet verbazingwekkend.
Beul van de blindegeleidelijn
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door VIRM »

Laatst ook in een hele andere situatie een kastje en een muur tegengekomen. Die heb ik net zo lang tegen elkaar aangebonkt totdat ik mijn zin kreeg (en het kastje doorhad dat 'ie in actie moest komen).

Gelet op mijn eerdere ervaringen met OV Chip Plus is wat ik heb beschreven ook niet heel erg verbazingwekkend. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Durashift »

Ik begrijp het. Jouw bericht van 23:05 is de muur en die van 23:07 het kastje. :?:

:wink:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Hainje »

:lol:
🍉
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door VIRM »

Haha. :D Daar ging du siets mis. :P
Beul van de blindegeleidelijn
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door BR628 »

Iemand verstand van de OV Chipkaart hier? Vast wel toch:

Gisteren in de haast snel omgecheckt in Nijmegen tussen Arriva en NS. Ik dacht dat je dan altijd eerst moet uitchecken bij Arriva en daarna in moet checken bij NS. Maar in de haast (want niet bestaande 2 minuten overstap op de IC naar Zwolle) eerst bij NS ingecheckt en toen bij Arriva uitgecheckt.

In de 3600 meteen naar de HC gelopen en gevraagd of ie kon checken of ik nu goed was ingecheckt. Dat bleek het geval.

Is de omcheckprocedure onlangs aangepast dat de volgorde niet meer uitmaakt?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door ODRAIL »

Dat was mij ook al op gevallen in Arnhem vorige week :wink: .

Iemand die hier meer van weet?
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door dennistd »

Je kunt volgens mij 10 transacties kwijt op een OV-chipkaart. Ik denk dat een paaltje eerst kijkt of er nog een openstaande transactie is van de betreffende vervoerder, en daarna of er een <35 minuten geleden afgesloten transactie is. Bij de NS-paal was dat niet het geval, dus die checkt je in (en niet over, er is immers geen afgesloten transactie). Vervolgens hou je hem voor de Arriva-paal, die als eerste ziet dat er nog een transactie van hun niet is afgesloten, dus die checkt je vervolgens uit voor die transactie. Blijft dus nog steeds de NS-incheck staan, want die is immers niet afgesloten.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1961
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Anne »

Een paar jaar terug (denk begin 2014) een keer in de fout gegaan met omchecken in Zutphen.
De rit was Den Haag - Apeldoorn (NS)
Apeldoorn - Zutphen (Arr)
Zutphen - Hengelo (Synt)
Hengelo - Enschede - Zwolle - Den Haag (NS)
Bij de overstap in Hengelo bleek dat ik in Zutphen niet had uitgecheckt bij Arriva maar zowel bij NS als Syntus had ingecheckt (verkeerde paaltje voor de uitcheck). Na de waarschuwing snel bij een andere paal ingecheckt (korte overstap).
Toen ik in Zwolle was kon ik gewoon uitchecken bij de Arriva paal van de Vechtdallijn.

In de reishistorie stond voor die dag dus:
Den Haag - Apeldoorn = NS
Apeldoorn - Zwolle = Arriva.
Zutphen - Hengelo = Syntus.
Zutphen - Hengelo - Enschede - Zwolle - Den Haag = NS.
Voor de kosten maakte het niet uit omdat het met Weekend Vrij was.
De inchecks werd dus steeds herkend bij het uitchecken (bij aankomst in Hengelo stonden dus nog drie vervoerders open.
Laatst gewijzigd door Anne op zo 27 aug 2017, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door isadora »

..........in de fout gegaan met omschenken..........?????
Proost. :D
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door ArrivaBas »

Autocorrectie heeft ingegrepen... :wink: :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1961
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Anne »

isadora schreef:..........in de fout gegaan met omschenken..........?????
Proost. :D
Heb daar wel het lege koffiebekertje weggegooid.
ArrivaBas schreef:Autocorrectie heeft ingegrepen... :wink: :Y
Heb ik meer ruzie mee :evil:
Hageneis
Berichten: 229
Lid geworden op: di 09 aug 2011, 16:39

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Hageneis »

Er zijn mensen serieus blij met de ov-chipkaart >
https://nos.nl/artikel/2195027-feyenoor ... apels.html

Kom d'r maar in, Tristan ;)
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: OVer je OV-Chipkaart

Bericht door Tristan »

Heeft die flutkaart dus toch één ieniemienieklein pluspuntje en/of Napolitanen zijn oliedom.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten