OVer je OV-Chipkaart

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door JWM »

Nou, als ik veel heb gedronken gaan juist alle remmen los en ben ik de volgende dag druk bezig uit te leggen dat ik het niet zo bedoeld heb -o-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Suus »

Dan nodig ik jou toch uit, dan zorg ik dat ik net te weinig alcohol in huis heb om te zorgen dat echt alle remmen los gaan. Paar flesjes Stoombier van de brouwerij op 5 minuutjes fietsen van mijn huis 8-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Mikos »

JWM verklaart net dat hij altijd dronken is als hij hier op het forum reageert. :mrgreen:
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Chrysa »

Vanaf 1 januari hoef je geen geslacht meer op te geven als je een ov-chipkaart aanvraagt hoorde ik net op 3FM.

(Nou ben ik benieuwd of Tristan hier ook iets over te zeuren heeft :twisted: )
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Tristan »

Nee hoor, hoe meer gegevens van de kaart geveegd worden, hoe beter het is ;)
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Suus »

Het zou verdorie eens tijd worden, het laten wijzigen van die ene letter op een OV-Chipkaart is zowat moeilijker dan een wijziging aanbrengen op een legitimatiebewijs.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12827
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Hainje »

Hé verdorie, Tristan is voor, da kannie he!! :N
🍉
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3031
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door nvdw »

Maar je moet zeker wel weer een nieuwe kaart aanvragen als het nu nog wel op je huidige staat zeker?!!11
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Suus »

Nog erger, je moet je kaart aan een zelfklevend formulier plakken waar niemand ooit van gehoord heeft en 11 euro betalen als je het niet eens bent met de gegevens op je kaart. En dan vingers gekruist houden dat Translink ook doet wat ze moeten doen.

Met zo'n klantvriendelijke instelling kom je er wel, niet dus. Ik heb NS gebeld en mijn abonnement opgezegd. Daarna ben ik naar NS.nl gegaan en heb ik een nieuw abonnement aangevraagd waarbij ik gratis een nieuwe chipkaart kreeg. Ik ga niet 11 euro betalen om vervolgens een maand zonder chipkaart te zitten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Chrysa »

11 euro? Kan je niet gewoon dat ding slopen en voor 7.50 een nieuwe kopen? Gaat dat niet met het abonnement ofzo?
Mag hopen dat het bij studenten-ov wat makkelijker gaat. Mijn kaart is bijna doormidden en ik wil eigenlijk van dat lelijke gele ding af.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door dylanwild94 »

Chrysa schreef:11 euro? Kan je niet gewoon dat ding slopen en voor 7.50 een nieuwe kopen? Gaat dat niet met het abonnement ofzo?
Mag hopen dat het bij studenten-ov wat makkelijker gaat. Mijn kaart is bijna doormidden en ik wil eigenlijk van dat lelijke gele ding af.
Dan ben je 11 euro kwijt. Anders mag je gaan bellen met DUO en 2 weken zelf je OV-kosten betalen. :X
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door JWM »

Je vraagt je ook af waarom overal een geslacht vermeld moet worden. Ik wou bij een keer bij een semi-overheidsorganisatie mijn geslacht laten veranderen (nadat ze dat zelf verkeerd hadden ingevoerd) maar dat kon alleen met allemaal uittreksels en kopie legitimatiebewijs. Na 1 boos telefoontje was het in no-time opgelost.
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Chrysa »

Dan had je jezelf toch beter kunnen laten opereren. :Y
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12827
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Hainje »

Wilde eigenlijk zeggen: "Of je trekt je broek even omlaag en toont het overduidelijke bewijs van wat je bent." Maar toen bedacht ik mij dat je dan weer opgepakt kunt worden voor openbare schennispleging. Ook weer zo iets natuurlijk. :')
🍉
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door JWM »

Chrysa schreef:Dan had je jezelf toch beter kunnen laten opereren. :Y
Sorry, ik heb zo weinig met vrouwen dat ik er niet aan moet denken er zelf eentje te zijn.
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Chrysa »

Ach, het is minder saai dan papierwerk. :P
Hainje schreef:Wilde eigenlijk zeggen: "Of je trekt je broek even omlaag en toont het overduidelijke bewijs van wat je bent." Maar toen bedacht ik mij dat je dan weer opgepakt kunt worden voor openbare schennispleging. Ook weer zo iets natuurlijk. :')
Het is ook nooit goed in dit land!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12827
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Hainje »

Idd!! Ik denk dat ik maar naar Serbistan verhuis!!1!1¡¡1one!
🍉
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door JWM »

Chrysa schreef:Ach, het is minder saai dan papierwerk. :P
Vergelijk je vrouwen nu met papierwerk :shock:
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Chrysa »

Jij begon over uittreksels! :X
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Suus »

JWM schreef:Je vraagt je ook af waarom overal een geslacht vermeld moet worden. Ik wou bij een keer bij een semi-overheidsorganisatie mijn geslacht laten veranderen (nadat ze dat zelf verkeerd hadden ingevoerd) maar dat kon alleen met allemaal uittreksels en kopie legitimatiebewijs. Na 1 boos telefoontje was het in no-time opgelost.
Welcome to my life.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Aking »

Hainje schreef:Idd!! Ik denk dat ik maar naar Serbistan verhuis!!1!1¡¡1one!
*O*
Icloud
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 30 nov 2016, 13:39

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Icloud »

Suus schreef:
JWM schreef:Je vraagt je ook af waarom overal een geslacht vermeld moet worden. Ik wou bij een keer bij een semi-overheidsorganisatie mijn geslacht laten veranderen (nadat ze dat zelf verkeerd hadden ingevoerd) maar dat kon alleen met allemaal uittreksels en kopie legitimatiebewijs. Na 1 boos telefoontje was het in no-time opgelost.
Welcome to my life.
Wat is in godsnaam het probleem en de moeite om gewoon in te vullen dat je vrouw bent?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12827
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Hainje »

Niet alle vrouwen voelen zich vrouw, net zo min alle mannen zich kunnen identificeren met het ideaalbeeld van mannen. Het is dus voor een gevoelskwestie.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Aking »

Ik voel me ook steeds minder Hollandistanner, maar toch moet ik dat vaak genoeg invullen :')
Icloud
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 30 nov 2016, 13:39

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Bericht door Icloud »

Hainje schreef:Niet alle vrouwen voelen zich vrouw, net zo min alle mannen zich kunnen identificeren met het ideaalbeeld van mannen. Het is dus voor een gevoelskwestie.
Het geslacht zoals vermeld op het paspoort en ov chipkaart gaat over je feitelijke wettelijke geslacht, daar kan geen twijfel over bestaan.


Een ieder die denkt dat hij man of vrouw had moeten zijn kan dat uiten in een praatclubje niet op officiele documenten,
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten