Ja, met die oude zooi daar kan alles...Chrysa schreef:De kans dat je per ongeluk een trein laat rijden is niet zo heel groot, alhoewel het de Belgen wel een keer is gelukt.
OVer Missers in de Reisinformatie #45
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9175
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Door werkzaamheden rond Gouda rijdt de 4000 vanaf Breukelen naar Utrecht Centraal (zonder stop te Maarssen en Utrecht Zuilen) i.p.v. Woerden. Reizigers mogen dit alleen niet weten blijkbaar want het staat niet op de werkzaamhedenpagina of bij de storingsinfo. Ik vermoed dat de 4000 niet naar Woerden kan omdat er geen keermogelijkheden meer zijn.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Oorspronkelijk zou deze serie gewoon doorrijden naar Woerden, maargoed, blijft slordig dat het dan niet als storing gemeld wordt.
Maar geen keermogelijkheden meer? Alleen de ICs uit Utrecht keerden in Woerden, de rest van de series was er gewoon doorgaand (al deden de Sprinters naar Den Haag dat tussen Woerden en Goverwelle zonder reizigers naar het schijnt).
Dan heb je nog altijd Molenvliet toch? De [serie=Sprinter|2016|Utrecht Centraal - Woerden6100[/serie] rijdt immers toch niet in het weekend.
Maar geen keermogelijkheden meer? Alleen de ICs uit Utrecht keerden in Woerden, de rest van de series was er gewoon doorgaand (al deden de Sprinters naar Den Haag dat tussen Woerden en Goverwelle zonder reizigers naar het schijnt).
Dan heb je nog altijd Molenvliet toch? De [serie=Sprinter|2016|Utrecht Centraal - Woerden6100[/serie] rijdt immers toch niet in het weekend.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
De [serie=Stoptrein|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal9800[/serie] keerde in Woerden Molenvliet, de [serie=Stoptrein|2016|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] zou in Gouda Goverwelle gaan keren. Sinds 20:30 doet de [serie=Stoptrein|2016|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] dat ook weer, waarom deze dat overdag niet kon is voorlopig nog een mysterie want de NS zweeg in alle talen hierover.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Onverwacht grotere buitendienststelling wellicht? Dat lijkt me het enige wat keren in Gouda Goverwelle zou kunnen verhinderen. Andere treinen kunnen daar haast niet in de weg gereden hebben want het was de enige serie die zo ver door zou rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Nee hoor:Daniel schreef:Ik doelde meer op de spelfout in de eerste mededeling. Dat moet toch Express of Expresse zijn ;-)
Express is Duits of Engels, in het Nederlands is het gewoon met één s.ex·pres (de; m; meervoud: expressen) doorgaande trein voor lange trajecten
ex·pres·se (de; v; meervoud: expressen) brief met spoedbestelling: per expresse
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Kan er niet gekeerd worden in Oudewater? Okee ik weet dat dat slechts uitwijkspoortjes met een overloopwisseltje zijn maar zou het kunnen? Worden die sporen überhaupt ooit gebruikt waarvoor ze er zijn?Daniel schreef:Onverwacht grotere buitendienststelling wellicht? Dat lijkt me het enige wat keren in Gouda Goverwelle zou kunnen verhinderen. Andere treinen kunnen daar haast niet in de weg gereden hebben want het was de enige serie die zo ver door zou rijden.
(nou weet ik ook niet precies wat er aan de hand was..)
Ik doe ook maar wat
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Nee, want treinen mogen (en kunnen vaak ook beveiligingstechnisch) niet keren op zomaar een zijspoortje. ProRail! *O*
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
En waarom zou dit beveiligingstechnisch niet kunnen?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Het is niet altijd mogelijk om zomaar te keren, dat kan de beveiliging niet aan. Hetzelfde speelt in Waddinxveen, tussen daar en Alphen wordt er dit weekend niets gedaan maar rijden er om beveiligingstechnische redenen geen treinen maar bussen.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Waarom kan de beveiliging die niet aan?
Een spoor kan toch over twee kanten bereden worden?
En waar gereden wordt kan ook gekeerd worden.
Een spoor kan toch over twee kanten bereden worden?
En waar gereden wordt kan ook gekeerd worden.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Ja, maar dan moet er ook een sein staan die die rijrichting afdekt.
Ik doe ook maar wat
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Er zijn grofweg twee soorten seinen, heel eenvoudig uitgelegd. Seinen die direct bediend kunnen worden vanuit de seinposten en seinen die automatisch meegaan (groen, rood) bij het inleggen van een route tussen twee bediende gebieden die een trein gaat afleggen. Alleen bij seinen die direct bediend kunnen worden kan een trein keren, omdat de verkeersleider in het seinhuis een nieuwe route voor een trein kan inleggen. Bij routes die worden afgelegd kan de trein niet zomaar halverwege omkeren. Eerst moet de oude route verwijderd worden, dan moet vanaf een bediend gebied een nieuwe route ingelegd worden maar daarvoor staat dan weer een trein in de weg dus komt er weer allerlei gedoe bij kijken.
Bij de meeste stations en langs de vrije baan staan alleen seinen die automatisch in een route meegaan. Een uitzondering daarop is de spoorlijn Utrecht - Amsterdam Bijlmer, daar zijn wel alle seinen bediend.
Bij de meeste stations en langs de vrije baan staan alleen seinen die automatisch in een route meegaan. Een uitzondering daarop is de spoorlijn Utrecht - Amsterdam Bijlmer, daar zijn wel alle seinen bediend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Zijn dat alleen de P-seinen of is het nog wat breder? Seinen die een aftakking of wisselstraat afdekken zijn toch per definitie bediend?Suus schreef:en seinen die automatisch meegaan (groen, rood) bij het inleggen van een route tussen twee bediende gebieden die een trein gaat afleggen.
Ik doe ook maar wat
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Het is ook een globale uitleg van het principe, je moet mij niet overhoren voor alle soorten seinen (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6189
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Geweldig tafereel op het metrostation van Rotterdam centraal.
Op spoor 3 staat een metro klaar voor lijn D richting de akkers. Met op de borden 7 min.
Op spoor 2 zou er een lijn E richting slinge aankomen over 4 min.
Er komt een metro binnen voor lijn D richting de akkers op spoor 2.
De borden geven aan dat de eerstvolgende metro richting de akkers van spoor 2 vertrek. Dus alle reizigers gaan van de metro op spoor 3 naar metro op spoor 2.
De metro op spoor 3 rijdt in dienst leeg weg.
De lijn E die over 4 min zou vertrekken komt met niet instappen op de borden binnen op spoor 3.
Op spoor 3 staat een metro klaar voor lijn D richting de akkers. Met op de borden 7 min.
Op spoor 2 zou er een lijn E richting slinge aankomen over 4 min.
Er komt een metro binnen voor lijn D richting de akkers op spoor 2.
De borden geven aan dat de eerstvolgende metro richting de akkers van spoor 2 vertrek. Dus alle reizigers gaan van de metro op spoor 3 naar metro op spoor 2.
De metro op spoor 3 rijdt in dienst leeg weg.
De lijn E die over 4 min zou vertrekken komt met niet instappen op de borden binnen op spoor 3.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Jij bent toch zelf machinist?Ardan schreef:Zijn dat alleen de P-seinen of is het nog wat breder? Seinen die een aftakking of wisselstraat afdekken zijn toch per definitie bediend?Suus schreef:en seinen die automatisch meegaan (groen, rood) bij het inleggen van een route tussen twee bediende gebieden die een trein gaat afleggen.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Het is altijd (zeker als er bijv. een storing is) lekker onduidelijk welke metro als eerste vertrekt. Als metro E ri. Slinge vertraging heeft, krijgt die meestal 'voorrang'. Maar ook weer niet altijd... Vorige week riep een metrobestuurder zelf om: "Metro D naar De Akkers gaat als eerste vertrekken. Als u mee wilt, moet u NU instappen." Maar dat is een uitzondering...dylanwild94 schreef:Geweldig tafereel op het metrostation van Rotterdam centraal.
Op spoor 3 staat een metro klaar voor lijn D richting de akkers. Met op de borden 7 min.
Op spoor 2 zou er een lijn E richting slinge aankomen over 4 min.
Er komt een metro binnen voor lijn D richting de akkers op spoor 2.
De borden geven aan dat de eerstvolgende metro richting de akkers van spoor 2 vertrek. Dus alle reizigers gaan van de metro op spoor 3 naar metro op spoor 2.
De metro op spoor 3 rijdt in dienst leeg weg.
De lijn E die over 4 min zou vertrekken komt met niet instappen op de borden binnen op spoor 3.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Tsja ... RET, storingen en actuele reisinformatie tijdens storingen zijn nu eenmaal drie dingen die niet samen gaan :? .
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
De RET is echt een van de beste daarin.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Genoeg vervoerders waar het minder goed geregeld is inderdaad... Al heeft de RET dus ook zeker nog verbeterpunten.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Zelf reis ik nu ruim 22 jaar met de RET en ik zie tot op heden nauwelijks verbeteringen.
En als je probeert om bij een zeer grote storing een deel van je reisgeld terug te krijgen is de RET helaas niet thuis :? .
En als je probeert om bij een zeer grote storing een deel van je reisgeld terug te krijgen is de RET helaas niet thuis :? .
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
De RET toont op de displays die op bijna alle haltes staan informatie over uitgevallen ritten en onverwachte omleidingen. Die publiceren ze ook op hun website, op Twitter en ze verschijnen in de apps. Zover zijn de meeste vervoerders nog echt niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
En waarom zijn op de spoorlijn Utrecht - Amsterdam Bijlmer wel alle seinen bediend?Suus schreef:Bij de meeste stations en langs de vrije baan staan alleen seinen die automatisch in een route meegaan. Een uitzondering daarop is de spoorlijn Utrecht - Amsterdam Bijlmer, daar zijn wel alle seinen bediend.
Is hier een speciale reden voor?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45
Dat klopt ja. Maar dan mag je ook weleens bij de metro gaan kijken als er een storing is. Het is vaak een grote puinzooi. Ook qua (reis)informatie.Suus schreef:De RET toont op de displays die op bijna alle haltes staan informatie over uitgevallen ritten en onverwachte omleidingen. Die publiceren ze ook op hun website, op Twitter en ze verschijnen in de apps. Zover zijn de meeste vervoerders nog echt niet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten