OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door MdJ »

Opvallend aantal UOV gelede wagens zonder informatie op de displays. Omloopnummer op 000. Eentje vertrok om 17:08 vanaf Utrecht CS naar Oudenoord, en twee stuks achter elkaar vanaf Biltstraat naar Neude. Vorige week niet tegengekomen.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Daniel »

Gevalletje besloten vervoer allicht?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door DrechtBlub »

Een week terug een citea uit brabant gespot op Dordrecht Centraal, hij reed nie top 620, die reed met de gebruikelijke paarse integro.
Ik blub in het Drecht.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door dylanwild94 »

Dat zal waarschijnlijk de 8610 geweest kunnen zijn.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Wubbo »

Wat is er met het SLT aan de hand? Ik heb al SGM gezien in de (aan elkaar gekoppelde) series [serie=Sprinter|2016|Den Haag Centraal - Haarlem6300[/serie] en [serie=Sprinter|2016|Utrecht Centraal - Hilversum - Leiden Centraal (- Den Haag Centraal)5700[/serie], en in de [serie=Stoptrein|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal9800[/serie], [serie=Stoptrein|2016|Gouda Goverwelle - Den Haag Centraal19800[/serie] en de boel die daar verder aan gekoppeld zit rijden meerdere DDZjes rond.

Een losse SGM-3 op het hoogtepunt van de spits (17.13) terwijl maar de helft van de treinen rijdt uit Utrecht richting Rhenen sturen levert trouwens gangpadenwerk op, ook al was het woensdag en herfstvakantie. Dat had NS ook wel kunnen bedenken neem ik aan, maar treinen op lengte rijden als er minder treinen rijden blijkt deze week een hele moeilijke opgave voor het bedrijf.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Daniel »

Sowieso gaat er wat SLT op aan de [serie=Sprinter|2016|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] deze week, maargoed, dat zijn maar twee stellen. Die serie schijnt met SLT te moeten rijden omdat DDZ niet snel genoeg zou kunnen keren op het middenspoor bij Den Dolder :?: Teveel trappen voor de machinist??
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Wubbo »

Daar hadden ook wel losse SGM'en kunnen rijden volgens mij, die waren sowieso over uit de [serie=Sprinter|2016|Veenendaal Centrum - Utrecht Centraal - Breukelen17400[/serie]...
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door MetroRET »

Die vindt men te hard glijden op dat lijntje volgens mij
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Chrysa »

Witte connexxionbus op de A16 Zonzeel -> Breda net. Wat moet die daar?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Daniel »

Onderweg zijn naar de A27 ri. Sleeuwijk om de Brabantlinerpendel te rijden? Vanuit Heinenoord via A15 - A27 gaat nu immers niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Chrysa »

Dan ga je via de A59 lijkt me, niet om heel Breda heen.
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Michael »

Wellicht moest ie eerst nog langs de TCR stalling op het Spinveld?
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door mb90 »

De Stoptrein 31029 doet aan luchtvervoer, want deze rijdt met de D-GTW's 252 en 253 uit de Achterhoek in plaats van een van de LINT-jes.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door marvinkok »

Dat is normaal in het weekend. Zo krijgen de lintjes wat meer rust. Echter mag een D-GTW niet los rijden tussen marienberg en Hardenberg, dus rijden ze gekoppeld.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Jurre »

Vanmorgen rond kwart over 11 kwam Ambassador 5838 (of 5839?) als R-net 320 Hilversum binnengereden, om later weer richting Amsterdam te gaan.
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Michael »

marvinkok schreef:Echter mag een D-GTW niet los rijden tussen marienberg en Hardenberg, dus rijden ze gekoppeld.
Wat is daar de reden van als ik vragen mag?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Suus »

Waarschijnlijk te licht voor de detectie. De elektrische GTW hebben daar geen last van omdat die retourstromen hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Michael »

Ah zo. Maar op Tiel-Arnhem wordt wel standaard met 1 stel gereden. Waarom daar dan wel?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Wubbo »

Goede vraag wel. Ik dacht ook dat het aan de detectie lag en dan wel aan het feit dat op Elst - Tiel PSSSL (PrikSpanningSpoorStroomLoop) ligt, maar die heeft het baanvak naar Emmen ook volgens dit document. Kennelijk ligt het dan aan de assentellers, maar ik dacht dat de pedalen (die wel liggen op Zwolle - Emmen) ook bedoeld waren voor slecht detecterend materieel?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door marvinkok »

Het heeft inderdaad met detectie te maken maar hoe en wat precies weet ik zo ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Daniel »

Is Arnhem - Elst niet in het verleden al aangepast aan slecht detecterend materieel? Daar heeft immers in de NS-tijd nog DM'90 gereden en dat was ook al materieel wat slecht gedetecteerd werd en op veel lijnen niet los mocht rijden.
Op Zwolle - Emmen is dat weer niet van toepassing want daar hebben in het recente verleden nooit diesels op gereden, dus allicht dat het baanvak er daar niet op is aangepast.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Wubbo »

PSSSL is inderdaad voor slecht detecterend materieel. Maar dat zijn pedalen ook volgens Wikipedia. Volgens het eerder gelinkte ProRail-document is de beveiliging van Emmen - Zwolle hetzelfde als die van Zuidbroek - Veendam, volgens mij rijden daar ook solo diesel-GTWtjes rond.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Meltrain »

marvinkok schreef:Dat is normaal in het weekend. Zo krijgen de lintjes wat meer rust.
Waarom moeten de lintjes rust krijgen?
Buiten de (brede) spitsuren en op zaterdagmiddag is er sowieso toch maar één in dienst?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door Gekko123 »

Doordat Arriva geen reserve heeft voor Almelo - Mariënberg werden de stellen eigenlijk te intensief gebruikt. Er was simpelweg geen tijd voor fatsoenlijk onderhoud, met alle gevolgen van dien in de regelmatige defecten en daardoor uitvallende treinen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Bericht door ArrivaBas »

dylanwild94 schreef:Dat zal waarschijnlijk de 8610 geweest kunnen zijn.
Gisterenmiddag bij Ziekenhuis Dordwijk gespot op lijn 16 naar Alblasserdam.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten