OVer je reiservaringen in augustus 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Daniel »

Vanmiddag trof ik in VIRM stel 9561 een nieuw type tafeltje aan. Zie hier voor een fototje.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Z2N »

Die ben ik al eerder tegengekomen, in datzelfde treinstel. Is ook maar in 1 bak zo, zal dus wel een tijdelijk iets zijn.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Daniel »

Op Somda kreeg ik een reactie dat er nog een tweede stel met die tafeltjes rondrijdt, blijkbaar een proef dan ofzo. De bevestiging zag er ook nog niet 100% definitief uit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Meltrain »

Het viel me vandaag op Rotterdam Blaak op dat de TBP "Amsterdam C" als eindbestemming van de [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] werd gegeven.
Is dat iets nieuws? Ik zie namelijk niet dat 2600 is ingekort.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door regenmaker »

Mijn eerste reiservaring van deze maand was niet bepaald optimaal. Eerst met de trein naar Emmen gegaan en vanaf daar de bus naar het Duitse Meppen gepakt. Toen wou ik daar een Niedersachsen-ticket kopen, dus ik naar de DB automaat in Meppen: staat er iets van we kunnen hier geen Niedersachsen tickets meer verkopen, probeer een Westfahlenbahn automaat. Dus ik die gebruiken, netjes alles aangegeven en mijn bankpas in de ticketautomaat van de Westfahlenbahn gedaan en betaald. Vervolgens crasht de automaat en is er wel geld afgeschreven. Dus wel betaalt en geen ticket. Moest ik mijn beste Duits naar het servicepunt van Westfahlenbahn bellen. Waar ik overigens prima geholpen werd en moest naar de conducteur zoeken. Ondertussen reed de trein naar Emden Hbf net voor mijn neus weg. Kon ik een uur wachten dus. Een uur later komt de RE15 naar Emden Außenhafen en die zat stampvol met fietsen en koffers, natuurlijk allemaal mensen naar de boten... In de trein was het geen doorkomen aan en moest ik door die trein heen op zoek naar de conducteur. Gelukkig kwamen die na een tijdje en kon ik mijn verhaal doen. Prima service verder.

Ik vervolgde mijn reis naar Leer waar ik alsnog een Niedersachsen ticket kocht en dit keer ging het goed. Vanaf Leer wilde ik de bus pakken, maar daar was de Niedersachsen ticket dan weer niet geldig. Uiteindelijk maar een enkeltje gekocht en later nog wat met de trein gereisd.

Later weer terug naar Leer gegaan, maar daar bleek de snelbus naar Groningen maar 1x/2 uur te rijden. Dus nu maar met de stopbus. ;)

Wat overigens nog wel grappig was, is dat de machinist van de RE15 naar Emden Außenhafen hele tijd naar de andere kant van de trein ging rennen. Omdat de trein in zowel Emden Hbf als Emden Außenhafen moet keren en de trein behoorlijke vertraging (15 min) had. Machinist heeft een conditie opgebouwd vanmiddag.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:Het viel me vandaag op Rotterdam Blaak op dat de TBP "Amsterdam C" als eindbestemming van de [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] werd gegeven.
Is dat iets nieuws? Ik zie namelijk niet dat 2600 is ingekort.
Her en der zijn wel weer wat doorkoppelingen over grote knopen uit de reisinformatie gehaald, blijkbaar werd van de reizigers verwacht dat ze dat te verwarrend vonden. In elk geval staat de [serie=Intercity|2016|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Enkhuizen1500[/serie] in Amersfoort ook alweer een tijdje aangekondigd als IC naar Amsterdam Centraal i.p.v. Enkhuizen. Dat laatste staat echter in de trein nog wel vermeld op de OBIS-schermen. Volgens mij creëer je zo juist verwarring, maargoed.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door JWM »

Ik zou het alleen doen als er een alternatieve trein sneller is en inderdaad de eindbestemming aan de buitenkant van de trein hetzelfde is als op de perronborden. In het geval van Enkhuizen in Amersfoort is die trein gewoon het snelst. Wellicht kan men er beter voor zorgen dat 1 of 2 belangrijke tussenstations wat prominenter worden weergegeven.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door VIRM »

Je zou de eindbestemming in de reisplanner, AV, OBIS, omroepen en wat dan ook zo consistent mogelijk moeten houden. Oh wacht... :mrgreen:

Vanochtend ging het niet zo heel erg soepeltjes. Op Amsterdam Centraal was er een [serie=Intercity|2016|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] defect gegaan, waardoor mijn 2129 met +10 vertrok uit Sloterdijk. Tot Haarlem achter de Sprinter naar Beverwijk, en even later voorbij Heemstede-Aerdenhout tot Leiden achter de Sprinter naar Den Haag. Vertrek uit Leiden was ook +14.

Eerder vanavond ook maar via Haarlem terug naar huis gereisd in plaats van Schiphol, aangezien er ergens tussen Leiden en Schiphol een aanrijding was geweest en dit tot maar liefst 2:00 zou duren.
Beul van de blindegeleidelijn
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door microshit »

Is overstappen van spoor 3 naar 10 op Amsterdam Sloterdijk gebruikelijk? Nu met de omreisroutes kennelijk wel maar man wat is dat irritant.
Op mijn dagelijkse tripje Culemborg-Hoofddorp moest ik dat dus doen. Maar nooit daar geweest, en had er al helemaal niet op gerekend dat je voor spoor 10/11 zo'n eind moet lopen. Gecombineerd dus met het feit dat ik de weg niet kon vinden en onhandig aankwam (helemaal voorin de trein) liep 'k dus net die overstap mis. Mocht toen weer terug naar de andere kant :x
Morgen dan toch maar een trein pakken die via Amsterdam Centraal doorrijdt naar Schiphol.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door JWM »

Morgen moet je via Leiden tenzij je dol bent op bussen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Aking »

Hij kan toch ook via Breda? *O*
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door microshit »

Via Den Haag kan ook ;)
Maar lijkt het snelst te zijn om naar Bijlmer ArenA te gaan, en vanaf daar de bus te pakken. Gelukkig daar geen hekel aan :p
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Etienne »

VIRM schreef: Eerder vanavond ook maar via Haarlem terug naar huis gereisd in plaats van Schiphol, aangezien er ergens tussen Leiden en Schiphol een aanrijding was geweest en dit tot maar liefst 2:00 zou duren.
Die aanrijding schijnt een SLT contra stootjuk geweest te zijn bij Hoofddorp. Maar waarom dat dan zo ontiegelijk lang moet duren? :X
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Wubbo »

Was niet bij Hoofddorp maar bij Leiden. Het ding is ontspoord, en het was een tijdje niet duidelijk of daarbij de sporen eromheen nog wel te berijden waren.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Anne »

Zit nu in 9477 ter hoogte van Nootdorp net bij Ypenburg een snelremming gehad en nu de tweede. Wordt nu nagegaan wat de storing is. Tijdsduur onbekend. Had al een trein eerder genomen vanwege een seinstoring richting Utrecht.
Inmiddels rijden we weer.
Edit:
Zal snel meevallen want heeft er nu goed de sokken in.
Via porto hoorde ik bericht dat dodeman is afgesloten.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Tochjo »

Meltrain schreef:Het viel me vandaag op Rotterdam Blaak op dat de TBP "Amsterdam C" als eindbestemming van de [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] werd gegeven.
Is dat iets nieuws? Ik zie namelijk niet dat 2600 is ingekort.
Ik citeer een moderator op het forum van NS:
Klaas-Jan NS schreef:Dit heeft te maken met wijzigingen per 14 juli t.b.v. reisinformatie op Schiphol Airport.

Per 8 augustus wijzigt de dienstregeling op Schiphol Airport en wordt grote drukte verwacht op spoor 1-2. Op dat perron is het toch al druk en reizigers hebben ook veel moeite met het vinden van treinen naar Amsterdam Centraal, omdat dit station (behalve bij IC-direct en Thalys) niet de eindbestemming is van de trein en dus in de reisinformatie met de middellange naam in de rij tussenstations wordt getoond.

Per 14 juli zijn er een aantal wijzigingen doorgevoerd, waarmee we hopen dat (de vooral buitenlandse) reizigers beter hun weg vinden op Schiphol Airport.

Wat is er gewijzigd?
Het opknippen van twee treinseries in de reisinformatie (voorlopig tot ingangsdatum nieuwe dienstregeling 2017):

• De treinserie 5800 (even nummers), deze rijdt van Hoofddorp naar Amersfoort Vathorst (via Amsterdam Centraal). Op Hoofddorp en Schiphol Airport tonen we deze trein nu met eindbestemming Amsterdam Centraal (die is zowel op de TBx als op de TBP’s in grote letters te vinden). Hierdoor is niet alleen de Intercity direct de enige trein met eindbestemming Amsterdam Centraal.
• Ook de treinserie 2600 (richting Asd) is opgeknipt. Vanaf Vlissingen t/m Schiphol Airport is de eindbestemming Amsterdam Centraal. Daarna tonen de reisinformatieschermen de eigenlijke eindbestemming Lelystad Centrum.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door reisthijs »

Het is dus een provisorische oplossing voor een tekortkoming in het huidige systeem. Hopelijk komt er snel een keer een update met een mooiere oplossing.

Dit antwoord roept wel gelijk de vraag op: wat wijzigt er per 8 augustus precies aan de dienstregeling?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Suus »

Dit speelt echt al sinds de CTA's op Schiphol zijn vervangen. Daarop werd Amsterdam als extra grote tussenstop getoond. Werd hoog tijd dat er iets aan gedaan werd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Wubbo »

reisthijs schreef:Dit antwoord roept wel gelijk de vraag op: wat wijzigt er per 8 augustus precies aan de dienstregeling?
Niet zo veel, op spoorwijzigingen op Schiphol, Amsterdam Zuid en Amsterdam RAI na vanwege de indienststelling van de viersporigheid en de volledige functionaliteit van Riekerpolder Aansluiting.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Daniel »

Dan zou er daardoor toch geen grote drukte op spoor 1-2 moeten ontstaan? Ik zou eerder verwachten dat het daar wat rustiger wordt doordat je weer een volledig functionerend Riekerpolder-aansluiting hebt (de beperkingen tijdens de bouw dicteerden immers juist dat bepaalde treinen bv. persé via spoor 3 moesten om de juiste kant op te gaan)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Suus »

Spoor 1-2 wordt nog altijd verbouwd, maar de nieuwe dubbele vork maakt het mogelijk dat de meeste treinen uit Leiden of de HSL weer via spoor 1-2 kunnen rijden, en dat zijn de meeste (en de drukste) treinen richting Amsterdam Centraal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door JWM »

Wubbo schreef:Niet zo veel, op spoorwijzigingen op Schiphol, Amsterdam Zuid en Amsterdam RAI na vanwege de indienststelling van de viersporigheid en de volledige functionaliteit van Riekerpolder Aansluiting.
Is het ook einde verhaal met de dynamische perrontoedeling op Amsterdam Zuid?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Wubbo »

Ja, dat is einde verhaal want je kan in Amsterdam Zuid niet meer doorwisselen. Daar zit 'm ook de kneep met de drukte op spoor 1-2 Schiphol: je moet in Hoofddorp al voorsorteren voor het binnen- of buitenspoor op de Zuidtak. Sta je op spoor 3, kom je onverbiddelijk op de binnensporen uit. Gelukkig hebben ze we Amsterdam Zuid en Amsterdam RAI voorzien van perrons aan zowel de binnen- als de buitensporen, anders was het helemaal een lastige puzzel geworden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Meltrain »

In de 2463 (rijdend in de [serie=Sprinter|2016|(Breda -) Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] / [serie=Stoptrein|2016|Roosendaal - Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie]) is het in de achterste (meest "zuidelijke") bak erg warm wegens een probleem met de luchtcirculatie. De conductrice kwam ook langs met het advies om op een andere plek in het treinstel te gaan zitten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door dylanwild94 »

Is iemand van hier zijn Nikon D610 camera met nikkor 180 mm 2.8 lens kwijtgeraakt in de 12534 ?
Die kan hem waarschijnlijk op Utrecht centraal ophalen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten