Verschil eerste - tweede klas

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21358
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Verschil eerste - tweede klas

Bericht door Meltrain »

Ardan schreef:DDM-1, dat is toch die meuk waar je zetels kunt verwisselen? Ik heb in ieder geval vaak zat blauwe eersteklaszitjes in de tweede klas gezien en andersom :P In DDAR til je de zetel er ook met je pink uit..
DDM-1 heeft zowel in de eerste als tweede klas rode banken, als ik me goed herinner. Ik weet niet of dat bij de recente herindienststelling veranderd is.
Suus schreef:In het DD-AR wat nu nog rondrijdt is er geen "originele" 1e klas, maar zijn het gewoon tweedeklas bankjes (die met een gat onder de rugleuning) voorzien van blauwe bekleding.
Niet helemaal waar: er zijn enkele stammen die nog wel een (tussen)rijtuig met de originele eerste klas hebben. Deze stammen zijn wel ver in de minderheid.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Verschil eerste - tweede klas

Bericht door Michael 1988 »

Het rijdt dan wel niet meer, maar ik vond persoonlijk in de ICK de tweede klas fijner. In de eerste klas zat je in een grote open ruimte, terwijl dat in de tweede klas allemaal apartecoupes waren. Daarintegen waren de stoelen dan wel weer fijner in de eerste klas (meer beenruimte). Maar sinds ik een eigem auto heb kies ik die vaker boven het OV.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Verschil eerste - tweede klas

Bericht door Wubbo »

ICK had in de eerste klas een zee van beenruimte, maar ik vond de stoelen niet lekker zitten.

Absoluut onderaan het lijstje van comfortabele eerste klassen stond trouwens plan T in zijn laatste levensjaren. Van die stoelen kreeg ik rugpijn.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Verschil eerste - tweede klas

Bericht door Geert »

Suus schreef:In het DD-AR wat nu nog rondrijdt is er geen "originele" 1e klas, maar zijn het gewoon tweedeklas bankjes (die met een gat onder de rugleuning) voorzien van blauwe bekleding. Van de originele DD-AR 1e klas was ik ook niet echt onder de indruk, maar het was in ieder geval beter dan de 2e klas :')
Volgens mij waren de originele 1e-klasstoelen van DDAR dezelfde stoelen als in ICM 2e klas (maar dan blauw ipv rood).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verschil eerste - tweede klas

Bericht door Daniel »

Oogde inderdaad wel vrij hetzelfde. Ander verschil was natuurlijk nog wel dat er stoffen i.p.v. kunstlederen bekleding op zat.

Vanmiddag had ik, volgens mij ook voor 't eerst, SGM 1e klasse en die viel me op zich nog best mee. Daar tenminste niet helemaal letterlijk dezelfde stoel met een ander kleurtje stof zoals bij SLT.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Verschil eerste - tweede klas

Bericht door DrechtBlub »

In engeland (abellio greater anglia) hebben ze goede eerste klas :)
Ik blub in het Drecht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten